Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla kirjahylly?

Vierailija
02.04.2026 |

Ja mikä on sen merkittävin teos sinulle itsellesi ja miksi?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjat e-kirjoina. Ei vie tilaa.

Ei ole kaikki kirjat e-kirjoina eikä kaikki musiikki netissä.

Vierailija
22/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useita hyllyjä ja merkittävin teos on varmaan kasa teoksia eli yli 700 keittokirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ovat ongelmajätettä.

Sinä olet ongelmajätettä.

Kirjat ovat meille kirjantekijöille työkaluja, mutta sitähän sinä et ymmärrä.

Vierailija
24/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjat e-kirjoina. Ei vie tilaa.

Ei ole kaikki kirjat e-kirjoina eikä kaikki musiikki netissä.

Ei olekaan, eikä e-kirjoja pysty käyttämään työskentelyssä samalla tavalla kuin painettuja kirjoja.

Vierailija
25/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta kirjahyllyä ja ne on taas kaikki täynnä ja kirjat kasaantuu. Täytyy taas miettiä minne voisin laittaa seuraavan kirjahyllyn.

Vierailija
26/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi iso kirjahylly ja kirjakaappi täynnä kirjoja.

Vierailija
27/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kehtaat! 

Mistäs sinä minun ammattini tiedät.

Yritäpä itse päästä eroon tuhannesta kirjasta.

Mutta todella, käytöksesi on törkeää.

Vierailija
28/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Työhuoneessa kaksi isoa kirjahyllyä lattiasta kattoon täynnä kirjoja. Lisäksi makuuhuoneessa joku 50 kirjaa.

Tärkein ehkä scifi-osasto, jossa lähes kaikki suomennettu scifi.

Tärkeä myös kaikki Terry Pratchettin kirjat.

Tietysti myös J.R.R. Tolkienin kirjat 

Vierailija
29/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kirjahylly ja olen hävittänyt turhat kirjat pois, mutta monta hyllyä merkityksellisiä kirjoja jätin itselleni. Mitä teet tällä tiedolla? sinun vuorosi vastata.

On itsellänikin yksi hylly, enempää ei mahdu. Tuli mieleen kysyä, kun luen paljon ja ylipäätään kiinnosti aloittaa kirja-aiheinen ketju. Mutta huomaan, että tyhmä kysymys tuo merkittävin kirja, kun em itsekään siihen osaa vastata. Ap

ok. Noita ekirjoja aina tuputetaan, ja ihan hyviä tietty. Mutta mulla ainaski kirjaan ja lukemiseen oikein ajatuksella liittyy se, että pitää kirjaa ihan hyppysissään, selaa, laittaa hetkeksi pois, ottaa uudelleen, tarkistaa... Kuulostaa vähän hölmöltä, mutta niin se vain on.

Vierailija
30/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kehtaat! 

Mistäs sinä minun ammattini tiedät.

Yritäpä itse päästä eroon tuhannesta kirjasta.

Mutta todella, käytöksesi on törkeää.

Miksi sivistynyt ihminen haluaa päästä kirjoista eroon ja kutsuu näitä ongelmajätteeksi? Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
31/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 hyllyä löytyy...vanha talo kahdessa kerroksessa ja joka huoneessa on kirjoja. Uusista "kolahti" Asema11 Emily St John Mandel....Keltaisessa kirjastossa.

Vierailija
32/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, useita. Kirjat laitetaan kirjahyllyyn, ja kirjahylly on kirjoja varten.

Vierailija
33/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kirja on semmoinen jota voi hyvin selata ja silmäillä etenkin jos kyse on tietokirjasta, jossa on kuvia. Minulla on tälläisiä historiakirjoja useampi. Eli kaikkia kirjoja ei tarvitse suinkaan lukea kerralla tai kannesta kanteenkaan ja ne ovat silti arvokkaita.

Samoin jokin vanhempi romaani, tuollaista voi lukea joskus maistiaisen ja saa heti hajun toisesta ajasta ja paikasta. Ei kirjoista tarvitse paineita ottaa mutta en kai keräisi niitä ellen nauttisi lukemisesta (olen opiskellutkin hieman alaa, vaikka kirjallisuus ei liity työhöni). Kirjarakkaus on varmasti opittu malli lapsuudenkodista, mutta onko se huono malli, no enpä sanoisi.

Vierailija
34/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on kaksi kirjahyllyä käytössä ja yksi hylly osissa odottamassa isompaa asuntoa. Tärkeintä teosta en voi sanoa. 

Vierailija
35/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostelee kirjoja jatkuvasti. Vuosi sitten järjestettiin kaikki kirjat ja tilaakin jäi.  Nyt on taas hyllyt täynnä ja taisi viedä jo pinon kirjoja johonkin kierrätykseen.

Ennen käytiin usein kirjastossa, mutta siitä on tullut hullujen huone. Aamulla sinne ei ehdi töiden takia ja iltapäivällä koululaiset tulee älämöimään, ovat jopa heitelleet parvelta tuoleja alakerrassa asioivien päälle. Ovat välillä sulkeneet iltapäiväksi koko paikan.

Toisessa kirjastossa on vessassa joku huumeiden vetopaikka ja kahviossa mammat vaihtaa pöydillä kakkavaippoja pienokaisilleen.

Ja tämä kaikki ihan rauhallisessa pikkukaupungissa.

Muistan omasta lapsuudestani, että kun isä otti mukaan kirjastoon, niin siellä piti olla hiljaa.

Vierailija
36/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on kirjahyllyjä. Kirjahylly kertoo ihmisestä enemmän kuin mikään muu huonekalu tai kodin esine. Jos jollakulla ei ole kirjoja lainkaan, niin sellaisesta kannattaa pysyä kaukana.

Vierailija
37/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sivistys lepää sanan päällä. Ilman kirjoitustaitoa ei olisi sivistystä eikä edistystä. Kirja on sanan säilytyslaatikko. 

Vierailija
38/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla, ja helvetisti kirjoja vaikka olen myös äänikirjapalvelun tehokäyttäjä. Tietyt kirjat ovat minulle tärkeitä ja rakkaita; nuorena kuljin jopa kirja laukussa ihan vain tunnesyistä ja tukena. Olen elänyt nuoruuteni ysärillä, ilman nettiä ja virtuaalijuttuja, fyysisten asioiden ympäröimänä. En niinkään pidä omistamisesta, mutta viihdyn tavaroideni ja kirjojeni keskellä: ne tuovat minulle turvaa ja tuttuutta elämään. 

Vierailija
39/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla, ja helvetisti kirjoja vaikka olen myös äänikirjapalvelun tehokäyttäjä. Tietyt kirjat ovat minulle tärkeitä ja rakkaita; nuorena kuljin jopa kirja laukussa ihan vain tunnesyistä ja tukena. Olen elänyt nuoruuteni ysärillä, ilman nettiä ja virtuaalijuttuja, fyysisten asioiden ympäröimänä. En niinkään pidä omistamisesta, mutta viihdyn tavaroideni ja kirjojeni keskellä: ne tuovat minulle turvaa ja tuttuutta elämään. 

Edit: tärkein kirja on ystävältä ilmestynyt runoteos.

Vierailija
40/43 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta on hylly jossa kirjoja.