Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden aaltoilevat oireet?

22.01.2008 |

Odotan neljättä lasta ihan alkumetreillä ja vaikka raskaus ei siis ensimmäinen ole, ihmetyttää oireiden vaihtelu. Jonain päivänä on etova olo heti aamusta ja väsyttää koko päivän, rinnat tuntuvat aroilta ja turvonneilta. Sitten seuraavana voi olo olla ihan hyvä ja virkeä ja rintatuntemuksetkin lähes hävinneet. Ilmeisesti kaikki raskaudet voivat olla hyvinkin erilaisia, mutta itse joka raskaudessa todella pahoin voineena helpommat päivät pistävät aina epäilemään koko raskauden etenemistä. Menossa on tosin vasta 6. raskausviikko joten tilanne voinee tästä vielä muuttua?

Huoli raskauden etenemisestä on tällä kertaa todella voimakas. Kai sitä on tähän ikään mennessä jo ehtinyt kuulla liian monta kauhutarinaa ja itsekin kokea monenlaista. Stressiä ei yhtään helpota se, että muutama päivä sitten tuli vessareissulla paperiin muutama tippa verta, näin kävi parilla vessareissulla. Olin välittömästi aivan varma että keskenhän tämä meni. Vastaavanlainen kokemus löytyy yhdestä aiemmasta raskaudesta rv 12+ ja tuolloin sikiö oli menehtynyt jo viikolla 8+ mutta ei vain vuotanut ulos, kaavinnalla piti tyhjentää. Tuon vessareissun jälkeen olen siis kuulostellut tuntemuksia ja yrittänyt totutella ajatukseen ettei tämä raskaus välttämättä onnistukaan...

Miten sitä osaisi olla stressamatta liikoja ja malttaisi odotella vielä pari viikkoa ennen varhaisraskauden ultran varaamista? Osaako joku ottaa nämä alkuviikot rennosti ilman turhia miettimisiä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän raskauksia on takana niin sitä tarkemmin itseään kuuntelee ja tarkkailee. Ja hysteerisemmäksi tulee :)

Itselleni tämä on viides raskaus. Yksi lapsi ennestään.

Mutta tosiaan, oireet ovat olleet joka raskaudessa erilaisia.

Tässä olin jo tosi huolissani kun kahteen päivään ei rinnat olleet yhtään arat alkuraskaudessa.. Mutta tällä hetkellä menossa rv 17 ja risat.. Masu alkaa olla jo valtava ja hyvin voiva :)

Vierailija
2/2 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo oireet kuuluu asiaan. Vuodosta ei kannata hermostua, jos sitä ei tule runsaasti, siihen ei liity voimakkaita kipuja ja se ei ole pulppuavaa, kuplivaa. MUSTA: LEPO, LEPO, LEPO JA LEPO. Jätä kaikki huolet ja hommat muille ja keskity vaan rauhoittumaan ja lepäämään totaalisesti.

Nämä ohjeet sain äitipolilta rv 8 gynekologilta joka määräsi tietekin siraslomaa. Eli seikkua vaan hakemaan jos olet töissä.

Minä noudatin täsmälleen näitä ohjeita ja hyvin siinä kävi. Nyt on menossa rv 22 ja kaikki on kunnossa.

Vuoto saattaa jatkua niukkana ja muuttua ruskeaksi ja sekin on ok. Istukan kiinittyminen saattaa aiheuttaa nämä vuodot.

Katselin ulkomaisia uutisia, jossa uuden tutkimuken mukaan myös runsas kahvin juonti voi altistaa keskenmenolle, suositus oli max. 2 kuppia kahvia päivässä. raskauden alussa kahvi rupesi tökkimään joten jätin pois ja nyt juon kaakaota, maitoa tai kirpeitä mehuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla