Onko päihteidenkäyttö monesti todellisuuden pakoa?
Eli kun todellisuus ja totuus ei miellytä ja elämä ehkä tuntuu sisällöttömältä, niin päihteistä aletaan etsimään jotain parempaa? Ehkä fiilis ja tunnelma on eloisampi, päihteilijä voi kokea itsensä parempana ihmisenä, ajatukset voi tuntua älykkäämmiltä jne.
Kommentit (32)
tän kaiken merkityksettömyys. ei se mitään omaa paremmuutta ole vaan halu kokea uusia asioita. koska oot viimeks ihmetelly lapsen lailla jotain arkipäivästä?
Olet miettinyt asiaa ja päätynyt samaan tulokseen kuin professorit.hyvä sinä.👍
Varmaan noin. Mutta voihan se olla päihteilijälle oma todellisuutensa mennä kantabaariin joka viikonloppu työviikon päätteeksi, ja sitten taas sellainen joka jää kotiin sen sijaan että menisi ihmisten sekaan sinne hänen todelliseen elämään, pakenee todellisuutta?
Elämä on hulluutta, älyvapaata rahan perässä juoksemista luonnon kustannuksella.
Ei tätä selvinpäin kestäisi hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
tän kaiken merkityksettömyys. ei se mitään omaa paremmuutta ole vaan halu kokea uusia asioita. koska oot viimeks ihmetelly lapsen lailla jotain arkipäivästä?
Miksi pitäisi ihmetellä lapsen lailla? Eikai sitä ole viisasta lapsen tasolle jäädä elämässä vaan kehittyä.
Tyhjä elämä, ja alkoholiriippuvuus muutenkin muuttaa aivokemioita niin, että mikään ei tunnu ilman alkoholia enää mielekkäältä. Alkoholia saatetaan tarvita ihan normaaleista askareista selviytymiseen, esim. siivoaminen. Alkoholi tekee siitä edes hiukan siedettävää, selvinpäin se tuntuu tylsältä.
Mulla ainakin oli noin. Kännissä oli mahdollista edes hetken sietää tyystin vääränlaista elämäänsä ja uskotella itselleen, että kyllä tässä kaikki vielä hyväksi ja itselle oikeanlaiseksi muuttuu.
Ei muuttunut eikä muuttunut silläkään, että lopetin alkoholin käytön kokonaan.
Dopamiinikoukku on jo itsessään koukuttava. Karkinsyöjät, ja tiktokintoljottajat saavat sen omista aineistaan. Joku saa sen kahvista. Ja niin edelleen. Salkkaritkin koukuttaa, juonikuviot tuottavat kuluttajissaan dopamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ihmetellä lapsen lailla? Eikai sitä ole viisasta lapsen tasolle jäädä elämässä vaan kehittyä.
aivojen plastisuutta. kyllä se ihmettelu loppu kun vaikutus lakkaa, elämässä vasta kehittyykin kun saa välillä vähän eri näkökulmaa ajatuksilleen. kun voiskin jäädä viattoman lapsen tasolle vaan kaikki tää kieroilu ja valehtelu mitä aikuiset on keksiny kalvaa päätä
On niin maanantai että kyllä mulle maistuisi päihde. Sitten voisi katsoa vaikka tohtori who jaksoja. Ne on ratkaisevasti parempia kun ottaa ensin päihdettä. Sellainen todellisuuspako suunnitelma. Puuttuu vain savut ja tohtori who ohjelmat.
Todellisuudessa on orpon katastrofihallitusta ja oranssin sekoilua. Todellisuutta on myös ukrainan sota ja ilmaston muutos. Lisää todellisuutta on kasvava työttömyys ja epävarmuus tulevaisuudesta. Mä en voi olla ainoa joka haluaa paeta näin huonoa todellisuutta.
Hardcore-meditointi ei häviä MDMA- tai LSD-tripeille. Saattaa olla jopa parempaa huumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aivojen plastisuutta. kyllä se ihmettelu loppu kun vaikutus lakkaa, elämässä vasta kehittyykin kun saa välillä vähän eri näkökulmaa ajatuksilleen. kun voiskin jäädä viattoman lapsen tasolle vaan kaikki tää kieroilu ja valehtelu mitä aikuiset on keksiny kalvaa päätä
Minulle oli järkytys että aikuisten maailma on vain ala-asteen draamaa siirrettynä aikuisten maailmaan. Ja sitten nämä aikuiset pikkulapset saavat ajaa raskaita koneita ja äänestää.
Vierailija kirjoitti:
On niin maanantai että kyllä mulle maistuisi päihde. Sitten voisi katsoa vaikka tohtori who jaksoja. Ne on ratkaisevasti parempia kun ottaa ensin päihdettä. Sellainen todellisuuspako suunnitelma. Puuttuu vain savut ja tohtori who ohjelmat.
Todellisuudessa on orpon katastrofihallitusta ja oranssin sekoilua. Todellisuutta on myös ukrainan sota ja ilmaston muutos. Lisää todellisuutta on kasvava työttömyys ja epävarmuus tulevaisuudesta. Mä en voi olla ainoa joka haluaa paeta näin huonoa todellisuutta.
Uutisilla itsensä ankeuttaminen on oma valinta. Kannattaa aina muistaa tämä. Uutiset eivät ole ystäviäsi vaan uutistuotteet ovat uutistentuottajien tuotteita joita uutistentuottajat haluavat sinun kuluttavan. Olet kuluttaja. Uutinen on tuote.
Jos jokin ruoka mitä söisit, saisi sinut voimaan jatkuvasti pahoin, lopettaisit sen syömisen. Simple as that.
Uutiset eivät ole ruokaa ensinkään. Kukaan ei kuole tietämättömyyteen jos on tietämätön uutistuotteiden maailmankuvasta.
Voi olla myös niin, että pakenemme tyhjyyttä. Toiset pakenevat tyhjyyttä huumeisiin, toiset pakenevat tyhjyyttä harrastuksiin, toiset pakenevat tyhjyyttä uraan, toiset pakenevat tyhjyyttä maineeseen, toiset pakenevat tyhjyyttä mammonaan, toiset pakenevat tyhjyyttä parisuhteeseen: pari pitelee toisistaan kiinni, paeten tyhjyyttä. Ja tyhjyys on kuin luuranko sisällämme mitä sitten juoksemme pakoon. Ja luuranko seuraa tiiviisti kintereillä.
Ratkaisu voisi olla sellaisenkin mahdollisuuden ajatteleminen että mitä jos vain pysähtyisi. Mureneeko maa alta jos ei tiedäkään mistään mitään eikä mitään kiintopistettä ole näköpiirissä, antaisi tyhjyyden ottaa sinut kiinni. Kuolema tarttuisi olkapäästä viimein kiinni. HAA! NYT SAIN SI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisilla itsensä ankeuttaminen on oma valinta. Kannattaa aina muistaa tämä. Uutiset eivät ole ystäviäsi vaan uutistuotteet ovat uutistentuottajien tuotteita joita uutistentuottajat haluavat sinun kuluttavan. Olet kuluttaja. Uutinen on tuote.
Jos jokin ruoka mitä söisit, saisi sinut voimaan jatkuvasti pahoin, lopettaisit sen syömisen. Simple as that.
Uutiset eivät ole ruokaa ensinkään. Kukaan ei kuole tietämättömyyteen jos on tietämätön uutistuotteiden maailmankuvasta.
Se ns. pään työntäminen pensaaseen ei ole mun mielestä ratkaisu. Kaikki tapahtuu halusit tai et ja mä haluan tietää mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu voisi olla sellaisenkin mahdollisuuden ajatteleminen että mitä jos vain pysähtyisi. Mureneeko maa alta jos ei tiedäkään mistään mitään eikä mitään kiintopistettä ole näköpiirissä, antaisi tyhjyyden ottaa sinut kiinni. Kuolema tarttuisi olkapäästä viimein kiinni. HAA! NYT SAIN SI
Voin ottaa hyvän asennon ja jäädä odottamaan että se saa minut kiinni. Sehän on ihan varmaa että se saa jokaisen kiinni vaikka mitä tekisit.
Juu on huomattu. Liian usein myös egoilua.