Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet pidempään asunut Hgissä: Onko normaalia ettei kukaan moikkaa takaisin?

Vierailija
31.03.2026 |

Joo, ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta tutustua naapureihin koska välttämätön paha.

Mutta olen perussiisti, sosiaalinen, mukava 28v nainen. Asunut Helsingissä 3 vuotta.

Naiset (!) eivät ikinä vastaa jos moikkaan. Harrastusryhmässä (uinti vauvan kanssa) osa vakkareista ei sano sanaakaan jos yritän kysellä mitä tykkäsitte uinnista.

Miehet jostain syystä moikkailee, ihan iäkkäätkin. Samoin ikärouvat tervehtivät lähes aina. Mutta ikäiseni naiset ja sitä nuoremmat vaan katsovat kuin halpaa makkaraa.

Onko mulla vaan ruma naama tai jotain muuta vikaa?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingin kantakaupungissa 80-luvulta lähtien ja aina täällä on tervehditty naapureita, höh. Nyt asun Ruoholahdessa ja moikkaan kaikkia jotka tulevat rappukäytävässä vastaan. Pyykkituvassa jutellaan. Hautausmaakävelyillä Hietaniemessä on useita vakiokävijöitä joihin olen tutustunut. 

Vierailija
22/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vanhat stadilaiset moikkaa ja juttelee.

Maalta muuttaneet landet luulee, ettei stadissa kuulu moikkailla, että siellä kuuluu kulkea nokka pystyssä ja juosta paikasta toiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei huomata, vaikka maalta poistuin niiden "kateellisten" takia, jotka kadehtivat minun kolmisormisuuttani! En jää heltsinkiin vaa muutan mualimmalle, kyllä minut huomataan!

Vierailija
24/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen 29v mies ja voin taata että tässä isossa taloyhtiössä ne muutamat nuoret naiset eivät koskaan ikinä tervehdi takaisin jos näemme. Yksi kiihdytti askelia ja juoksi kun olin portaissa.

Olen ehkä maailman rauhaa rakastavin empaattinen ihminen, niin tuossa tulee jonkinlainen olo että minut koetaan uhaksi tai pahaksi. Vaikka ei kenenkään tietty ole ketään pakko moikata.

Mummot aina moikkailee ja tupakkapaikalla juttelen heidän kanssaan vaikken polta. Se luo tunteen ettei minussa ole mitään vikaa ja olen ihmisenä ihan kelvollinen.

Kavereita on onneksi sekä netissä että livenä niin ei tarvitse täysin pahoittaa tuosta mieltään.

Vierailija
25/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savon landet ja Helsinki ovat aina olleet omanlaisensa juttu. Juntit kuvittelee, että he ovat hirveän tärkeitä torvia, ja kukaan ei kadehdi näitä aikuislapsia stadissa.

Vierailija
26/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako ap kuinka paljon Helsingissä ja yleensä pääkaupunkiseudulla tulee päivän aikana tuntemattomia vastaan? Ei niiden kanssa kiinnosta tervehtiä eikä jutella, koska ne ei välttämättä tule edes koskaan toista kertaa vastaan. 

Siitä aina tunnistaa maalta tulleet juntit, kun ne kuvittelee jokaisen vastaantulijan olevan joku tuttu. 

Vierailija
27/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savon landet ja Helsinki ovat aina olleet omanlaisensa juttu. Juntit kuvittelee, että he ovat hirveän tärkeitä torvia, ja kukaan ei kadehdi näitä aikuislapsia stadissa.

Just tämä, savolaiset kuvittelevat olevansa jotain, veikkaan että savolainen avannut tämänkin ketjun, alapeukku paljastaa senkin.... Nuija!!

Vierailija
28/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin allekirjoitan tuon neuroositeorian 24v:nä. Jotenkin vaan aina ahdistaa kun menen ulos. En enää mene edes ulos ilman vastamelukuulokkeita. Jotenkin vaikea olla omassa kuplassa kun astuu ovesta ulos. Ajattelen muita ihmisiä pääosin pelottavina.

Vierailija
29/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on junantuomia, jotka ei moikkaa. Stadilaiset moikkaa reippaasti. 

Vierailija
30/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako ap kuinka paljon Helsingissä ja yleensä pääkaupunkiseudulla tulee päivän aikana tuntemattomia vastaan? Ei niiden kanssa kiinnosta tervehtiä eikä jutella, koska ne ei välttämättä tule edes koskaan toista kertaa vastaan. 

Siitä aina tunnistaa maalta tulleet juntit, kun ne kuvittelee jokaisen vastaantulijan olevan joku tuttu. 

Tuo on ihan höpöhöpöä jos se sama ihminen tulee vastaan +50-100 kertaa siinä rapussa tai pihalla jokaikinen vuosi.

Ei tietenkään kukaan oleta että jokaista kadulla vastaantulevaa tervehditään.

Vierailija
31/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja vahvasti, itse tulin maalta ja nautin kun sain stadissa olla rauhassa. Näitä savolaisia juntteja harmittaa AINA! alapeukkuja savosta???

Vierailija
32/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, on pikkasen eri asia ryhtyä tervehtimään joka ikistä randomia kadulla vastaantulijaa, mutta omassa rapussa se on kyllä täysin normaalia. :D Siellä ne samat naamat tulee vastaan jopa vuosia.

Vierailija
33/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos vaikka viisi vuotta asunut samassa pienehkössä taloyhtiössä ja naapuri tulee vastaan sinä aikana 500 kertaa, kyllä se moikkaukseen vastaamattomuus on puhdasta moukkamaisuutta ja idiotismia oli miten ujo tahansa.

Vierailija
34/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP savon juntti on nopea alapeukuttamaan :D

Vierailija
35/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja vahvasti, itse tulin maalta ja nautin kun sain stadissa olla rauhassa. Näitä savolaisia juntteja harmittaa AINA! alapeukkuja savosta???

Alapeukkua pukkaa, savossahan pohditaan aina, että MITÄ NE MINUSTA AJATTELEE, juntit!!!

Vierailija
36/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alapeukuttanut kaikkia haukkumismussutuksia ja asun Oulussa. Lol.

Vierailija
37/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän on helposti selvinnyt, että AP on heikon itsetunnon omaava savolainen. Jatketaan naureskelua tälle mummolle! :)

Vierailija
38/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos vaikka viisi vuotta asunut samassa pienehkössä taloyhtiössä ja naapuri tulee vastaan sinä aikana 500 kertaa, kyllä se moikkaukseen vastaamattomuus on puhdasta moukkamaisuutta ja idiotismia oli miten ujo tahansa.

Aivan, ujous ei käy tekosyyksi huonoille käytöstavoille. Kysehän on pelkästä tervehdyksestä.

Vierailija
39/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alapeukuttanut kaikkia haukkumismussutuksia ja asun Oulussa. Lol.

No oulu lähes vielä juntimpaa aluetta kuin savo, lessut sukurut sailee!

Vierailija
40/97 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä, ettei tervehditä. Osa pitää suorastaan omituisena ja lähestulkoon jostain hoidosta karanneesta, jos heille erehtyy sanomaan vaikka ihan vaan sen tervehdyksen.