Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.

Vierailija
01.04.2026 |

595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.

Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan. 
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Miksi pitäisi säästöt käyttää? Yhteiskunnan tehtävä on taata ihmiselle perustoimeentulo ja sitä ei tuo vajaa 600€ ole. Kellekään. 

Minkä yhteiskunnan? Ymmärrätkö sinä, että se "yhteiskunta" on niskalimassa työtä uurastava ja laskuja maksava NAAPURISI, joka elättää sinut.

Veronmaksajat elättää sinut ja sinä vain vaadit vastikkeetta heiltä lisää??!!

Eikö sinua jo hävetä?

Vierailija
42/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle. 

Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.

Ap

Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.

Minäkin olen työtön maisteri ja on noin 30 vuotta takana super surkeaa ja paskaa ja huonopalkkaista työelämää hyvin epätyypillisissä töissä, mutta on mulla kuitenkin muutama kymppi säästössä pahan päivän varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotta työelämässä tarkoittaa, että ikää on yli 50 v. Joka tarkoittaa, ettei pieniä lapsia enää ole. Mihin niitä pääsiäismunia sitten oikein tarvitaan? 

Vierailija
44/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nono. Minä kävin eilen sponssaamassa yhtä nuorta yh-äitiä. 200 euroa tunnin "työstä" auttaa paljon.

Hybille tuntiansioille päässyt! Mikä oli se työ, haluan tietää heti?!

Vierailija
45/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää säästöönkin, saan alle 600€+ satunnaista (täydentävää) harkinnanvaraista tukea.  Toki Kela maksaa asunnon melkein kokonaan. Ja Hurstin valinnasta aina ruoka ilmaiseksi. Elämän on helppoa osaavalle. Voi harrastaakin.

Et ole ainoa. Täällä toinen. Leikkaukset ovat olleet minimaallisia. Ei vaikuta mitenkään jatkossakaan. Ihan hyvin pärjää kun heittäytyy köyhäksi ja lusmuksi.

Vierailija
46/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toimeentulotuki tuli tänään jos oot hakenut ajoissa.

Ei saa toimeentulotukea, jos saa sen reilu 500€ muita tukia. Eikä tt-tukea saa, jos on säästöjä tai mökki tms. 

Vierailija
47/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti opiskelee maisteriksi kymmenen vuotta? 

Sillä välin, kun natisija on opiskellut kymmenen vuotta jotain sukupuolentutkimusta on ammattikoulun käynyt duunari kustantanut veroillaan pököpään opiskelun 

Tunnen yhden vosun, joka valmistui tänä vuonna kandiksi. Opiskellut 34 vuotta.

Vierailija
48/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tostahan menee vielä asumistuen ja toimeentulotuen omavastuuosuuden jälkeen n. 100 euroa, eli käteen jää vajaa 500.

t. pitkäaikaistyötön

Siis 100€/viikko!! Kyllä sillä pitäisi ruokaa saada.

Vierailija
49/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kympin säästö / kuukausi tekee 32 vuodessa yli 3000 €. 

Porvoossa ei saada edes tuollaista säästöä aikaiseksi? 

Vierailija
50/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä työttömän kela-valittajan miten eläisi muissa yhteiskunnissa. Esim. Aasian maissa. Tai Venäjällä.

Olisi parempi jos sinä AP kokeilisit itse ensin? 

Vierailija
51/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa toimeentulotukea. Tuo 595e on ainoa yhden lapsilisän noin 100e kanssa, jota saan. Kaksospojat on 17v.

Ap

Vierailija
52/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä uskomatonta mihin olet kaikki tienaamasi rahat tuhlannut? Minulla säästöön menee automaattisesti 80€ joka kuukausi vaikka olen pienituloinen amis. Rahastoissa viisinumeroinen summa kertynyt. 

Vierailija
53/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tostahan menee vielä asumistuen ja toimeentulotuen omavastuuosuuden jälkeen n. 100 euroa, eli käteen jää vajaa 500.

t. pitkäaikaistyötön

Siis 100€/viikko!! Kyllä sillä pitäisi ruokaa saada.

Kilo kaurahiutaleita maksaa halvimmillaan 1€. Ruokaan aina raha riittää. Entä viinaan, AP?

Vierailija
54/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän tt-tuesta joka vuosi etelänmatkan. Espanjassa halvempaa kun tutun kanssa jaetetaan kämppä.

Vierailija
55/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse pienituloinen ja laskujen,ruoan eli perusmenojen jälkeen jää hikiset 200-300 e/kk riippuen työtunneista, elä siinä sitten:(

Olen itse suurituloinen ja laskujen, ruoan ja sijoitustusten, eli MINUN perusmenojen jälkeen jää hikiset 50 €/kk, eikä riipu työtunneista vaan joka kuukausi sama liksa ilman että tunnit vaikuttavat. Elän ihan hyvin. 

Vierailija
56/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen maisteri 51v. Jäin työttömäksi kun valtava määrä valtion virkoja lakkautettiin. Enää en pääse edes siivoustöihin (m.mut pääsevät kuten ukrainalaiset).

Vierailija
57/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suomalaiset osa-aika työläset barrikaadeille suojaosa saksassa 500e kk ja tanskassa 600e kk lopetetaan lammastelu.

Vierailija
58/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 vuotta teit töitä ja mietit mitä nyt syöt lasten kanssa? He ovat aikuisia. Ruokitko aikuisia lapsia? 

Aprillia!

Miten niin?

Parikymppisenä töihin, ikä nyt 53.

Lapset tehty nelikymppisenä, nyt 10v.

Vierailija
59/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo kympin säästö / kuukausi tekee 32 vuodessa yli 3000 €. 

Porvoossa ei saada edes tuollaista säästöä aikaiseksi? 

10 kuussa kylläkin kerryttää reilusti yli 10 k€, Jos vain ei ole niin tyhmä että hilloaa rahojaan tilillä. 

Vierailija
60/133 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa toimeentulotukea. Tuo 595e on ainoa yhden lapsilisän noin 100e kanssa, jota saan. Kaksospojat on 17v.

Ap

eli Sinäkin kusetit tuloissasi. Et eläkään edes omien sanojesi mukaan 595 eurolla. Ja noilla tuloilla kyllä saisit toimeentulotukea jos huollettavanasi on 2 alaikäistä lasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi