Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKUU uusi viikko jälleen

07.05.2007 |

Huomenta kaikille,

minä olen erittäin pirteä ja MINÄ NUKUIN KOKO YÖN HERÄÄMÄTTÄ PISSILLE. Siis voitteko kuvitella!!!!! Aamulla mä olin ihan pää sekaisin kun en oo herännyt.

No mut tyttö nukkui kans yönsä omassa sängyssä ja ilman heräämisiä, mikä meillä on??? Mä vedin villasukat jalkaan issiaksen takia, se auttoi näköjään..vähän on hiki yöllä mut se on pienempi paha.

Me eilen ostettiin tuplarattaat, käytettynä. On ne aika valtavat verrattuna yksösen rattaisiin. Siinä kolisee monta kertaa ovenpielet kun tämä äiti lähtee ulkoilemaan.

Mä oon nyt taas aloittanut kävelyn, kolmena iltana olen kävellyt viitisen kilsaa(siis illassa) eikä enää supistele..näinhän sen pitää tietty mennäkkin, eli loppua kohti ei mitään..

No me nyt lähdetään ulos kun aurinko paistaa..ja tyttökin näkyy virittelevän hammaslankaa pitkin vessaa

Mukavaa alkuviikkoa kesäkuiset

kuumetta rv 35!!!!!!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA REMUKKA!!!!! Kesäkuisten eka nyytti on saatettu maailmaan=) IHANAA... ja hienoo että kaikki meni noin hienosti ja mallikkaasti =) Poika päätti sanoo yksiönsä etukäteen irti.. mutta jätkän kokoinen jo noille viikoille..

Ite oon päättänyt tehä " suursiivouksen" , joka etenee päivä/per huone. Nyt vasta makuuhuoneen oon saanut siivottua ja yhdestä huoneesta ikkunat pessy... hitaasti etenee, mutta kuluupa aika. Ei näillä miehen iltavuoroilla oikein pysty näitten poikien kanssa mitään siivouksia tekeen..

Mulle on tullu tohon mahaan sellanen kipee kohta. Tuntuu kun joku puukkoa työntäis siitä ja eilen huomasin että siihen on tullu sellanen pieni tumma " läntti" .. huomenna onneks se lääkärineuvola niin voin siellä näyttää tota.. ei hajuakaan mikä toi on.. kipee kumminkin! alkaa yleensä iltasin särkeen...

Hengenahdistuksesta oli puhetta.. *nostaa käden*

Mua aikaajoin yhtäkkiä alkaa ahdistaan kamalasti ja tuntuu että joko taju lähtee tai henki loppuu kesken.. kai toi sintti painaa noita keuhkoja jo sen verran että ahdistaa..

Meillä ei oo vauvantulosta tietookaan jos joku " vieras" tulis käymään meillä... täällä siis ei ole mitään, muutakun toi pieni nukkumiskoppa toisen huoneen sängyn päällä.

Hoitopöytä on tiellä tuntemattomalla.. ei siis ole tullu sieltä hobbarista ja sänky tehny matkaansa atlantin yli nyt 6 viikkoa.. olo on hieman sellanen tyhjä kun ei voi oikeestaan mitään laittaa esille.. kaappi on kyllä täytetty vauvanvaatteista (tytön), mutta siihen se jääkin. kohta tietysti vois ottaa ton keinun tolta vaatevaraston perältä, mutta noi pojat sitä menis kumminkin renkkaan..

OOTTEKO HOMMANNU JOTAIN ERITYISTÄ VAUVAA VARTEN? esim kesää ajatellen? tai sit jotain sellasta ei perusjuttua? tarvikkeita/huonekaluja/hoitovälineitä/vaatteita?

mut nyt saunoon ja huomista jännään... jää varmaan tunnetusti unet olemattomiksi!

mani ja purri rv 35+6 (huomenna poks! ihanaa)

Vierailija
42/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsulle tervetuloa tänne ulkopuolelle katselemaan maailmaa! Tosi hienoa, että kaikki hyvin :) Toivottavasti pikku-Niklas pääsee pian kotiin ja pääsette " oikeaan" arkeen kiinni. Kertoilehan kuulumisia välillä?!

Sitten joitain kommentteja keskusteluihin.. Kuuma on täälläkin, nyt vasta olen sen oikeastaan tajunnut miten eri lailla lämmittääkin - muut valittaa, että onpas kylmä ja pitäis lämmittää tms. ja meitsi kulkee capreissa ja t-paidassa :) Liekö tuolla lämmöllä vaikutusta sit huonontuneisiin yöuniin?! Vähän väliä katselen kelloa ja tänäkin aamuna odottelin jo kellon soittoa (oli 7.30 ja tarkoitus torkuttaa puoli tuntia..). No, leivoin sitten heti aamusta pari kääretorttupohjaa huomiseksi töihin (nyt illasta täytin ne, tein täytekakuksi). Huomenna olisi viimeinen työpäivä ja ensimmäinen äippälomapäivä - lupasin vielä huomisen olla, kun ei tässä niin kiire kotiinkaan ole jäädä. Maksakoot kelasta sitten huomisen miniminä. Huomisen jälkeen saa kyllä ihan riittää, kotonakin on NIIIIIN paljon tekemistä; ikkunoiden pesusta lähtien kaikki odottaa :) Ja kai noita vauvan vaatteita ja tavaroitakin pitäisi alkaa laittaa valmiiksi?? Nopeastihan ne sit on pestynä hoitopöydän laatikoissa ja sänky kasattuna kunhan vain projektin aloittaa, nyt vain olen siirtänyt kaikkea tehtäväksi sitten kun jään kotiin.

Meillä lapset (3 v ja 5 v) nukkuvat molemmat satunnaisesti päiväunia. Eivät niinkään kotona, mutta hoidossa ja autossa on hyvä nukahtaa. Toisaalta olen huomannut, että hyvä että vanhempikin on nukkunut parit kolmet unet viikossa, jaksaa sitten paremmin. Ja vauvan synnyttyäkin aion muutaman kerran viikossa pistää tytöt kunnon päivälevolle - nukkua ei tarvitse, mutta sellainen hiljainen hetki on varmasti kaikille hyväksi.

Alkoholistakin on ollut puhetta.. Meillä kanssa mies on aika vähäjuomainen, mutta välillä ottaa saunakaljan tai pari. Nyt meinasi jo alkaa " tipattomaksi" mutta en pakota, koska ei siitäkään ole mielestäni hyötyä - aikuinen ihminen tehköön päätöksensä. Pääseehän sitä vaikka taksilla synnyttämään jos niikseen tulee.

Jonkun vauveli oli perätilassa. Meillä kans on ollut - ja varmasti on vieläkin, nytkin möyrii tuolla vesirajassa :) moni vaan sanoo mun mahan laskeneen eli mietityttääkin että pystyykö laskeutunutta vauvaa kääntämään?? Mulla on onneks perjantaina seuraava neuvola, jossa mennään ultraamaan paikalliseen terveyskeskukseen jos vauva edelleen pt:ssä. Tuolla ultrauksella th haluaa vaan varmistaa pt:n ja laittaa sitten äitiyspkl:lle jatko" toimenpiteisiin" .

Muuta en muistakaan, omaan napaan ei sen kummempia kuulu. Kaikki hyvin toistaiseksi ;) Kertoilen varmaan sitten perjantaina äitiysloma- ja neuvolakuulumiset.. Nyt valmistautumaan viimeiseen työpäivään!

-Sykkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä sitten eka kesäkuun vauva putkahti, reilun kokoisena vielä viikkoihin nähden. Toivotaan, että poika oppii syömisen pian ja pääsette kotiin.

Kuka on sitten seuraava??????

kuumetta 35+2

Vierailija
44/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, niin sitä on ensimmäinen kesäkuinenkin syntynyt.:) Hyvin tuntuu kaikki sujuneen ja varmasti pian saatte pojan luoksenne kotiin.

Poikahan oli melkein saman kokoinen, kun meidän tyttö, joka kuitenkin syntyi viikolla 38+5 ja painoi 2870g eli hyvät eväät on teidän poitsulla maailmaan, kun on noin reilun kokoinen viikkoihin nähden.:)

Hui tässähän alkaa ihan jännittämään kuka seuraavana ilmoittaa vauva uutisia..kukas on ollut pois linjoilta useamman päivän??;)

Tuuli@

Vierailija
45/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvelin paino arvio oli tasan viikko sitten eli 34+4 2200g. Ja siron kokoiseksi lääkäri häntä luonnehti.

Vierailija
46/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN PALJON ONNEA!!

Ihana kuulla et kaikki mennyt noin hyvin ja nopeasti ensisynnyttäjälle, toivottavasti pikku-Niklas oppii pian syömään itse jotta pääsee omaan kotiin. Tule kertomaan kuulumisianne! Vau, nyt meillä on ensimmäinen vauva pinossa, täähän alkaa olla todellista *seuraavaa odotellessa*:)

MarikkiP: Meillä siis myös pienikokoinen vauva. Oon käynyt kaks kertaa ä-polilla kasvuseurannassa ja huomenna ainakin vielä kerran. Meillä esikoinen (poika) syntyi rv39+6 ja oli " vain" 47cm ja 2,6kg (eli pienempi kuin Remukalla!) joten todennäköisesti meille vaan tulee pieniä vauvoja kun ei itsekään olla isoja. Silti tässä raskaudessa oon käyny seurannassa, ekassa en käynyt ollenkaan (oli eri th). Hyvä kuulla ettei teilläkään mitään erikoista pitäisi olla, toivon mukaan vaan muuten vaan pieni. Viimeksi painoarvioksi sanottiin (rv 34+5) 2kg.

Rv 36

Vierailija
47/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan sitä pohdittiin että kumma juttu kun ei ole yhtään kesäkuun vauvaa tullut etuajassa, vaikka itsekin katselin että elokuulaisillakin oli jo yksi vauva (onneksi terve)!

Noh meillä on onneksi jo melkein kaikilla hyvin turvalliset viikot käsillä :)

Antteksi en muista kuka kysyi uimisesta ja siitä miten hengitys sujui. Ja hyvin se sujui, uinti tuntui jopa miellyttävämmältä kuin pari kuukautta sitten. Kaverikin sanoi että kivasti tuntuu katoavan koko maha tuonne veden alle, niin sulavaa oli kuulemma meno.

Öitä,

Rouvaii

Vierailija
48/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti tuli kaveri maailmaan! Oon monta kertaa miettiny noita lapsiveden menoja... En itse tunne ketään, jolla ois synnytys " alkanut" lapsiveden menoista. Aloin jo melkein luulla että se on sellainen " urbaani legenda" , vain leffoissa tapahtuvaa ;)! Se ois ainakin selvä merkki siitä että nyt se on menoa (Noh, saattaahan siinä vierähtää komeasti kymmeniä tunteja...). Oli rasittavaa kun esikoista odoteltiin ja ei oikein tienny koska oli lähdettävä (no okei, kyllä sen sitte tiesi kun TODELLA oli lähdettävä;)). Mulla kävi vielä sillee " nolosti" että vedet oli jo menny kun niitä tultii puhkaisemaan. Oli todnäk menny suihkun yhteydessä, jolloin olin niin ilokaasun lumoissa että en ollu sitä huomannu. Sairaalaa tullessani vedet kuitenkin oli messissä. ;)

Tästä nukkumaan menosta ei tule kyllä yhtään mitään. On jo valmiiksi sellainen asenne että mä herään kuitenkin ja että ei se uni tule. Alkaa olee sama tilanne kun ekassa rakaudessa. Silloin sillä ei tosin ollut väliä kun pystyi nukkumaa päivällä, mutta nyt pääsen unille vain pojan päikkäreiden yhteydessä. Siitä tulikin mieleen että tänää mentii yksillä päikkäreillä ja poika kävikin jo klo 21 nukkumaan. Aamulla vähän kiukutti normaaliin uniaikaan, mutta se meni ohi heti kun keksittii ohjelmaa. Kiitos vain kaikille kokemuksien jakamisesta.

Onks kaikilla jo nimet valmiiksi mietittynä? Meillä pojan nimi lähetettii papille tekstarina klo 23 kastetta edeltävänä iltana ja nyt toivoisinkin että päästäis yhteisymmärrykseen jo aikasemmin. =) Miten on kummien laita? Ooteks jo pyytäny? Me ollaa sovittu että pyydetään vasta kun lapsi on syntyny, mutta kun ei millään malttaisi odottaa...

Mitään ei ole vauvalle hankittu =( Pitäis vissii pari pulloa ja tuttia ostaa, vaatteita ainoastaan jos on tyttö. Kaikki tavara on muuten niin " tuoretta" että ei oikein tarvita mitään. Yksi vaatekaappi pitää hakea ja entisöidä. Ainii... Yhden huoneen täys remontti valmmiiksi ennen synnytystä... Ja ne tuplarattaa, jotka maksaa taas miljoonan. Mistä sais hyvät, uudet, edulliset? Joku nettipuoti?

Ai että uiminen olisi ihanaa! Voi kun sais itsestään irti.

Ei. Kyl nyt pitää mennä petiin. Toivotan kaikille levollista, ei hikistä yötä!!!

-E

Nii vielä yksi juttu! Tällä tais olla jokunen jolla jo oli useampi lapsi? Nänni asiaa!!! Mulla tuli nännit tosi kipeiksi ja verisiksi kun imetys alkoi (korjaantui rintakumilla ja sillä ihmevoiteella). Kysymys kuuluukin: Tuleeko nirhaumia yhtä herkästi toisella kierroksella? Tiedän, TosiTosiTosi tyhmä kysymys, mutta tällaista sitä tulee ajateltua klo 00.05 torstai aamuna... Kymmenen tunnin päästä neuvolaan. Nyt ihan tosissaa öitä!!!

Vierailija
49/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika voi tosiaankin hyvin ja painokin on lähtenyt nousuun! Hoidot ja ruokailu on tarkalleen kolmen tnnin välein. Välillä tuntuu, että Niklas (nimi oli valmiina jo masussa ollessa) ei ole edes vielä nälkäinen, kun on seuraava ruoka, eikä siksi kehtaa syödä kaikken itse. Eihän vauvat normaalistikaan syö just tasan kellontarkkaan ja aina tiettyä määrää. Niklakselle menee nyt 50ml kolmen tunnin välein.

Tälle ns. pakkoruokinnalle on selkeä selitys. Paino pitää saada ylös, että voimistuu. Sitten kun on syntymäpaino saavtettu tai mieluummin pikkusen yli niin sitten ruetaan katsomaan hänen omaa rytmiään syönnin suhteen.

Lämmöt on Nikas pitänyt hyvin, lisähappea ei ole kertaakaan tarvinnut, sokerit on pysynyt kohdillan ja muutoinkin on virkku pieni mies.

Mie itse voin hyvin. Alapää on hieman hellä ja yhtä isoa mustelmaa, mutta hyvin pystyy jo liikkumaan ja istumaankin. Istukan poistossa positiivista oli se, että " kuivasivat" kohdun hyvin, joten en vuoda kovinkaan paljoa :) Sopii minulle.

Maito on noussut erittäin hyvin. Jo ensimmäisenä päivänä sain lypsettyä vähän. Kokonaiset 20ml, josta olin kovin ylpeä. Sai pikkunen heti äidin omaakin maitoa. Nyt olen lypsänyt tänä aamuna kahdesti (klo 04.30 ja 07.00 aikoihin) ja saldo on jo 350ml. Olen siis aivan ylituoannolla. Niklas syö sen 400ml/vrk. Osan rupean pakastamaan ja vissiin voin myös luovuttaakin kun tuota tosiaan tulee! Kaiken kun joutuu lypsämään niin se on kaukana " maalaisromantiikasta" ;) Pumppu surisee vuoronperään molemmilla rinnoilla niin yöllä kun päivälläkin.

Maidon nousu aiheutti mielettömät turvotukset! Joka paikka on ihan turvoksissa. Edes raskausaikana en missään vaiheessa ollut näin turvoksissa. Normaalia kuulema on ja laskee viimeistään 2-3kk kuluessa... Rinnat on ihan hillittömät! Lähtö koko oli 75C, raskausaikana kasvoi 80C/D:hen ja nyt on jotain kolminkertaiset mitä normaalisti! Suorastaan järkyttävät. Tänään käyn ostamassa kunnolliset tukevat imetysliivit. Maksoi mitä maksoi!!! Vaikka vähän valitankin niin oon todella tyytyväinen, että maitoa tulee :D

Nyt taidan ruveta toimimaan ja lähteä sitten taas Niklaksen luo sairaalalle!

Anteeksi nyt tämä omanapaisuus.

Joko aletaan arvailemaan kuka on seuraava! Kenellä on parhaimmat " oireet" ?

T:Remukka ja Niklas

Vierailija
50/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, REMUKKA, olen niin iloinen puolestasi, että kaikki sujui hyvin ja poikakin vahvistuu päivä päivältä! Onnea koko perheelle oikein vain valtavasti!!!

No, laitetaanko tosiaan veikkauksia kehiin, kuka on seuraava synnyttäjä? Mä veikkaan Tuuli@a. :)

Millillä olis tänään Madam mamman ennustama syntymäpäivä, mut eipä näy pienintä merkkiäkään synnytyksestä... heh. Toisaalta, ennustihan se sukupuolenkin täysin pieleen... tai, jos nyt siihen 4D-ultraankaan on luottaminen.

Omassa navassa ei nyt mitään ihmeellistä muutosta ole viikontakaiseen. Suppareita tietty, painontunnetta ja menkkakipuja... siinä se. Lisänä on nyt tullut selkäkipu kovana takas. Samoin närästys ja pahoinvointi. Yöks. Ja väsymys. Se on jotain aivan kauheaa... voisin nukkua varmaan kellonympäri.

Eilen käytiin hakemassa vaunut, jotka viimein olivat saapuneet Saksasta. Ihanat olivat ja niin kivaa oli työnnellä niitä pitkin asuntoa ja kokeilla kaikkia vipuja ja nappuloita. Nyt pitäisikin melkein kaikki olla valmiina tulokasta varten. Itse päähenkilö vain puuttuu. Sais tulla jo. :)

G: Miehen juominen

Meillä on vähän jouduttu käymään keskustelua aiheesta. Mies kun yrittää parhaansa kyllä, mutta meidän käsitykset sopivasta määrästä eivät oikein kohtaa. Mies sanoo, että tietää kyllä rajat, mutta en ole yhtään varma, onko kyseessä hänen omat rajansa vai Millin ansaitsemat rajat. Eipä tuo nyt usein missään käy, mutta viime pe oli jotkut firman pippalot, jotka ovat aina vähän riskejä, kun tuota tarjoilua on yltäkyllin ja hyvää seuraa lisänä. Silloin otin valtavat pultit, vaikkei lopulta syytä edes ollut. Olin ymmärtänyt yhden tekstiviestin väärällä tavalla. Ihan hyvässä kunnossahan tuo kotiutui jo ennen kymmentä -onneksi. Mä en vaan ikinä vois antaa miehelle anteeksi, jos menisi mokaamaan esikoisensa syntymän. Mä en meinaan kännikalaa synnytykseen ota ja uhkaus siitä, et otan jonkun toisen tukihenkilöksi, jos mua ei oteta tosissaan, taisi lopulta tehota... hihi.

On muuten tosi hassua lukea teidän joidenkin pienehköistä vauvoista, kun itselle viime viikolla arvioitiin nyt jo vauvan painoksi 3,5kg. Tosin kyseessä oli käsikopelolla vatsapäältä tehty arvio, joten siihen nyt en paljon luottaisi... mutta pitkä tuo Milli nyt ainakin on. Eipä silti, mielelläni antaisin muutaman satagrammaa parhaiten tarjoavalle... vähän näin ensisynnyttäjänä jännittää, jos vauvasta tosiaan tulee jättiläinen... :)

Miten teillä uudelleensynnyttäjillä ovat aijemmat painoarviot pitäneet paikkansa?

Tässä taas mun höpinöitä tarpeeksi. Kuulumisiin ja vauvauutisia toivotaan lisää! :)

- Odessa79 ja Milli 36+5 (hui, kohtahan tässä ollaan jo täysiaikaisia)

Vierailija
51/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niklashan on ollut täsmälleen saman kokoinen kuin tuo minun keskimmäiseni. :) (Tosin syntyi vasta 40+2) Täytyy tässä sit kai alkaa varautua siihen synnytykseen, kun mähän sanoin, että niin kauan kuin tuo Remukka on kasassa niin mulla ei oo huolta. :D Meillä on muuten molempien lasten kanssa ollu noi samat syöttörumbat ja kyllä se oli uuvuttavaa ja esikoisen kanssa verotti imetykseltä paljon.

Huomenna olis ultra jossa varmaan selvii toi kohdunsuun tilannekin. Tosi heikosti vauva nyt on liikkunu, mut liikkuu kumminkin, niin en oo sit lähteny käymään päivystyksessä. Ja nyt tuntuu jotenkin älyttömän isolta tai siis kylkiluiden alle ei mahdu enää ja tuntuu hirveen hyvin vatsanpeitteiden läpi. Vedet alkanu vissiin vähentymään. :/

EbbaW:lle lapsivesienmenosta. Mulla esikoisesta meni vedet ja se oli helppoa kun tiesi, että tästä se synnytys alkaa. Tokalla ei ollu vesiä ollenkaan, joten ne ei koskaan menny ja supistuksia tuli 5vrk. Kävin vissiin joka ilta sairaalassa turhaan kunnes sit sanoin, et asialle pitää tehdä jotain, et enhän mä täällä voi viikkoa ravata. :D Nytkin toivoisin tavallaan, että alkais vesien menolla, niin uskaltaisin tosiaan miehellekin sanoa, että jää töistä pois. Pelkään, että alkaa supistuksilla ja sit saattaa tulla turhia töistä poissaoloja miehelle kun ravataan taas satavarmana sairaalaan...

Odessa kysyi aikaisempien raskauksien painoarvioista ja niiden paikkansa pitävyydestä. Esikoinen arvioitiin 3,5kg:ksi ja oli 2450g ja toka arvioitiin 3,2kg:ksi ja oli 2735g. Ja tätä on nyt arvioitu vasta n. parin kilon kokoiseksi, huomenna selvii taas tuoreempi arvio. :/ Itse toivoisin, ettei syntyis vasta kun on 2kg varmasti kasassa, mut eipä sitä tiiä jos ei vaan kasva. Kohdunsuuhan oli 2vkoa sitten pehmeä ja kaulaa 1,8cm. Sen jälkeen on tullu supistuksia jonkin verran eikä loppua tietty niille näy, kun meillä on hirveen kiireinen aikataulu nyt toukokuussa, kun on lasten terapiat ja lääkärikäynnit, eskariin tutustumiset, vanhempainillat ja kevätjuhlat, tanssiesitykset yms.

Hulda 35+0! (Mut vasta 37+1 mun aikataulu antaa synnytykselle sijaa...) Mieluusti sais siis tuolla pysyä tän hässäkän ohi...

Vierailija
52/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remukalle oikein paljon onnea pienen miehen syntymän johdosta!!

Onneksi kaikki on hyvin ja sinultakin näyttää tuota evästä pienelle miehelle riittävän:))

Ihan tässä vauvakuume iskee päälle... tosin oma saisi viihtyä sinne suunniteltuun sectioon asti masussa kaikessa rauhassa, ja varmaan viihtyykin.

Omaan napaan: Eilen olin siinä sokerirasitustestissä. Hyi että se litku on sitten pahaa, no onneksi tämä oli viimeinen kerta omalla kohdallani. Toissa yönnä taisi asukki kääntyä ylös alaisin, sillä enään ei ole keuhkoissa kamalaa painon tunnetta.Tämä olisikin meidän ensimmäinen joka on raivotarjonnassa.

Supistuksia tulee ja menee...

Viikko sitten olin neuvolassa ja kaikki ok. 25.5. on sitten viimeinen neuvolalääkäri ja sieltä saan lähetteen jorviin, jossa sitten katsotaan se leikkauspäivä...

Oikein aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!

ai niin... kelasta ei vieläkään mitään, hakemus ollut nyt viisi viikkoa heillä.... kyllä kestää!

T: Kiisseli ja masúasukki 33+4

Vierailija
53/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä pinolla pituutta! Wau! No ehkä tähän pituuteen vaikuttaa myös tuo Remukan ihana vauvauutinen : )

Niin, kukas on seuraava? Oliskohan Tuuli@?

Eikö kellään ole vauva nyt perätilassa tai ollut aiemmassa raskaudessa? Kääntyikö itsellään? Kaipaisin kohtalotoveria.

Ebba kyseli nännien kipeytymisestä uudelleen. Mulla ei ole kokemusta muuta kuin yhdestä imetyksestä mutta mitä neuvolaharjoittelussa imetyksestä puhuttiin niin voi ne nännit kipeytyä uudelleen. Vauvalla voi olla väärä imuote tai sitten vaan imee niin tiheään rinnalla, et rinnat kipeytyy. Tosiaan se hyvä voide (Lansinoh) auttaa ihmeesti ja rintakumejakin voi käyttää. Mulla niistä oli kovasti apua.

Odessa79 kyseli vauvan painoarviosta. Mulla tehtiin ekassa raskaudessa käsikopelolla arvio et noin 3.5 kg mutta sitten jouduin myös ultraan painoarvioon kun oli sokerit koholla. Ultrassa arvioivat viikolla 37 vauan syntymäpainoksi 3200g ja poikamme oli syntyessään 3210g eli ei olis voinut tarkempaa arviota juuri saada!

Nyttenkin olen syönyt aivan liikaa makeaa mutta kätilö arveli vauvan olevan aika siro ja suht samankokoinen kuin esikoinenkin oli. Onneksi ei sokerit vaikuta mulla vauvan kokoon ja ei muutenkaan tule isoa vauvaa. Itse olen 172 cm ja mulla on aika leveä lantio vaikka normaalikokoinen olenkin eli isompikin vauva mahtuis kuulemma ulos mutta kyllä tuo reilu 3 kiloa ihan riittäis mulle.

Nyt pesemään pyykkiä ja siivoamaan vaatehuonetta. Siinä onkin urakkaa!!!

Kalamami rv 34+2

Ps. Mies sanoi eilen et on kateellinen mulle kun saan vain lomailla. Onkos muiden miehet samanlaisia? Olis se enemmän lomaa jos ei olis tätä isoa mahaa ja näitä vihlomisia yms. Ja tää on ihan palkallista lomaa vielä : )

Vierailija
54/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun kirjoittaa kauheeta vauhtia, tulee noita virheitä vähän liikaakin : )

Vierailija
55/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemppa pudonnut 142->108, siitä joudun sitten tarkkaan syyniin, heti iso verenkuva ja kaikkee mahdollista verikoetta ja rautaa rautaa naamaan. Ei mua kyllä väsytä yhtään sen enemmän ku kuukausi sitten..

Kohdunsuu tiukasti kiinni,pehmennyt hieman, minä en ole todellakaan synnyttämässä lähiaikoina. Lääkäri tokas et pää on alhaalla,tuntuu selvästi mutta et synnytä tässä kuussa ainakaan!! Joten minä veikkaan et Tuulia pyöräyttää seuraavaksi.

Mitään vauvan koosta ei sanonut...

Mutta edellisten lasten kanssa vimosessa lääkärissä arvoitiin, eka tyttö 4,5 kg (mulla heitti silmät ympyrää siinä vaiheessa) hän painoi syntyessään n.3200g, toinen tyttö sai kaks veikkausta 3,5kg ja 3,7 kg, painoi syntyessään 3800g. Että ihan sama mitä veikkaavat näköjään. Mutta nyt olisi kuulemma pienempi kuin edellinen jötikkä. Kesäkuussa se nähdään, mut oikeesti toivon pienempää.

Nyt meidän kiukkupussi lähtee nukkumaan, riehunut ja huutanut koko aamun ja mulle riittää.

kuumetta

Vierailija
56/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh alkaa ihan jännittään kuka on seuraava.:)

Odessa: Meillä arvioitiin esikoinen n. 3,5kg ja poika painoi 3690g. Eli hyvin lähelle meni arvaus.

Mutta nyt ruuan laittoon. Pikkuherra muuten hermostuu.

Marikki ja Nuppunen rv 34+5

Vierailija
57/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot isot onnittelut remukalle ja perheelle!! Kai ne on nää hormoonit kun kyyneleet nousee silmiin synnytystarinoista : )

Omassa navassa ei ihmeitä. Esikoisen synttärit tänään, joten siivoilua ja leipomista tiedossa viikonlopun kaksiin juhliin.

Alkoholista ollut paljon puhetta. Meillä mies juo olutta kotona mielestäni hieman liikaa (joka viikonloppu, mutta ei mitenkään humalaan asti), mutta en ole viitsinyt siitä tehdä numeroa sillä se on hänen tapa rentoutua rankan työviikon jälkeen. Sen sijaan tupakan polttaminen on ollut usein tapetilla. Olen AINA inhonnut tupakansavua. Siitä lähtien kun tavattiin olen jäkättänyt asiasta (10 vuotta siis..) ja vannonut että minun vieressä et polta (joutuu kävelemään perässäni) jne. Nuorempana vielä uhosin että lapsia ei sitten hankita ennen kuin tupakan polton olet lopettanut! Noooh, vanhemmiten sitä on lepsunut ja esikoinenhan on jo neljävuotias... Mies on kyllä yrittänyt lopettaa ja haluaisi lopettaa mutta niin nuorena on aloittanut että tapa on todella tiukassa!!! Onko hyviä vinkkejä, nyt hän on taas ollut polttamatta reilun viikon. Minä en vaan enää jaksa uskoa että se tälläkään kertaa onnistuisi. miten voin kannustaa?? Kun tästä asiasta ja lopettamisesta on puhuttu niin mies on usein vedonnut siihen, että tämä on sama asia kun minun herkuttelu. Eli olen herkkusuu, voisinko elää ilman suklaata ym. herkkuja. No en kai voisi, mutta niistä ei silti saa keuhkosyöpää, COPD tä jne Kun ikä karttuu niin sitä rupeaa miettimään noita seurauksia, varsinkin kun tupakointi on jatkunut yhä pidempään ja pidempään... Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa??

Taru rv 34 + 5

Vierailija
58/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä raskaushormonit jollain tavalla vaikuttaa, kun luin synnytyksestäsi, niin kyyneleet valuvat pitkin poskia. Hirmuisesti onnea koko perheelle! Kuulostaa, että kaikki sujuu ihan täydellisesti, olosuhteet huomioon ottaen.

Olen vain muutamia kertoja kirjoitellut tähän ketjuun, vaikka lähes päivitäin luen juttujanne. Nyt huomaa, että suurin osa varmaan jo on jäänyt äippälomalle, kun ketjut pitenee ja pitenee vaan!

Itselleni raskaus on ensimmäinen ja kaikki on sujunut todella helposti ja hyvin. Supistuksista ei tietoakaan ja yhtään sairaslomaa ei ole ollut tai muutakaan oiretta, normaali päivätyö 9-17 ehkä helpottaa jaksamista. Tottakai närästää ja on kuuma/hiki lähes koko ajan, mutta sehän kai kuuluu kuvioon, kuten teillä muillakin. Kaikki arvot aina neuvolassa ollut kunnossa ja isoa vauvaa terveydenhoitaja povasi viime viikolla.

Taru-76, meillä on samanlaisia ajatuksia tupakanpoltosta! Itse kerroin miehelleni kun tapasimme reilut 4 v sitten, että ei vakavaa seurustelua tai ainakaan lapsia missään tapauksessa, jossei tupakanpoltto lopu. Hän harjoitteli noin 2 v lopettamista ja sitten kun vauvahaaveet kävi kuumemmaksi myös hänellä, niin hän lopetti. Nyt tosin reilut 2 v syönyt nikotiinipurkkaa, mutta se ei haise, eikä ole myrkkyjä, tervaa tai häkää ympärillä/hänessä. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen, enää en viitsi nipottaa.

G: Alkoholista oli kyselyä, meillä mies (minun mielestäni) juo liikaa lähes aina kun lähee baariin poikain kanssa, mutta onneksi näin ei tapahdu kun ehkä 3-5 kertaa vuodessa. Raskauden alussa kerran joi mielestäni liian humalaan itsensä, mutta muuten ei juo edes saunakaljaa. Ehkä jollain tavalla suomalainen mies, että kun otetaan niin otetaan sitten kunnolla. Ymmärtää itse olla juomatta raskauden näin loppuvaiheessa, eli ole juonut mitään ehkä noin raskausviikon 25 jälkeen.

Itselläni on juhannuksena laskettu aika ja ensi viikolla jään töistä pois. Äitiysrahapäätöksen ja ilmoituksen pakkauksesta sain noin viikossa, kun jätin hakemuksen, mutta lappusta ei ole postista vielä tullut, että paketti taitaa olla matkalla vielä. Ei hirveästi väliä onko uusi vai vanha paketti, koska kaveripiirissäkään ei ole vauvoja syntynyt viime vuonna, että ei ole kaikki vauvat samannäköisiä senkään puolesta. Ja ei tiedetä, että odotellaanko tyttö vai poikaa.

Ihanaa kun vauvoja alkaa jo syntyä, aika pitkälle ollaan kaikki kuitenkin päästy jo!

Terkuin Nestori, vm. 78 ja rv 33+5

Vierailija
59/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kun tämä on niin jännää nykyisin aina avata tämä meidän pino ja katsoa onko uusia vauvauutisia.:) Kun on nyt eka kesäkuinenkin vauva putkahtanut maailmaan...

Tässä muuten samalla istuessa tulee ihan jymäkkä ja pitkä supistuskin..

Mikä ei ole kyllä mikään ihme taas tämän päiväisen touhuilun jälkeen. Mutta siitä huolimatta olen päättänyt, että minä en ole seuraava kesäkuinen synnyttäjä. Vaan annan sen kunnian kernaasti jollekkin jolla on enemmän viikkoja kasassa.:) Voih, ihan kun näihin asioihin omat päätökset vaikuttaisi, mutta kokeillaan, joskos kirppu uskoisi minua enemmän, kun tuo meidän uhmakas vastarannan kiiski, joka ei usko äitiä nykyisin yhtään. Voi taivas, mikä taistelu pari ollaan oltu taas tämän päivää tytön kanssa. Uhma, uhma...päivän sana on minä ite, minun oma ja EI. *Huokaus*

Meillä esikoisella painoarvio oli 3500g, mutta oli tosiaan sen 2870g syntyessään. Eli jonkun verran heitti tuo arvio. Tämä toinen olisi lääkärin mukaan samanlainen siro, kun iso siskonsa. Paino arvio on taasen sen 3500g, jos siis syntyy rv 40.

Minä en taas muista yhtään mitä piti kommentoida..sama pää kesät talvet nääs.:)

Oma napani voi hyvin. Välillä tulee näitä voimakkaita supisteluita, mutta aika harvakseltaan onneksi. Sitä tulppaa(?) irtoilee joka vessa reissulla, mutta edelleenkin on täysin veretöntä eli eipä se paljon kai kerro mistään mitään? Mitenkähän paljon tuota tulppaa voi muuten irtoilla? Esikoiselta minulla irtosi vesien mentyä sellainen ihan kunnon tumman ruskea " kakku" yhtenä kappaleena ja ei ollut tosiaan epäselvää mikä se oli sen verran vaikuttava ilmestys se oli pudotessaan pönttöön.;)

Mutta ei vainskaan nyt on mentävä pötkölle, että ehtii itsekkin ottaa pienet tirsat ennen,kun tyttö heräilee.

Voikaatte hyvin.

Tuuli@ 35+5

Vierailija
60/72 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa!!!! Onnittelut koko perheelle pikku prinssistä ; )

Itse en ole koneella ollut pitkään aikaan kun kone ei antanut mun lähettää viestejä....oli muka jotain väärinkäytöstä. Olen siis aikas pihalla kaikista jutuista, se ei lienee uutta.

Omaa napaa..... Mä olen niin kypsä tähän mahaan että on oikein huono omatunto! En ole koskaan ollut tälläinen invalidi. Iltaisin en voi kävellä juuri ollenkaan ja joka paikkaa särkee ihan törkeesti, kai nää on jotain liitoskipuja???? Ei koskaan aikaisemmin ole ollut. Odotan oikein kun pääsee reippaalle kävelylle...sitten joskus! Kipeitä supistuksiakin on ollut, nekin uusia, ja neuvolalääkäri määräsi lepoa vielä viikoksi, sehän onnistuu lasten kanssa ; ) Mistä vetoa niin mä valitan vielä heinäkuussakin täällä ; )

Joku kyseli hengenahdistuksesta..... mulla on sitä välillä.Joutuu huokailemaan vähän ekstraa. Ei tuo lääkäri osannut mitään sanoa siihen.....

Nyt on pakko taas mennä kun ei pysty iskiaksen takia istumaan tässä kirotussa tuolissa......

Vointeja kaikille...

Tiina 34+1