Missä olit 13.04.1976, klo 7,42, kun Lapualla patruunatehdas rähähti?
Kommentit (99)
Paha sai palkkansa, ihmisiähän sillä ruudilla oli tarkoituskin räjäyttää.
Olin päiväkodissa sen tiedän mutta en muista
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä on niin mauttomia kommentteja. Ihmisillä ei ole empatiakykyä enää. Olet varmaan joku nuori höntti, jota elämä ei ole vielä opettanut. Luuletko, ettei itsellesi tapahdu ikinä mitään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä on niin mauttomia kommentteja. Ihmisillä ei ole empatiakykyä enää. Olet varmaan joku nuori höntti, jota elämä ei ole vielä opettanut. Luuletko, ettei itsellesi tapahdu ikinä mitään??
Maailma olisi parempi paikka kun kaikki sotatehtaat räjähtäisivät ja kukaan ei menisi uusiin töihin.
Olin teini-ikäinen ja kotona sairastamassa kovaa flunssaa. Radio ja tv uutisoivat tragediaa, se kosketti syvästi koko kansakuntaa.
Siitä päivästä lähtien olin orpotyttönen.
Lapuan keskuskoulun pihalla odottamassa koulunalkua.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa
Luultavasti leikin palikoilla lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Sari V vai Sari N?
Kuinka joku voi kirjoittaa inhottavia tekstejä vakavista asioista. Millaista tyydytystä hän siitä saa?
Opettaja istutti seuraamaan tapahtumia koulutv.stä. Tunti tolkulla. Pelotti ja ihmetytti kun se itki.
Saatiin mennä välkälle välillä hyppäämään twistiä. Muut luokat sai normaaliopetusta. Olin 10vee. Lapua tuntui kovin kaukaiselta ja abstraktilta Espoosta käsin.
Pussikaljalla..nousuhumalassa,oli hauskaa ..
Varmaan nukuin kunnes menin yhdeksäksi kouluun. Koulun jälkeen kuuntelin radiosta Ylen Rinnakkaisohjelman "Tänään iltapäivällä" -ohjelmaa (lähetettiin kello 14-16), joka ei juuri muuta käsitellyt kuin Lapuan onnettomuutta. Pikkuhiljaa tajusin, miten isosta räjähdyksestä oli kyse.
Aamulla ennen kouluunmenoa onnettomuutta ei varmastikaan ehditty uutisoida eivätkä opettajat asiasta meille lukiolaisille kertoneet. Näin siis Etelä-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi kirjoittaa inhottavia tekstejä vakavista asioista. Millaista tyydytystä hän siitä saa?
Sotatehtaat ovat inhottavia, toivon että kaikki räjähtäisivät.
Töissä eräässä varuskunnassa. Tuli heti mieleen, että missäs täällä on ammusvarasto. Vai onko kassuilla vain räkäpäitä? Järkyttävälle tuntui.
No hyvä, ettet olekaan. Pärjäämme hyvin täällä ilman sinuakin, jopa paremmin.