Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.

Vierailija
01.04.2026 |

595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.

Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan. 
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä perit sun vanhempien talon ja viiden vuoden myyntivastuu talosta on sulla ja sun sisarella.

Tosin asunnot ei mene nyt kaupaksi.

Jos ostaja löytää hometta olette oikeudessa ja maksatte asianajajan.

Vierailija
182/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, miten vuokraan liitetty kiinteä vesimaksu huomioidaan? Sisältyykö se kohtuulliseen vuokraan vai huomioidaanko se asumiskustannusten lisäsummana kuten sähkölasku?

-

Minulla laskelmia on tehty siten, että vesimaksua ei ole otettu erillisenä asumismenona huomioon ja viimeisimmissä päätöksissä vesilasku on huomioitu vuokrasta erillään olevana menona. Kumpi on lain mukaan oikea tulkinta?

Kelan oikaisuvaatimuksessa päätöstä ei korjattu kun vesimaksu sisällytettiin kohtuullisiin asumiskustannuksiin.

En ole tehnyt oikaisuvaatimusta päätöksistä, joissa vesimaksu on huomioitu erillisenä menona, joten pikkaisen huolestuttaa tuleeko tuosta myöhemmin takaisinperintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä otat kesämökin perinnöksi niin pakko sun on se homeinen talokin ottaa ja maksaa kiinteistöverot joka vuosi.

Vierailija
184/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ole kiinteistöveroa, sähkölaskua, vesimaksua, ekomaksua, jätemaksua jne?

Vierailija
185/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan hakemaan eduskuntaan ja hallitukseen, kohta on avoin haku. Vaalit tulee pian.

Vierailija
186/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä lasten kanssa enemmänkin. 

Lapsilisiä toki saa, muttei muuta.

T.eri

Vierailija
187/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei ole kiinteistöveroa, sähkölaskua, vesimaksua, ekomaksua, jätemaksua jne?

No, kaikki sä maksat, kun asunnon perit.

Vierailija
188/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät tuon 595 päälle.

Vierailija
189/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan hakemaan eduskuntaan ja hallitukseen, kohta on avoin haku. Vaalit tulee pian.

Juurikin, kun sinne kerran pääsee tuosta vaan.

Vierailija
190/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muistelen jonkun lehden heittäneen tuollaisen haasteen poliitikoille, muutama otti sen vastaan. Yksi taisi tunnustaa, että rahat ei riittäneet. Toisella riitti, mutta hän sai lähes joka päivä maksetun lounaan ravintolassa. Sitä en muista, oliko haasteen kesto viikko vai kuukausi.

Kyllähän tohon tulee asumistuki päälle. Ja sit myös lapsilisä. Ja mahdolliset elatustuet (isältä tai Kelasta) jos lapsia on ja vanhemmat eronnut. Ja ehkä myös toimeentulotukea kaiken päälle.

Vierailija
191/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko harkinnanvaraista toimeentulotukea jos oikeasti on sellainen tilanne että joutuu viikon odottelemaan? Sellaista voi saada heti jos on hätä.

Kyllähän vesipaastolla voi olla.

Vierailija
192/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
193/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo tänä vuonna 3 viikkoa ilman rahaa tammikuussa toimeentulotuen käsittelyn viiveestä johtuen ja nyt maaliskuussa kun hain toimeentulotukea sain ilmoituksen että minulla on säästöjä joita ei oikeasti ole. Siksi olen myös nyt rahaton jokaista penniä myöten. Tämä jatkuu ainakin kuun puoliväliin asti koska en saa uutta päiväraha hakemusta jätettyä ennen ja toimeentulotuken uusi hakeminen ei vielä onnistu koska Danske Bank ei ole toimittanut tiliotetta maaliskuusta vieläkään verkkopankkiin. Sitten kun se onnistuu menee siinäkin sitten 7 arkipäivää käsittelyyn. Rahaa voi lainata tai hakea sosiaalipäivystyksestä ostositoumuksen. Olen työnhakija

Vierailija
194/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun vanhemman asunnossa remontit tehty vai jääkö ne sulle?

Kerrostalon putkiremontti jää sulle maksettavaksi.

Tai sitten et ota myöskään kesämökkiä järven rannalta.

Kämpästä voi hankkiutua eroon jos se on rasite. Kaikki kelpaa jollekin jos hinta on oikea.

Vierailija
195/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muistelen jonkun lehden heittäneen tuollaisen haasteen poliitikoille, muutama otti sen vastaan. Yksi taisi tunnustaa, että rahat ei riittäneet. Toisella riitti, mutta hän sai lähes joka päivä maksetun lounaan ravintolassa. Sitä en muista, oliko haasteen kesto viikko vai kuukausi.

Moni on elänyt kuitenkin toimeentulotuella yli kymmenen vuotta peräkkäin, eivätkä ole vieläkään kuolleet nälkään.

Vierailija
196/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo tänä vuonna 3 viikkoa ilman rahaa tammikuussa toimeentulotuen käsittelyn viiveestä johtuen ja nyt maaliskuussa kun hain toimeentulotukea sain ilmoituksen että minulla on säästöjä joita ei oikeasti ole. Siksi olen myös nyt rahaton jokaista penniä myöten. Tämä jatkuu ainakin kuun puoliväliin asti koska en saa uutta päiväraha hakemusta jätettyä ennen ja toimeentulotuken uusi hakeminen ei vielä onnistu koska Danske Bank ei ole toimittanut tiliotetta maaliskuusta vieläkään verkkopankkiin. Sitten kun se onnistuu menee siinäkin sitten 7 arkipäivää käsittelyyn. Rahaa voi lainata tai hakea sosiaalipäivystyksestä ostositoumuksen. Olen työnhakija

Ainakin mulla lukee päätöksissä aina, että "tiliotteet kuukausilta, joilta mahdollista toimittaa." Ei ole koskaan jäänyt kiinni siitä, että kuluvan kuun tiliote puuttuu.

Vierailija
197/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, miten vuokraan liitetty kiinteä vesimaksu huomioidaan? Sisältyykö se kohtuulliseen vuokraan vai huomioidaanko se asumiskustannusten lisäsummana kuten sähkölasku?

-

Minulla laskelmia on tehty siten, että vesimaksua ei ole otettu erillisenä asumismenona huomioon ja viimeisimmissä päätöksissä vesilasku on huomioitu vuokrasta erillään olevana menona. Kumpi on lain mukaan oikea tulkinta?

Kelan oikaisuvaatimuksessa päätöstä ei korjattu kun vesimaksu sisällytettiin kohtuullisiin asumiskustannuksiin.

En ole tehnyt oikaisuvaatimusta päätöksistä, joissa vesimaksu on huomioitu erillisenä menona, joten pikkaisen huolestuttaa tuleeko tuosta myöhemmin takaisinperintä.

Jos vesimaksu on vuokraerittelyssä erikseen, niin se maksetaan vuokran päälle kuten sähkökin, mutta se pitää olla mainittuna laskussa erikseen. Esimerkiksi

Asunnon vuokra 600,00.

Vesimaksu 20,00.

Asumismenot ovat tällöin yhteensä 620 euroa.

Vierailija
198/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sinä varmastikaan saa toimeentulotukea jos et ole hakenut, hae tai osaa hakea sitä. Teidän perheen perusosista jo tulee enemmän menoja kuin tuo työmarkkinatuki, puhumattakaan että teillä varmasti on toimeentulotuessa huomioitavia laskujakin (muukin kuin Aku Ankan tilaus).

Mökistä ja veneestä on turha joka ketjussa jankata, ei niitä laskelmassa yleensä sellaisenaan huomioida kun ei niitä leivän päälle saa laitettua. Kenenkään ei nälkään anneta kuolla vain jos omistaa myyntikelvottoman mökin. Toimeentulotuki saatetaan myöntää takaisinperinnällä. Se on eri asia.

Vierailija
199/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mulla lukee päätöksissä aina, että "tiliotteet kuukausilta, joilta mahdollista toimittaa." Ei ole koskaan jäänyt kiinni siitä, että kuluvan kuun tiliote puuttuu.

Maaliskuun, ei kuluvan kuun, jos sinulla tai jollain muulla on Danske Bank onko teillä viime kuun, siis Maaliskuun tiliote jo verkkopankissa? Minulla ei ole ja kun kysyin asiakas chatissä siellä sanottiin tyhjentävästi on jotain vaikeuksia jne. Pointti on se että jos en saa laitettua sitä en saa päätöstä tai saan kielteisen päätöksen kun en ole toimittanut sitä ja sitten siitä päivästä eteenpäin kunnes toimitan sen niin taas 7 arkipäivää käsittelyyn. 

Kerrankin kun tarvitsisin sen tiliotteen heti, niin sitä ei ole verkkopankissa ajallaan.

Vierailija
200/212 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkevaa tän palstan idiootit vessaharja ahteriinne. Olette todellisia älykääpiöitä ja vähälahjaisia orankeja. 🖕🤪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän