Jos olet pidempään asunut Hgissä: Onko normaalia ettei kukaan moikkaa takaisin?
Joo, ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta tutustua naapureihin koska välttämätön paha.
Mutta olen perussiisti, sosiaalinen, mukava 28v nainen. Asunut Helsingissä 3 vuotta.
Naiset (!) eivät ikinä vastaa jos moikkaan. Harrastusryhmässä (uinti vauvan kanssa) osa vakkareista ei sano sanaakaan jos yritän kysellä mitä tykkäsitte uinnista.
Miehet jostain syystä moikkailee, ihan iäkkäätkin. Samoin ikärouvat tervehtivät lähes aina. Mutta ikäiseni naiset ja sitä nuoremmat vaan katsovat kuin halpaa makkaraa.
Onko mulla vaan ruma naama tai jotain muuta vikaa?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Muksuna tuli paljon liikuttua. Niin kyllä alkuperäiset stadilaiset moikkas ja niiden kanssa tuli puhuttuakin. Muulta muuttaneet taas ei.
Oikeastiko muksuna kysyit jokaikiseltä, ovatko he alkuperäisiä stadilaisia vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on persläpi ja siellä on todella paljon luonnevammaisia, kateellisia, pskaa puhuvia ihmisiä niin miehiä kuin naisia.
15-20% on vain helsinkiläisistä Helsingissä syntyneitä. Loput Oulusta, kainüsta ja karjalasta tuulen tuomia, jotka kuvittelevat olevansa nyt parempia.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon asiakaspalvelutyössä ja olen vieläpä super ystävällinen ja ihana sosiaalinen söpöliini. Sitten vapaa-ajalla en halua nähdä enkä moikata ketään ja ahdistaa tollaset tuntemattomat moikkailijat.
Helsingissä ei ole muutenkaan tapana moikkailla.
Mä asun Helsingissä isossa taloyhtiössä, ja täällä moikataan hississä aina kaikkia ja jopa Wolt-kuskit moikkaa takaisin. Välillä jutellaan muutama sana small talkiakin.
Vierailija kirjoitti:
Isukki miksei mua tuijoteta ja moikata stadissa, vaikka kerroit että olen superstara! -Lumpeenkukka Oulusta, myös nimeni on erikoinen, koska olen stara!
Kannattaa harkita terapiaa, jos noin vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelin tänään etelähaagassa, muttei kukaan tuijottanut mua! -lumpeenkukka oulusta Nyt on jo hätä!
Ei ole yhdyssana. Et ole koskaan käynyt Helsingissä
Suomen kielessä tulet aina mulle häviämään, kahavia ja maitua -oulujuntti!
Nyt taas olis ollut yhdyssana 😂
Vierailija kirjoitti:
Huutista, että ketjun savolaishullu vaihtoi heti vaahtoamisensa kohteeksi Oulun, kun väitin olevani sieltä kotoisin. :DD Oikeastihan en ole Savosta, Oulusta enkä Helsingistä, mutta "hauska" huomata, että tuollakaan huutelijalla ei ole arki-iltana muuta tekemistä kuin haukkua vauvapalstalla milloin mitäkin ryhmää, minkä kanssa luulee kulloinkin keskustelevansa.
Joo aika huvittavaa huutamista häneltä. Eiköhän hän katso itsekin jälkeenpäin viestejään, että mitä ihme hysteeristä huutamista olen ketjussa harrastanut... siltä se jälkikäteen ketjuun tulleen lukijan silmissä näytti. Mielipuoliselta, hysteeriseltä vaahtoamiselta joltain joka menetti kontrollin täysin - jos hänellä sitä koskaan onkaan.
Tylyimmät ja huonokäytöksisimmät helsinkiläisnaiset joita minä olen tavannut, ovat olleet kotoisin Turusta tai Porista. En silti jankuta turkulaisista tai porilaisista mitään, tietenkään. En ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muksuna tuli paljon liikuttua. Niin kyllä alkuperäiset stadilaiset moikkas ja niiden kanssa tuli puhuttuakin. Muulta muuttaneet taas ei.
Oikeastiko muksuna kysyit jokaikiseltä, ovatko he alkuperäisiä stadilaisia vai ei?
Tuskin kyseli. Minä tunnen naapurini, ja he ovat kotoisin kuka mistäkin. Normaalia elämää moikkailla naapureita, jutella naapureiden kanssa, istua iltaa naapureiden kanssa, mennä yhdessä naapureiden kanssa kesällä rannalle jne.
Missä päin Helsinkiä asut?
Meillä ainakin moikataan kyllä naapureita, ja muutenkin ollaan tutustuttu. Olen itse Itä-Suomesta ja ihan samalla tavalla täällä moikkaan naapureita kuin sielläkin. Kyllä he vastaavat täälläkin! :D
Aika paljon riippuu ihmisten iästä. Monilta nuoremmilta näyttää puuttuvan sosiaaliset taidot ja käytöstavat kokonaan, ja heillä menee melkein paskat housuun kun naapuri tulee vastaan rappukäytävässä ja tervehtimistä on turha odottaa. 40+ ikäiset tervehtii yleensä toisiaan ja voi jopa kysyä jotain niin että saa vastauksen.
Helsingissä pidetään huolta naapurustosta hyvinvoivilla alueilla kuten vaikkapa Käpylässä tai Paloheinässä. Nää moikkamattomat ovat lähes poikkeuksetta vähäosaisten alueelta idästä tai opiskelijaluukuista.
Kyllä täällä ainakin tervehditään taloyhtiön alueella.
Jos ei aina oma-aloitteisesti, niin ainakin vastataan. Missä oikein asutte?
T. Munkkalainen
Meidän myös.
Kalasatama