Nykyajan lasten suositut nimet, joiden suosiota et tajua
Kommentit (298)
Suomalaiset eivät osaa lausua edes suomalaisia nimiä.
Etunimi taivutetaan useimmiten eri tavalla kuin vastaava sukunimi:
Olin Merin kanssa ulkona ja näin siellä Kaisa Meren.
Luin Satulle sadun.
Milloin mahtaa tulla Z-nimien aika? Zaara, Zirpa, Zirkku ...
Jorma on ainoa oikea miehen nimi.
Eliana
Ei sovi suomalaiseen sukunimeen
Mun mielestä nykypäivän suositus lasten nimet on aivan ihania. Kun katsoo parin viime vuoden suosituimpia nimiä, niin nämä Toivo, Onni, Leo, Oliver, Eino, Väinö, Elias, Helmi, Eevi, Aino, Olivia, Ellen, Sofia... Todella kauniita nimiä vanhemmat antavat lapsilleen.
Ehkä eniten pistävät silmään nimet, jotka vanhemmat ovat itse keksineet. Ovat minusta usein hankalia arkikäytössä, eivätkä jää oikein mieleen, nämä tällaiset Mindalia, Mislana, Walton...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nykypäivän suositus lasten nimet on aivan ihania. Kun katsoo parin viime vuoden suosituimpia nimiä, niin nämä Toivo, Onni, Leo, Oliver, Eino, Väinö, Elias, Helmi, Eevi, Aino, Olivia, Ellen, Sofia... Todella kauniita nimiä vanhemmat antavat lapsilleen.
Ehkä eniten pistävät silmään nimet, jotka vanhemmat ovat itse keksineet. Ovat minusta usein hankalia arkikäytössä, eivätkä jää oikein mieleen, nämä tällaiset Mindalia, Mislana, Walton...
Samaa mieltä.
Tosin alkaahan ne kyllästyttää, kun kaikilla on samat nimet. Tein joskus lukion jälkeen sijaisuuksia päiväkodissa. Silloin kaikki pojat oli sarjaa Eetu, Peetu, Aatu, Leevi, Veeti. Joku saattoi olla Lenni tai Vertti, jos vanhemmat olivat ryhtyneet oikein villiksi. Tytöissä taas oli muotia Lilja, Pinja, Venla, Pihla. Lisäksi oli useamman siskokset, jotka olivat Lumia ja Minea.
Jo silloin päätin, että oma lapsi ei saa mitään muotinimeä. Eikä saanutkaan. Mutta ei myöskään mitään itse keskittyä.
Jooa/Joa on joillain alueilla todella suosittu enkä yhtään ymmärrä sen suosittua. Vähän samaan sarjaan menee Nooa/Noa ja Miio/Mio. Ovat jotenkin liian pehmeitä pojan nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jorma on ainoa oikea miehen nimi.
Olen 80 luvun lopulla syntynyt.
Muistan kun olin kauppakeskuksessa menossa vessaan. sellainen vaahtosammuttimen kokoinen poika taapersi edellä miesten vessaan mutta hänen äitinsä huhuili että mennään tänne (naisten vessaan) Alkoi hymyilyttää kun pikku miehen nimi oli Urho! Mun sukupolvelle tuo on siis pappojen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Oliviina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä suositut Aadat, Ainot, Oliviat, Emiliat, Oivat ja Eliakset saisivat jo vaihtua. En ymmärrä muotinimien suosiota.
Lilja ja Aino. Näitä on lapsen luokalla ja harrastusryhmissä useampi. Löytyy Lilja H., Lilja M., Lilja T..
Itse olin jo lapsesta ajatellut, että tyttärestäni tulee Lilja. Sitten, kun hän syntyi, niitä Liljoja oli joka puolella ja samaan aikaan myös Lilia oli yleistynyt. Sai ihan muun nimen, mutta edelleen vähän harmittaa. Lilja on tosi kaunis nimi.
olisit antanut nimeksi Lilli
Kaverin lapsi on Jade ja isovanhemmat,oilla vaikeuksia lausua d kutsuvat nimellä Jate🤣Kaveri on 7 vuotta nurissut somessa asiasta.
Toisaalta ei yllätä sillä olen itse Krista ja kun olin teini ja kylässä tällä kaverilla,kutsuivat minua Ristaksi ja kaveri aina korjaili "Se on KRISTA".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä suositut Aadat, Ainot, Oliviat, Emiliat, Oivat ja Eliakset saisivat jo vaihtua. En ymmärrä muotinimien suosiota.
Lilja ja Aino. Näitä on lapsen luokalla ja harrastusryhmissä useampi. Löytyy Lilja H., Lilja M., Lilja T..
Itse olin jo lapsesta ajatellut, että tyttärestäni tulee Lilja. Sitten, kun hän syntyi, niitä Liljoja oli joka puolella ja samaan aikaan myös Lilia oli yleistynyt. Sai ihan muun nimen, mutta edelleen vähän harmittaa. Lilja on tosi kaunis nimi.
Suvussa oli sen niminen koira. Onneksi löydettiin lapselle ihan toinen kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin lapsi on Jade ja isovanhemmat,oilla vaikeuksia lausua d kutsuvat nimellä Jate🤣Kaveri on 7 vuotta nurissut somessa asiasta.
Toisaalta ei yllätä sillä olen itse Krista ja kun olin teini ja kylässä tällä kaverilla,kutsuivat minua Ristaksi ja kaveri aina korjaili "Se on KRISTA".
Meilläkin on lapsen nimessä d ja osa lausuu sen ärränä. Lähinnä huvittaa, koska nimestä tulee niin hölmön kuuloinen niin.
Kaverin lapsen nimi on Edvin. Hämmentävän moni lausuu sen Eedvin. Siis ihan suomenkielisiä ihmisiä. Lapsella itsellään menee hermo ja hän topakasti korjaa, että hänen nimessään oon kyllä vain yksi e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilli on liian lempinimimäinen. Tai koiran nimi. Vähän sama kuin antaisi lapselle nimeksi Sepi eikä Seppo.
Vierailija kirjoitti:
Nimi, joka ei kerro sukupuolta.. Usva
Usvata
Leija
Vierailija kirjoitti:
Fiona...
Fiona on alun perin skotlantilainen, gaelinkielisestä sanasta fionnjohdettu naisen etunimi, joka tarkoittaa ”kaunista” tai ”vaaleaa” (hiuksista/ihosta).
Tiedän tytön jonka nimi Tähtisade.