Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.

Vierailija
01.04.2026 |

595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.

Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan. 
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä lasten kanssa enemmänkin. 

Ei saa. 

Vierailija
22/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku yx nainen selitti miten hänellä ei ole yhtään tuloja kuin lopulta selvisi ;. vuokran maksaa kela sähkön maksaa kela toimeentulotuen maksaa kela lapsilisät maksaa kela elatusmaksut maksaa kela ja kotimaa Somalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työtön 90-luvulla ja kyllä se oli ankeaa, kun perjantaina maksuun tuleva työttömyyspäiväraha ei tullutkaan, koska seuraava maksupäivä oli seuraavan viikon keskiviikko. Siinä jäi viikonloppuruuat ostamatta, kun pankkiautomaatilla selvisi, että rahaa on vain muutama markka.

Vierailija
24/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hallituksen vika, ettet osaa lukea ohjeita.

"Jos työttömyysajan ilmoituksen jakso päättyy 31.3.-1.4.2026 ilmoituksen voi palauttaa 31.3.2026, rahat ovat tilillä aikaisintaan 2.4.2026."

https://www.kela.fi/ajankohtaista/paasiainen-muuttaa-kelan-palvelujen-j…

Tiedoksesi, ei saanut palauttaa vasta kuin tänään. Luki heti ensimmäisellä sivulla, että palautus aikasintaan 1.4.

Ihan sama mitä ohjeita olet lukenut, ei ottanut palautusta vastaan ennen tätä päivää.

Ap

Vierailija
25/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti kuntasi diakonissalle, voisitte ehtiä saamaan apua ennen pääsiäistä, saisitte ruokaa kaappiin ja myös suklaamunia. 

Tämä ei helpota, mutta meitä köyhiä on nyt paljon. Minä saan onneksi huomenna asumistuen, voin siitä käydä kaupassa ja antaa tyttärelle ja lapsenlapselle pääsiäisrahaa, Viime viikosta asti on ollut nolla euroa tilillä. vuokran pystyn maksamaan vasta eläkkeestä ensi viikolla. Laskuja taas kertynyt. Tämä on yhtä selviytymistä.

Tytär kävi maanantaina diakonissalla, muistaakseni saivat 60e sellaisena lappuna kaupassa käyntiin, voin muistaa summan tähänn hätän väärin, heidän taloudessa 3 henkeä. 

Jokatapauksessa, toivon että saat apua ennen pyhiä ja saatte pääsiäisenä vatsat täyteen ja suut makeaksi. Iso halaus minulta, voimia. 💕🐥

Vierailija
26/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä ollaan oltu töissä ja ei ole yhtään säästöä. Yhtäkkiä ollaan työttöminä ja mihinkään ei ole varauduttu.

Ootko ihan varma tosta sun koulutuksesta ?

Vierailija
27/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Talo on maksettu eikä lainoja lainkaan. Joo säästöön ei jäänyt, meni ihan elämiseen.

Ap

Talo myyntiin?

Vierailija
28/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hallituksen vika, ettet osaa lukea ohjeita.

"Jos työttömyysajan ilmoituksen jakso päättyy 31.3.-1.4.2026 ilmoituksen voi palauttaa 31.3.2026, rahat ovat tilillä aikaisintaan 2.4.2026."

https://www.kela.fi/ajankohtaista/paasiainen-muuttaa-kelan-palvelujen-j…

Tiedoksesi, ei saanut palauttaa vasta kuin tänään. Luki heti ensimmäisellä sivulla, että palautus aikasintaan 1.4.

Ihan sama mitä ohjeita olet lukenut, ei ottanut palautusta vastaan ennen tätä päivää.

Ap

Älä välitä trolleista, ne on niitä pappa betalar veetejä, jotka eivät ole koskaan joutuneet Kelan kanssa Tahimaan. 

Vierailija
29/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nono. Minä kävin eilen sponssaamassa yhtä nuorta yh-äitiä. 200 euroa tunnin "työstä" auttaa paljon.

Sika !

Vierailija
30/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Miksi pitäisi säästöt käyttää? Yhteiskunnan tehtävä on taata ihmiselle perustoimeentulo ja sitä ei tuo vajaa 600€ ole. Kellekään. 

Vierailija
31/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää säästöönkin, saan alle 600€+ satunnaista (täydentävää) harkinnanvaraista tukea.  Toki Kela maksaa asunnon melkein kokonaan. Ja Hurstin valinnasta aina ruoka ilmaiseksi. Elämän on helppoa osaavalle. Voi harrastaakin.

Vierailija
32/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotta teit töitä ja mietit mitä nyt syöt lasten kanssa? He ovat aikuisia. Ruokitko aikuisia lapsia? 

Aprillia!

Vierailija
33/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO se joukko joiden tulot koostuvat AINOASTAAN yhdestä työmarkkinatuesta tai peruspäivärahasta on todella pieni.

Vierailija
34/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvitellaan että omakotitalossa asuminen on ilmaista ilman velkaa, kuukaudessa noin: jätemaksu 100€ sähkö 100€ siirto 100€ vesi 100€lämmitys100€ kiinteistövero 80€  noin yht 600€ siihen päälle vielä pakolliset remonttikulut, lakisääteiset nuohoukset ja mahdollisesti esim lämmityspuut, eikä tietysti tule mitään asuntotukia tai toimeentulotukia kun on omaisuutta, no myydä voi vaikka 5000€ ja muuttaa täysin yhteiskunnan elätettäväksi. 50v ikäsyrjitty työtön.

Vierailija
35/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää säästöönkin, saan alle 600€+ satunnaista (täydentävää) harkinnanvaraista tukea.  Toki Kela maksaa asunnon melkein kokonaan. Ja Hurstin valinnasta aina ruoka ilmaiseksi. Elämän on helppoa osaavalle. Voi harrastaakin.

Et ole ainoa. Tästä ei paljon puhuta, mutta tämä lienee tuhansien ihmisten valinta ja yhden tiedänkin, sillä menee ihan hyvin. Onko kyse ammattityöttömyydestä vai elämäntavasta tyytyä vähään ja nauttia?

Vierailija
36/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse pienituloinen ja laskujen,ruoan eli perusmenojen jälkeen jää hikiset 200-300 e/kk riippuen työtunneista, elä siinä sitten:(

Vierailija
37/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa suklaamunien ja suklaalevyjen kilohintaa. Munilla järkyttävä kilohinta n. 30-70e ja suklaalevyillä n. 17-20e.

Köyhän ei kannata mitään suklaamunia ostella. 

Vierailija
38/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse pienituloinen ja laskujen,ruoan eli perusmenojen jälkeen jää hikiset 200-300 e/kk riippuen työtunneista, elä siinä sitten:(

Enemmän sulla jää kun mulla vaikka palkka yli 3600€ . :( :(

Vierailija
39/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotta tehnyt työtä etkä YHTÄÄN saanut vararahastoa kerrytettynä. Edes AAVISTUKSEN saapasta fiksumpi olisi saanut kasaan helposti 6 numeroisen summan rahaa, jolla elellä tiukimman ajan yli. Ja sillä vararahastollakin saisi jo 400 euroa /kk lisää rahaa kuukausittain elämiseen tai jopa enemmän. 

Vierailija
40/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi