Mitä karkkeja muistatte lapsuudesta? ap s. 1967
Itse muistan läpinäkyvässä pussissa kahden tyynyn purkkapakkauksen. Tyynyt pastelleita.
70-80-luvulla ärkkäriltä sai Dracula tikkaria, Black Pete salmiakkia.
Tää on vähän mamo-lista, mutta nostalgia koittaa mulla, kun just täytin 40-vuotta.
Kommentit (83)
Hopea toffee patukat olivat niin kovia ja sitkeitä, vaan niin hyvän makuisia.
t. toinen -67
sellaisia karkkeja,jotka tuoksui ihan niin karkille kun voi. niissä oli läpinäkyvä muovikuori ja sisällä oli sellaista makeaa sössöä. kova kuori. ja voi että ne oli hyviä!!!!!!!!!!!!
nuo samat ap:n mainitsemat purkat, HubbaBubba-purkat, Kissa-salmiakin, pihlakanmarjakarkit, Fazerin sekalaiset, PK-purkat, Quality Streetit
jauhopussin veteen. Kiitos tästä muistosta! Joo, taisi olla sisäelimet värikkäinä pitkän aikaa.
ap
Kaksi tai kolme karkkirasiaa oli yhdessä kiinni, ne sai toisistaan irti kun siinä oli sellainen katkoviiva. Karkit oli jotain mansikan ja persikan makuisia hedelmäpastilleja, ihanan makuisia. Kuvana päällä oli sellaisia pyöreitä olioita, olisko ne sit esittänyt mansikkaa ja persikkaa... mä oon tälläisiä syönyt pentuna, mutten muista nimeä.
vm. 82
Olen tosin 10 vuotta vanhempi kuin -82 tapaus.
Mitään ihme muistoja ei ole itselläni. Eniten me hankittiin karkkeja lähistön R-kioskilta, joka oli pelkkä luukku seinässä. Siinä osoitettiin sormella, että tota ja tota niin ja niin paljolla. Viidellä markalla sai jo paljon.
eikä missään muovipussissa, ja voi kun ne maistui niin paljo paremmilta sillai! :)
Samoin RuutiBubbis (tai jotain sinnepäin), purkkapallo jossa oli salmiakkijauhetta sisällä.
Yksi oli pentupantteri aski, jossa oli salmiakkirakeita, toisessa oli äitipantterin kuva ja yksi oli sitten urospantterin kuva, nämä viimeksi mainitut olivat nykyisiä panttereita!
Sellaisia neliönmuotoisia. Ainakin sinisellä ja punaisella paperikuorella. Olikohan niissä kuorissa jotkut tekstit. Sinisessä oli valkosta " toffeeta" ja punasessa suurin piirtein normaalia, ruskeata toffeeta.
Suht isossa askissa, pyöreitä n. 1,5 cm kokoisia pastilleja. Näitä taisi olla useampaa makua. Ainakin toi terva, anis ja olikohan myös salmiakkipastti.
kirkas vihreä tai punainen jello-tyylinen kerros, valkoinen kerros ja tumma suokalaakuori jollain krispeilä. Oli hyvää :)
Ja oli nassesetä jäätelöitä, jossa purkkanenä