Haluaisin nähdä miten hallituksen jäsenet eläisivät 595e 5 viikkoa. Paskin pääsiäinen ikinä.
595e on 4 viikon työttömyystuki, mutta kun sain sen lähetettyä vasta 1.4. näiden ihanien sääntöjen mukaan niin rahat tulee tilille vasta 7.4.
Mitä tässä pitäisi lasten kanssa syödä? Omia sormia vai? Ei tarvi suklaamunia ostella eikä mitään muutakaan.
T: 32 vuotta työtä tehnyt ja nykyinen työtön
Kommentit (189)
Peruskouluista loppuu puolet lähivuosina. Onneksi opettajilla ei ole kesämökkiä.
Aivan. Teit 30 vuotta töitä ja 50-vuotiaana irtisanotaan. Joudut myymään kesämökin halvalla, jotta saat ruokaa lapsille. Yleistuki 595 netto, omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä lasten kanssa enemmänkin.
Ei saa.
Lapsilisät, isompi asumistuki, lasten toimeentulotuki, nämä on jo monta tonnia kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle.
Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.
Ap
Maisterina tehnyt töitä 32 vuotta eikä penniäkään säästössä? Jaajaa.
Talo on maksettu eikä lainoja lainkaan. Joo säästöön ei jäänyt, meni ihan elämiseen.
Ap
Älä viitsi trollata. 32 vuoden työuran ja omistusasunnon hankkineella on yhtäkkiä tilit täysin tyhjänä? Sitten voi ihan katsoa peiliin syyllisen löytämiseksi. Ja miten vähintään 57 vuotiaalla on pieniä lapsia? Olettaen että olet mennyt töihin aikaisintaan 25v
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi kun ovat opiskelleet ja hoitaneet asiansa niin että on hyväpalkkainen työ. Sillä aikaa kun me maisterit kitkuttelimme kymmenen vuotta opiskellen niin sinä et viitsinyt tehdä samaa. Nyt se panos kantaa hedelmää, sinulle ja minulle.
Minä olen myös maisteri, mutta ei niitä töitä silti ole. Aika ylimielistä väittää, että kaikki työttömät ovat kouluttamattomia.
Ap
Talo on maksettu eikä lainoja lainkaan. Joo säästöön ei jäänyt, meni ihan elämiseen.
Ap
Eli elit yli varojesi. Jos lainojen yms jälkeen ei saa mitään jäämään säästöön menoja on yksinkertaisesti liikaa. Elit huoletta kuvitellen että hyvät ajat ovat ikuisesti ansaittuja? Elämässä ei ole ennustettavuutta ja menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää jos jää esim työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti opiskelee maisteriksi kymmenen vuotta?
Sillä välin, kun natisija on opiskellut kymmenen vuotta jotain sukupuolentutkimusta on ammattikoulun käynyt duunari kustantanut veroillaan pököpään opiskelun
nii saatana! ja nämä maisterit on ihan kädettömiä kun edes ruuvia ei osata porata seinään taulua varten kun pitää soittaa remppamiehelle eli (amislaiselle)
duunari on se mikä suomea pitää pystössä eli kunnon ÄIJÄT!
-eri
Löytyykö noista jotain ideaa edulliseksi tarjottavaksi?
https://www.valio.fi/ruokasesongit/paasiainen/edullinen-paasiaismenu/
Jatkossa pääomatulot vaikuttavat yleistukeen myös yli 55-vuotiailla.
Asumistukea ei saa, jos on osakesäästötili tai saa pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Eli elit yli varojesi. Jos lainojen yms jälkeen ei saa mitään jäämään säästöön menoja on yksinkertaisesti liikaa. Elit huoletta kuvitellen että hyvät ajat ovat ikuisesti ansaittuja? Elämässä ei ole ennustettavuutta ja menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää jos jää esim työttömäksi.
Suomessa kotitalouksien säästäminen on ollut muutamaa lamavuotta lukuunottamatta joko olemattoman pientä tai negatiivista viimeisen kolmen vuosikymmen aikana. Mutta miksi säästää, jos valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! Vielä 1950-luvulla säästämisaste Suomessa oli Euroopan/maailman korkeimpia, mikä on nykynäkökulmasta ihmeellistä, koska ihmiset olivat keskimäärin todella aidosti köyhiä, nykynäkökulmasta rutiköyhiä. Mutta sen ajan ihmiset eivät olleet kuulleet ihmeellisestä hyvinvointivaltio-takaseinästä, josta saa tarvittaessa aina rahaa.
Olet tehnyt 32 vuotta työtä. Ei pitäisi elää kädestä suuhun, vaan säästää "vararahasto" yllättäviin menoihin. Lapsia pitäisi hankkia vain sen verran mitä luulee pystyvänsä elättämään. Kuka tahansa voi yht äkkiä joutua työttömäksi. Ei pidä luottaa sokeasti siihen, että yhteiskunta elättää. Ehkä voit kääntyä vaikka seurakunnan puoleen jos saat sieltä apua. Ilmeisesti sinulla ei ole sukua joka pystyisi auttamaan tai lainaamaan rahaa.
Toukokuussa tulee yleistuki, osalla tuki vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt 32 vuotta työtä. Ei pitäisi elää kädestä suuhun, vaan säästää "vararahasto" yllättäviin menoihin. Lapsia pitäisi hankkia vain sen verran mitä luulee pystyvänsä elättämään. Kuka tahansa voi yht äkkiä joutua työttömäksi. Ei pidä luottaa sokeasti siihen, että yhteiskunta elättää. Ehkä voit kääntyä vaikka seurakunnan puoleen jos saat sieltä apua. Ilmeisesti sinulla ei ole sukua joka pystyisi auttamaan tai lainaamaan rahaa.
Sitä varten Suomessa on ulosottolaitos, mihin omaisuus menee myyntiin.
Potkulaki on voimassa.
Ulosottolaitoksella on kiire.
Hups, olipa yllätys että uhripuheesta unohtui jälleen osa tuloista. Yhäreillä pätkii pahasti muisti.
Ei kaikki työttömät saa tt-tukea. Ne saa, jotka asuu vuokralla eikä omista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa kysyä töitä mäkkäristä, siellä on muitakin maistereita jo hommissa.
Jos sinne hallitukseen on vaan niin helppo päästä, niin miksei ap mene ja kokeile elämää ministerinpalkalla? Ai niin, pitäisi tehdäkin jotakin, muuta kun valittaa.
Miksi et lähettänyt jo maanantaina kun vuorokausi alkoi? Työttömyysturvaa maksetaan 4 viikon jaksoissa, ja hakemuksen voi lähettää aina su-ma yönä kun vuorokausi vaihtuu klo 00.00.
Jos olisit lähettänyt heti kun pystyit, niin sinulla olisi jo rahasi.
T: toinen työmarkkinatukea saava, joka lähetti tuolloin ja rahat nyt tilillä.