Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käveleekö puolisosi aina sinun edelläsi. Tuleeko jokaisesta liikuntahetkestä hänen kanssa kilpailu, joka hänen tarvitsee voittaa

Vierailija
02.04.2026 |

Ne on isoja red fageja. 

Tämä voi alkaa vasta kun olet sitoutunut häneen hankkimalla lapsen hänen kanssa tai hankkimalla yhteisen asunnon asuntolainoineen.

Kyse on dominoimisesta, sinun alistamisesta ja väheksymisestä. Sinun on seurattava, kun minä kuljen edellä! 

Tämä viittaa narsismiin. Narsisti ei tunne empatiiaa ja tyypillinen kyvyttömyys asettua toisen asemaan näkyy siinä, ettei hän huomioi kumppaninsa nopeutta tai tarvetta tai halua kulkea rinnakkain. Hän asettaa omat tarpeensa ja päämääränsä aina muiden edelle. Toisen jättäminen taakse voi olla osa laajempaa käytösmallia, jolla kumppania pidetään alempana tai merkityksettömämpänä. Jos kumppani huomauttaa asiasta, narsisti voi kääntää syyn uhrin viaksi esimerkiksi syyttämällä tätä hitaudesta tai liiallisesta herkyydestä.

Vierellä kulkeminen on merkki yhteinäisyydestä, kumppanuudesta ja sitoutumisesta toiseen. Tämä näkyy myös ulkopuolisille ihmisille, me olemme me. Vierellä kulkien voidaan keskustella ja tukea toista. Monelle narsistille tämä on liikaa. Hän haluaa välttää aitoa emotionaalista ja fyysistä läheisyyttä. Vierekkäin kulkeminen mahdollistaisi keskustelun, katsekontaktin ja kädestä pitämisen, mitkä voivat tuntua narsistista kiusallisilta tai liiallista sitoutumista vaativilta.

https://www.youtube.com/shorts/FFzVNsOmslI

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on aina tehnyt näin. On vain ehkä askeleen edellä. Jos kiihdytän vauhtia päästäkseni rinnalle, hän tekee saman. Sitten hän kumminkin kuikuilee taakse päin, että miten selviän matkan teosta.

Vierailija
62/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liikuntahetkinä" meistä kumpikin treenaa oman ohjelmansa ja tavoitteidensa mukaan. Olisi aika hölmöä pakottaa kaksimetrinen mies juoksemaan juoksulenkillä minun hukkapätkän tahtiini. Johan hän putoaisi sykealueelta ihan kokoaan, jos nyt edes pystyisi niin pientä askelta koko lenkkiä edes töpöttämään.

Yleensä menemme niin että mies juoksee tavoitteidensa mukaista vauhtia esim. 2 kierrosta samassa ajassa kuin minä yhden, ja nähdään sitten jossain sopivassa risteyksessä ja kävellään yhtä matkaa takaisin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi🤢tulee ex mieleen🤢koitin saada sen lopettaa ton

Vierailija
64/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs taas yleistetä.Kävelyvauhti voi olla hyvinkin erilainen ja itse on tottunut omaansa eikä ole mitään tekemistä dominoinnin kanssa.

Itse olen nopea kävelijä enkä aina ajatuksissani huomaa ,että toinen jää taaemmas.esim. kauppaan mennessä mietin tulevia ostoksia enkä kävelyvauhtia.

Eli se ei aina ole tahallista.

Juurikin näin.

Jättääköhän nämä nopeat kävelijät sitten lapsen jälkeensä, kun ajatuksissaan eivät huomaa, että olikin lapsi mukana joka ei pysy vauhdissa mukana? 

Tai jos ovat liikkeellä vaikka jonkun liikuntarajoitteisen kanssa, joka liikkuu hitaasti. Tai jos on 90v mummon kanssa kaupassa joka liikkuu jo hitaasti?

Minä olen supernopea käänteissäni ja myös kävelynopeuteni on aikamoisen kovaa, mutta kyllä minä ymmärrän ja osaan liikkua seurassa sen seuran mukaan, miten se toinen liikkuu.  Enkä seurassa ole niin omissa ajatuksissani, että jätän muut jälkeeni. 

Meillä jopa koira ymmärsi katsoa vähän väliä taakseen ja jäädä odottamaan jos olin jäänyt vaikka 5 metriä :D Oli kyllä niin fiksu koira. Vieläkin ikävä. 

Ei jätä. Ja varsinkin, jos kulkevat esim pomonsa kanssa tai jonkun muun, jonka mileipiteillä on hänelle arvoa.

Se on ihan tahallista, ei ajattelamattomuutta.

Vierailija
65/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kävelee vauhdikkaammin kuin minä, koska muuten polvea alkaa kolottaa. Siksi meillä on hajurakoa.

Se hajurakohan kasvaa kokoajan, kun tahti on eri. Lopulta et enää edes näe miestäsi. Mikä järki tuossa on?

No ei meillä nyt onneksi niin suuri vauhtiero ole, mies himmaa just sopivaan tahtiin ettei polvi kipeydy.

Vierailija
66/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nyt määritellä vähän tarkemmin mitä liikuntahetkellä tarkoitetaan. Jos ihan jotain fyysistä harjoitusta, eikä sunnuntaikävelyä kahvilaan niin joo-o, kyllä sanoisin että sitten mennään sitä tahtia että harjoitusta tapahtuu, eikä hitaamman mukaan.

Toinen mihin menen mielummin yksin on marketti. Puolisoni on niin älyttömän hidas haahuilija ja minua taas lähinnä vituttaa koko kierros, että mielummin viiletän itse kärryt täyteen ja kotiin.

Vierailija
67/67 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mun mies on hellä ja rakastava. Ymmärtää muutenkin olevansa fyysisesti vahvempi ja pitää huolta. PAITSI KAUPASSA SE PIILOUTUU 😡 Mut en voisi kuvitellakkaan, että jättäisi mut esim. ulkomailla ollessa yksin. 

Siis piiloutuuko tietoisesti vai pyörii vain ympäriinsä, ettet löydä? Jotenkin tuntuu järjenvastaiselta, että tuollainen ihminen harrastaisi oikeasti piiloutumista.

Siis pyörii ympäriinsä ja kattelee asioita ja sit en löydä. Kuulemma ei tee tahallaan. Mutta rasittavaa silti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi