Käveleekö puolisosi aina sinun edelläsi. Tuleeko jokaisesta liikuntahetkestä hänen kanssa kilpailu, joka hänen tarvitsee voittaa
Ne on isoja red fageja.
Tämä voi alkaa vasta kun olet sitoutunut häneen hankkimalla lapsen hänen kanssa tai hankkimalla yhteisen asunnon asuntolainoineen.
Kyse on dominoimisesta, sinun alistamisesta ja väheksymisestä. Sinun on seurattava, kun minä kuljen edellä!
Tämä viittaa narsismiin. Narsisti ei tunne empatiiaa ja tyypillinen kyvyttömyys asettua toisen asemaan näkyy siinä, ettei hän huomioi kumppaninsa nopeutta tai tarvetta tai halua kulkea rinnakkain. Hän asettaa omat tarpeensa ja päämääränsä aina muiden edelle. Toisen jättäminen taakse voi olla osa laajempaa käytösmallia, jolla kumppania pidetään alempana tai merkityksettömämpänä. Jos kumppani huomauttaa asiasta, narsisti voi kääntää syyn uhrin viaksi esimerkiksi syyttämällä tätä hitaudesta tai liiallisesta herkyydestä.
Vierellä kulkeminen on merkki yhteinäisyydestä, kumppanuudesta ja sitoutumisesta toiseen. Tämä näkyy myös ulkopuolisille ihmisille, me olemme me. Vierellä kulkien voidaan keskustella ja tukea toista. Monelle narsistille tämä on liikaa. Hän haluaa välttää aitoa emotionaalista ja fyysistä läheisyyttä. Vierekkäin kulkeminen mahdollistaisi keskustelun, katsekontaktin ja kädestä pitämisen, mitkä voivat tuntua narsistista kiusallisilta tai liiallista sitoutumista vaativilta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kävelee. Oikein kiihdyttää tahtia jos huomaa että kävellään rinnakkain. Mä sitten joskus tahallani jättäydyn jälkeen ja annan mennä menojaan tai kävelen oikein reippaasti että mies joutuu jo melkein juoksemaan pysyäkseen edellä. Mua lähinnä huvittaa koko touhu.
En ole varma onko tuollainen sekoilu huvittavaa vai kammottavaa. :D Ehkä kumpaakin. Kaikkeen sitä ihmiset suostuvatkin.
Eli normaalisti olet miehen mielestä varomaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kävelee. Oikein kiihdyttää tahtia jos huomaa että kävellään rinnakkain. Mä sitten joskus tahallani jättäydyn jälkeen ja annan mennä menojaan tai kävelen oikein reippaasti että mies joutuu jo melkein juoksemaan pysyäkseen edellä. Mua lähinnä huvittaa koko touhu.
En ole varma onko tuollainen sekoilu huvittavaa vai kammottavaa. :D Ehkä kumpaakin. Kaikkeen sitä ihmiset suostuvatkin.
No itsehän se mies itsensä nolaa yrittämällä juosta aina edellä, joten joo, huvittavaa enemmänkin. Näitä miehiä on paljon.
Onko kenelläkään puolisoa, joka on into piukena voittamassa lapsiaan esim. tietokonepeleissä. Kisaa siis ihan tosissaan ja kehuskelee miten taas voitti.
Toisaalta lenkkeilijänä ottaa päähän ne rinnakkain kävelevät pariskunnat, jotka vielä kävelevät keskellä jalkakäytävää niin, että joutuu miettimään kummalta puolelta ohittaa.
Ei, koska mies ei suostu lähtemään kanssani mihinkään ulkoilemaan ja reissuihinkin lähtee vastentahtoisesti ja kiukuttelee koko ajan. Lopetinkin nyt järjestämästä mitään yhteistä tekemistä, katsotaan kauanko suhde kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsehän se mies itsensä nolaa yrittämällä juosta aina edellä, joten joo, huvittavaa enemmänkin. Näitä miehiä on paljon.
No on sekin noloa että toinen juoksee perässä. Minä juoksisin Tinderiin.
Mies kulkee edellä. Nainen perässä. Lapset sivuilla ja koira juoksentelee kahdeksikkoa ihmisten jaloissa.
Mies myös tervehtii vastaantulevat.
Autoon mennessä mies ' painaa' lapset kiinni auton takapenkkiin ja kytkee turvavyöt.
Kyllä kulkee yleensä vähän edellä😂 siis joku 40cm pyöräillessä. Kävellessä en huomaa, ehkä joskus silloinkin? Ei todellakaan ole mikään narsisti vaan täysin päinvastoin. Huomautan monesti että voitaisko mennä samaa matkaa, ja hänkin nauraa että miten taas muka menee vähän edellä😁 sen jälkeen kulkee samaa matkaa. Ei osaa selittää asiaa, eikä kuulemma edes huomaa. Toki pyrkii voittamaan jos heitetään tikkaa tms mutta eikä se ole pelin henki? Yleensä kyllä häviää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään puolisoa, joka on into piukena voittamassa lapsiaan esim. tietokonepeleissä. Kisaa siis ihan tosissaan ja kehuskelee miten taas voitti.
On! Häviää kyllä lapselleen mennen tullen. Turha olisikaan himmailla, muuten häviäisi vielä nolommin!
Vierailija kirjoitti:
Autoon mennessä mies ' painaa' lapset kiinni auton takapenkkiin ja kytkee turvavyöt.
Näin bordeauxissa.
Harva mies pysyy vauhdissa, kun ovat tottuneet ajamaan autolla lyhyetkin matkat.
Perhe koirineen tulee syömään ravintolaan.
Muistatteko täältä ketjun "Mieheni harrastaa eksyttämistä?" joka jostain ihmeellisestä syystä poistettiin, vaikka keskustelu oli pääasiassa hyvää! Siinä moni kertoi, miten mies jätti joko jälkeensä tai teki katoamistemppuja julkisilla paikoilla. Yksikin nainen kertoi, miten poikaystävä oli lähtenyt puhelimen ja kassin kanssa veemäisyyttään edeltä keskellä vierasta kaupunkia yön pikkutunneilla, ja miten lopulta joku joukko liivijegiläisiä oli auttanut takaisin osoitteeseen kokoamalla kolehdin taksiin. Poikkis oli tietty suuttunut, ja virne oli hyytynyt nopeasti. Siinä asetelma oli aivan sama kuin tässä alppihylkäämisissä.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko täältä ketjun "Mieheni harrastaa eksyttämistä?" joka jostain ihmeellisestä syystä poistettiin, vaikka keskustelu oli pääasiassa hyvää! Siinä moni kertoi, miten mies jätti joko jälkeensä tai teki katoamistemppuja julkisilla paikoilla. Yksikin nainen kertoi, miten poikaystävä oli lähtenyt puhelimen ja kassin kanssa veemäisyyttään edeltä keskellä vierasta kaupunkia yön pikkutunneilla, ja miten lopulta joku joukko liivijegiläisiä oli auttanut takaisin osoitteeseen kokoamalla kolehdin taksiin. Poikkis oli tietty suuttunut, ja virne oli hyytynyt nopeasti. Siinä asetelma oli aivan sama kuin tässä alppihylkäämisissä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3138995/eksani-harrastaa-eksyttamista-v…
Tämä on taas aktiivisena paraikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mun mies on hellä ja rakastava. Ymmärtää muutenkin olevansa fyysisesti vahvempi ja pitää huolta. PAITSI KAUPASSA SE PIILOUTUU 😡 Mut en voisi kuvitellakkaan, että jättäisi mut esim. ulkomailla ollessa yksin.
Siis piiloutuuko tietoisesti vai pyörii vain ympäriinsä, ettet löydä? Jotenkin tuntuu järjenvastaiselta, että tuollainen ihminen harrastaisi oikeasti piiloutumista.
Eipäs taas yleistetä.Kävelyvauhti voi olla hyvinkin erilainen ja itse on tottunut omaansa eikä ole mitään tekemistä dominoinnin kanssa.
Itse olen nopea kävelijä enkä aina ajatuksissani huomaa ,että toinen jää taaemmas.esim. kauppaan mennessä mietin tulevia ostoksia enkä kävelyvauhtia.
Eli se ei aina ole tahallista.
Narsistiksi leimaaminen tällä perusteella on liioittelua. Minusta tuntuu siltä, että joillekin ihmisille ei vain koskaan ole muodostunut tapaa kulkea rinnan. Toisaalta liikkuminen joka tilanteessa kylki kyljessä niin, että muut joutuvat väistämään ei ole kohteliasta. No, nämä ovat ehkä tottuneet siihen, että muut lakoavat heidän tieltään.