Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kysyy treffeillä jostain viisivuotissuunnitelmista ja musiikkimauista?

Vierailija
31.03.2026 |

En minä ainakaan tiedä missä olen viiden vuoden päästä, ja jokainen voi kuunnella lempimusaansa kuulokkeilla niin kovaa kuin korvat kestää.

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 50v ja multa jos joku kysyis 5-vuotissuunnitelmaa niin vastaisin varmaan että toivon et mul on töitä ja koira on elossa ja mä oon terve toimintakykyinen ihminen. Lapset on tehty ja ammatti valittu ja töitä tehdään. Se omaisuus minkä hankkiminen on kiinnostanut, on hankittu. Mut täysin validi kysymys lapsettomille kolmekymppisille ilman muuta.

Musiikkimaulla ei oo hirveetä väliä, kunhan sillä on itselle väliä. Eli epäilyttävin ihminen on se joka sanoo kuuntelevansa "mitä vaan laidasta laitaan" . Ihanko totta? Iskelmää, fuusiojazzia, reggaetonia, skata ja barokkiklasua? Ei, ei ja vielä kerran ehdottomasti ei. 

Ihmettelen näitä, jotka sanoo että kumppanin musamaulla ei ole väliä. Siis ihan yksi ja sama, kuunteleeko kumppani innokkaasti humppaa vai hardcore technoa? Ja ihan sama, haluaako kumppani viettää kanssasi viikonlopun lavatansseissa vai kovalla bassolla jyskyttävissä, pimeissä klubeissa ja reiveissä, joissa meno on aika eri tasolla?

Kotona aion viettää luultavimmin.

Vierailija
102/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppisenä viisi vuotta on niin pitkä aika, että ei ihme jos tuntuu älyttömältä kysyä. 35+ vuotiaana sen sijaan se on todella oleellinen kysymys: onko suunnitelmissa vaativa uravaihe, entä mahdolliset muuttohalut, entä lapset, onko vanhemmat siinä kunnossa että niitä pitää alkaa pian hoitaa, onko tulossa kahdeksan kanan maatila Kuopion liepeille vai vuokra-asunto New Yorkiin. Onhan ne aika oleellisia kysymyksiä, toki jos toinen on sellaista  mallia, että kaikki käy ja joustaminen onnistuu miten vaan, niin sittenhän sillä ei ole niin väliä.

Toisaalta itse en kyllä haluaisi tuommoista 'kaikki käy, en tiedä mitä haluun' -kumppania. Kuulostaa, että tuollainen ihminen ei ole vielä täysin henkisesti kypsä eikä ole löytänyt itseään kunnolla.

Mitä tavoitteita sinulla sitten on?

Oma yritys ja sen suunnitelmallinen kasvattaminen (esim. miten sitä laajennan), muutto alueelle X, pidemmät matkustusjaksot Australiaan ja Etelä-Amerikkaan. Lisäksi ranskan kielitutkintojen suorittaminen, pianonsoiton aloittaminen ja puolimaratonin juokseminen. Parisuhteen osalta yhteen muuttaminen kumppanin kanssa, ja avioliitto sekä lapset alkavat olla ajankohtaisia.

Mutta miksi? Kaipaako egosi jotain pönkitystä?

Siis mitä ihmettä? Koska olen kiinnostunut näistä asioista... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treffit muistuttavat työhaastattelua... niin kannattaa liueta paikalta mahdollisimman nopsaan 🥶

Vierailija
104/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kertoa mikä sen miehen virka koti-asunnossa on?

Vierailija
105/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehillä omat kodit? Miksi?

Vierailija
106/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 50v ja multa jos joku kysyis 5-vuotissuunnitelmaa niin vastaisin varmaan että toivon et mul on töitä ja koira on elossa ja mä oon terve toimintakykyinen ihminen. Lapset on tehty ja ammatti valittu ja töitä tehdään. Se omaisuus minkä hankkiminen on kiinnostanut, on hankittu. Mut täysin validi kysymys lapsettomille kolmekymppisille ilman muuta.

Musiikkimaulla ei oo hirveetä väliä, kunhan sillä on itselle väliä. Eli epäilyttävin ihminen on se joka sanoo kuuntelevansa "mitä vaan laidasta laitaan" . Ihanko totta? Iskelmää, fuusiojazzia, reggaetonia, skata ja barokkiklasua? Ei, ei ja vielä kerran ehdottomasti ei. 

Ihmettelen näitä, jotka sanoo että kumppanin musamaulla ei ole väliä. Siis ihan yksi ja sama, kuunteleeko kumppani innokkaasti humppaa vai hardcore technoa? Ja ihan sama, haluaako kumppani viettää kanssasi viikonlopun lavatansseissa vai kovalla bassolla jyskyttävissä, pimeissä klubeissa ja reiveissä, joissa meno on aika eri tasolla?

Kotona aion viettää luultavimmin.

Onko myös ok, että siellä kotona soi koko ajan esimerkiksi techno ja että hän järjestetää yhteisessä kodissa kotireivejä harva se viikko? Ja todennäköisesti hän ei puolestaan halua sellaista kumppania, joka viihtyy vain kotona, vaan sellaisen, jonka kanssa voi jakaa nämä hänelle tärkeät jutut.

Vierailija
107/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on kyllä muutenkin vaikea nähdä miestä perheenjäsenenä. Ei se siihen kuulu.

Vierailija
108/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotissuunnitelma kuulostaa kyllä työpaikka kysymykseltå ja on jotenkin hölmö kysymys jos etsii kumppania koska ihminen sekä tilanteet muuttuu ja kestävä parisuhde perustuu pitkälti kompromisseihin, mutta mielestäni olisi parempi kysyä suoraan tavoitteista ja toiveista asia kerrallaan.

Vierailija
109/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla ei ole 5-vuotissuunnitelmia, minkä ikäisiä olette ja millaista elämänne on tällä hetkellä? 

Ja te, joille kumppanin musiikkimaku on yhdentekevä: kuinka suuri osa musiikki on omaa elämäänne? Mitä musiikkia kuuntelette, ja käyttekö lainkaan keikoilla tai festareilla?

Halusin perhee, talon ja purjeveneen. Sain ne. Ei sellaiset tule useimmilla vaan ihmetellen päivä kerrallaan.

Vierailija
110/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku on ihan jees kysymys, sopivan kepeä ja kuitenkin kertoo ihmisestä jotain ja onko yhteistä maaperää sillä alueella.

Sen sijaan viisivuotissuunnitelmaa tai mitään sen kummempia unelmiani en alkaisi ensimmäisillä tai toisilla treffeillä kertomaan, sillä en halua avautua HENKILÖKOHTAISISTA ASIOISTANI käytännössä tuntemattomille.

Onneksi ei tarvi missään deittailla ja treffailla jotain uusia ihmisiä, kun tuntuu, että nykyään jengi luulee et ois jotenkin ok kysellä heti kaikesta ja odotetaan, että ihmiset avautuvat henkilökohtaisista asioistaan jopa jossain Tinder-profiilissa tuhansille tuntemattomille ihmisille! 

Mä en todellakaan selittele mun asioita helposti kellekään, ja tuskin olen ainoa laatuani. Ei kannata odottaa, että ihmiset kertovat heti kaiken itsestään. Tutustukaa hiljalleen niihin ihmisiin, niin ehkä ne siitä hiljalleen avautuu enemmän.

Vierailija
111/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos treffit muistuttavat työhaastattelua... niin kannattaa liueta paikalta mahdollisimman nopsaan 🥶

Treffit muistuttaa työhaastattelua lähinnä vain silloin jos se toinen osapuoli ei ole hyvä keskustelemaan eikä osaa kysyä vastakysymyksiä takaisin. Keskustelutaitoiset ihmiset osaavat jutella tärkeistäkin asioista mielenkiintoisesti ja kevyesti ilman, että se tuntuu viralliselta.

Vierailija
112/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimaku on ihan jees kysymys, sopivan kepeä ja kuitenkin kertoo ihmisestä jotain ja onko yhteistä maaperää sillä alueella.

Sen sijaan viisivuotissuunnitelmaa tai mitään sen kummempia unelmiani en alkaisi ensimmäisillä tai toisilla treffeillä kertomaan, sillä en halua avautua HENKILÖKOHTAISISTA ASIOISTANI käytännössä tuntemattomille.

Onneksi ei tarvi missään deittailla ja treffailla jotain uusia ihmisiä, kun tuntuu, että nykyään jengi luulee et ois jotenkin ok kysellä heti kaikesta ja odotetaan, että ihmiset avautuvat henkilökohtaisista asioistaan jopa jossain Tinder-profiilissa tuhansille tuntemattomille ihmisille! 

Mä en todellakaan selittele mun asioita helposti kellekään, ja tuskin olen ainoa laatuani. Ei kannata odottaa, että ihmiset kertovat heti kaiken itsestään. Tutustukaa hiljalleen niihin ihmisiin, niin ehkä ne siitä hiljalleen avautuu enemmän.

Olenkin ihmetellyt kaikkia tinder kysymyksiä, profiiliin pitäisi laittaa mitä etsii suhteelta ihan lapsihaaveisiin saakka.

Vierailija
113/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisissa ihmetyttää enemmän se, että on joku kielettyjen aiheiden lista treffeille. Joku musamaku nyt on ihan perus small talk kysymys, josta vois sitten poikia enemmän jutun juurta tai ei. 

Itse en jotenkin tykkää keskustella tuosta yhtään.

No jos se toinen henkilö on puolestaan sellainen, joka rakastaa musiikista keskustelua, niin juuri siksi tuo kysymys on tärkeä tuoda esille. Musiikkimaku liittyy usein elämäntyyliin, arkeen ja siihen, mitä tykkää tehdä vapaa-ajalla. Se voi myös paljastaa aika nopeasti, että teidän kiinnostuksen kohteet ovat melko erilaiset, mikä taas viittaa siihen, että ehkä te ette ole kovin yhteensopivia. Tällöin toiselle voisi sopia paremmin kumppani, joka suhtautuu musiikkiin yhtä intohimoisesti kuin hän itse ja sinä taas voit etsiä jonkun muun, jolle se ei ole niin iso juttu.

Musiikkimaku kertoo kyllä todella paljon henkilön persoonallisuudesta. Tossa aiemmin joku vertasi humppaa ja technoa ja ihan tottahan se on, että erittäin epätodennäköistä se, että sama ihmistyyppi viihtyisi sekä lavatansseissa että techno-bileissä. Ja se, että et kuuntele musiikkia juuri ollenkaan tai että kuuntelet vain listahittejä kertoo sekin myös paljon sinun luonteestasi. 

Vierailija
114/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä nuo on huonoja kysymyksiä, niin mistä te itse sitten juttelette treffeillä? 

Vierailija
115/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin ihmetellyt kaikkia tinder kysymyksiä, profiiliin pitäisi laittaa mitä etsii suhteelta ihan lapsihaaveisiin saakka.

Jos haet kumppania elämääai tosissaan niin mitä sitten vailka jotkut näkevät profiilin  esittelyn. Ei kukaan jää miettimään vieraiden ihmisten asioita sen enempää. Oudompaa on jos on vain esillä pelkillä kuvilla koska sillä saa vain vastauksia niiltä joille kuva on tärkein, eli todennäköisesti näiltä  "vonkaajlta".

Vierailija
116/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppisenä viisi vuotta on niin pitkä aika, että ei ihme jos tuntuu älyttömältä kysyä. 35+ vuotiaana sen sijaan se on todella oleellinen kysymys: onko suunnitelmissa vaativa uravaihe, entä mahdolliset muuttohalut, entä lapset, onko vanhemmat siinä kunnossa että niitä pitää alkaa pian hoitaa, onko tulossa kahdeksan kanan maatila Kuopion liepeille vai vuokra-asunto New Yorkiin. Onhan ne aika oleellisia kysymyksiä, toki jos toinen on sellaista  mallia, että kaikki käy ja joustaminen onnistuu miten vaan, niin sittenhän sillä ei ole niin väliä.

Toisaalta itse en kyllä haluaisi tuommoista 'kaikki käy, en tiedä mitä haluun' -kumppania. Kuulostaa, että tuollainen ihminen ei ole vielä täysin henkisesti kypsä eikä ole löytänyt itseään kunnolla.

Tai sitten on jo sen ikäinen, että on elämä opettanut viisautta, ettei mitään kannata suunnitella liian kiveen hakatusti, koska elämässä voi sattua mitä vaan kuten esim. vakavia sairastumisia, yt:itä, jne.

Toki joku lastenhankintahalukkuus on oleellinen asia ja elämän perusarvot ja elämäntapa, mutta muuten kyllä punainen lippu liehuu itsellä, jos jollakulla on liian tarkat ja joustamattomat suunnitelmat. 

Vierailija
117/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä nuo on huonoja kysymyksiä, niin mistä te itse sitten juttelette treffeillä? 

Yleisistä asioista, ei liian henkilökohtaisuuksista. Työhaastattelussa viisivuotissuunnitelman kysyminen on eri asia, koska siinä kysytään nimenomaan spesifisti uran kannalta. Treffi-aspektissa viisivuotissuunnitelma taas on henkilökohtaista elämää koskeva kysymys, ja liian aikainen joillekin.

Itse näkisin treffit tunnusteluna, enkä tod halua avautua itsestäni, elämästäni saati unelmistani jollekin käytännössä randomille. Paneminenkin on paljon vähemmän personal, kuin unelmistaan ja henkilökohtaisen elämän suunnitelmistaan ja tavoitteistaan kertominen. Siis paljon vähemmän personal. Sitähän voi panna tietämättä toisesta oikein mitään. Sit taas toiset odottaa, että pitäisi avautua nopeasti. Utelevat ja kyselevät. Parhaan pelkän panon kanssa juteltiin ensin monta tuntia, mutta vain maailmasta, taiteesta ym. emmekä toistemme elämistä.

Vierailija
118/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee viisivuotisuunnitelmasta mieleen Stalin ja Neuvostoliiton suunnitelmatalous.

Vierailija
119/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Näistä kysymyksistä tulee mieleen vaan, että haetaan jotan kustannusten jakajaa jolla samanlaiset elämänsuunnitelmat, eikä ollenkaan haluta tutustua toiseen ihmisenä. 

Ei minulle ainakaan jonkun tyypin viisivuotissuunnitelmat kerro kuin haalean pintapuolisesti, että minkälainen ihminen on kyseessä. 

Vierailija
120/165 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisissa ihmetyttää enemmän se, että on joku kielettyjen aiheiden lista treffeille. Joku musamaku nyt on ihan perus small talk kysymys, josta vois sitten poikia enemmän jutun juurta tai ei. 

Itse en jotenkin tykkää keskustella tuosta yhtään.

No jos se toinen henkilö on puolestaan sellainen, joka rakastaa musiikista keskustelua, niin juuri siksi tuo kysymys on tärkeä tuoda esille. Musiikkimaku liittyy usein elämäntyyliin, arkeen ja siihen, mitä tykkää tehdä vapaa-ajalla. Se voi myös paljastaa aika nopeasti, että teidän kiinnostuksen kohteet ovat melko erilaiset, mikä taas viittaa siihen, että ehkä te ette ole kovin yhteensopivia. Tällöin toiselle voisi sopia paremmin kumppani, joka suhtautuu musiikkiin yhtä intohimoisesti kuin hän itse ja sinä taas voit etsiä jonkun muun, jolle se ei ole niin iso juttu.

Musiikkimaku kertoo kyllä todella paljon henkilön persoonallisuudesta. Tossa aiemmin joku vertasi humppaa ja technoa ja ihan tottahan se on, että erittäin epätodennäköistä se, että sama ihmistyyppi viihtyisi sekä lavatansseissa että techno-bileissä. Ja se, että et kuuntele musiikkia juuri ollenkaan tai että kuuntelet vain listahittejä kertoo sekin myös paljon sinun luonteestasi. 

Mä viihdyn kyllä ihan kaikissa klassisen konserteista lavatansseihin ja reiveihin, Tuska-festareita unohtamatta. Olen myös utelias ja avoin lähtemään tutustumaan sellaiseenkin, missä en ole vielä käynyt enkä siksi osaa sanoa tykkäänkö vai en. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi