Käveleekö puolisosi aina sinun edelläsi. Tuleeko jokaisesta liikuntahetkestä hänen kanssa kilpailu, joka hänen tarvitsee voittaa
Ne on isoja red fageja.
Tämä voi alkaa vasta kun olet sitoutunut häneen hankkimalla lapsen hänen kanssa tai hankkimalla yhteisen asunnon asuntolainoineen.
Kyse on dominoimisesta, sinun alistamisesta ja väheksymisestä. Sinun on seurattava, kun minä kuljen edellä!
Tämä viittaa narsismiin. Narsisti ei tunne empatiiaa ja tyypillinen kyvyttömyys asettua toisen asemaan näkyy siinä, ettei hän huomioi kumppaninsa nopeutta tai tarvetta tai halua kulkea rinnakkain. Hän asettaa omat tarpeensa ja päämääränsä aina muiden edelle. Toisen jättäminen taakse voi olla osa laajempaa käytösmallia, jolla kumppania pidetään alempana tai merkityksettömämpänä. Jos kumppani huomauttaa asiasta, narsisti voi kääntää syyn uhrin viaksi esimerkiksi syyttämällä tätä hitaudesta tai liiallisesta herkyydestä.
Vierellä kulkeminen on merkki yhteinäisyydestä, kumppanuudesta ja sitoutumisesta toiseen. Tämä näkyy myös ulkopuolisille ihmisille, me olemme me. Vierellä kulkien voidaan keskustella ja tukea toista. Monelle narsistille tämä on liikaa. Hän haluaa välttää aitoa emotionaalista ja fyysistä läheisyyttä. Vierekkäin kulkeminen mahdollistaisi keskustelun, katsekontaktin ja kädestä pitämisen, mitkä voivat tuntua narsistista kiusallisilta tai liiallista sitoutumista vaativilta.
Kommentit (46)
Minä olen sanonut ihan suoraan, että minä olen pieni ihminen, joten askeleeni on lyhyempi. Ja kun kävellessä on ollut tarkoitus jutustella samalla, niin jotta se onnistuu, niin hänen täytyy sopeuttaa askeleensa minun askeliin, koska minä en fyysisistä syistä saa askeltani pidemmäksi.
On mennyt perille, mutta unohtuu kuitenkin aika-ajoin ja joudun muistuttamaan. Jos muistuttamista on liian usein, niin kieltäydyn yhteisistä kävelyistä ja kerron miksi kieltäydyn.
Meillä mies laskee aina minut edelle.
Ei. Mun mies on hellä ja rakastava. Ymmärtää muutenkin olevansa fyysisesti vahvempi ja pitää huolta. PAITSI KAUPASSA SE PIILOUTUU 😡 Mut en voisi kuvitellakkaan, että jättäisi mut esim. ulkomailla ollessa yksin.
Mulla on kaveri joka harrastaa tätä.
Jostain syystä mieheni, joka on 20 cm minua pitempi, kävelee paljon minua hitaammin. Siis hänen luontainen kävelynopeutensa. Mutta pystymme kyllä kävelemään rinnakkainkin. Jos ollaan koirien kanssa niin sitten se menee edeltä, joka ulkoiluttaa nuorempaa koiraa, koska se vetää jos joutuu tulemaan perässä, ekana kulkee ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mun mies on hellä ja rakastava. Ymmärtää muutenkin olevansa fyysisesti vahvempi ja pitää huolta. PAITSI KAUPASSA SE PIILOUTUU 😡 Mut en voisi kuvitellakkaan, että jättäisi mut esim. ulkomailla ollessa yksin.
Jatkan vielä, että itseasiassa jos ulkomailla lähden edes hotellihuoneesta yksin niin käskee olla varovainen. Et joo ei jättäisi yksin erämaahan tai muuallekkaan.
Meillä tämä on toisinpäin. Minä viipotan edellä, ja mies laahustaa perässä. Vaikka menisin kuinka hitaasti, mies jättäytyy muutaman askeleen jälkeen, ollaan sitten kaupassa tai kävelyllä. Mistä tämä sitten kertoo? En ainakaan koe käyttäytyväni narsistisesti, koska vaikka kuinka koitan kävellä miehen vierellä, hän pian jättäytyy jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä on toisinpäin. Minä viipotan edellä, ja mies laahustaa perässä. Vaikka menisin kuinka hitaasti, mies jättäytyy muutaman askeleen jälkeen, ollaan sitten kaupassa tai kävelyllä. Mistä tämä sitten kertoo? En ainakaan koe käyttäytyväni narsistisesti, koska vaikka kuinka koitan kävellä miehen vierellä, hän pian jättäytyy jälkeen.
Haluaa katsoa pyllyäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa katsoa pyllyäsi
No mutta sehän on mairittelevaa! Ei haittaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä mieheni, joka on 20 cm minua pitempi, kävelee paljon minua hitaammin. Siis hänen luontainen kävelynopeutensa. Mutta pystymme kyllä kävelemään rinnakkainkin. Jos ollaan koirien kanssa niin sitten se menee edeltä, joka ulkoiluttaa nuorempaa koiraa, koska se vetää jos joutuu tulemaan perässä, ekana kulkee ihan hyvin.
Sama. Mies on kylläkin minua "vain" 8 cm pidempi, mutta hullussa tikissä koska liikkuu melkein pakkomielteisesti. Hänen kävelytyylinsä on sellainen välimerellinen hissuksiin paarostaminen, kun minä taas harpon eteenpäin kuin vinttikoira ihan luonnostaan.
Silti onnistumme tekemään kahdenkin tunnin kävelylenkkejä vierekkäin, kuten normaalit ihmiset joilla on kropassaan enemmän vaihteita kuin yksi.
Äitini tekee tuota ollessani sairaana. Ei ilkeä näyttäytyä sairaan ihmisen kanssa :D
Mutta jos tuntee "olevansa vahvempi" minua vain silloin kun olen sairaana, niin säälin häntä ollessani terve. Mahtaa ottaa koville...
Kääpiökokoinen siskoni on tuollainen kilpailija. Rasittavaa.
Mun exä alkoi tekemään tätä yli 10 yheisen vuoden jälkeen. Kuvitteli, että minä oikeesti suostun kulkemaan perässä. Käännyin ensimmäsiestä risteyksestä toiseen suuntaan ja jatkoimme lapsen kanssa kahden. Kehtas vielä vinkua kotona, että: "Miks te käännyitte pois mun perästä." Idiootti.
Nämä oli muutamaa kuukautta ennen eroa. Muuttui täysin kun saimme laspen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet tykkäävät olla passiivisia eivätkä esimerkiksi halua vaivata itseään arjen päätöksillä. He antavat naisten tehdä ajattelutyön asioissa, jotka eivät ole heille niin tärkeitä, kuten vaikkapa mitä tehdään ruoaksi, ostoslista ja kaupassakäynti. Lipuvat sitten siinä mukana, mutta ajatukset ihan muualla. Se on yksi tapa lintsata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet tykkäävät olla passiivisia eivätkä esimerkiksi halua vaivata itseään arjen päätöksillä. He antavat naisten tehdä ajattelutyön asioissa, jotka eivät ole heille niin tärkeitä, kuten vaikkapa mitä tehdään ruoaksi, ostoslista ja kaupassakäynti. Lipuvat sitten siinä mukana, mutta ajatukset ihan muualla. Se on yksi tapa lintsata.
Totta. Tällaisia haahuilijoita näkee naisen perässä paljon, yleensä vielä katse puhelimessa löntystellään.
Minun mieheni kävelee aina edellä. Joskus ennen, kun vielä pyöräilimme yhdessä hän meni kovaa vauhtia edellä ja moitti minua huonosta kunnostani.
Olen reippaasti ylipainoinen ja mieheni mielestä siitä johtuu myös nivelrikko jonka takia en pääse eteenpäin nopeasti kävellen enkä pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni kävelee aina edellä. Joskus ennen, kun vielä pyöräilimme yhdessä hän meni kovaa vauhtia edellä ja moitti minua huonosta kunnostani.
Olen reippaasti ylipainoinen ja mieheni mielestä siitä johtuu myös nivelrikko jonka takia en pääse eteenpäin nopeasti kävellen enkä pyörällä.
Nykyinen mies? Ei ex?
Mieheni kävelee aina perässäni. Hän on löntystelijä, minä taas ripeä käveliijä. Perille päästään silti.
Kyllä kävelee. Oikein kiihdyttää tahtia jos huomaa että kävellään rinnakkain. Mä sitten joskus tahallani jättäydyn jälkeen ja annan mennä menojaan tai kävelen oikein reippaasti että mies joutuu jo melkein juoksemaan pysyäkseen edellä. Mua lähinnä huvittaa koko touhu.
Harrastetaan miehen kanssa noiden mies kulkee edellä ja nainen viipottaa 5 metriä perässä-pariskuntien bongailua liikenteessä. :D Yllättävän usein niitä näkee. Mies ei ensin uskonut että tuollaista tapahtuu oikeasti, kun luin aikanaan tältä palstalta hänelle ääneen aihetta koskevaa keskustelua. Nyt hän huomaa erikseen kulkevat pariskunnat nopeammin kuin minä.