Inceleiden suurin ongelma on tämä...
Inceleiden suurin ongelma on se, että oman itsensä kehittämisen sijaan uhriudutaan ja syytetään muita. Sen sijaan, että parannettaisiin omia sosiaalisia taitoja ja käytöstapoja, asetettaisiin tavoitteita elämään ja rakennettaisiin sille sisältöä, valitaan helpompi, mutta pitkällä aikavälillä huonompi tie: vastuun siirtäminen muille.
Ei haluta panostaa omaan hyvinvointiin kuten kuntoon, terveellisiin elämäntapoihin tai edes perusasioihin, hygieniaan, siistiin pukeutumiseen ja itsestä huolehtimiseen. Silti odotetaan, että joku muu kiinnostuisi.
Syytetään vaan naisten nirsoutta. Mutta miksi naiset eivät saisi olla valikoivia? On täysin ymmärrettävää, ettei kukaan halua kumppania, joka ei tee mitään elämällään tai pyri kehittymään.
Parisuhde ei ole oikeus, vaan seuraus siitä, millainen ihminen olet ja miten kohtelet muita. Jos haluaa muutosta, se alkaa peiliin katsomisesta, muiden syyttelemisellä et pääse mihinkään.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap syyttelet ihmisiä joilla ei ole itsesi kanssa mitään yhteistä?
Sinä kuulostat katkeralta.
Pidetään huoli omista asioistamme syyllistämättä muita.
Oletko kenties incel itse vai incelin äiti, joka vieläkin paapoo ja palvoo poikaansa näkemättä todellisuutta ja sitä, missä oikein mättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän juuri on se perimmäinen ongelma: kun inceleille kerrotaan, miten heidän elämänsä voisi parantua, he eivät kestä kritiikkiä vaan ottavat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä. En minä ole lainkaan katkera, maailmassa on paljon kivoja miehiä, ja itsellenikin on löytynyt fiksu ja hyvä kumppani. Tässä ei ole kyse muiden syyllistämisestä, vaan siitä että vastuu omasta elämästä kuuluu jokaiselle itselleen.
Mielestäni perimmäinen ongelma piilee enemmänkin molempin sukupuolien epärealistisissa odotuksissa toisiaan kohtaan. Siinä missä nämä miehet odottavat naisen ratkaisevan kaikki heidän ongelmansa, naiset odottavat näiden miesten muokkautuvan heidän ihanteidensa mukaisiksi. Todellisuudessa olisi parasta, että kummatkin tahot ymmärtäisivät realiteetit ja tekisivät sen mikä meitä kaikkia yhdistää, eli tyydyttäisivät toistensa halut tulla suuhun pierryiksi.
Vierailija kirjoitti:
Löytyisiköhän jotain ihan oma alusta aloittajalle ja inceleille, niin voisivat käydä tätä väsynyttä vääntöään jossain muualla ja jättää tämän palstan tavallisille ihmisille?
Miksi? Aloittajalla oli ihan validit pointit, miksi hänen pitäisi mennä muulle alustalle? Jos jonkun pitäisi muualle mennä niin juuri niiden inceleiden. Jos sinua taas ei aihe kiinnosta, niin jätä lukematta ja lue muita aloituksia. Ei täällä ruveta asioita pois jättämään sen mukaan mikä juuri sinua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyisiköhän jotain ihan oma alusta aloittajalle ja inceleille, niin voisivat käydä tätä väsynyttä vääntöään jossain muualla ja jättää tämän palstan tavallisille ihmisille?
Kyllähän sellainen on, se on Ylilauta. Ongelmana kuitenkin on, että miehet ja pojat ovat armottomia toisilleen. Inceleitä paheksutaan jopa siellä, siksi tulevat tänne. Sillä vaikka täälläkin paheksutaan, loukkaus on pahempi miehelle silloin, kun se tulee toiselta mieheltä. Sitä välttääkseen ovat mieluummin mammojen seurassa täällä. Mammat eivät ole samaistuttavia, joten mammojen sanoilla ei ole painoarvoa. Mies samaistuttavuudessaan voi satuttaa sanoillaan toista miestä enemmän, kuin nainen koskaan voisi.
Olet kyllä oikeassa. Tosin sanoisin että tämä ei ole edes spesifistä inceleille, vaan yhteiskunnalla ylipäätään nykyään. Ihan kaikkialla on ihmisiä, miehiä ja naisia, parisuhteessa ja sinkkuja, joiden koko olemassaolo pyörii tuon saman ruikutuksen ympärillä. Itsessä ei ole mitään vikaa, ainoastaan maailmassa on. Maailma on minulle velkaa. Miksi tällainen sallitaan? Minä olen jalo ja hyvä ja tehnyt vain oikeita valintoja. Minulla ei ole vastuuta mistään, mutta oikeuksia minulla on loputtomasti. Miksi en saa sitä, tätä ja tuota? Miksi tuolla toisella on sitä ja tätä, ja minä olen ilman?
Inceleillä tuo pyörii naisen ja seksin saamisen ympärillä. Syytetään naisia nirsoudesta, katsotaan että itseään ei tarvitse kehittää lainkaan, aivan kuten esität. Sitten on perinteisellä vasemmisto-oikeisto -akselilla paljon näitä vasemmalla olevia miehiä ja naisia joilta kuulee oikeastaan aivan samoja argumentteja, mutta työhön, palkkaan ja menestymiseen liittyen. Ei tule kuuloonkaan että otettaisiin vastuuta omista valinnoista, vaan kaiken pitää tulla kuin Manulle illallinen, ja jos ei tule, on maailmassa vika. Ei koskaan itsessä tai omassa tekemisessä.
Samaa säälittävää ruikutusta, kaksi eri kohdetta vaan. Incelit eivät ole niin erilaisia kuin usein luullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä taas käännät aloituksen syyttelyksi ja väität ap: ta katkeraksi? Hän tiivisti inceliyden perusongelman aika näpäärästi, aloitus ei sisällä mitään syyttelyä eikä katkeruutta muiden kuin juuri niiden näkökulmasta, joita teksti käsittelee ja jotka peiliinkatsomisen sijaan projisoivat ongelmansa muille.
Ap ei syyllistänyt ketään eikä muutenkaan ole mitään syytä olla puhumatta asioista muulloin kuin silloin kun ne koskevat itseä.
Juuri tästä on kyse.
Projektio (psykologinen puolustusmekanismi) tarkoittaa sitä, että ihminen siirtää omia tunteitaan, epävarmuuksiaan tai piirteitään toiseen. Toisin sanoen: asia, joka on vaikea kohdata itsessä, nähdäänkin toisessa.
Tässä tilanteessa se menee niin, että kun esitetään kritiikkiä (esim. vastuun ottamisesta), se herättää epämukavia tunteita kuten häpeää tai riittämättömyyttä. Sen sijaan että niitä käsittelisi, ne siirretään ulospäin – ja toinen leimataan “katkeraksi” tai syyllistäväksi.
Eli käytännössä:
oma epämukava tunne siirretään toiseen toisesta tehdään ongelma.
Ja tämä tapahtuu siksi, että se suojaa itsetuntoa. On helpompaa ajatella “toinen on katkera” kuin pysähtyä miettimään, voisiko kritiikissä olla jotain perää.
insellithän niitä maxxaajia vasta ovat. tavallinen sohvaperuna voi hyvinkin saada pimbs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä taas käännät aloituksen syyttelyksi ja väität ap: ta katkeraksi? Hän tiivisti inceliyden perusongelman aika näpäärästi, aloitus ei sisällä mitään syyttelyä eikä katkeruutta muiden kuin juuri niiden näkökulmasta, joita teksti käsittelee ja jotka peiliinkatsomisen sijaan projisoivat ongelmansa muille.
Ap ei syyllistänyt ketään eikä muutenkaan ole mitään syytä olla puhumatta asioista muulloin kuin silloin kun ne koskevat itseä.
Sinunkin teksti kuulostaa selittelyltä ja kovin hyökkäävältä.
Aika suomalaiselta siis, sukupuolta huomioimatta.
Tuossa ei kyllä ole mitään selittelyä eikä hyökkäävää. Se olet sinä, joka et kestä aloitusta, vaan käännät sen ja siihen yhtyvät puheet hyökkäykseksi.
Taidat itse olla juuri sellainen incel, josta ap puhuu, mutta joka ei kestä kritiikkiä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties incel itse vai incelin äiti, joka vieläkin paapoo ja palvoo poikaansa näkemättä todellisuutta ja sitä, missä oikein mättää?
Miksi sinua kiinnostaa mikä tai kuka olen? Ihmisiin voi tutustua, mielellään muualla kuin netissä ja syyttelemällä.
Luulen että incelit on katoava luonnonvara, kun yhä useammalla on varaa AI-tyttöystävään.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa. Tosin sanoisin että tämä ei ole edes spesifistä inceleille, vaan yhteiskunnalla ylipäätään nykyään. Ihan kaikkialla on ihmisiä, miehiä ja naisia, parisuhteessa ja sinkkuja, joiden koko olemassaolo pyörii tuon saman ruikutuksen ympärillä. Itsessä ei ole mitään vikaa, ainoastaan maailmassa on. Maailma on minulle velkaa. Miksi tällainen sallitaan? Minä olen jalo ja hyvä ja tehnyt vain oikeita valintoja. Minulla ei ole vastuuta mistään, mutta oikeuksia minulla on loputtomasti. Miksi en saa sitä, tätä ja tuota? Miksi tuolla toisella on sitä ja tätä, ja minä olen ilman?
Inceleillä tuo pyörii naisen ja seksin saamisen ympärillä. Syytetään naisia nirsoudesta, katsotaan että itseään ei tarvitse kehittää lainkaan, aivan kuten esität. Sitten on perinteisellä vasemmisto-oikeisto -akselilla paljon näitä vasemmalla olevia miehiä ja naisia joilta kuulee oikeastaan aivan samoja argumentteja, mutta työhön, palkkaan ja menestymiseen liittyen. Ei tule kuuloonkaan että otettaisiin vastuuta omista valinnoista, vaan kaiken pitää tulla kuin Manulle illallinen, ja jos ei tule, on maailmassa vika. Ei koskaan itsessä tai omassa tekemisessä.
Samaa säälittävää ruikutusta, kaksi eri kohdetta vaan. Incelit eivät ole niin erilaisia kuin usein luullaan.
Tässä oli paljon hyvää analyysiä ja sellaista juuri kaipaankin tähän keskusteluun, enkä mitään trollaamista. Mielestäni erittelinkin näitä asioita jo aloituksessa paljon, mutta unohdin siitä sen tärkeimmän, eli toivoisin kipeästi, että mahdollisimman moni incel tulisi töräyttelemään kasvoilleni ihania suloaromejaan. Se olisi ensimmäinen askel tämän asian ratkaisemiseksi ja kohti terveempää yhteiskuntaa.
Ap
Pidä AP huoli vain omista asioista. Jo se, että kirjoittelet tälle sivustolle meinaa, että sinun ei kannattaisi neuvoa yhtään ketään.
Vierailija kirjoitti:
Pillutelineet kannattaa vuokrata tilapäistä huvikäyttöä varten, ei tarvitse kuunnella niiden tyhjäpäisten kana-aivojen nalkutusta.
Tiesitkö että inceliä voi kutsua turhaketelineeksi? Niiden jalkojen välissä on turhake.
Incel on feministien, lesbojen, tai muiden miesvihaajien keksimä kohde, josta voidaan kätevästi kaikkia miehiä syyllistää.
Ei ole normaalia naistyypillistä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän juuri on se perimmäinen ongelma: kun inceleille kerrotaan, miten heidän elämänsä voisi parantua, he eivät kestä kritiikkiä vaan ottavat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä. En minä ole lainkaan katkera, maailmassa on paljon kivoja miehiä, ja itsellenikin on löytynyt fiksu ja hyvä kumppani. Tässä ei ole kyse muiden syyllistämisestä, vaan siitä että vastuu omasta elämästä kuuluu jokaiselle itselleen.
Niinpä. Kuka tuollaisen kanssa jaksaisi seurustella?
Ei kukaan, mutta inceleiden oman narsistisen logiikan mukaan se on muiden vika.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että incelit on katoava luonnonvara, kun yhä useammalla on varaa AI-tyttöystävään.
Ei ole sellaisella kaikki muumit laaksossa joka haluaa seurustella tekoälyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä on kyse.
Projektio (psykologinen puolustusmekanismi) tarkoittaa sitä, että ihminen siirtää omia tunteitaan, epävarmuuksiaan tai piirteitään toiseen. Toisin sanoen: asia, joka on vaikea kohdata itsessä, nähdäänkin toisessa.
Tässä tilanteessa se menee niin, että kun esitetään kritiikkiä (esim. vastuun ottamisesta), se herättää epämukavia tunteita kuten häpeää tai riittämättömyyttä. Sen sijaan että niitä käsittelisi, ne siirretään ulospäin – ja toinen leimataan “katkeraksi” tai syyllistäväksi.
Eli käytännössä:
oma epämukava tunne siirretään toiseen toisesta tehdään ongelma.Ja tämä tapahtuu siksi, että se suojaa itsetuntoa. On helpompaa ajatella “toinen on katkera” kuin pysähtyä miettimään, voisiko kritiikissä olla jotain perää.
Näinpä!
Kaikki tämä lähtee itsetunto-ongelmista ja siitä kuinka yhteiskunta ohjaa miehiä edelleen liian tiukkoihin raameihin. Incelit eivät ymmärrä, että myös feminismi ajaa heidän etuaan ja toisaalta, että myös meissä naisissa on paljon eroja. Jokaiselle löytyy varmasti joku sopiva. Vaikka itse en ole löytänyt vielä kasvoilleni pierevää incelia jakamaan elämääni, uskon silti, että vielä sekin aika koittaa minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua kiinnostaa mikä tai kuka olen? Ihmisiin voi tutustua, mielellään muualla kuin netissä ja syyttelemällä.
Sinähän se tässä hyökkäsit aloittajaa kohtaan, vaikkei ollut mitään syytäkään ja sellaisella tavalla, että pakostakin heräsi kysymys, kumpi olet, incel itse vai incel-poikaansa palvova ressukka äiti.
Vierailija kirjoitti:
Incel on feministien, lesbojen, tai muiden miesvihaajien keksimä kohde, josta voidaan kätevästi kaikkia miehiä syyllistää.
Ei ole normaalia naistyypillistä toimintaa.
Tuo on sinun oma projisaatio. Olet pahoittanut mielesi, olettaakseni vätys ja haluat ratkaista mielipahan väittämällä kaikkia miehiä kaltaisiksi. Ei ole normaalia miestyypillistä toimintaa.
Tämä! Ne kauniit, kivat naiset eivät todellakaan halua olla sellaisen miehen kanssa, joka haukkuu muita naisia noin rumasti.