Inceleiden suurin ongelma on tämä...
Inceleiden suurin ongelma on se, että oman itsensä kehittämisen sijaan uhriudutaan ja syytetään muita. Sen sijaan, että parannettaisiin omia sosiaalisia taitoja ja käytöstapoja, asetettaisiin tavoitteita elämään ja rakennettaisiin sille sisältöä, valitaan helpompi, mutta pitkällä aikavälillä huonompi tie: vastuun siirtäminen muille.
Ei haluta panostaa omaan hyvinvointiin kuten kuntoon, terveellisiin elämäntapoihin tai edes perusasioihin, hygieniaan, siistiin pukeutumiseen ja itsestä huolehtimiseen. Silti odotetaan, että joku muu kiinnostuisi.
Syytetään vaan naisten nirsoutta. Mutta miksi naiset eivät saisi olla valikoivia? On täysin ymmärrettävää, ettei kukaan halua kumppania, joka ei tee mitään elämällään tai pyri kehittymään.
Parisuhde ei ole oikeus, vaan seuraus siitä, millainen ihminen olet ja miten kohtelet muita. Jos haluaa muutosta, se alkaa peiliin katsomisesta, muiden syyttelemisellä et pääse mihinkään.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap syyttelet ihmisiä joilla ei ole itsesi kanssa mitään yhteistä?
Sinä kuulostat katkeralta.
Pidetään huoli omista asioistamme syyllistämättä muita.
Miksi sinä taas käännät aloituksen syyttelyksi ja väität ap: ta katkeraksi? Hän tiivisti inceliyden perusongelman aika näpäärästi, aloitus ei sisällä mitään syyttelyä eikä katkeruutta muiden kuin juuri niiden näkökulmasta, joita teksti käsittelee ja jotka peiliinkatsomisen sijaan projisoivat ongelmansa muille.
Ap ei syyllistänyt ketään eikä muutenkaan ole mitään syytä olla puhumatta asioista muulloin kuin silloin kun ne koskevat itseä.
Sinunkin teksti kuulostaa selittelyltä ja kovin hyökkäävältä.
Aika suomalaiselta siis, sukupuolta huomioimatta.
Mikä kohta sinusta tuntui hyökkäävältä ja miksi? Asiassa todettiin varsin asiallisesti mikä on ongelma ja kerrottiin myös keinoja miten tuon ongelman voisi ratkaista fiksummin.
Vierailija kirjoitti:
Pillutelineet kannattaa vuokrata tilapäistä huvikäyttöä varten, ei tarvitse kuunnella niiden tyhjäpäisten kana-aivojen nalkutusta.
Voit ihan rauhassa ostaa itsellesi tekopillun ja jyystää sitä. Teet samalla naisille palveluksen, kun pidät luotaantyöntävän olemuksesi kaukana.
Kukaan ei halua kuulla tuollaisen mätäsäkin katkeraa nillitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä taas käännät aloituksen syyttelyksi ja väität ap: ta katkeraksi? Hän tiivisti inceliyden perusongelman aika näpäärästi, aloitus ei sisällä mitään syyttelyä eikä katkeruutta muiden kuin juuri niiden näkökulmasta, joita teksti käsittelee ja jotka peiliinkatsomisen sijaan projisoivat ongelmansa muille.
Ap ei syyllistänyt ketään eikä muutenkaan ole mitään syytä olla puhumatta asioista muulloin kuin silloin kun ne koskevat itseä.
Sinunkin teksti kuulostaa selittelyltä ja kovin hyökkäävältä.
Aika suomalaiselta siis, sukupuolta huomioimatta.
Tuossa ei kyllä ole mitään selittelyä eikä hyökkäävää. Se olet sinä, joka et kestä aloitusta, vaan käännät sen ja siihen yhtyvät puheet hyökkäykseksi.
Taidat itse olla juuri sellainen incel, josta ap puhuu, mutta joka ei kestä kritiikkiä.
-eri
Voi olla. Mutta miksi sinä välittäisit tuon taivaallista? Epäilen, että koet tarvetta päästä pätemään ja olemaan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä on kyse.
Projektio (psykologinen puolustusmekanismi) tarkoittaa sitä, että ihminen siirtää omia tunteitaan, epävarmuuksiaan tai piirteitään toiseen. Toisin sanoen: asia, joka on vaikea kohdata itsessä, nähdäänkin toisessa.
Tässä tilanteessa se menee niin, että kun esitetään kritiikkiä (esim. vastuun ottamisesta), se herättää epämukavia tunteita kuten häpeää tai riittämättömyyttä. Sen sijaan että niitä käsittelisi, ne siirretään ulospäin – ja toinen leimataan “katkeraksi” tai syyllistäväksi.
Eli käytännössä:
oma epämukava tunne siirretään toiseen toisesta tehdään ongelma.Ja tämä tapahtuu siksi, että se suojaa itsetuntoa. On helpompaa ajatella “toinen on katkera” kuin pysähtyä miettimään, voisiko kritiikissä olla jotain perää.
Näinpä!
Kaikki tämä lähtee itsetunto-ongelmista ja siitä kuinka yhteiskunta ohjaa miehiä edelleen liian tiukkoihin raameihin. Incelit eivät ymmärrä, että myös feminismi ajaa heidän etuaan ja toisaalta, että myös meissä naisissa on paljon eroja. Jokaiselle löytyy varmasti joku sopiva. Vaikka itse en ole löytänyt vielä kasvoilleni pierevää incelia jakamaan elämääni, uskon silti, että vielä sekin aika koittaa minulle.
Ap
Feministit ajaa kaikille hyvää ja kaunista. Mutta miten onkaan kaapunaisten asema, joka on kaikkein alhaisin? Kuinka ponnekkaasti feministit edistävät heidän tasa-arvoa? Jossain sivulauseessako kenties?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel on feministien, lesbojen, tai muiden miesvihaajien keksimä kohde, josta voidaan kätevästi kaikkia miehiä syyllistää.
Ei ole normaalia naistyypillistä toimintaa.
Tuo on sinun oma projisaatio. Olet pahoittanut mielesi, olettaakseni vätys ja haluat ratkaista mielipahan väittämällä kaikkia miehiä kaltaisiksi. Ei ole normaalia miestyypillistä toimintaa.
Myös inceleillä on paha tapa projisoida asioita tuohon sävyyn. Ei ole mitään yhtä tapaa olla mies ja jokainen mies on yksilö. Lukuun ottamatta sitä, että jokainen mies haluaa, että rehevä nainen pieree heidän kasvoilleen niin, että vähän roiskuukin.
Jälleen yksi nainen joka näkee miehet vain hyltyvälineenä eikä ihmisenä ja mahdollisena kumppanina.
Naisilla on joku sairas vaade päästä jatkuvasti hyötymään miehestä ja käyttämään miestä henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen.
Kuitenkin nämä samat naiset kuorossa kiljuu että miehen on hyväkayttävä nainen pelkästään ihmisenä eikä mies saisi miettiä mitenkään miten hyötyisi naisesta.
Ei voi muuta sanoa kuin sen että naiset on juolmia, kieroja, itse keskeisiä ja omahyväisiä oman edun tavoittelijoita jotka ei edes halua nähdä miestä ihmisenä vaan pelkkänä hyöty välineenä.
Miehet pystyy rakastamaan naista ihmisenä mutta naiset rakastavat ainoastaan irtisaatavia hyötyjä joka taas todistaa sen että miehet rakastaa naista huomattavasti aidommin kun mitä naiset rakastaa miestä
Itse olen monesti sanonut että kaikki ihmisessä näkyy ulospäin eli jos ei halua että nainen ajattelee miehen olevan luuseri kuka katsoo aikuisviihdettä, syö sipsiä ja juo kaljaa ja vollottaa kaiket päivät eikä omaa oikeasti mitään omaa arvoa tai itsetuntemusta tai kykyä kontroloida omia tunteitaan, niin ei kannata näyttääkään siltä.
Hyvä aloitus. Haemi että porukka ei tajunnut sitä, otti loukkauksena ja alkoi haastaa riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä on kyse.
Projektio (psykologinen puolustusmekanismi) tarkoittaa sitä, että ihminen siirtää omia tunteitaan, epävarmuuksiaan tai piirteitään toiseen. Toisin sanoen: asia, joka on vaikea kohdata itsessä, nähdäänkin toisessa.
Tässä tilanteessa se menee niin, että kun esitetään kritiikkiä (esim. vastuun ottamisesta), se herättää epämukavia tunteita kuten häpeää tai riittämättömyyttä. Sen sijaan että niitä käsittelisi, ne siirretään ulospäin – ja toinen leimataan “katkeraksi” tai syyllistäväksi.
Eli käytännössä:
oma epämukava tunne siirretään toiseen toisesta tehdään ongelma.Ja tämä tapahtuu siksi, että se suojaa itsetuntoa. On helpompaa ajatella “toinen on katkera” kuin pysähtyä miettimään, voisiko kritiikissä olla jotain perää.
Näinpä!
Kaikki tämä lähtee itsetunto-ongelmista ja siitä kuinka yhteiskunta ohjaa miehiä edelleen liian tiukkoihin raameihin. Incelit eivät ymmärrä, että myös feminismi ajaa heidän etuaan ja toisaalta, että myös meissä naisissa on paljon eroja. Jokaiselle löytyy varmasti joku sopiva. Vaikka itse en ole löytänyt vielä kasvoilleni pierevää incelia jakamaan elämääni, uskon silti, että vielä sekin aika koittaa minulle.
Ap
Feministit ajaa kaikille hyvää ja kaunista. Mutta miten onkaan kaapunaisten asema, joka on kaikkein alhaisin? Kuinka ponnekkaasti feministit edistävät heidän tasa-arvoa? Jossain sivulauseessako kenties?
En tiedä, mutta kaapu hulmuaa ihanasti kun nainen sen alla töräyttelee oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties incel itse vai incelin äiti, joka vieläkin paapoo ja palvoo poikaansa näkemättä todellisuutta ja sitä, missä oikein mättää?
Miksi sinua kiinnostaa mikä tai kuka olen? Ihmisiin voi tutustua, mielellään muualla kuin netissä ja syyttelemällä.
Miksi sinua itseäsi sitten kiinnostaa mistä Vauvalla puhutaan? Voit itse jättää lukematta koko palstaa tai ainakin vältellä epäkiinnostavia aloituksia.
Ketään täällä ei kiinnosta sanan varsinaisessa merkityksessä kuka tai mikä olet, mutta viestiesi sävy kyllä viittaa siihen, että ap osui sinua arkaan paikkaan. Vaikea kuvitella, että kukaan muu hermostuisi aloituksesta kuin incel tai tätä paapova äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel on feministien, lesbojen, tai muiden miesvihaajien keksimä kohde, josta voidaan kätevästi kaikkia miehiä syyllistää.
Tuo on sinun oma projisaatio. Olet pahoittanut mielesi, olettaakseni vätys ja haluat ratkaista mielipahan väittämällä kaikkia miehiä kaltaisiksi. Ei ole normaalia miestyypillistä toimintaa.
Mutta vastauksesi on henkilöön käyvä tyypillinen naisvastaus. Vaikka et tiedä taustoista tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa. Tosin sanoisin että tämä ei ole edes spesifistä inceleille, vaan yhteiskunnalla ylipäätään nykyään. Ihan kaikkialla on ihmisiä, miehiä ja naisia, parisuhteessa ja sinkkuja, joiden koko olemassaolo pyörii tuon saman ruikutuksen ympärillä. Itsessä ei ole mitään vikaa, ainoastaan maailmassa on. Maailma on minulle velkaa. Miksi tällainen sallitaan? Minä olen jalo ja hyvä ja tehnyt vain oikeita valintoja. Minulla ei ole vastuuta mistään, mutta oikeuksia minulla on loputtomasti. Miksi en saa sitä, tätä ja tuota? Miksi tuolla toisella on sitä ja tätä, ja minä olen ilman?
Inceleillä tuo pyörii naisen ja seksin saamisen ympärillä. Syytetään naisia nirsoudesta, katsotaan että itseään ei tarvitse kehittää lainkaan, aivan kuten esität. Sitten on perinteisellä vasemmisto-oikeisto -akselilla paljon näitä vasemmalla olevia miehiä ja naisia joilta kuulee oikeastaan aivan samoja argumentteja, mutta työhön, palkkaan ja menestymiseen liittyen. Ei tule kuuloonkaan että otettaisiin vastuuta omista valinnoista, vaan kaiken pitää tulla kuin Manulle illallinen, ja jos ei tule, on maailmassa vika. Ei koskaan itsessä tai omassa tekemisessä.
Samaa säälittävää ruikutusta, kaksi eri kohdetta vaan. Incelit eivät ole niin erilaisia kuin usein luullaan.
Tässä oli paljon hyvää analyysiä ja sellaista juuri kaipaankin tähän keskusteluun, enkä mitään trollaamista. Mielestäni erittelinkin näitä asioita jo aloituksessa paljon, mutta unohdin siitä sen tärkeimmän, eli toivoisin kipeästi, että mahdollisimman moni incel tulisi töräyttelemään kasvoilleni ihania suloaromejaan. Se olisi ensimmäinen askel tämän asian ratkaisemiseksi ja kohti terveempää yhteiskuntaa.
Ap
Tuosta sun kommentin sisällöstä näkee heti, miksi olet incel. Se suorastaan huutaa henkistä epäkypsyyttä ja kyvyttömyyttä keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti.
Se Oikea AP
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi nainen joka näkee miehet vain hyltyvälineenä eikä ihmisenä ja mahdollisena kumppanina.
Naisilla on joku sairas vaade päästä jatkuvasti hyötymään miehestä ja käyttämään miestä henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen.
Kuitenkin nämä samat naiset kuorossa kiljuu että miehen on hyväkayttävä nainen pelkästään ihmisenä eikä mies saisi miettiä mitenkään miten hyötyisi naisesta.
Ei voi muuta sanoa kuin sen että naiset on juolmia, kieroja, itse keskeisiä ja omahyväisiä oman edun tavoittelijoita jotka ei edes halua nähdä miestä ihmisenä vaan pelkkänä hyöty välineenä.
Miehet pystyy rakastamaan naista ihmisenä mutta naiset rakastavat ainoastaan irtisaatavia hyötyjä joka taas todistaa sen että miehet rakastaa naista huomattavasti aidommin kun mitä naiset rakastaa miestä
Palstan naisten on niin vaikea ymmärtää, että myös miehet rakastavat ihan aidosti naisia, koska eivät ole koskaan kokeneet pyyteetöntä rakkautta miehiltä. He eivät ole koskaan kokeneet sitä, kun mies pyytettömästi pyyttä heitä istumaan kasvoilleen ja antaa peräreiän soida. Se on kahden ihmisen rakkautta kauneimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös inceleillä on paha tapa projisoida asioita tuohon sävyyn. Ei ole mitään yhtä tapaa olla mies ja jokainen mies on yksilö. Lukuun ottamatta sitä, että jokainen mies haluaa, että rehevä nainen pieree heidän kasvoilleen niin, että vähän roiskuukin.
Loppuko läskiltä pojalta nappulat eikä äiti anna lisää, että pääsis ylilaudalle rinkirunkkaamaan muiden finninaamaisten incelkavereidensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Pidä AP huoli vain omista asioista. Jo se, että kirjoittelet tälle sivustolle meinaa, että sinun ei kannattaisi neuvoa yhtään ketään.
Ilmeisesti ap osui aika tärkeään aiheeseen ja samalla arkaan paikkaan kun noin kirjoitat.
Jos nyt mietin miehiä, jotka ovat suosittuja naisten parissa, niin eivät ne ole mitään sosiaalisesti taitavia, terveellisesti eläviä ja itseään kehittäviä vaan heillä on ainoastaan käynyt tuuri naama- ja pituuslotossa. Yksikin lopetti amiksen kesken, ei jaksa missään töissä paria päivää kauempaa ja kalja maistuu, mutta aina löytyy uusi nainen, kun on vanhaan kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa meni monta asiaa pieleen. Ensinnäkin se että luulet kaikkien naisten olevan samanlaisia. Varmasti on olemassa joitain ikäviä ja kieroja naisia, mutta vastavuoroisesti on paljon muunkinlaisia, mukavia, avuliaita ja rakentavia esimerkiksi. Kannattaisi nähdä että jokainen nainen (niin kuin mieskin) on yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa. Tosin sanoisin että tämä ei ole edes spesifistä inceleille, vaan yhteiskunnalla ylipäätään nykyään. Ihan kaikkialla on ihmisiä, miehiä ja naisia, parisuhteessa ja sinkkuja, joiden koko olemassaolo pyörii tuon saman ruikutuksen ympärillä. Itsessä ei ole mitään vikaa, ainoastaan maailmassa on. Maailma on minulle velkaa. Miksi tällainen sallitaan? Minä olen jalo ja hyvä ja tehnyt vain oikeita valintoja. Minulla ei ole vastuuta mistään, mutta oikeuksia minulla on loputtomasti. Miksi en saa sitä, tätä ja tuota? Miksi tuolla toisella on sitä ja tätä, ja minä olen ilman?
Inceleillä tuo pyörii naisen ja seksin saamisen ympärillä. Syytetään naisia nirsoudesta, katsotaan että itseään ei tarvitse kehittää lainkaan, aivan kuten esität. Sitten on perinteisellä vasemmisto-oikeisto -akselilla paljon näitä vasemmalla olevia miehiä ja naisia joilta kuulee oikeastaan aivan samoja argumentteja, mutta työhön, palkkaan ja menestymiseen liittyen. Ei tule kuuloonkaan että otettaisiin vastuuta omista valinnoista, vaan kaiken pitää tulla kuin Manulle illallinen, ja jos ei tule, on maailmassa vika. Ei koskaan itsessä tai omassa tekemisessä.
Samaa säälittävää ruikutusta, kaksi eri kohdetta vaan. Incelit eivät ole niin erilaisia kuin usein luullaan.
Tässä oli paljon hyvää analyysiä ja sellaista juuri kaipaankin tähän keskusteluun, enkä mitään trollaamista. Mielestäni erittelinkin näitä asioita jo aloituksessa paljon, mutta unohdin siitä sen tärkeimmän, eli toivoisin kipeästi, että mahdollisimman moni incel tulisi töräyttelemään kasvoilleni ihania suloaromejaan. Se olisi ensimmäinen askel tämän asian ratkaisemiseksi ja kohti terveempää yhteiskuntaa.
Ap
Tuosta sun kommentin sisällöstä näkee heti, miksi olet incel. Se suorastaan huutaa henkistä epäkypsyyttä ja kyvyttömyyttä keskustella asiallisesti ja aikuismaisesti.
Se Oikea AP
Tuo pieruhullu on ihan käsittämättömän säälittävä tapaus. Riehuu nykyään joka ketjussa hokien noita samoja asioita. Kyllähän meistä nyt jokainen tajuaa, että kyseessä ei ole mikään fetissi, vaan ihan jokaisen meidän normaalin aikuisen ihmisen seksielämän ulottuvuus. Kaikki me rakastamme tulla naamalle pierryiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä on kyse.
Eli käytännössä:
Näinpä!
Ap
Kerropa sitten mitä hyvää feminismi ajaa heterpille valkoihoisille miehille ilman että taustalla on jotenkin naisen etu ja hyöty?
Mitä hyvää sun ulkonäössä on?