Mitä karkkeja muistatte lapsuudesta? ap s. 1967
Itse muistan läpinäkyvässä pussissa kahden tyynyn purkkapakkauksen. Tyynyt pastelleita.
70-80-luvulla ärkkäriltä sai Dracula tikkaria, Black Pete salmiakkia.
Tää on vähän mamo-lista, mutta nostalgia koittaa mulla, kun just täytin 40-vuotta.
Kommentit (83)
- Aku Ankka suklaapatukat, niissä oli lakritsitäyte.
- Sirkus tikkarit, niissä oli päällä tarra, joita sitten kerättiin.
- Oiskohan ollu hawaiji tuutti, siinä oli suklaajäätelöä-ja kastiketta ja päärynähilloa, oli ihania.
- Sun icen kiekkojäätelöt, oli ainakin lakritsi-ja toffeekiekko.
-Tom & Jerry mehujäätelö.
Muistaako kukaan sellasta tuubissa olevaa vaaleanpunaista purkkaa? Tuubissa oli jonkun pojan kuva.
viidellä markalla sai aikanaan sillon ku minä niitä ostelin.=)
vm. -84
Muistatteko tämän mainoksen, jossa hyväsääriset naiset marssivat? Näitä ruskeita stoppeja sulatettiin hampaiden päälle ja irvisteltiin.
Sitten oli vielä " pk" purkka, joka auttoi keskittymään, niin ja vielä chigaco-purkka.. ja stimorol.
Nyt mun täytyy lopettaa tämä karkkilista vähäksi aikaa.
Kiitos kaikille tunnelmoinnista.
ap
Kiva oli kans ostaa 5 pennin irtareita, kirkkaassa raidallisessa olevia, hedelmä ja salmiakki. Niitä salmiakkejakaan ei ole saanut enää aikoihin.
Tuubipurkka oli hyvää :) tuli vielä mieleen kina-suklaapatukat, muistaako niitä kukaan?
52
mä muistan ehdottomasti kans ne 14. mainitsemat pallerot. Eikä KUKAAN koskaan muista niitä! Ne oli hyviä, vähän hedelmä-Mentosten makuisia. Ja muistatteko te, että niissä tuli joskus sellasia tarroja mukana! Niillä palleroilla oli naamat niissä tarroissa! Sit se avaamismekanismi siinä rasiassa oli sellanen, et ne tippu sellasesta reiästä ne karkit. Mutta en muista nimeä minäkään!
Sitten oli just ne ruutibubbikset vai mitä ne pommipurkat oli, ah ne oli hyviä. Muistan myös ne kahden pakkauksessa olevat Jenkki-purkat. Siis läpinäkyvä kääre ja vaaleankeltaisia ja sinisiä purkkia. Ainakin.
Jäätelöistä Minttufa ja Mustafa, Spiraali, Jive jogurttijätskit... Ja Trip-mehut oli joskus aikojen alussa sellasissa pyramidin muotoisissa pakkauksissa!
-vm 83-
Kinathan oli sellasessa keltasessa paperissa, jossa oli kiinalaisen kuva. Ja se oli riisisuklaata muistaakseni.
Irtokarkeista parhaita oli ne Halvan jauhelaatat, merenneidot, kovat salmiakkibanaanit joissa oli jauhetta sisällä, toffeekuulat (niitä ruskeita palleroja), punaiset ja vihreät kartionmalliset kovakuoriset, mutta pehmeät karkit. Sit oli sellasia salmiakkikuvioita, mm kasettisoitin, radio...
-vm 83-
Sitten salmiakkijauho -nam! Kyllähän nykyäänkin jotain salmiakkijauhoa kaupoista saa, mutta ei se ole samanlaista! s. 1970
Ruutibubbis oli älyttömän hyvää, vieläkin muistan sen maun. Ja tosiaan Hopeatoffee oli ihan toista kuin nykyään. Kaipaan myös noita toffee-pusseja, niitähän tuli sen tumman, vaalean ja raidan lisäksi myös hedelmätoffeita.
Roope Ankan kolikot oli myös parempia ennen. Ja Kapteeni Helmix ja Salmixkin oli parempia kuin nykyään.
Muistatteko kun ennen Lauantaipusseissa oli niitä Masi-askeja tms.? Ne oli karseita, jäi aina viimeiseksi ja niitä syötiin vain pahimpaan karkinnälkään.
Muistaako joku sen suklaapatukan nimen, jota mainostettiin näin: " Aina kun mä syön **** mun on pakko päästä joraan!" ? Olen jo puolisen vuotta yrittänyt muistella tuon patukan nimeä, muttei vieläkään tule mieleen.
Meidän lähikiskalta sai ihania irtsareita - sellaisia ei saa enää mistään:-(
Vierailija:
Muistaako joku sen suklaapatukan nimen, jota mainostettiin näin: " Aina kun mä syön **** mun on pakko päästä joraan!" ? Olen jo puolisen vuotta yrittänyt muistella tuon patukan nimeä, muttei vieläkään tule mieleen.
Meidän lähikiskalta sai ihania irtsareita - sellaisia ei saa enää mistään:-(
sellainen pienen pieni toffee pötkö, jossa oli kolme ehkä sentti kertaa sentti kokoista toffee namua, joissa suklaa kuorrutus. Ihan älyttömän pieni nami, ainakin nykyajan juttuihin verrattuna. Kääre oli muistaakseni punakultainen. Se sitten jaettiin kolmeen pekkaan äitin ja siskon kanssa :)
Hyvää oli kuitenkin. Vm 79
ja sellaisia hedelmäkarkkeja pikku askissa. Olivat perhosen, kotilon ja jonkun muun muotoisia. Punaisia, keltaisia ja vihreitä. SAIRAAN HYVIÄ!
t. 65
Vierailija:
sellainen pienen pieni toffee pötkö, jossa oli kolme ehkä sentti kertaa sentti kokoista toffee namua, joissa suklaa kuorrutus. Ihan älyttömän pieni nami, ainakin nykyajan juttuihin verrattuna. Kääre oli muistaakseni punakultainen. Se sitten jaettiin kolmeen pekkaan äitin ja siskon kanssa :)
Hyvää oli kuitenkin. Vm 79
Vierailija:
ja sellaisia hedelmäkarkkeja pikku askissa. Olivat perhosen, kotilon ja jonkun muun muotoisia. Punaisia, keltaisia ja vihreitä. SAIRAAN HYVIÄ!
t. 65
Muistaako kukaan jääsuklaata? oli hopean ja kullan värisessä paketeissa ne patukat ja pidettiin kylmässä. NAM!
Entäs kanelinmakuinen jenkki, punainen kääre, ja eikös joku pippurijenkkikin ollut?
siellä se on.. " aina kun mä saan chappii, mun on ihan pakko päästä joraan"
Vierailija:
Yksi oli pentupantteri aski, jossa oli salmiakkirakeita, toisessa oli äitipantterin kuva ja yksi oli sitten urospantterin kuva, nämä viimeksi mainitut olivat nykyisiä panttereita!
Vierailija:
Kaksi tai kolme karkkirasiaa oli yhdessä kiinni, ne sai toisistaan irti kun siinä oli sellainen katkoviiva. Karkit oli jotain mansikan ja persikan makuisia hedelmäpastilleja, ihanan makuisia. Kuvana päällä oli sellaisia pyöreitä olioita, olisko ne sit esittänyt mansikkaa ja persikkaa... mä oon tälläisiä syönyt pentuna, mutten muista nimeä.
vm. 82
- ne alkupetäiset merirosvorahat, jotka tarttuivat kitalakeen ja jota myytiin paperisessa kartiossa, kymmenen merkkaria.
- salmiakkipullonavaajat, sitä pingviini-salmiakkia, jota saa nyt ruotsilaivoilta nappeina niissä muovipurkeissa. On jossain myös autonrenkaina. Mutta ne pullonavaajat oli isoja ja ihania.
- merenneidot, " nuuskasalmiakkia"
Sitten askissa kissasalmiakki. Se oli älyttömän hyvää. Lisäksi oli jotain tyynynmallisia salmiakkeja musta-puna-valkisessa askissa, olisiko ollut Pandan.
Toffeista maijat paperikärössä, sitten 2kinuski" nimellä oleva tanko joka oli niin kuin hopeatoffee, mutta siis ihan vaan kinuskia, kelatinen paperi.
Jätskeistä muistan mac mehujäät, appelsiinicolaa. Ja sitten oli niitä Jolla-vohveliveneitä.
Ja isoäiti söi Tanskan kuninkaan rintapastilleja, askissa viinipunaisia rakeita. Ihan ok, vaikka vähän tuoksui vanhanaiakaiselle.
Oon sata kertaa miettinyt miksei kukaan muu muista näitä karkkeja. Vaivaa aivan kauheasti mikä niiden nimi on...! Eikö kukaan muista?