Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.

Vierailija
01.04.2026 |

595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.

Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan. 
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön

Kommentit (213)

Vierailija
141/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti opiskelee maisteriksi kymmenen vuotta? 

Sillä välin, kun natisija on opiskellut kymmenen vuotta jotain sukupuolentutkimusta on ammattikoulun käynyt duunari kustantanut veroillaan pököpään opiskelun 

Siinä on lukio mukana senkin pässi. Amikset eivät sellaisia käy. Enköhän minä lapsettomana, ole koulutkseni maksanut jo aikoja sitten, palkasta lähtee reilu kaksi tonnia joka kuukausi amisten kakaroiden elättämiseen. 

Vierailija
142/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

En saa toimeentulotukea. Tuo 595e on ainoa yhden lapsilisän noin 100e kanssa, jota saan. Kaksospojat on 17v.

Ap

eli Sinäkin kusetit tuloissasi. Et eläkään edes omien sanojesi mukaan 595 eurolla. Ja noilla tuloilla kyllä saisit toimeentulotukea jos huollettavanasi on 2 alaikäistä lasta. 

Minulla on 3 lasta, yhdestä siis 100e kuussa. En saa toimeentulotukea enkä muita tukia. Töitä olen etsinyt hullun lailla, mutta ikä varmaan se tekijä etten pääse edes haastatteluun. Joka puolelta kuulen, että tuttuja jää työttömäksi. Kukaan ei kuluta ja yritykset elää säästöliekillä.

Ap

Missä lasten isä on ? Hänellähän on elatusvelvollisuus. Mikäli hän on rahaton, kela maksaa elatustukea lapsista 150€/pää.

Maksaako kela elatustukea myös, jos isä on mullan alla?

Silloin lapset saavat perhe-eläkettä isän työeläkeyhtiöstä tai kelasta. Itseasiassa isänsä menettänyt lapsi on paremmassa asemassa taloudellisesti kuin elämäntapajuopon/maksuhaluttoman/kyvyttömän isän lapsi.

Tässä voi olla motiivi, jollekin päättää päivänsä. Ei kovin hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan neuvosto on usein kritisoinut Suomen perusturvan tasoa liian alhaiseksi ja sanonut sen rikkovan kansainvälisiä sopimuksia. Tukien pitäisi nousta hintojen nousujen myötä. Nythän niitä vain pienennetään. Törkeää politiikkaa.

Vierailija
144/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko harkinnanvaraista toimeentulotukea jos oikeasti on sellainen tilanne että joutuu viikon odottelemaan? Sellaista voi saada heti jos on hätä.

Vierailija
145/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko harkinnanvaraista toimeentulotukea jos oikeasti on sellainen tilanne että joutuu viikon odottelemaan? Sellaista voi saada heti jos on hätä.

Ei saa ainakaan täällä, käsketään menemään ruokajonoon tai pyytämään sukulaisilta apua.

Vierailija
146/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Koulutustaso ja palkka eivät automaattisesti korreloi keskenään. 

Sivusta

Vierailija
147/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä, että tekisit itse jotain asioidesi tilan kohentamiseksi... 

Vierailija
148/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ihminen menee (jos kykenee) päivystykseen aliravitsemuksen takia? Pääseekö vuodeosastolle? Mitä sen jälkeen? Siirto hoitolaitokseen vai takaisin kadulle?

Vierailija
149/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ulisemasta..

Vierailija
150/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsykkä ulisee täällä palstalla pahaa oloaan 24/7 kun ei saa kaikkea ilmaiseksi elämässä!

Vierailija
151/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä odotellessa ei kannata henkeä pidätellä, nyt vielä pitäisi olla ansiosidonnaisella.

Vierailija
152/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olette tuollaisia peruspalleroita.

Lähemmäs 30 vuotta ICT-alalla ja vaikka saisin tänään potkut niin saan heti uuden työpaikan jos haluan. Ja firmoja jotka mut ottaisi on useita. Se on se osaaminen, jota halutaan. Ei niinkään koulutusta. 

Vierailija
153/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hdbrvrhb

Vierailija
154/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laittanut tahaa säästöön tuon 32 vuoden aikana?

Vierailija
155/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopan neuvosto on usein kritisoinut Suomen perusturvan tasoa liian alhaiseksi ja sanonut sen rikkovan kansainvälisiä sopimuksia. Tukien pitäisi nousta hintojen nousujen myötä. Nythän niitä vain pienennetään. Törkeää politiikkaa.

Kerro se EU maa jossa loisisit mielummin kuin Suomessa.

Koska sitä jaksan ihmetellä miksi vingut Suomen sosiaaliturvaa kun kuulemma tuolla jossain muualla voi loikoilla kotisohvalla kahta kauheammin.

Vierailija
156/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Espanjassa saa asumistukea 525 euroa vuokra-asuntoon kuukaudessa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010938016.html

Vierailija
157/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet suhteilla töissä valtion virastossa sukulaisen kanssa samassa työpaikassa luuseri.

Vierailija
158/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

En saa toimeentulotukea. Tuo 595e on ainoa yhden lapsilisän noin 100e kanssa, jota saan. Kaksospojat on 17v.

Ap

eli Sinäkin kusetit tuloissasi. Et eläkään edes omien sanojesi mukaan 595 eurolla. Ja noilla tuloilla kyllä saisit toimeentulotukea jos huollettavanasi on 2 alaikäistä lasta. 

Minulla on 3 lasta, yhdestä siis 100e kuussa. En saa toimeentulotukea enkä muita tukia. Töitä olen etsinyt hullun lailla, mutta ikä varmaan se tekijä etten pääse edes haastatteluun. Joka puolelta kuulen, että tuttuja jää työttömäksi. Kukaan ei kuluta ja yritykset elää säästöliekillä.

Ap

Missä lasten isä on ? Hänellähän on elatusvelvollisuus. Mikäli hän on rahaton, kela maksaa elatustukea lapsista 150€/pää.

Maksaako kela elatustukea myös, jos isä on mullan alla?

Lapsi saa orvon eläkettä jos isä on mullan alla. Näin ainakin tutun alaikäisille lapsille maksettiin 

Vierailija
159/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti pärjää 595 tuloilla kun osinkotuloja tulee keskimäärin neljä tonnia kuussa räpylään.

Jos tuo jää asumisen jälkeen, niin ei todellakaan voi valittaa, jos yhtään osaa rahaa käyttää.

Vierailija
160/213 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni ei ole hallituksen toimien varassa, kun minut on kasvatettu niin, että olen ihan itse vastuussa elämästäni. 

Ei siis hallitus eli siis suomalaiset veronmaksajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi