Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*JOULUNPALLEROT-05*vko 19>toukokuun pinoa

07.05.2007 |

Tein uuden pinon meille ja toivon että kirjoittelijoita tulisi!

tässä linkki edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10040002&p=&mpage=1&tmode…

Mä oon aina vaan nuhainen,mutta osittain myös allergista nuhaa.

Katrilla vielä 2 kertaa muskaria ja sinne 18 jälkeen suuntaamme.

Ulkoiltiin 1,5h päivällä,kiva ilma,tosin tuulinen mutta kun

aurinko paistoi,oli tosi lämmintä.

Kesä jee jee=)

Jännää kuinka lapset on niin erilaisia,kuinka paljon puhetta tulee joiltakin mutta usein ne lapset ovat rauhallisempia,

meillä kun puhetta Juholta ei tule.

Mutta on sitten kovaa kiipeileen,liki juoksee tai ainakin

kävelee täysillä ja on liki koko ajan liikkeessä!!

Mä odotan puhetta kovasti.

1v6kk neuvola on 28.5.

äityliini ja Juho 1v5kk+risat

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamaan en ole ehtinyt, mutta lukemaan pinoja kylläkin.

Meillä Olivialle sattuu ja tapahtuu joka päivä jotain :( Viikonloppuna löi naamansa johonkin pöydänkulmaan, sillä seurauksella, että nenässä hirveä rupi ja turvotus. No, tänään sitten löi suunsa lavuaarin reunaa. Verta tietysti tuli reippaasti ja neiti huutaa kun syötävä. Pienen ensiavun jälkeen kurkkasin suuhun, tietysti toinen etuhammas oli lohjennut, tottakai koko hampaan mitalta. Sen verran teräväreunaiseksi hammas jäi, että kiireellä mentiin hammaslääkäriin. Siellä sitten äiti ja Olivia lepäsi tuolissa ja täti hioi hammasta. Sen verran neidissä on virtaa, että puraisi vielä hammanlääkäriä sormesta. Onneksi saatiin asia hoidettua saman tien.

Pakko vielä kehua kunnallista hammashoitoa. Siitä kun vamma sattui, niin tunnin päästä oli jo asia hoidettu:) Siis aivan uskomattoman hyvää ja nopeaa pelvelua. Lääkäri vielä soitti meille kotiin ja pyysi tulemaan mahd. nopeasti. Ajattelin vielä erikseen kiittää koko henkilökuntaa ja viedä jotain niille. Itse hoitohenkilökuntaan kuuluvana tiedän, että positiivinen palaute on nykyään harvinaista, negaa sen sijaan saa kuulla melko usein.

No niin, se meidän tapaturmista. Muuten neiti on tosi kova menemään. Kävelee ulkona mielellään ja juokseekin jo hyvin. On olevinaan niin iso tyttö ja seurailee tarkasti isosiskojen juttuja. Sanoja tulee, mutta yksittäisiä ja vielä vähän sekavia.

Oliva muutti viikonloppuna nukkumaan siskonsa kanssa samaan huoneeseen tavalliseen sänkyyn. On niin liikuttavaa, kun neiti kömpii yöllä meidän väliin nukkumaan. Itse nukun nyt paremmin, kun en herää neidin jokaiseen kyljen kääntöön ;)

Ihanaa, kun kesä alkaa jo olla lähellä ja ilmat lämpenee. Viikonloppuna saamme taas juhlia Äitienpäivää :)

Mukavaa viikkoa kaikille

Heikk@ ja Olivia 1v 4kk, neiti tapaturma altis

Vierailija
22/25 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas taas jonkun sanan ehtisin kirjoitella, vaikka ei mulla kyllä nyt mihinkään kiirus ole (ihme). Mies tuossa tekee töihin lähtöä ja typy on nukkumassa. Itsellä sairaslomaa tämä viikko, joten nyt on hyvää aikaa netti surffailuille...

Jokohan mansemamma(?) on päässyt testailemaan? Aika monta pientä palleroa teillä. Toisesta minä täällä haaveilen. Maanantaina rassattiin tuubit auki, joten nyt pitäisi olla mahdollisuuksia pikku kakkoseen. Pitänee kuitenkin vielä jälkitarkastukseen asti odotella....

Tyttöllä on kyllä nyt puheripuli iskenyt ihan täysillä päälle. Kaikkea koittaa matkia. Jopa pitkiä ja melko vaikeita sanoja sitkeästi toistelee ja äidillä on naurussa pitelemistä, kun välillä kuulostaa niin hassulta.

Ollaan miehen kanssa mietitty jokos tavalliseen sänkyyn uskaltaisi siirtää. Mietityttää, että mihin hän sitten yöllä keksii mennä, kun pääsee tavallisesta sängystä helposti pois. Kai sitä pitää vain luottaa että siihen herää. Ja taitaa olla että hän sieltä äidin ja isin luokse kuitenkin kömpii....

Taidan nyt kuitenkin jättää nämä surffailut tähän, kun vatsaa alkaa pakottaa.

Mukavaa viikon jatkoa!

Tähti ja tyttö 121205

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpas tipahettu taasen! Pistäkääs kirjoitusta tulemaan...

K ja JullePulle

Vierailija
24/25 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule telkkarista taas mitään, niin tulin aikani kuluksi kirjoittelemaan. Samalla tässä odotan meidän murkkuikäistä poikaa kotio ja jokseenkin alan olla vihainen, kun kello on jo paljon. Olen soitellut kohta varmaan 10 kertaa ja aina sama vastaus : " tuun ihan just" . Poika täyttää syksyllä neljätoista ja tästä taitaa alkaa nämä mielenkiintoiset odotusvuodet, kun luuhataan kylillä yömyöhään. Tuleepa mieleeni oma nuoruus... Kun 15-vuotiaana menin eka kerran yöllä yhden jälkeen kotiin ja äiti oli ihan raivoissaan. JA minusta ei ollut mitään kamalaa, vaikka kaverin kanssa oltiin liftailtu naapurikaupunkiin ja takas ym.ym. Tuossa iässä sitä kun ei vielä ymmärrä niitä vaaroja. Aina ajattelee, etteihän minulle voi mitään sattua....

Musta on muutenkin tullut ihan vauhko Aadan syntymän jälkeen, pelkään jatkuvasti että lapsille sattuu jotain. Sitä kun saa lehdestä lukea päivittäin monenlaista kamalaa...

Naapurissa on jälleen kerran älyttömät pirskeet, taitaa tässä joutua muutenkin valvomaan pitkään. Asutaan muuten ihan mukavalla asutusalueella, mutta että osaakin yksi lapseton pariskunta viedä rauhan koko alueeelta. Sama meno lähes joka viikonloppu,kestää yleensä perjantai-iltapäivästä lauantai-iltaan. Täytyy koittaa kestää.

Käytiinkin viikolla Aadan kanssa Tays:issa allergia-ja astmapolilla. Verikokeesta nyt ensin katsotaan allergioita, mutta ne ei kai ole kovin luotettavia. Kuukauden sisään pitäisi tulla tuloksia, syksyllä sitten tehdään ihotestit.

Meillä on Aada kanssa ihan mahoton pyöriin unissaan, sen takia ei voi ottaa meidän sänkyyn nukkumaan. Siitä ei tule yhtään mitään. Toistaiseksi nukkuu vielä pinnasängyssä, niin ei pääse tippumaan mutta aikas rytinän pitää kun pyörii ja potkii. Ei kuitenkaan juurikaan herää siihen. Sitten se pitää ihan mahdotontä älämölöä unissaan. Sellaista omaa murinaansa. Joskus meinaa hermostuttaa, kun sitten ei itse saa oikein nukuttua. Mutta tosiaan kovin levoton nukkuja on ollut ihan pikkuvauvasta asti.

Ei maar, nyt on kai pakko lähtee hakemaan sitä poikaa kun ei kerran kotio meinaa tulla. Kerran vielä soitan ja sitten...lähtee etsintäpartio liikkeelle.. Toistaiseksi ei ainakaan kotio ole tullut tietoa, että olisi jotain hölmöillyt mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Viikonloppuja toivotellen : Liinuksi+ Aada 1v5kk

Vierailija
25/25 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

sori kun en oo viikkoon(oho) kirjoittanut...

on ollut kiirusta ym.

tänään oltiin anopilla joka ite vuodeosastolla vielä(viime MA joutui keuhkokuumeen ja kaatumisen takia)

aina vaan 100 tulehdusarvo =(

siellä anopilla oli miehen veli perheineen ja kummipoika

esitteli mulla aivan intona leikkihaulikkoa =)

se sanoin " Juhokin saa tuolla ampua" iiks eihän mun vauva heh heh

kriisi kun Juho on 1v6kk,huomenna onkin neuvola-lääkäri,

saa mittoja pitkästä aikaa,huomenna herra siis täyttää.

uskomatonta,sain Huuto Netissä meidän hoitopöydän ja alustan

myytyä tosi hyvään hintaan,ostaja soitti tänään,en kyl usko

ennenkuin rahat on tilillä hih

illalla kävelylenkille,ihana ilma!!!

RASKAUSASIA: selitän tarkemmin vielä:noh,tää tilanne on semmoinen että testi näytti

NEGATIIVISTA 10.5,sen jälkeen en ole testannut enkä testaa.

Täti ei siis ole kurvannut paikalle mutta käytin minipillereitä jotka sekoitti kropan totaalisesti,ensin menkat tuli liki viikon välein ja nyt sitten 6.4 on tullut menkat viimeksi,noh,11.5 lopetin minipillerit kun halusin menkat tasoittumaan ja aloittaa uuden pillerit ennenkuin heinäkuussa on se reissukin kun ei tiiä yhtään milloin tulee menkat,

noh,oon tässä oottanut menkkoja jotta saisin aloittaa toiset pillerit

ja enää en epäile olevani raskaana,siis on kait siinä mahis mutta tosi olemattoman pieni,olen syönyt säännöllisesti pillereitä ja ei mitään raskausoireita ole,kaveri kertoi että lopetti yli kuukausi sitten samat pilsut eikä menkkoja oo tullut ja mä reilu 2vkoa sitten.

pelkäsin tuota niin kovasti koska ukko puhui aika inhottavia liittyen uuteen raskauteen =`( sen jälkeen on puhuttu ja sovittu kyllä

ja meidän välit on paremmat yms.

meen 14.6 reissuun ja jos menkat ei ala sitä ennen,testaan kaiken varalta kun ne polttarit on 16.6 mutta nyt otan rauhallisesti ja ootan että ne alkaa.

alkaispa vaan ennen reissua että ehdin aloittaa toiset pillerit ja laskea milloin menkat tulee,että siirränkö jos reissun aikana yms.

tulipa pitkä sepostus..sori=)

ei siis oireita menkoista mutta ei myös raskaudesta...

äityliini ja Juho huomenna 1v6kk