Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyllinen olo kun lapsi kipeä ja joutuu olla töistä pois

Vierailija
30.03.2026 |

Mistä tämä ahdistava tunne tulee? Ajattelen todellakin lapsen parasta ja järjellä ajateltuna ymmärtää, ettei lapsen kuumeelle tms voi mitään. Mutta silti on joku syyllistävä ääni sisimmässä joka kerta, vaikka nytkin on ollut pitkään aika hyvää tuuria, ettei lapset ole edes sairastelleet kovasti. Onko muita, joille tulee hankala olo kun pitää töihin ilmoittaa ettei pääsekään? 

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko hoitaa itse. En kehtaa pyytää mummoa tms sairaan lapsen hoitajaksi, ettei tauti tartu.

Käsien pesu ei kylläkään suojaa tartuntataudeilta, mikäli olet samassa huoneessa ja vieläpä lähikontaktissa. Lähes kaikki yleisimmät tartuntataudit tarttuvat myös pisaratartuntana ja jotkin virukset aerosolina hengitysilmasta. Oma immunologinen järjestelmä tunnnistas osan viruksista ja osaa suojautua niiltä, esimerkiksi sairastetun taudin seurauksena vastustuskyky kohenee. Vaikeaa voi olla tietää, minkä viruksen on sairastanut ja milloin, kun ei niitä testata. 

Ainakin oma vastustuskyky kasvaa kun hoitaa sairaita ihmisiä. Töissä asiakkailla on jatkuvasti influ, korona, noro... Itse olen vuosi sitten ollut pari päivää kuumeessa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla