Seta-aktivisti: Päivi Räsänen on homofoobikko
Miksi toisen ihmisen väittäminen homofoobikoksi on laillista, mutta kehityshäiriöiseksi leimaaminen ei ole?
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa ihmiset muistaisivat että lähes kaikki liikkeet ovat seurauksia jostakin. Muukalaisvihamielisyys, nationalismi, Setan vastustaminen.. toki myös Seta on seurausta jostain, mutta nykyään heidän kohdallaan asiat on aika hyvin. En tiedä mitä he enää tavoittelevat.
Miksi Setan vassuvinoutumaa ja transsuaktivismia ei saisi kritisoida? Setahan ajaa lasten transiuttamista, kolmatta juridista sukupuolta, itsemäärittelyn laajentamista alaikäisiin, Palestiina-aktivismia, antikapitalismia, vegaaniutta, ilmastopanikointia ja montaa muuta vasemmiston lempilasta, jotka eivät millään tavalla liity seksuaalivähemmistöihin ja jotka ovat haitallisia homoseksuaaleille.
Perustahan tälle ajatusten virrallesi aivan oma ketju, monen muun samansisältöisen perään. Täällä keskustellaan Päivi Räsäsestä ja hänen homofobisesta poliittisesta toiminnastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa ihmiset muistaisivat että lähes kaikki liikkeet ovat seurauksia jostakin. Muukalaisvihamielisyys, nationalismi, Setan vastustaminen.. toki myös Seta on seurausta jostain, mutta nykyään heidän kohdallaan asiat on aika hyvin. En tiedä mitä he enää tavoittelevat.
Miksi Setan vassuvinoutumaa ja transsuaktivismia ei saisi kritisoida? Setahan ajaa lasten transiuttamista, kolmatta juridista sukupuolta, itsemäärittelyn laajentamista alaikäisiin, Palestiina-aktivismia, antikapitalismia, vegaaniutta, ilmastopanikointia ja montaa muuta vasemmiston lempilasta, jotka eivät millään tavalla liity seksuaalivähemmistöihin ja jotka ovat haitallisia homoseksuaaleille.
Tätä sivuten valitettavasti myös nykyinen rauhanliike on samalla tavoin wokevasemmiston itselleen kahmima jonka he täyttävät omilla lempilapsillaan kuten Palestiinariehunnalla ja leppymättömällä russofobialla pyhistä ateistisista sateenkaarisyistään. Tästä syystä rauhaa ei voi rakentaa moisen paholaisen kanssa, menköön sitten vaikka koko Suomi uhrilampaana tuontituotettujen fantasiasatujen puolesta vängätessä (mitä veikkaatte menevätkö aktivistit itse sodan tohinaan uhrautumaan, enpä usko, hehän ovat aivan liian erityisiä ja korvaamattoman autistisia sekaantumaan moiseen sottaiseen puuhaan. Kyllä siihen heterotolvanat paremmin soveltuvat, näillekin saadaan hyvä käyttötarkoitus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi on itse julkisesti kertonut homoystävistään, joten Seta suu kiinni!
Onko Päivin väitetyt homoystävät tullut julkisuuteen tai voidaanko heidän olemassaolonsa todentaa luotettavasta lähteestä?
Tuskin Päivin homoystävät on mitään Pride-aktiiveja, jotka paistattelee mielellään seksuaalisen suuntautumisensa kanssa julkisuuden valokeilassa. Voin olla väärässä mutta veikkaisin, että ainakin suurin osa heistä on uskovaisia homoja, jotka haluaa joko elää selibaatissa tai muuttua heteroiksi, eivätkä he halua ymmärrettävis syistä asian kanssa julkisuuteen.
Päivi varmaan haluaisi että homot eivät eläisi omana itsenään vaan pyörisivät nöyrinä jossain rukous ja eheytys porukoissa "apua" hakien.
Nöyryys ja rukous on ihan hyviä asioita meille jokaiselle. Niin vastakohta nykyihmisen "Ylpeys"- aatteelle, ja tämä näkyy kaikessa muussakin kuin tässä kyseisessä.
Ja kyllä, itsekin olen luonnostani ylpeä ja paras jumala, mutta totuus on sitten jotain muuta.
Mikä siinä nöyrtymisessä on kaikkein kamalinta? Eikö "Olen täydellinen näin"-kulissin pitäminen käy lopulta raskaaksi?
Itse tykkään kristinuskossa juuri siitä, että saan myöntää olevani oikeastaan aika p*ska. Saan pyytää nöyrästi anteeksi ja yrittää taas tämän päivän paremmin rakastaan jokaista.
Oletko kieltänyt itseltäsi mahdollisuuden rakkauteen parisuhteessa ja avioliitossa?
Katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa on paljon munkkeja ja nunnia, jotka ovat sitoutuneet elämään koko loppuelämänsä selibaatissa. Osa heistä on heteroita.
Se, että valitsee selibaatin vapaaehtoisesti, on ihan eri asia, kuin että sitä vaaditaan sinulta.
Homoseksuaaleilla on täysi oikeus solmia avioliitto vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ja harrastaa siinä avioseksiä.
Miksi kaltaisesi unohtavat aina ne heterot, jotka eivät koskaan onnistu löytämään itselleen aviopuolisoa? Hekin joutuvat elämään selibaatissa vasten tahtoaan.
mt potilaiden ja muiden kummallisuuksiem seta
homous/lesbous on sairautta
Minäkin julistan itseni joksikin vasemmistoaktivistiksi niin sen jälkeen on vapaat kädet laukoa ehdottomia totuuksia kenestä- ja mistä tahansa. Ihan sama tiedänkö edes asiasta mitään. Ja koko vasurikaarti tulee raivoisasti tukemaan mielipiteitäni vaikkei sekään tiedä asiasta mitään kun kaikki keskustelu yksinkertaistetaan tuohon kilpajankutussotaan jossa faktoilla ei ole väliä, vain oman puolen voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustahan tälle ajatusten virrallesi aivan oma ketju, monen muun samansisältöisen perään. Täällä keskustellaan Päivi Räsäsestä ja hänen homofobisesta poliittisesta toiminnastaan.
Eli ketju on täysin tyhjä koska päivillä ei moisia ole.
"Woke (lausutaan englanniksi /woʊk/) tarkoittaa valveutuneisuutta tai henkilön yhteiskunnallista tiedostamista. Wokessa kiinnitetään huomio vähemmistöihin, syrjintään ja vihapuheeseen."
Siis jos teidän mielestänne woke on vasemmistolaista, silloinhan epäkohtien huomaamattomuus, enemmistön suosiminen, syrjiminen ja vihapuheen levitys olisi se oikeiston tavoite?
Niinhän se kyllä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Fobia-sanan käyttö on mennyt jo liiallisuuksiin. Ymmärrän esim. araknofobian eli ihminen kokee pelkoa nähdessään hämähäkin. Mutta pitääkö tätä sanaa työntää joka asiaan?
Minulla on juuri tuo hämähäkkifobia. Ollut jo lapsesta saakka, aina kiljahdin inhosta nähdessäni hämiksen.
Kun nykyään fobiatkin ovat rikoksia, niin milloinkahan tulee kutsu käräjille?
Minun pitää jatkossa ihmisten ilmoilla hillitä itseni, jos hämähäkin näen, ettei kukaan huomaa minulla olevan ko. fobian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fobia-sanan käyttö on mennyt jo liiallisuuksiin. Ymmärrän esim. araknofobian eli ihminen kokee pelkoa nähdessään hämähäkin. Mutta pitääkö tätä sanaa työntää joka asiaan?
Minulla on juuri tuo hämähäkkifobia. Ollut jo lapsesta saakka, aina kiljahdin inhosta nähdessäni hämiksen.
Kun nykyään fobiatkin ovat rikoksia, niin milloinkahan tulee kutsu käräjille?
Minun pitää jatkossa ihmisten ilmoilla hillitä itseni, jos hämähäkin näen, ettei kukaan huomaa minulla olevan ko. fobian.
Nyt oli harvinaisen tyhmä kirjoitus. Onko hämähäkit vähemmistöä, jota lain mukaan ei saa syrjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tietämätöntä väkeä kun ei tiedä mikä on fobia. Ei kannattaisi sanoa ketään foobikoksi ellei tiedä mitä sana tarkoittaa.
"Fobia eli määräkohteinen pelko on voimakas, järjetön ja liiallinen pelkotila tiettyä kohdetta tai tilannetta kohtaan, joka rajoittaa elämää ja aiheuttaa välttämiskäyttäytymistä."
Jos joku puhuu koko ajan, miten hämähäkit ovat pelottavia ja välttelee niitä, se on fobia. Jos joku puhuu koko ajan, miten homot ovat sairaita, välttelee niitä, ja yrittää viedä niiltä oikeudet, se on fobia. Helppoa.
Päivi ei ole määritelmäsi mukaan homofoobikko. Se, että ihmisellä on jokin häiriö, ei automaattisesti tarkoita, että ihminen on huono tai alempiarvoinen.
Onhan se homofoobikko, jos Päivin mielestä homot on huonompia, eli sairaita, eikä niillä saisi olla oikeus mennä naimisiin.
Eivät homot ole Päivin mielestä huonompia eikä sairaita, lopettaisitko jo jatkuvan valehtelun.
Ei ole uskovaisten mielestä oikein mennä naimisiin, koska Raamatun mukaan se on väärin.
Älä valehtele.
"Pamfletissa Räsänen väitti homoseksuaalisuuden olevan psykoseksuaalisen kehityksen häiriö ja luonnehti homoseksuaalisuutta seksuaaliseksi poikkeavuudeksi."
Häiriö ei tarkoita sairautta, kuten ei myöskään poikkeavuus. Pidätkö sinä erilaisista häiriöistä kärsiviä ja muista poikkeavia ihmisiä muita huonompina, vai miksi kuvittelet Päivin tekevän niin?
Johan ne on sanonut että kaikki jotka ei kannata sateenkaarilogoa on homo foobikkoja niin miten tämä eroaa siittä narratiivista?
Seta-aktivisti taitaa olla vähän misogyyni?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea se Räsäsen kirjoitus. Se ei ollut homoja vastaan, vaan kirkkoa vastaan, joka muuttaa itse oppiaan. Räsänen siis ihmetteli, että miksi kirkko vihkii homoseksuaaleja, vaikka se Raamatussa kielletään. Kun kirkko kuitenkin kertoo noudattavansa Raamatun opetuksia ja pitää sitä jumalan sanana.
Ymmärtäisin tuomion, jos Räsänen olisi vaatinut homoseksuaalisuuden kitkemistä, mutta hän ei vaatinut sitä. Hän totesi, että homoseksuaaleja on, ja kirkon ei Raamatun mukaan pitäisi heitä vihkiä ja että Raamattu yksiselitteisesti sekä vanhassa että uudessa testamentissa tuomitsee homoseksuaalisuuden harjoittamisen.
Itse olen ateisti, joten tämmöiset uskomiset menevät vallan yli hilseen, mutta onhan se nyt naurettavaa, että ihmiset muuttavat jumalan sanaa.
Olemattoman Jumalan sanaa voi ja pitää muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pahalta tuntuu näin uskovaisena että Päivi räsäsen kaltaiselle ihmisvihaajalle on annettu näin paljon näkyvyyttä meidän uskovaisten edustajana. Pilaa uskovaisten julkisuuskuvan tuolla järjettömyydellään.
Setafundamentalistit puolestaan aiheuttivat tällä tekaistulla ja poliittisesti motivoituneella tuomiolla mainehaita homoseksuaaleille ja Suomelle. Sellaista sanotaan Pyrrhoksen voitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluun kuuluu olennaisesti myös Räsäsen vastapooli. Ei Räsäsen vainoaminen syntynyt ideologisesta tyhjiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Päivin väitetyt homoystävät tullut julkisuuteen tai voidaanko heidän olemassaolonsa todentaa luotettavasta lähteestä?
Tuskin Päivin homoystävät on mitään Pride-aktiiveja, jotka paistattelee mielellään seksuaalisen suuntautumisensa kanssa julkisuuden valokeilassa. Voin olla väärässä mutta veikkaisin, että ainakin suurin osa heistä on uskovaisia homoja, jotka haluaa joko elää selibaatissa tai muuttua heteroiksi, eivätkä he halua ymmärrettävis syistä asian kanssa julkisuuteen.
Päivi varmaan haluaisi että homot eivät eläisi omana itsenään vaan pyörisivät nöyrinä jossain rukous ja eheytys porukoissa "apua" hakien.
Nöyryys ja rukous on ihan hyviä asioita meille jokaiselle. Niin vastakohta nykyihmisen "Ylpeys"- aatteelle, ja tämä näkyy kaikessa muussakin kuin tässä kyseisessä.
Ja kyllä, itsekin olen luonnostani ylpeä ja paras jumala, mutta totuus on sitten jotain muuta.
Mikä siinä nöyrtymisessä on kaikkein kamalinta? Eikö "Olen täydellinen näin"-kulissin pitäminen käy lopulta raskaaksi?
Itse tykkään kristinuskossa juuri siitä, että saan myöntää olevani oikeastaan aika p*ska. Saan pyytää nöyrästi anteeksi ja yrittää taas tämän päivän paremmin rakastaan jokaista.
Oletko kieltänyt itseltäsi mahdollisuuden rakkauteen parisuhteessa ja avioliitossa?
Katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa on paljon munkkeja ja nunnia, jotka ovat sitoutuneet elämään koko loppuelämänsä selibaatissa. Osa heistä on heteroita.
Se, että valitsee selibaatin vapaaehtoisesti, on ihan eri asia, kuin että sitä vaaditaan sinulta.
Homoseksuaaleilla on täysi oikeus solmia avioliitto vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ja harrastaa siinä avioseksiä.
Miksi kaltaisesi unohtavat aina ne heterot, jotka eivät koskaan onnistu löytämään itselleen aviopuolisoa? Hekin joutuvat elämään selibaatissa vasten tahtoaan.
Nyt olet älyllisesti epärehellinen, epäinhimillisyydestä puhumattakaan. Suuntautumisen vastainen suhde ei ole oikein kumpaakaan osapuolta kohtaan. Ei sille homoseksuaalille, eikä sille heterolle, jota kumppani ei oikeasti pidä intiimillä tasolla haluttavana. On eri asia jäädä sinkuksi olosuhteiden vuoksi kuin se, että suuntautumisen mukaisen parisuhteen mahdollisuus kielletään kokonaan. Voit todeta ihan ilman mentaaliakrobatiaa, ettet hyväksy homoseksuaalien parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
mt potilaiden ja muiden kummallisuuksiem seta
homous/lesbous on sairautta
Et sinäkään taida ihan täysillä pytyillä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin julistan itseni joksikin vasemmistoaktivistiksi niin sen jälkeen on vapaat kädet laukoa ehdottomia totuuksia kenestä- ja mistä tahansa. Ihan sama tiedänkö edes asiasta mitään. Ja koko vasurikaarti tulee raivoisasti tukemaan mielipiteitäni vaikkei sekään tiedä asiasta mitään kun kaikki keskustelu yksinkertaistetaan tuohon kilpajankutussotaan jossa faktoilla ei ole väliä, vain oman puolen voitolla.
Vasemmistolla on mielestään täysi oikeus julistaa tiedevastaisia litteän maan sukupuoliteorioitaan laissa ja oppimateriaaleissa asti, mutta Räsäsen vakaumuksesta rangaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta miten toi asia liittyy mihinkään? Harva nykyihminen rakastaa toista aidosti niin henkisesti kuin fyysisesti,meillä on enemmän kuin koskaan avioeroja,uusioperheitä yms.
Ahaa, haluat päättää sekä toisten tunteista että seksitavoista?
Räsänen sallii avioliiton itselleen, mutta kieltää sen homoilta. Avioeron läpikäyneistä heteroista hän ei pihahdakaan, vaikka Jeesus sanoo suoraan, ettei tulisi erota, eikä varsinkaan ryhtyä uusiin suhteisiin eron jälkeen. Tekopyhää.Miksi väität, ettei Päivi muka pihahdakaan avioeron läpikäyneistä heteroista? Vaikka valtamediaa ei kiinnosta tuoda Päivin mielipidettä asiasta julkisuuteen, se ei tarkoita etteikö Päivi puhuisi myös siitä.
Mitä jos ottaisit vaihteeksi selvää siitä, mistä kaikesta Päivi puhuu erilaisissa kristillisissä tilaisuuksissa? Yllättyisit varmasti huomatessasi, kuinka monipuolisista aiheista Päivi puhuu ja kuinka pieni sivujuonne homoseksuaalisuus siinä joukossa on.
Ai päivikö puhuukin, eihän nainen saanut opettaa seurakunnassa