Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.
595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.
Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan.
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle.
Olen maisteri mutten ole saanut sen alan töitä. Maisterius ei takaa mitään. Tonnilla kuussa kitkuttelen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Voimia ja hyvää pääsiäistä kaikille pienituloisille 🐥🐤🐣
On rankkaa kenelle tahansa, kun rahaa on käytössä vähän.
Onneksi hallitus vaihtuu vuoden päästä.
Mahtaakohan hallituksen vaihtaminen hirveästi muuttaa asioita kun velkajarru on hyväksytty ja pakko on säästää, oli hallituksessa sitten kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti opiskelee maisteriksi kymmenen vuotta?
Sillä välin, kun natisija on opiskellut kymmenen vuotta jotain sukupuolentutkimusta on ammattikoulun käynyt duunari kustantanut veroillaan pököpään opiskelun
Itsellä sairausongelmat hidastivat opiskelua. Enkä halveksu humanistisia aloja, paljon tietoa ihmisistä ja maailmasta. Duunareitakaan en halveksu, olen sellainen itsekin, minulla on myös kaksi duunariammattia. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle.
Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.
Ap
Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.
Koulutustaso ja palkka eivät automaattisesti korreloi keskenään.
Sivusta
Vaikka olisi matapalkka alalla niin 32 vuoden jälkeen olla peeaa on kyllä melkoinen saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan hallituksen vaihtaminen hirveästi muuttaa asioita kun velkajarru on hyväksytty ja pakko on säästää, oli hallituksessa sitten kuka tahansa.
Juuri näin. Lindemannihan jopa halusi ja vaati nykyiseltä hallitukselta lisää sopeutuksia eli leikkauksia. Aika harvinaista oppositiopoliitikolta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös, kun Lindtmannilta kysyttiin mitkä leikkaukset hän peruu, vastaus oli hiljaisuus ja sitten päälle jotain mongerrusta, josta ei selvää saanut.
Eli leikkauksia ei peruta, vaan niitä tulee lisää. Ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.
Ap
Sivusta
Vaikka olisi matapalkka alalla niin 32 vuoden jälkeen olla peeaa on kyllä melkoinen saavutus.
Normaali-ihminen on saanut oma asunnon maksettua tuossa ajassa. Useimmilla velaton OK-talo ja kohtuullisen suuri sijoitussalkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sivusta
Normaali-ihminen on saanut oma asunnon maksettua tuossa ajassa. Useimmilla velaton OK-talo ja kohtuullisen suuri sijoitussalkku.
Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita asuivat he omistusasunnossa tai vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös, kun Lindtmannilta kysyttiin mitkä leikkaukset hän peruu, vastaus oli hiljaisuus ja sitten päälle jotain mongerrusta, josta ei selvää saanut.
Mutta keneltä?
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia ja toimeentulotukea 800 miljoonaa. Valtion budjetti on melkein 90 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta keneltä?
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia ja toimeentulotukea 800 miljoonaa. Valtion budjetti on melkein 90 miljardia.
Keltähän? Kukaan ei uskalla ottaa niiltä, joilla olisi varaa, joten köyhimmiltähän se otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.
Kannattaako kirjoittaa jos ei mitään mistään ymmärrä. Omistusasuja omistaa ja ei saa senttiäkään asumistukea eikä toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti opiskelee maisteriksi kymmenen vuotta?
Sillä välin, kun natisija on opiskellut kymmenen vuotta jotain sukupuolentutkimusta on ammattikoulun käynyt duunari kustantanut veroillaan pököpään opiskelun
10 vuotta kun on mennyt niin kaikki oppima asia on jo vanhentunuttakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta keneltä?
Keltähän? Kukaan ei uskalla ottaa niiltä, joilla olisi varaa, joten köyhimmiltähän se otetaan.
Hallitus meinaa leikata 11 miljardia. Ei ainakaan 4 miljardin työttömyystuista pysty niin paljon leikkaamaan.
Voi olla, että eläkeläisen asumistuki omistusasuntoon loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea ei saa, jos on osakesäästötili tai saa pääomatuloja.
kyllä saa. Ei osakesäästötili poista oikeutta asumistukeen. Sen osakesäästötilin arvo voi olla vaikka 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea ei saa, jos on osakesäästötili tai saa pääomatuloja.
kyllä saa. Ei osakesäästötili poista oikeutta asumistukeen. Sen osakesäästötilin arvo voi olla vaikka 0 euroa.
Poistaa. Ei saa asumistukea, jos on osakesäästötili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Talo on maksettu eikä lainoja lainkaan. Joo säästöön ei jäänyt, meni ihan elämiseen.
Ap
Eli elit yli varojesi. Jos lainojen yms jälkeen ei saa mitään jäämään säästöön menoja on yksinkertaisesti liikaa. Elit huoletta kuvitellen että hyvät ajat ovat ikuisesti ansaittuja? Elämässä ei ole ennustettavuutta ja menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää jos jää esim työttömäksi.
Melko rankkaa viisastelua. Kaikilla ei nyt vaan ole jäänyt miljoonaa säästöön 50v täytettyään. Lapset on kalliita yksinään maksaa. Käsi ylös vain rehellisesti kuinka monelle riittää alle 600 euroa kuussa aivan kaikkeen. Väitän että aika harva viiskymppinen pärjää omilla säästöillä loppu elämänsä. Toivottavasti elämä opettaa sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämäni ei ole hallituksen toimien varassa, kun minut on kasvatettu niin, että olen ihan itse vastuussa elämästäni.
Ei siis hallitus eli siis suomalaiset veronmaksajat.
Jos sut irtisanotaan niin et pääse työhaastatteluun, jos olet yli 40.
ai... En tiettyt moista. Kun olin työttömänä kävin noin kerran kuussa työhaastattelussa vaikka olin yli 50-vuotias. Lopulta tärppäsi itse työpaikkakin.
Hallitus vaihtuu vuoden päästä ja sitten leikataan yritystuista.