Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet pidempään asunut Hgissä: Onko normaalia ettei kukaan moikkaa takaisin?

Vierailija
31.03.2026 |

Joo, ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta tutustua naapureihin koska välttämätön paha.

Mutta olen perussiisti, sosiaalinen, mukava 28v nainen. Asunut Helsingissä 3 vuotta.

Naiset (!) eivät ikinä vastaa jos moikkaan. Harrastusryhmässä (uinti vauvan kanssa) osa vakkareista ei sano sanaakaan jos yritän kysellä mitä tykkäsitte uinnista.

Miehet jostain syystä moikkailee, ihan iäkkäätkin. Samoin ikärouvat tervehtivät lähes aina. Mutta ikäiseni naiset ja sitä nuoremmat vaan katsovat kuin halpaa makkaraa.

Onko mulla vaan ruma naama tai jotain muuta vikaa?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP savon juntti on nopea alapeukuttamaan :D

Minä olen alapeukuttanut kaikkia haukkumismussutuksia ja asun Oulussa. Lol.

No oulu lähes vielä juntimpaa aluetta kuin savo, lessut sukurut sailee!

Sinähän tässä omaa junttiuttasi esittelet!

Vierailija
42/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa äiti on sama kuin täti :D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

auts, osui ouluun!

Vierailija
44/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 v ja asunut liki koko elämäni Helsingissä (pl. Viisi vuotta ulkomailla). Osa ihmisitä moikkaa, osa ei. Ei liity sukupuoleen, eikä oikeastaan ikäänkään. No, mummot puhuu eniten.

Meillä on mökki päijät-hämeessä ja olen oppinut, että siellä ihmiset puhuvat vieraille paljon enemmän. 

Vierailija
45/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mo en polven hesalaisena muistutan aloittajaa, että ei voi tietää noista ihmisistä, ovatko aitoja vai tänne muuttaneita. Itse olen sosiaalinen ja puhun paljon.

Vierailija
46/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksuna tuli paljon liikuttua. Niin kyllä alkuperäiset stadilaiset moikkas ja niiden kanssa tuli puhuttuakin. Muulta muuttaneet taas ei.

Vierailija
47/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjuun pesiytynyt savolaishullu taitaa olla niitä, jotka eivät uskalla poistua sieltä 14 neliön hesakoirankopistaan muualle kuin kauppaan iltakymmenen jälkeen, etteivät vain naapurit näe. :DD Ei ihmekään ettei tuollaisen maailmankuvaan moikkailut mahdu.

Vierailija
48/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5v tyttö moikkailee ihan pokkana näitä diivoja ja kyselee onko tulossa vain menossa. Monella menee pasmat sekaisin ja katsoo vihaisena.

Vierailija
49/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis uskomattomia juntteja, muuttakaa takaisin sinne sukurutsa-alueelle, siellä toljotetaan!!

Ei oo mitään junttia siinä että toista samassa rakennuksessa asuvaa moikkaa. Ihan normaali käytöstapa. 

Junttia ja ahdistavaa on se että mua katsotaan kuin kiloa paskaa kun tervehdin. Olen kyllä alunperin maalta mutta siellä tuollainen käytös olisi täysin absurdia ja johtaisi sosiaalisiin ongelmiin.

Kokemuksesta sanon miehenä että ole tyytyväinen että vain katsoo kuin kasaa paskaa koska ne ajattelee sinusta niin ja juoruaa. Sitäkin enemmän jauhaa paskaa ja mustamaalaa sinua seläntakana. Pahempi olisi että tekisi sinulle sen mitä ajattelevat. Eivät ole normaaleja ihmisiä, ovat mielisairaita.

Vierailija
50/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin meininkiä

Vierailija
51/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukapa ei unohtaisi sitä, että oulussa on akat pakotettu tekemään 24 kersaa, kohta jee sus tulee takaisin! :D

Vierailija
52/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap les su?

Vierailija
53/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei normaalia

- aina kampissa asunut

Vierailija
54/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusta ja Savosta tulee aina vähäjärkisiä, ei uutta ollenkaan

Vierailija
55/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä, ettei tervehditä. Osa pitää suorastaan omituisena ja lähestulkoon jostain hoidosta karanneesta, jos heille erehtyy sanomaan vaikka ihan vaan sen tervehdyksen.

Mistä alapeukut? Ap ei puhunut pelkästään naapureista vaan helsinkiläisistä ylipäätään. Kyllä se totuus on, että valtaosa on ja haluaa pysyä täysin omassa kuplassaan ottamatta kontaktia muihin. Edes bussi-/ratikkakuskit ei nykyään useinkaan vastaa tervehdyksiin ja kyllä sitä todella outona pidettäisiin, jos vielä vieruskaverinkin kanssa muutaman sanan yrittäisi vaihtaa.

Vierailija
56/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tuo oululainen palstamummeli, 150 kg asuu 24/7 palstalla, hiiva haiskahtaa!

Vierailija
57/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä, ettei tervehditä. Osa pitää suorastaan omituisena ja lähestulkoon jostain hoidosta karanneesta, jos heille erehtyy sanomaan vaikka ihan vaan sen tervehdyksen.

Mulle tuo tuntemattomien naapurien moikkaaminen tuli uutena asiana aikuisena. Lapsenahan aina opetettiin, ettei vieraille (aikuisille) saa puhua. Etenkin Jammu-tapauksen jälkeen sitä teroitettiin. Olin tuolloin kuusivuotias ja hiljattain muuttanut uuteen paikkaan. Aiemmassa paikassa tunsimme kaikki naapurit ja kylällä liikkujat.

Vierailija
58/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukapa ei unohtaisi sitä, että oulussa on akat pakotettu tekemään 24 kersaa, kohta jee sus tulee takaisin! :D

Miten liittyy helsinkiin?

Vierailija
59/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy alapeukkuja, yhyy! -150 kg oulun mummo

Vierailija
60/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän talossa kaikki tervehtii! Kuulumisiakin vaihdetaan!