KESÄKUU uusi viikko jälleen
Huomenta kaikille,
minä olen erittäin pirteä ja MINÄ NUKUIN KOKO YÖN HERÄÄMÄTTÄ PISSILLE. Siis voitteko kuvitella!!!!! Aamulla mä olin ihan pää sekaisin kun en oo herännyt.
No mut tyttö nukkui kans yönsä omassa sängyssä ja ilman heräämisiä, mikä meillä on??? Mä vedin villasukat jalkaan issiaksen takia, se auttoi näköjään..vähän on hiki yöllä mut se on pienempi paha.
Me eilen ostettiin tuplarattaat, käytettynä. On ne aika valtavat verrattuna yksösen rattaisiin. Siinä kolisee monta kertaa ovenpielet kun tämä äiti lähtee ulkoilemaan.
Mä oon nyt taas aloittanut kävelyn, kolmena iltana olen kävellyt viitisen kilsaa(siis illassa) eikä enää supistele..näinhän sen pitää tietty mennäkkin, eli loppua kohti ei mitään..
No me nyt lähdetään ulos kun aurinko paistaa..ja tyttökin näkyy virittelevän hammaslankaa pitkin vessaa
Mukavaa alkuviikkoa kesäkuiset
kuumetta rv 35!!!!!!
Kommentit (72)
neuvolasta kotiuduttu täälläkin. Vauva oli nyt kääntynyt terkan mielestä rt:aan. Kalamami mietti tota perätilaa ja mulla siis vauva on tähän asti ollut joka kerta perätilassa mutta nyt siis olisi kääntynyt. Meillä taitaa olla sun kanssa aika saman verran viikkoja jos oikein muistan, mutta voihan sunkin vauva vielä tehdä yllätyskäännöksen. Mulle oltiin jo sanottu, että ei todennäköisesti käänny enään koska ei ole missään vaiheessa ollut RT:ssä. Mutta nyt siis oli.
Kaikki ok, pissa puhdas, paineet ok, painoa tullut 200g/viikko, mutta sokerirasitukseen joudun nyt minäkin. SF mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella. Siellähän se oli jo viimeksikin mutta nyt tuli sitten lähete kokeisiin. Outoa musta, että sain ajan vasta 2 viikon päähän! Silloin on jo rv 36+ luulisi että tutkittaisiin aikaisemmin.. Mutta toisaalta, vertasin esikoisen enuvolakorttiin ja näillä viikoilla sf mitta on ollut yläkäyrässä kiinni ja kokonaista 1cm pienempi. Että en sitten tiiä, terkkakin vähän epäili että sokerit on ihan ok, mutta säännöt on kuulemma säännöt ja kun 2 kertaa mitataan yläkäyrää isompi sf mitta niin ohjeiden mukaan pitää rasitukseen mennä.
Mani, oliko se niin, että teillä on ennestään 1 poika vai kaksi? Mä ymmärrän sun fiilikset ihan täysin. Nimittäin paljastan nyt teille, että toista poikaahan meille odotetaan. Olin ihan varma omien tuntemuksien perusteella että tyttö olisi tulossa. ja kun ultraaja sanoi että tässä näkyy ihan selvä pippeli niin olihan se pieni pettymys. Mutta nytkun on aikaa kulunut ja olen tottunut asiaan en osaa enään ajatellakaan että masukki olisi tyttö ja olen innoissani ja onnessani että esikoiselle tulee pikkuveli. Niin käy varmasti sullekin mani, kun totut ajatukseen. Mutta ymmärrän kyllä miltä tuntuu.
jep, jep.
Iiran 34+3
Heti kun olen pari päivää poissa koneelta, täällä alkaa tapahtua. Liikutuksen kyyneleet virtasivat pitkin poskiani, kun luin vauvaviestiä. Itellä taitaa olla tänään samat viikot kun Remukan vauvalla syntyessään.
Omaan napaan ei ihmeempiä. Unettomuus vaivaa toden teolla, viime yön saldona 4 h. Neuvolassa olin tänään. Paino pysyny samassa 2 vkoa, sf mitta nyt 31 cm. Terkka kokeili mahan päältä ja sanoi, että ei hänen mielestään ainakaan mikään kovin pieni vauva olisi tulossa, hui! Sokereiden takia joudunkin kokoarvioon kahen viikon päästä. Sitten saa ruveta jännittään, että jos on iso niin millä kunnolla minä sen synnytän. Onhan takana jo lepolomaa 14 vkoa ja kunto sen mukainen. Nyt kun jo vähän saa puuhailla, en todellakaan jaksa kauaa.
Rinnoista joku kyseli. Minulla kipeytyivät aivan samalla tavalla toisen kuin ekankin vauvan aikana. Veikkaan huonoa imuotetta.
Vauvalle ei ole laitettu yhtään mitään vielä. Hoitopöydänkin saan vasta reilun viikon kuluttua, joten vaatteita ei voi sitä ennen laittaa.
Nyt ruoanlaittoon!
Mama 34+5
Ihania uutisia! :-) Kukahan tosiaan on seuraava?!
Mun läppäri on huollossa ja olen päivisin nettipimennossa. Mies tuo sitten tämän oman koneensa illalla, että mä pääsen lukemaan viestit. Kamalaa, kun ei pääse nettiin silloin kun haluaa. Ai minäkö riippuvainen?? ;-)
Mulla oli tänään vielä viimeinen äitipolikäynti kasvuarvion takia. Painoarvio on 2650g eli keskikäyrän alapuolella. Pieneksi on tätä meidänkin tulokasta kyllä koko ajan ennusteltu. Mulla on vielä pieni mahakin, sf-mitta vain 29cm. Toisaalta vauvan pää kuulemma jo " roikkuu" alhaalla. Näin lääkäri totesi sisätutkimuksen tehdessään. Tunnen kyllä itsekin, että vauva on tosi alhaalla ja painaa aina iltaa kohti tosi paljon. Kohdun ulkosuu on kuulemma jo kunnolla auki ja mittaa kohdunkaulalla jotain 2cm. Mutta on kuulemma niin pehmeä jo, että vaikea arvioida. Kypsät paikat siis. :-) Ja kyllä noita napakoita supistuksia riittääkin. Muutamana päivänä on tullut niitäkin enemmän, että tuntuvat saavan jotain aikaiseksikin.
Nyt taisi jäädä lyhyeksi tämä viesti, kun ovatkin pihalle lähtöä tekemässä nuo muut ja taidan lähteä mukaan.
miira 35+6
meillä on kaks poikaa jo ennenstään eli nyt meille tulossa kolmas poika ja kolme on meidän lapsiluku kokonaisuudessaan.. Yhtä rakas tämäkin poika on, mutta olisin vaan toivonut meille tyttöä yhdeksi lapseksi..
Kun en nyt siis oikein tiedä mitä odottaa ja nämä omat kokemuksieni eivät täytä mitään vatsan kovettumisen merkkejä: Eli Muutamana yönä on ollut sellaista samanlaista kipua kun kuukautisten aikaan. Alavatsaa ja alaselkää särkee ja on kestänyt jotain puolesta tunnista tuntiin tuon tuskanen olo. Kipu on ollut sen verran kovaa että olen siihen herännyt.
Mulle on nyt jäänyt epävarma olo että mitäs särkyä tämä tämmöinen on. Olen myös ollut huomaavinani että silloin vauva on kääntynyt eli peppu on muuttanut mahan toiselta puolelta toiselle (eli siis sivusuunnassa kääntynyt ei ylös/alas).
Ainiin eilen taas tuli käytyä vähän ostoksilla, meidän jässikkä hukkuu noihin hiton vaatteisiin, nyt täytyisi kyetä hillitsemään itseään ;) Aina on niin ihania juttuja vaan. Eilen ostin 3 yöppäriä (vähän eri kokoisia) ja kypärämyssyjä ja yhden bodyn, huoh. Mies vaan anuraa mun shoppailumanialle ja uhkasi viedä mun visan, etten pysty sitten viikon päästä kun jään kotiin niin ylittelemään luottorajoja nettikaupoissa. Aiemmin oli puhetta itselle ostelusta: ei oikein huvita enää mitään hankkia itselle, lähinnä alkaa olemaan kova ikävä entistä kroppaa... Jotenkin ei osaa ostaa mitään ihanaa tavoitevaatetta varastoonkaan kun toi maha on niin järkyttävä pallo ja oma normaalikoko näyttää ihan nukenvaatteelta.
Puh,
Rouvaii
aika hassua että sulle sanottu että pieni vauva kun meidän poika on 100g pienempi ja ei mitään oo pienuudesta sanottu eikä missään tutkimuksissa oo joutunu käymään.. sf mittakaan ei oo kasvanu viimesen reilun 3 viikon aikana yhtään.. pitäiskö mun olla huolissani?
Ei sinun varmastikaan tarvitse olla huolissasi! Mullakin oli nyt ensimmäistä kertaa painoarvio lähempänä keskikäyrää kuin alakäyrää. Ja aina nuo vertaavat tätä tulokasta noihin edellisiin, kun tuo meidän kakkonenkin oli 4580g syntyessään, reilusti käyrien yläpuolella.
miira
Ihana uutinen! Kiva kuulla että pikku prinssi on voinut hyvin ja sinä myös! Ihanan positiivinen lataus ja tunnelma välittyi sieltä rivien välistä! Kyllä varmaan nyt kokemanne onni on aikalailla ennen kokematonta! Onnea vielä kerran!
Me oltiin kanssa tänään katsomassa tutun uutta vauvaa ja sitä kauttakin päästiin vauvatunnelmiin... Eikä enää kauaa kun on oma nyytti täällä tuhisemassa, :)!
Voi olla kyllä että täälläkin saadaan synnytystä vielä tovi odotella. Välillä on ollu kivuliaitakin supistuksia, mutta tänään lääkärineuvolassa todettiin kohdunsuun tilanne muuttumattomaksi. Eli ei kaulakanavan lyhenemistä tai avautumista. Kävin ekaa kertaa neuvolan lääkärillä ja aika mitäänsanomaton käynti oli, eli oikein mitään ei jäänyt käteen. Ei painoarviotakaan... ODESSA kyseli aiempien painoarvioiden paikkaansapitävyydestä. Meillä veikattiin neljää kiloa ja tyttö painoi 3700g eli aika lähelle meni. Nyt taas 4kg aiemman ultran yhteydessä veikattiin synytmäpainoksi...
Ja nyt takas euroviisujen pariin...
Päivikk11 rv 35+4
Meillä oli painoarvio ensimmäisestä tyyliin 3120g ja syntyessään olikin 3090g, joten aika läheltä liippas. Nyt väittävät että tulisi isompi lapsi (puhuivat 3,5 kilosesta, joten keskivertoa). Tänään neuvolassa olivat sitä mieltä että syntyis aikaisemmin, että tuskin menis yli lasketunajan. Oishan se ihan kiva jos ei ainakaa menis sinne 42 viikolle. Ei tässä tosin ole mun mielestä kauheasti merkkejä synnytyksestä. Ei supista, ei jomota, ei limatulppaa, ei niin yhtikäs mitään! Oon niin kateellinen teille jotka " supistelette" , tiedätte ainakin että alapäässä saattaa jotain tapahtua. Mutta toivonkin että pieni möhköfanttinen viihtyis tuolla masussa ainakin täysaikaiseksi! Ei vielä mikään kiire.
Kun kerran tupakointi tuli puheenaiheeksi...... MÄ VIHAAAN SITÄ! Mä en voi sietää tupakanhajua ja tietysti oon ottanu mieheksi nikotiiniaddiktin. Mies käyttää pääsääntöisesti nuuskaa (yök), mutta työn luonteesta johtuen " joutuu" käyttämää tupakkaa. Mä oon sille kertonu että sitten viimeistään kun tämä toinen vauva syntyy niin silloin on jo tarpeeksi syytä lopettaa. Ekan synnytyksen jälkeen lopetti hetkeksi mutta retkahti taas. Nyt pidän huolen siitä että se loppuu!!! Ei tupakoitsijana on tietysti vaikeaa ymmärtää miksi se lopettaminen on niin hankalaa... ... ...
Mulla oli viimeinen lääkäriultra jo joskus viikolla 32-33 (täälläkin normaalisti rv36paikkeilla), harmittaa... Just nyt ois kiva tietää missä mennää. Neuvolalääkäri on kahden viikon päästä.
Jännityksellä odotetaan seuraavaa synnytyskertomusta!
Nyt viikonlopun viettoon Helsinkiin! (en siis ole synnyttämässä vaikka vaikenen muutamaksi päiväksi ;))
Terv.
-E
Mani: Oliko tuo varma poikatieto sitten? Siis että näkyi selvästi pojan vehkeet? Ettei ole enää mahdollisuutta vaihtaa sukupuolta ;) Mitenkäs sulla sitä tyttöä aiemmin veikattiin? Oltiinko siitä varmoja? Kyllä varmasti itseäkin harmittaisi jos olisi kovasti jo sitä tyttöä odottanut, ja kaiken laittanut valmiiksi. Vaikkei sillä sukupuolella väliä olekaan :)
Itse jo hetken toivoin sitä poikaa, kun mieskin niin toivoi. Mutta kun paljastui tytöksi niin tuli heti sellainen olo, että näinhän tän piti mennäkin, tosin meille ei sitä poikaa ollenkaan " lupailtukaan" :)
Painoarvioista.. Mä en oo edellisistä saanut yhtään(!) ultralla tehtyä painoarviota. Molemmista oon vikassa lääkärineuvolassa kysynyt painoarvioita ja käsikopelolla molemmat arvioitu syntymäpainoltaan n. 3,5kg. Esikoinen painoa 3596g (40+3) ja kakkonen 3540g (39+5). Eli aika nappiin meni veikkaukset, liekö vaan tuuria ;) Tästä oon saanut vaan yhden painoarvion rv26+4 4D-ultrassa 1007g, ja sen perusteella kasvoi keskikäyrällä ja olis syntyessään myös n.3,5kg. Täytyy vielä lääkärineuvolassa kysyä käsikopeloarviota..
Lapsivesienmenosta.. Mulla alkaneet molemmat lapsivesienmenolla. Esikoisesta meni vedet rv40+1 illalla, tyttö syntyi rv40+3. Saatiin molemmat tulhedus kun lapsivesien menosta syntymään oli yli 42h. Kalvot oli puhjenneet jostain ylhäältä ja synnytys ei lähtenyt käyntiin, ennen kun tajusivat puhkaista kalvot rv40+3 aamulla.
Kakkosesta meni vedet rv39+4 aamulla ja tyttö syntyi seuraavana yönä 00.35 :) Supistukset on antaneet molemmissa hetken odotella itseään. Toivon että tääkin alkais vesienmenolla, niin tietäs lähteä sairaalaan ;)
PP 34+5
Pikaisesti ennen kuin bussi lähtee. Oon vielä menossa jumppaan vaikka se alkaa olla jo aika raskasta. En osaa oikein olla kuntoilematta ja jumppa sujuu kuitenkin paremmin kuin kävely. Kävellessä supistaa niin herkästi.
Tulin vaan kysymään, että montako lääkärikäyntiä teillä on raskauden aikana neuvolassa? Ebba kirjoitteli, että lääkäriultra oli niin aikaisin mutta vielä on lääkärineuvola. Mulla oli viikolla 12 niskapoimu-ultra ja sen teki lääkäri. Ultralla katsoi pikaisesti et kohtu ja kohdunsuu näyttää hyvältä. Olin siellä ehkä 10 minuuttia. Ja nyt mulla on ensi viikolla lääkärineuvola, jossa lääkäri tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja sen, missä tarjonnassa vauva on. Siihenkin menee max. 10 minuuttia. Muita lääkärikäyntejä ei ole ollut eikä tule, ellei tää nyt siiten jatka tuota perätilaansa niin sit menen Tyksiin äitiyspoliklinikalle ultraan ja synnytystapa-arvioon. mutta tämä vain poikkeavan tarjonnan vuoksi. Montako neuvolakäyntiä teillä on ollut terkkarilla/kätilöllä? Mulla on tähän mennessä ollut 6 käyntiä ja viikkoja on nyt 34+3. Nää taitaa aika lailla vaihdella kunnittain...
Mutta nyt sinne jumppaan.
Kalamami rv 34+3
Meillä painoarviot aina heittänyt sen puolikiloa ylöspäin.. eli
esikoinen 3090g -> arvio 3500g
tokanen 3590 -> arvio 4000g
Viimeinen lääkärineuvola nyt sit ohitettu ja en tiiä miten päin sieltä olis pitänyt poistua.. Kaikki hyvin, mutta ei sit kumminkaan..
Ihan ekaseks katottiin kohdunsuun tilanne.. Ei muutoksen muutosta! Kaulaa jäljellä 2-3cm, takana ja suljettu, mutta pehmeä.. siis eipä tartte ennen laskettua miettiä synnyttämistä.. Helvata.. olisin toivonu että edes himpun verran olis nää iltaset supparit jotain tehnyt..
No sit alettiin ultraan... ai niin siis pissi, paineet ja hemppa (130 noussu) oli hyvät. Painokaan ei ollu noussu viimeviikosta. Turvotusta kyllä löytyy..
Niin sit se ultraus alko.. painoarvioks saatiin 2550g.. kaikki näytti hyvältä.. kasvaa samaan tahtiin kun veljensä.. koska poikahan tämäkin on! Just.. siinä hieman aivot löi tyhjää vähän aikaa..
Eli meidän mies ei todellakaan ole sekatyömies.. todistetusti..
Nyt neuvolat viikon välein.
Kotio kun tulin niin sanoin vaan miehelle että kiitosta vaan.. eikö sieltä pusseista oikeesti löydy ainuttakaan tytärtä mulle..
Oli mieskin hieman eka hämmästynyt ja sit " pettynyt" , kun tajus ettei meille nyt tule sit sitä tyttöä mitä on odotettu.. aloin kaapista sit ottaa pois noita vaaleenpunasia vaatteita ja mekkoja ja itkuhan multa pääsi... eikä siitä meinannut tulla loppua.. sanoinkin että tyhmää itkee tällasesta kun kaikki on hyvin, mutta olisin vaan niin halunnu sen tytön.. (ilm. meidän vika lapsi tämä kumminkin).. jota oon aina toivonut ja halunnut kun siskojakaan mulla ei ole..
Tiiän että tää on ihan naurettavaa, mutta mulla on oikeesti hieman masentunut olotila
Jooo rupeen laitteleen noita tytön vaatteita huuto.nettiin myyntiin, kun me ei niillä nyt sit mitään tehdä..
että poks vaan
mani ja purri rv 36