Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.

Vierailija
01.04.2026 |

595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.

Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan. 
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä uskomatonta mihin olet kaikki tienaamasi rahat tuhlannut? Minulla säästöön menee automaattisesti 80€ joka kuukausi vaikka olen pienituloinen amis. Rahastoissa viisinumeroinen summa kertynyt. 

Köyhä!

Vierailija
62/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan olet tuon sadan vuoden työrupeamasi aikana kyennyt säästämään rahaa näitä tilatilanteita varten. Jos et ole kyennyt, syö pääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

En saa toimeentulotukea. Tuo 595e on ainoa yhden lapsilisän noin 100e kanssa, jota saan. Kaksospojat on 17v.

Ap

eli Sinäkin kusetit tuloissasi. Et eläkään edes omien sanojesi mukaan 595 eurolla. Ja noilla tuloilla kyllä saisit toimeentulotukea jos huollettavanasi on 2 alaikäistä lasta. 

Minulla on 3 lasta, yhdestä siis 100e kuussa. En saa toimeentulotukea enkä muita tukia. Töitä olen etsinyt hullun lailla, mutta ikä varmaan se tekijä etten pääse edes haastatteluun. Joka puolelta kuulen, että tuttuja jää työttömäksi. Kukaan ei kuluta ja yritykset elää säästöliekillä.

Ap

Vierailija
64/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aloitus 

Vierailija
65/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotta töissä niin jokunen kymppi kuussa on varmaan säästöön/sijoituksiin mennyt ja olet suht varakas? sieltä vain pikkuhiljaa osakkeita myymään ei niitä mukaansa saa kun kuolo korjaa

Vierailija
66/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko armon työttömälle pitäisi rahaa antaa kuukaudessa? Missä on 32 vuotisen työelämän tulot? Ihan totta et kuitenkaan puhu, jos väität ettet saa noilla tuloilla toimeentulotukia. 

Vierailija
67/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko armon työttömälle pitäisi rahaa antaa kuukaudessa? Missä on 32 vuotisen työelämän tulot? Ihan totta et kuitenkaan puhu, jos väität ettet saa noilla tuloilla toimeentulotukia. 

Minulla on eläkesäästötili, jossa rahaa. Siksi en saa mitään tukia. Tililtä ei kuitenkaan saa ottaa rahaa ennen kuin olen 62v.

Ap

Vierailija
68/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt myös lapsiperhearkea tosi tiukilla kun lastn isä ei suostunut maksamaan elareita kuin minimin vaikka itse tienasi eri kikkailuin ihan mukavasti. Paska mikä paska. Mutta ikinä en antanut lasteni kärsiä niukkuudesta. He olivat syyttömiä niihin asioihin. Oli tilanne mikä tahansa niin he saivat herkkuja, etenkin juhlien aikaan. Tarkka budjetti, helppoja edullisia kotiruokia, omat mielitekoni jätin pois että sain lapsilleni aina jotain kivaa. Asiat pitää suhteuttaa, ja jos lapsiaan rakastaa on heidän etunsa aina etusijalla. Jos ei muuta niin tee sosiaalitoimeen ilmoitus että lapsesi näkevät jo nälkää. Se viimistään pelastaa lastesi tilanteen.

Vierailija
69/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä uskomatonta mihin olet kaikki tienaamasi rahat tuhlannut? Minulla säästöön menee automaattisesti 80€ joka kuukausi vaikka olen pienituloinen amis. Rahastoissa viisinumeroinen summa kertynyt. 

Köyhä!

Luetun ymmärtäminen? Jos omistusasuntoa makselee ja ilmeisesti yksinhuoltajana niin tuskin sitä rahaa hirveästi jää yli. Monilla on myös pitkäaikaissairauksiin - omiin ja lasten - liittyviä kuluja jne. Et myöskään tiedä, onko ap joutunut jo syömään mahdolliset säästönsä. Nuo sinunkaan säästösi eivät työttömyyden iskiessä kovin pitkäksi aikaa riitä. 

Vierailija
70/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Ohjeellinen aika maisterin tutkinnon suorittamiseen on 5 vuotta, mutta kyllähän Petterilläkin kuten sinullakin siinä meni 10 vuotta tai enemmän.

Nykyisin ei ole ikuista opinto-oikeutta, eikä opintoja tueta loputtomasti.

Vierailija
71/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 vuotta työelämässä tarkoittaa, että ikää on yli 50 v. Joka tarkoittaa, ettei pieniä lapsia enää ole. Mihin niitä pääsiäismunia sitten oikein tarvitaan? 

Mun mies on 52v ja meillä on eskarilainen. 

Vierailija
72/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32 vuotta työelämässä tarkoittaa, että ikää on yli 50 v. Joka tarkoittaa, ettei pieniä lapsia enää ole. Mihin niitä pääsiäismunia sitten oikein tarvitaan? 

Mun mies on 52v ja meillä on eskarilainen. 

Joka on hulluna suklaamuniin. Siis eskarilainen. 

Vierailija
73/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai näinkö sen onkin? Kunkin pitäisi työstään säästää? No mitäs hel*ettiä esim. eläkeläiset täällä palstoilla, turuilla ja toreilla inisevät? Miksei ole säästetty töissä ollessa? Pienituloisimmallekin eläkeläiselle tulee rutkasti enemmän kouraan kuin työikäiselle työttömälle, jonka pitäisi vielä elättää lapsia näillä summilla. 

Vierailija
74/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että muut saavat asumis- ja toimeentulotukea tuohon lisäksi, mutta 10 vuotta opiskellut maisteri ei ole saanut euroakaan säästöön ja asuu omistusasunnossa?

Ei omistusasuntoon saa asumistukea.

Eikä kaikki työttömät saa tt-tukea.

Vierailija
75/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai näinkö sen onkin? Kunkin pitäisi työstään säästää? No mitäs hel*ettiä esim. eläkeläiset täällä palstoilla, turuilla ja toreilla inisevät? Miksei ole säästetty töissä ollessa? Pienituloisimmallekin eläkeläiselle tulee rutkasti enemmän kouraan kuin työikäiselle työttömälle, jonka pitäisi vielä elättää lapsia näillä summilla. 

TÄMÄ!

Vierailija
76/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukeen vaikuttavat puolison tulot. Lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.

Vierailija
77/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Ylikoulutus on vittumainen juttu. 

Vierailija
78/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusvastike putkiremontista ei ole meno tt-tuessa.

Vierailija
79/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukeen vaikuttavat puolison tulot. Lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua, ne pitää myydä.

Eli pitäisi saada hillota sitä omaisuutta ja veronmaksajien maksaa siitä että sinä saat mökkeillä? 

Vierailija
80/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on vain maisteri, siivous työtä tekee, mitä teki jo opiskeluaikana, sanoi suoraan ettei maisterin papereilla töihin pääse, mutta just nyt ei voi opiskella lisää. Joten siivoaa kun ei nuori ihminen suostu työttömäksi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi