Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet eivät ole enää herrasmiehiä?

Vierailija
01.04.2026 |

Ärsyttää ja turhauttaa. Ritarillisuus on kuollut! 

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidempään tätä palstaa seuranneena olen tehnyt havainnon, ettei naisetkaan varsinaisesti mitään sivistyneitä leidejä ole.

Tämähän se on. Feminismillä saatiin taisteltua arvot, että naiset ovat yhtä arvokkaita kuin miehet. Nyt pitäisi vielä saada taisteltua ajatus, että naiset ovat ihan yhtä perseestä kuin miehet.

Ovatko naiset valmiina siihen mitä siitä seuraa kun miehet vihdoinkin lopettavat naisiin ruusunpunaisten lasien läpi suhtautumisen?  Jos nykymeininki jo tuntuu kamalalta tunteettomalta sorrolta niin mitäs seuraavaksi?

Vierailija
142/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi herrasmiesmäisyys kytkeytyy siihen että naisen pitäisi olla vanhanaikainen nainen? Eikö naisille ovenavaaminen yms ole peruskäytöstapoja? Kyllä minäkin naisena avaan oven vanhukselle tai lapselle.

Kai sen kiitoksen voi kumminkin sanoa? M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tarvetta olla herrasmies

Vierailija
144/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me naisetkaan emme ole enää leidejä. Olen viisikymppinen ja nuorempana kaipasin kyllä sellaista herrasmiesmäistä käytöstä ja ihailua, mutta toisaalta tuntui, että pitää pärjätä itse ja kyllä mä jaksan sitä ja tätä. Nykyisin olen vain imarreltu, jos joku mies auttaa takin päälle tai päästää ovesta ensin. Mutta kyllä itsekin käyttäydyn paremmin. Olisinpa ollut nuorena vähän viisaampi.

Kaipasit ihailua? Annoitko ihailua vastavuoroisesti miehille, vai olitko vain odottaen saamapuolella?

Sitä juuri tarkoitin, että olisinpa ollut viisaampi silloin. Jotenkin sellainen ns. naisellinen käytös, passaaminen, ihailu oli vain yök yök ja epätasa-arvoista, sellaista piti hävetä. Mutta kummasti moni tyttö toivoi, että mies kumminkin pitäisi kuin kukkaa kämmenellä. Kyllä se oli tosi ristiriitaista. 

Näin.  Minullakin veri huutaa suonissa että pidä naista hyvänä mutta samalla feministi kuiskaa korvaan että naista tulee kohdella tasa-arvoisesti kuten kohtelen miehiä.  

Kohtelen kuten miehiä.

Tasa-arvo tarkoittaa, että mies ja nainen ovat yhtä arvokkaita eivät samanlaisia.  Ymmärrätö käsitteiden eron saman arvoinen ei ole synonyymi  samanlaisuudelle?

Totta kai yhtä arvokkaita. Mutta, jos naista kohtelee kuten miestä. Missä kohtaa se ei ole ok? Milloin naista tulee kohdella naisena? Minulla on oma ajatukseni, mutta haluaisin naisen vastauksen tähän. Nyt en puhu mistään fyysisitä ominaisuuksista.

Milloin naista ei tule kohdella kuten naista? En ymmärrä koko kysymystä. Nainen on nainen 24/7. Varsinkin, jos naiseen haluaa tehdä vaikutusta, häntä kannattaa kohdella kuten naista. Vältellä karkeaa käytöstä ja pyrkiä siihen, että hänellä on hyvä olla seurassasi. Mutta ei se tarkoita sitä, että työkaverinaisiakaan saa kohdella kuten jotain äijäporukan osasta. 

Vierailija
145/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me naisetkaan emme ole enää leidejä. Olen viisikymppinen ja nuorempana kaipasin kyllä sellaista herrasmiesmäistä käytöstä ja ihailua, mutta toisaalta tuntui, että pitää pärjätä itse ja kyllä mä jaksan sitä ja tätä. Nykyisin olen vain imarreltu, jos joku mies auttaa takin päälle tai päästää ovesta ensin. Mutta kyllä itsekin käyttäydyn paremmin. Olisinpa ollut nuorena vähän viisaampi.

Kaipasit ihailua? Annoitko ihailua vastavuoroisesti miehille, vai olitko vain odottaen saamapuolella?

Sitä juuri tarkoitin, että olisinpa ollut viisaampi silloin. Jotenkin sellainen ns. naisellinen käytös, passaaminen, ihailu oli vain yök yök ja epätasa-arvoista, sellaista piti hävetä. Mutta kummasti moni tyttö toivoi, että mies kumminkin pitäisi kuin kukkaa kämmenellä. Kyllä se oli tosi ristiriitaista. 

Näin.  Minullakin veri huutaa suonissa että pidä naista hyvänä mutta samalla feministi kuiskaa korvaan että naista tulee kohdella tasa-arvoisesti kuten kohtelen miehiä.  

Kohtelen kuten miehiä.

Tasa-arvo tarkoittaa, että mies ja nainen ovat yhtä arvokkaita eivät samanlaisia.  Ymmärrätö käsitteiden eron saman arvoinen ei ole synonyymi  samanlaisuudelle?

Totta kai yhtä arvokkaita. Mutta, jos naista kohtelee kuten miestä. Missä kohtaa se ei ole ok? Milloin naista tulee kohdella naisena? Minulla on oma ajatukseni, mutta haluaisin naisen vastauksen tähän. Nyt en puhu mistään fyysisitä ominaisuuksista.

Milloin naista ei tule kohdella kuten naista? En ymmärrä koko kysymystä. Nainen on nainen 24/7. Varsinkin, jos naiseen haluaa tehdä vaikutusta, häntä kannattaa kohdella kuten naista. Vältellä karkeaa käytöstä ja pyrkiä siihen, että hänellä on hyvä olla seurassasi. Mutta ei se tarkoita sitä, että työkaverinaisiakaan saa kohdella kuten jotain äijäporukan osasta. 

Äijäporukat kohtelevat toisiaan huonommin kuin naista. Sitäkö tarkoitat?

Vierailija
146/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtelen kuten miehiä.

Äijäporukat kohtelevat toisiaan huonommin kuin naista. Sitäkö tarkoitat?

Naisia tulee kohdella kauniisti. Miehiä kohdellaan  kavereina ja naisia jonain erityiskohdeltavina. Naisille ekstraa. Miltä se kuulostaa? Turha länkyttää, että naisia on kohdeltava kuin ihmisiä. Pikemminkin kuin erityisesti huomioitavia ihmisiä. Tätähän se on ollut. On varmaan vaikeaa tuota myöntää tasa-arvo vaateiden aikana.

Vierailija
147/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä olla herrasmies. Siinä vain häpäisee itsensä. 

Ihanko totta? Miksi häpeät oven avaamista ihmiselle, jolla on kädet täynnä tavaraa tai bussissa paikan antamista väsyneelle?

Koska sitä ei arvosteta. Lainkaan.

-eri

Vierailija
148/174 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuus puuttuu. Kauniisti ja hyvin käyttäytyvät naiset ovat harvinaisuus.

Koska viimeksi ap olet vastannut kohteliaisuuteen katsomalla silmiin, hymyilemällä ja sanomalla kiitos?

Aina. Mutta suomalaisilta miehiltä ei minkäänlaista kohteliaisuutta saa. Lähinnä töykeyttä. 

Vale

Vierailija
149/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset eivät ole enää siveitä, vaan sugar daddyä etsiviä lutkia.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
150/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Feminismi.

Vierailija
151/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykynaiset ei ole normaalipainoisia, tyylikkäitä ja anti-demarifemakoita?

Aivan, joten voit lopettaa tyhmien kyselyn ja könytä takaisin sinne biojäte-astiaan.

JA MUISTAKIN SULKEA KANSI PERÄSSÄSI!

Vierailija
152/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kuplastasi, nykynaaraat eivät ole herrasnaisia 

Vierailija
153/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä Suomessa suurin osa miehistä koskaan mitään herrasmiehiä ole ollut. Ehkä elokuvissa, ja silloin kun pitää esittää jollekin, saadakseen, jotain etuja.

Tämä. Ja naaraat ovat olleet aivan samaa saastaa miesten kanssa.

Vierailija
154/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään tarvetta olla herrasmies

Sama. 

Nykynaiset on niin helvetin luokatonta, paikoitellen täysin laadutonta pskasakkia, että ei maksa vaivaa sellaisten miesten vaatteisiin pukeutuvien femakkoisten laarditankkereiden vuoksi vaivaantua.

Vierailija
155/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuus puuttuu. Kauniisti ja hyvin käyttäytyvät naiset ovat harvinaisuus.

Koska viimeksi ap olet vastannut kohteliaisuuteen katsomalla silmiin, hymyilemällä ja sanomalla kiitos?

Aina. Mutta suomalaisilta miehiltä ei minkäänlaista kohteliaisuutta saa. Lähinnä töykeyttä. 

Naiset saavat juuri sitä paskaa takaisin mitä osoittavat miehiä kohtaan.

Nauttikaa "tasa-arvostanne" harakat, sitähän te olette vailla olleet :D

Vierailija
156/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi prostituutti saisi prinsessakohtelua? Luuletteko että elämä on Pretty Woman elokuvaa?

Vierailija
157/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi tulee saamaan mitä ansaitseekin.

Vierailija
158/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas joutava keskustelu. Sukupuoleen katsomatta ihmisyys on diippiä shittiä, pahuuden manifestoitumaa ja varjoisaa kasvustoa. Pimeyttä ja epäonnistumista.

Vierailija
159/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmies saisi syytöksen ahdistelusta....aina löytyy sen verran mielenterveusongelmainen nainen että lyö tämän kortin pöytään. Miehelle on turvallinen tila käyttäytyä ikään kuin naisia ei olisi edes olemassa...kulkea yli ali ohi mitenkään reagoimatta.

Vierailija
160/174 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin tiktokissa kun joku nainen vänisi siitä että oli joutunut jonku isomman kodinkoneen nostamaan autoonsa ihan yksin, kukaan mies ei tarjoutunut auttamaan.

Minulle jäi epäselväksi antoiko nainen silmillään miehille luvan lähestyä, vai miten nainen ajatteli luvituksen hoitaa.