Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKUU uusi viikko jälleen

07.05.2007 |

Huomenta kaikille,

minä olen erittäin pirteä ja MINÄ NUKUIN KOKO YÖN HERÄÄMÄTTÄ PISSILLE. Siis voitteko kuvitella!!!!! Aamulla mä olin ihan pää sekaisin kun en oo herännyt.

No mut tyttö nukkui kans yönsä omassa sängyssä ja ilman heräämisiä, mikä meillä on??? Mä vedin villasukat jalkaan issiaksen takia, se auttoi näköjään..vähän on hiki yöllä mut se on pienempi paha.

Me eilen ostettiin tuplarattaat, käytettynä. On ne aika valtavat verrattuna yksösen rattaisiin. Siinä kolisee monta kertaa ovenpielet kun tämä äiti lähtee ulkoilemaan.

Mä oon nyt taas aloittanut kävelyn, kolmena iltana olen kävellyt viitisen kilsaa(siis illassa) eikä enää supistele..näinhän sen pitää tietty mennäkkin, eli loppua kohti ei mitään..

No me nyt lähdetään ulos kun aurinko paistaa..ja tyttökin näkyy virittelevän hammaslankaa pitkin vessaa

Mukavaa alkuviikkoa kesäkuiset

kuumetta rv 35!!!!!!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen luksuspäivi ku esikoinen oli hoidossa ja sain ihan rauhassa tuhlata koko päivän itseeni! Päivä alkoi pitkällä nautinnollisella aamiaisella kaverin kanssa kaupungilla ja sitten sitä shoppailtiin ja käytiin kampaajalla jne... Ihanaa hemmottelua! Tekee tosi hyvää tässä vaiheessa!

Mahaan ei kuulu oikeastaan uutta paitsi että se on kasvanu nyt niin isoks että on alkanu ahdistaa jo hengitystä ja painaa kylkiluitakin... Ja ajoittain on tullu ihan sellasia kivuliaitakin supisteluja joita esikoisen kanssa tuli vasta synnytyksessä. Ylihuomenna on lääkärineuvola jolloin sit näkee mitä kohdunduulle kuuluu. Odotan mielenkiinnolla.

TUULI@:lla alkaakin muuten olla jo jännät paikat, saa nähdä ootko eka kesäkuinen nyytin hakija, :)!

Ja vielä ALKO-GALLUPIIN; Mies lupas nyt viikonloppuna ihan oma-aloitteisesti että ei sitten aio ennen synnytystä juoda kuin max 2 olutta kerrallaan että on ajovalmiudessa non-stopisti. Ihan hyvä juttu! Esikoista odotettaessa oltiinki jotenki kummallisen rentoja. Mies oli ollu kavereiden kanssa ulkona edellisenä iltana siitä ku synnytys alko, eikä kyllä todellakaan ois siinä ihan alkuvaiheessa ollu ajokunnossa. Onneks sillo synnytys kuitenki kesti niin ettei ollu kiirettä...

Nyt päikkäreille, palaillaan taas!

Päivikk11 rv 35+3

Vierailija
22/72 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista tiistaita mammat! Kovin on ollut aktiivista porukkaa..

Synnytystapa-arviossa käyty tänään, kaik oli OK. On sen verran niukkasanainen lääkäri toi mun neuvolalääkäri, että menin IHAN puihin.

Painoa oli tullut viikossa 400gr, paineet OK, Sf-mitta 31, lantio joustava, vauva liikkuu jne. Kaikesta sanoi vain lyhyesti, että OK, on OK, on OK. Vauvan syke hieman korkea, mutta OK...ei sanonut minkä verran tuo syke oli. EIKÖS sykkeeseen vaikuta sekin, että jos vauva on just hytkynyt ja jumppaillut??

Paikat olivat pehmeät, kaulaa 3 cm:stä 2,5 cm:n, eli pikkasen oli supparit tehonneet. Mut eipä siis kummempia, KAIK OK ja hyvä viilis jäi ;)

ALKOHOOLISTA: Mies vetää lärvänsalot yhtä harvoin tai usein kuin minäkin (kun siis en ole raskaana). Tosi harvoi missää baarissa ollaan roikuttu esikoisen syntymän jälkeen, sillointällöin käy pelaa bilistä tai moikkaa kavereita jokusen olusen voimalla. Tai juovat äijien kesken jos mennään kylään tai meille tulee vieraita. Kännei en muista milloin ois viimeks vetäny. Ennen syntymää meinaa ottaa ihan saman linjan kuin tähänkin mennessä, muutama viikonloppuolut jääkiekon parissa OK.

EBBA (?) tervetuloa kirjoittelemaan minunkin puolesta!!

KUUMAT AALLOT (UULA ja muut) vaivaa täälläkin. Ei pal tee mieli pistää yöks mitään erikoista päälle, tukisukat (AAH, seksikkäät) ja pikkarit jalassa menee mun yöt. Sit koira viel änkee nukkuu ihan viereen, HOTHOT!!

TUULI@, sulla oli supistukset kans jonnin verran tehonneet. Toivottavasti muutama viikko vielä tulee lisää, niin sit sais jo luvalla tullakin. Mites meni lääkärissa??

MAARULA kyselit, miten mies ottaa/ottanut uuden " elämän alkamisen" . Meillä esikoista odotettiin kyllä innolla, molemmat. Yhdessä ehditty jokunen vuosi taivaltaa ennen lasta, tehty ja menty ja opiskeltu ja biletetty ja nähty ja matkusteltu. Eikä tämä lapsiperheen elämä ole ainakaan tilannetta miehen kannalta huonontanut, edelleen saa mennä ja saan mennä kun haluttaa, ystävät tärkeitä. Matkustellaan edelleen ja eletään rennosti mutta lapsen ehdoilla. EIköhän miehesi totu muutokseen vähitellen, on suuri muutos kyllä, en sitä mene sanomaan =D

KALAMAMI...Täällä ilmoittautuu yksi shoppailija lisää!! Mä en pääse koskaan kaupungilta kotiin ilman, että jotain ei tarttuis mukaan. Ittelle, vauvalle, esikoiselle tai miehelle. Oon hamstrannut vauvallekin parin viikon aikana kaikkee IHANAA ja ittelle kesävaaatteita ja kenkiä kaappeihin oottamaan =D Aivan ihana kesämuoti nyt, ollaan meille raskaana oleville ja synnyttäneille tosi armollisia, nimittäin kun tunikoita on kaupat pullollaan. Ei muuta kun tunika niskaan, niin ei kukaan tajua, että alla röllötää löysää nahkaa ;) Kun on l.a kesäkuun alussa, eli ehtii koko kesän vielä pitää kivoi vaatteita.

IIRAN, hyvä että kävit labrassa. Sitten vaan pidetään peukut pystyssä, ettei olisi maksa-arvoissa mitään häikkää!

Esikoisen (2,5 vuotta) kanssa käytiin aamulla lääkärissä. Vahva allergiaepäily, nenä kutisee ja yskittää ja silmiä koko ajan räpsimässä. Saatiin lääkkeitä testiks, parin viikon päästä uudestaan käymään. Toivottavasti ei koira-allergiaa...

Jaahas, nyt menen noutaa lapsosen tarhasta! Voikaahan hyvin!!

Monni ja masukki 35+6 (huomenna POKSPOKS 36)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut mietityttää,kun nyt loppuraskaudesta on kiusaksi ilmaantunut hengenahdistusta. Tuntuu ettei happi riitä,varsinkin illalla saa hengitellä syvään.Kuuluuko tämä asiaan?Kiitos vastanneille!

T:liina83 rv35+4

Vierailija
24/72 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tosiaan se rv 36:n lääkäri/neuvola ja ihan ensimmäistä kertaa oltiin täällä uuden koti kuntamme neuvolassa asiakkaana. Mukava neuvola ja mukavat th ja lääkäri.:)

Muuten kuulumiset oli taas ihan hyvät. Paino nousee hillitysti kuten tähänkin asti ja kaikki muutenkin ok, paitsi.. tuo kohdunkaula joka oli lyhentynyt kaiketi viime viikostakin. Näin lääkäri arveli, mutta on näemmä pistänyt silti korttiin sen 2cm. On kuulemma suu on auki, kypsä ja pehmeä. Ja arveli, että se minun lohkeileva, keltainen limani olisi limatulppaa.. Tuo lääkäri oli kaikin puolin muuten ok ja mukava, mutta tosi kovakourainen ja sisätutkimus sattui ihan ennätys paljon?? Ja sitten tuon neuvolan jälkeen onkin jomotellut mahaa ja alapäätä ihan urakalla ja sitä samperin " tulppaa" on irtoilut aika lailla..Mutta muuten vuotoja ei ole ja tulppakin on TÄYSIN veretöntä, että sen takia minä nyt yritän olla positiivisella asenteella, että tässä menee ainakin se pari-kolme viikkoa ennen, kun mitään alkaa tapahtua.

Koska en tosiaan halua vauvan vielä syntyvän näillä viikoilla monestakaan syystä. Ja tietysti ensi sijaisesti sen takia, että saisi vauva vielä kasvaa ja kehittyä rauhassa valmiiksi mahassa. Ja sitten toisekseen, että olemme ihan pulassa esikoisen hoidon kanssa, jos tämä tulokas päättää pölähtää maailmaan etu ajassa. Toukokuun viimeiseltä viikolta eteenpäin mikä vain ajankohta käy. (Jos pienen pyynnön saa esittää.;)) Mutta niinhän se menee, että vauvat ei paljon muilta mielipiteitä kysele milloin syntyvät.

Minulla on nyt täällä polvet ristissä, että pysyy mahassa. Miehellekin sanoin, että makuuhuoneen puolella on aika hiljaista lähiaikoina. En meinaa ottaa sitäkään riskiä , että se mukavin s käynnistää synnytyksen etuajassa. Jos ei nyt tuon lääkärin ronklaaminen sitten saanut jotain pahoja aikaan..?

Viime viikon synnytys tapa-arviossa todettiin, että vauvan kasvu on tasaantunut ja ei ole odotettavissa mitään jätti vauvaa vaan arvio on. n.3500g ja sen suhteen pitäisi mahtua alakautta syntymään. Mutta johtuen esikoisen synnytyksen rajuudesta ja siitä johtuvasta pelosta minä sain kuitenkin päättää section ja alakautta synnytyksen välillä ja valitsen alatie synnytyksen ELLEI päädytä jostain syystä taas käynnistykseen jolloin minä haluan mieluummin section.

Pelkopolista oli todellakin apua, suosittelen sitä kaikille vähänkin pelokkaille. Minulla se käynti auttoi poistamaan/pienentämään monia pelkoja, sekä sain omien ajatusteni tueksi ammatti näkemyksen tapahtuneesta. Ja tukea sille, että en ole liioitellut omassa päässäni tapahtunutta vaan synnytyksessäni tosiaan tapahtui todellinen epäonnistuminen kivun lievityksessä, sekä synnytys oli harvinaisen raju ja kipeä varsinkin ensi synnyttäjälle. Nyt on kirjoissa ja papereissa toiveeni kivun lievityksen suhteen tähän synnytykseen, pitkä välimatka sairaalalle, sekä toive siitä, että uutta käynnistystä ei kohdallani tehtäisiin.

Mutta sain tosi napakat " käskyt" polin lääkäriltä ja pelkopolin kätilöltä lähteä sairaalaan, jos vähänkin siltä tuntuu tai supistelee säännöllisesti, menee vedet tai jne. En saa jäädä miettimään yhtään vaan saman tien saikulle, vaikka kävisin siellä loppu ajan joka päivä niin sekään ei kuulemma haittaa. Kun meiltä tosiaan menee se n.40min ajaessa saikulle ja esikoisen synnytyksessä koko avautumisvaihe kesti vain sen 45min. Viimeiset 5-10cm meni 15 minuutissa. Ja jos tämä toinen menee vielä nopeammin, kuten uskoivat niin hoh hoijaa.. Taitaa tosiaan tämä mamma lähteä saikulle aika herkästi näytille. Vaan, kun kuulemma spontaanin synnytyksen supistukset jne. ovat paljon lempeämpiä, kun käynnistetyn niin entäs jos en korkean kipukynnykseni kanssa tajua synnytyksen alkaneen?? (Minulla on oikeasti tosi korkea kipukynnys.)

Siinäpä sitä taas oma napaista ja sangen itsekästäkin tekstiä. Jospas sitä huomenna jo keskittyisi enemmän teidän muiden kuulumisiin.:)

Nyt lepoon sohvalle. Moro.

Tuuli@ 35+3

Vierailija
25/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin nukkua 24h/7. Niin kauan kun olen syömättä, jaksan ihan hyvin, mutta heti kun vatsalaukku on täynnä niin alkaa ihan mahdoton väsymys ja hengitys ahdistuu. Nyt alkaa pahaenteisesti keskellä yötä " valvottamaa" . Toissa yönä näin unta rotista jotka juoksivat mun päällä (sitä sitten mietin tunnin verran) ja viime yönä olin ihan varma että saan sydänkohtauksen kun närästi niin paljon. Pientä hysteriaa ilmassa.

Miten tedän taaperot nukkuu päikkäreitä? Nyt kun jäin äitiyslomalle, olen miettiny että pitäiskö hake uutta rytmiä esikoiselle. Nukkuu yhdet unet 11-13 toiset 17-18, mikä johtaa siihen että illalla uni tulee vasta 22-23 maissa. Mun mielestä noin pieni mies (1v4kk) pitäisi saada jo aikasemmin yöunille, eli käytännössä yhdet päikkärit klo 13-15 ois bueno. Vai tarvitseeko näin pieni vielä kahdet unet...

Illalla ehkä lisää...

Terv.

zzz zzzzz zzz z

Vierailija
26/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa muillakin väsymys painaa, kun Ebballa ja allekirjoittaneella.

Nukuin yöni taas ihan ok, mutta heräsin jo viiden jälkeen pyörimään ja hyörimään. Nyt väsyttääkin ihan kiitettävästi.

Ebba: Meillä esikoinen on 2v ja nukkuu yhdet päikkärit yleensä n. klo.12-15 aikaan. Oliskos ollut n. vuoden tai vähän reilun vuoden ikäinen, kun alkoi itse nukkumaan vain yhdet päikkärit. Meillä on ollut aika pitkään tapana herättää tyttö viimeistään 17.00 ettei yöunille meno häiriinny ja tämä on meillä toiminut tosi hyvin. Menee nukkumaan illalla 20-21.00. Meillä muuten muuton yhteydessä tyttö sai oman huoneen ja vähän jännitettiin miten sinne siirtyminen onnistuu. Ekan yön nukkuikin meidän huoneessa matkasängyssä, mutta toisena ilta sanoi itse, että nukkuu omassa huoneessa ja siitä asti on nukkunut päikkärit ja yöt omassa huoneessaan. Uskomaton ja helppo tapaus! Nyttenkin sanoi ruoan jälkeen itse, että tahtoo nukkuu.:) Saa olla kyllä tosi kiitollinen noin hyvä unisesta lapsesta. Pottailu onkin sitten ihan toinen lukunsa. Eli meillä ei potalle meno ota onnistuakseen ja ollaankin vähän otettu aikalisä koko touhuun, joskos se tulisi sitten ajallaan itsestään halu alkaa tehdä tarpeet pottaan. Tai on kyllä käynyt mielessä, jos ostaisi niitä potta harj.vaippoja. Onko kellään kokemusta niistä?? Toimiiko?

Alkoholista: Ei ole ongelma meidän perheessä, kun mies on niin kiireinen, että aika harvoin etes ehtii paria sauna kaljaa enempää ottamaan. Ja silloin harvoin, kun jotain illanistujaisia on niin kernaasti annan miehelle luvan ottaa minkä haluaa ottaa. Nyt viimeinen kuukausi ennen la:ta on kyllä aika tipatonta aikaa ihan saunaoluittenkin kanssa. Ja ihan itse mies tämän tajunnut ilman että on täytynyt siitä sanoa. Itse en pidä ollenkaan alkoholin mausta missään muodossa ja sen takia olen miltei absolutisti. Joskus harvoin sauna oluen/siiderin saatan ottaa.

Mitäs muuta minun pitikään kirjottamani..?

Omanapa voi hyvin.:) Eilen illalla olin hetken aikaa jo aika varpaillani, kun ne jomotukset joista eilen kirjoittelin voimistui voimistumistaan ja selkäkin alkoi olla kipeä. Ei kyllä olleet mitään supistuksia mielestäni vaan jotain uutta minulle..? Menin pitkäksi aikaa lämpimään suihkuun ja katsoin mitä tapahtuu helpottaako vai pahentuuko ja luojan kiitos jomotukset heikkeni pikku hiljaa ja loppu ilta menikin sitten ihan hyvin lämpimän kaurapussin kera.:) Mulle on tullut uusi vaiva entisten lisäksi tai en nyt tiedä onko varsinainen vaiva, mutta suoli on alkanut toimia ihan ihmeellisen hyvin. Saatan käydä isolla bisneksellä 4-5 kertaa päivässä ja kyseessä ei ole mikään ripuli vaan ihan...normaali koostumus.;) Esikoiselta minulla oli tässä vaiheessa ummetusta, mutta nyt taas näin päinvastoin. Jospas vauva painaa jotenkin suolta ja tuo johtuu siitä?

Tänään on muuten tasan kuukausi laskettuun päivään.:) Uskomattoman nopeasti on mennyt aika. Minullakin alkaa pikku hiljaa olla vauva pyykki pestynä ja tavarat haalittuna kokoon. Ajattelin, että joskos tänään vaikka pakkailisi sairaalalaukkua itselle ja esikoisellekin varmuuden vuoksi. Ja jos pesisi ja keittäisi tutin, pullot, rintakumit ja pumpun valmiiksi. Pikku hiljaa puuhailla paikkoja kuntoon vauvan tuloa varten. Ai niin vaununkin kankaat pitäisi kai pestä..jaa no jos säästäisi sen huomiseksi.

Nyt kahville ja ottamaan pikku päikkärit.

Tuuli@ 35+4

Vierailija
27/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen uimassa tämän jättimahan kanssa ja se oli kyllä ihanaa liikuntaa! Ei supistellut, painanut, eikä sattunut, tosin varsinkin lasten silmissä olin yleinen ihmetyksen aihe saunaosastolla...

Mahassa on niin vilaksta että työpöytä saa kyytiä. Alkaa todella olla sellainen olo, että onneksi olen lupautunut olemaan paikanpäällä enää ensi viikon. Mies toivoo kovasti että lepuuttelisin jo kotona, hänen mielestä on hurjaa katsoa mun touhuiluja tämän mahan kanssa.

Ainiin, joka päivä odottelen sitä lappua että pakkaus olisi saapunut, mutta ei vieläkään, tyhmä Kela :(

Mulla ei kyllä minkäänlaista hengenahdistusta kun maha on koko raskauden aikana ollut aika matalalla.

Aurinkoa päivään,

rouvaii

Vierailija
28/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis viimeinen neuvolalääkäri, ja kaikki oli kunnossa, ainoastaan alapaine oli kohollaan 136/95, mutta minulla on melkein aina alapaine kohollaan. Ja kun pissassa ei ollut valkuaista ja päätä ei särje, niin ei " huolta" . Kävin sitten terkan ja lääkäriajan välissä itsekseni mittaamassa tuota painetta niin olihan se vähän sentään laskenut. Hemppa oli huimat 150 (minun tämän hetkinen ennätys koko elämäni aikana on 136...) ja sokeri oli ok. Painoa ei ollut tullut yhtään viikossa ja sf mitta oli vähän tippunut (2,5 cm tosin eri mittaaja). Maha-asukki oli raivotarjonnassa ja jo kiinnittynyt. Syke 150. Kohdunkaula oli lyhentynyt puolella sentillä ja se oli pehmeä (eli edistystä tapahtuu, mutta onneksi hitaasti...).

Eilen käytiin tutustumassa synnärille. Ei se käynti ainakaan mitään pelkotiloja lisännyt, sillä kätilö joka esitteli oli todella rauhallinen ja ammattitaitoisen oloinen (lähes eläkeikäinen, joten on vissiin muutaman vauvelin maailmaan auttanut). Lisäksi eilen kävin värjäyttämässä ripset ja kulmat. Jospa sitä näyttäisi edes vähän ihmiseltä heti synnytyksen jälkeen ;).

Tässä oli nämä minun omanapaiset terveiset...

Fay 36+5 (kohta ja täysiaikainen JEE)

Vierailija
29/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki oli ihan kunnossa. Viikkoja on nyt 34+1 ja sf-mitta on 30, pissi puhdas. Paino oli pudonnut kolmessa viikossa kilon (vaikka olen vetänyt välillä karkkia kaksin käsin). Juttelinkin huolestuneena terkkarille, et kaikki sanooo et mulla on liian pieni maha ja laskettu aika ei voi olla kesäkuussa. Nyt kun vielä paino oli pudonnut niin vähän jännitin, onko kaikki ok. Syke oli kuitenkin hyvä ja sf-mitta kasvanut ja menee melkein keskikäyrällä eli ihan hyvin on vauva kasvanut. Mutta...on perätilassa. Siinä ei sinänsä olisi mitään ihmeellistä mutta kun on jo laskeutunut tosi alhaalle. Olis halunnut mut ultraan mutta ensimmäinen vapaa aika on vasta melkein kolmen viikon päästä. Niin kauaa ei kuulemma voida odotella sitä ultraa. Joten pääsin sitten ensi viikolla jo neuvolalääkärille (piti mennä vasta seuraavalla viikolla) ja jos on edelleen perätilassa niin sit mennään Tyksiin ultraan. Kätilön mielestä ei suurella todennäköisyydellä mennä laskettuun aikaan asti. Hyvä niin, esikoinen syntyi rv 39+3 ja se oli mun mielestä ihan passeli aika. Eikä mua haittaa vaikka syntyis jo rv 38. Onhan se silloinkin jo ihan täysiaikainen.

Tuntui muuten hassulta kun kätilö sanoi, et hänen mielestään mulla sais olla enemmänkin painoa kun todennäköisesti mä taas hukun siihen maitoon ja paino tulee laskemaan. Imetys laski viimeksi mun painoa 7 kg ja olin ihan normaalipainoinen ennen raskautta eli kyllä siinä aika pieneksi meni. Kaikki tuli kuitenkin takaisin kun lopetin imetyksen. Esikoisesta oli tässä vaiheessa painoa tullut noin 9 kg ja nyt on tullut 7 kg. Ihan sopivasti mun mielestä. Veikkas et vauvasta tulis samankokoinen kuin esikoinen (50 cm, 3200g). Saapi sitten nähdä.

Anteeksi, tuli kovin omanapaista tekstiä. Nää asiat vaan pyörii juuri nyt mun mielessä. Onko kellään muulla vauva perätilassa???

Kukas se sanoi käyneensä uimassa? Unohdin jo nikin. Pitäisi kirjoittaa ylös niin olis helpompi kommentoida. Mun tekis kans mieli mennä uimaan kun tuo jumppa alkaa olla jo aika raskasta. Pytyykö ihan hyvin uidessa hengittämään? Kävin viimeksi joskus reilu kaksi kuukautta sitten ja muistan, et oli jotenkin työlästä hengittää uidessa.

Nyt meen leipomaan sämpylöitä ja sit täytyy mennä hakemaan esikoinen tarhasta. Illalla on sitten taloyhtiön pihatalkoot.

Kalamami rv 34+1

Vierailija
30/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa voi ihan hyvin ja esikoisen kotihoitokin on toistaiseksi sujunut kummemmitta kriisikohtauksia joita etukäteen pelkäsin. No katsotaan sitten kun vauva tulee:/

CANA: Alkoholista: Meillä ei käytetä ollenkaan joten eipä mietteitä sen saralta, oon tosi onnellinen tästä:)

ROUVAII: Kuuma: Niin on täälläkin! Yöt on kuumia vaikka miten yrittäis nukkua, hormoonit varmaan ja muut kertoili samaa linjaa että eiköhän ole normaalia:)

EBBAW: Päikkäreistä: Kannattaisi varmaan kokeilla jos esikoisenne pärjäisi jo yksillä unilla, meilläkin taidettiin tuossa vaiheessa siirtyä yksiin. Ja jatkossa jos saisit vauvaa samaan aikaan nukkumaan niin saisit itse lepohetken. Mun esikoinen jo yli 3v eikä nuku enää päikkäreitä:( Olis kiva jos vielä nukkuis niin sais hetken hengähtää tuolta tehopakkaukselta mut ei viitsi laittaa koska sitten kukkuu puolilleöin jos nukkuu päivällä. Autolla jos ollaan liikkeellä päiväsaikaan niin silloin kyllä usein saattaa nukahtaa.

LIINA83: Hengenahdistuksesta: Täälläkin ollut välillä samaa vaivaa vaikka mulla maha " aika pieni" mutta just eilen istuin sohvalla etsien hyvää asentoa ja " henkeä haukkoen" kun tuntui ettei normaali hengittäminen riitä. Lienee normaalia vaikka ei kovin kivaa, toivottavasti ei kuitenkaan jatkuvaa.

Jännityksellä jo odotellaan kuka synnyttää ensimmäisenä. Taidetaan olla aika harvinainen kuukausipino kun ei yhtään ennenaikaista ole, hyvä tietty niin!:)

TUULI@:lla on jo jännät paikat mutta pidä vielä jalat ristissä pari viikkoa;) Ja täälläkin ennemmin samaa vaivaa että vessassa saa käydä kunnolla pari kertaa päivässä kun esikoisen odotuksessa ummetuslääkkeitä joutui ottamaan...

Huomenna on äippäpolille aika taas kasvukontrolliin, toivotaan että masussa ollaan kasvettu.

Nyt rakenteleen palapelejä;)

Rv 36 *poks*

Vierailija
31/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin taas tänään äpkl:lla ja vauva oli onneksi kasvanut edelleen.:)

Saatiin myös sen lapsivesipunktion pikatestin tulokset ja sen mukaan vauvalla ei olisi ainakaan mitään vakavampaa kromosomipoikkeavuutta. Pikkuisen painoarvio oli 1927g. Eli edelleen oli hyvin pikkuinen viikkoihin nähden.

Eilen neuvolassa kaikki oli kunnossa myös.:) Sf- mitta n.29cm ja painoa oli tullut n.200g/vk.

Onko muille kerrottu vauvan painoarviota? Olisi hauska tietää millaisia arvioita teillä muilla on.

Omaan napaan näköjään täälläkin nyt tuijotettiin taas :D.

Marikki ja Pikkuruinen rv 34+4

Vierailija
32/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin välillä kuulumisia! :)

Mulla iski hiiva kaksi viikkoa sitten keskiviikkona (älytön kutina) ja sitten to soitin terkkariin ja sanoi että kokeile hiivakuuria. No hetkeksi helpotti kolmen päivän kuurilla, mutta kutina sitten jatkui ja sain ajan labraan vasta tän viikon tiistaille (soitin viime viikon ma)! No siellä sitten eilen kävin ja tänään neuvolassa sanoi että hiivaa on, ja kolmen päivän kuuri taas! :/ Mulla ei oo koskaan aiemmin ollut hiivaa, eikä kyllä oo mikään kiva juttu! Piti vielä tulla näin sitkeä tapaus! :(

Tänään siis neuvola. Siellä kaikki ok. RR 122/70, pissa ok. Hb 128. Sf 32 (4vko:ssa 1cm lisää). Painoa tullut +900g viikossa, kokonaisuudessaan 11,5kg :/ Vauva rt:ssä ja syke 137. Seuraavaks olis sitten lääkärinla kahden viikon päästä, niin saa taas kuulla mitä kohdun suulle kuuluu.. :)

On kyllä lohduttavaa lukea, että muilla samanlaisia öitä.. Nyt ruvennut lonkkia varsinkin särkemään, jos nukkuu liian kauan toisella puolella. Meillä kuopus 1v6kk siirtyi isosiskon kanssa samaan huoneeseen 1,5vko sitten ja herää yleensä kerran yössä kun tutti häviää tms, joten samalla reisulla täytyy käydä myös vessassa. Ja selkä myös ollut aika jumissa.

Alkoholin käytöstä ollut puhe. Meillä mies juo tosi harvoin, tai yhdesäkään juodaan harvoin. Eli ei sen kanssa ongelmia :)

Päiväunista myös kyseltiin.. Meillä tytöt 3v1kk ja 1v6kk ja molemmat nukkuvat päiväunet n. klo 13-15 1,5h-2h. En nyt muista milloin nuorempi siirtyi yksiin päiväuniin, varmaan n.1v2kk aikoihin. Yöunille käyvät n. klo21 (sängyssä n.20.30) Toivottavasti vanhempikin jatkaa noita uniaan vielä jonkin aikaa, nyt vielä ainakin ne tarvitsee. Illat on yhtä kiukuttelua jos jää päikkärit väliin. Ja vielä kun vauvan saisi samaan aikaan nukkumaan, hieman haastetta :) Mulle on se pieni hetki " omaa" aikaa päivästä tosi tärkeä, saa hetken hengähtää rauhassa.

Eipä tällä erää muuta..

PP 34+3

Vierailija
33/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikki; Meillä painoarvio rv33 oli 1,8kg ja nyt perjantaina on seuraava arvio, joten tiiän sit lisää.

Mä joudun käymään labrassakin kun nyt lääkäri tajus, että mulla on todettu anemia b-vitamiinin puutteesta johtuvaks ja sen takia se ei nouse. Mä oon kiskonu b-vitamiinia tabletteina turhaan vaikka kuin pitkään, kun ne pitäis ottaa injektiona. No, eipä toi hb:kaan oo noussu ja kateellisena katselen kun muiden luvut huitoo pilviä ja mulla on huipussansakin alle 110.

Nyt pakko mennä taas...

Hulda 34+6

Vierailija
34/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POIKA syntyi torstaina 3.5.2007 klo. 23.28!!!

RV 34+5. Torstai iltana klo.18.45 meni lapsivedet. Siitä sitten suihkuun ja rauhallisin mielin sairaalalle. Synnärillä oltiin vaille kahdeksan. Supistuksia ei ollut. Selkään pikkusen jomotti. kätilö laittoi käyrille ja siinä olin noin yhdeksään asti.

Klo. 22.10 alkoi supistelut 5 min. välein. Klo 22.50 3cm auki ja vointi hyvä, supparit siedettäviä. Kätilö kyseli josko saisin hieman nukuttua ja ehdotti jopa miehelleni, että vois vaikka lähteä kotiin nukkumaan... 15 minuuttia siitä en enää kestänyt ja lääkäri tuli laittamaan kohdunkaulan puudutusta. Tuolloin olin jo 6cm auki. Supistus ja aukesi kuulema 8cm:iin!! Kohta en voinut enää olla, vaan tuntui, että vauva survoo väkisin ulos. 10cm auki, lasten lääkäri paikalle ja pääsin ponnistamaan. Komensin mieheni pitämään toista jalkaani, joten hän pääsi aitio paikalle. Kätilö kehotti miehelleni, että katso äitiä silmiin, mutta mies oli katsonut koko syntymän, eikä voinut pahoin. Kolmmella supistuksella ja ponnistuksella vauva ulkona. Ponnistusvaihe 5min.

Poika ulkona 4 tuntia ja 45 minuuttia siitä kun vedet meni!!! Kätilöt päivittelivät, että oletpa nopea tyttö ensisynnyttäjäksi ;)

Pieni herra sai lastenlääkäriltä 9 pistettä, eikä kiirettä ollut. Sain pojan rinnalleni ja mieheni leikkasi napanuoran. Poika pestiin ja punnitiin salissa, jonka jälkeen mieheni vei pojan kätilön kanssa lasten teholle tarkkailuun.

Istukan irtoamista odoteltiin reilu tunti, jonka jälkeen miut vietiin leikkaussaliin istukan käsin irroitukseen. Kauniita unia sanoi nukkumatti ja loppu onkin mysteeri... Alakautta istukan irroittivat ja tiukassa oli kuulema ollut. Yleistä " pikkuviikoilla" synnyttäville. Istukka ei olisi halunnut vielä luopua tehtävästään.

Poika oli teholla kaapissa 2 yötä, jonka jälkeen siirtyi sänkyyn. Kaikki oikein hyvin, mutta ei jaksa vielä syödä kunnolla, joten nenä-mahaletku hänellä on ja osa ruoasta menee siihen. Mie toimin todellisena maatalon emäntänä ja lehmänä. Lypsän siis kaiken maidon ja sitä todellakin tulee :) Poitsu pääsee heti kotiin kun syö itse, eikä nokkaletkua tarvitse enää ollenkaan.

Yhden yön herra oli myös valohoidossa keltaisuuden vuoksi.

Niin ja ne strategiset mitat... 2735g, 48cm! Iso poika siis ;)

T:Remukka ja Niklas 6vrk.

Vierailija
35/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hirmuisasti onnea Remukalle ja pikku-Niklakselle! Ihan hyvänkokoinen herra noille viikoille!! Kaikkea hyvää teille ja tsemppiä, toivottavasti pian herra oppii itsenäisesti syömään =DDD

Sulla meni kyllä nopiaa kaikki...onneksi kaikki hyvin!!

Liikuttuneena,

Monni ja hikkaava masukki 36 *POKS*

Vierailija
36/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, että onpa ihanaa että kaikki meni hyvin. Sinä siis sait kunnian olla eka tästä porukasta =)

Vitsit, täällä suu hymyssä istun ja oon ihan innoissani. Kohta näitä vauva uutisia alkaa varmaan satelemaan useamminkin.

Kertoile Remukka kun jaksat, miten teillä elämä etenee. Vielä kerran onneksi olkoon äiti-ihmiselle =)

Iiran

Vierailija
37/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut pojasta! Kiva kuulla, että kaikki sujui hyvin! :) Ja hyvän kokoinen poika olikin noilla viikoilla, olisi varmaan ollut aika iso täysiaikaisena :)

PP 34+3

Vierailija
38/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remukalle sekä tietysti myös uunituoreelle isälle pikku prinssistä. Onneksi vauvalla kaikki hyvin ja ilmeisesti myös äidillä. Toivottavasti pikkuinen vain oppisi pian syömään, että pääsisitte harjoittelemaan perhe-elämää kotiin.

Fay 36+5

Vierailija
39/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti pikku pojalle sekä isälle!!Aivan ihana uutinen ja mahtavaa kun meni noin hyvin vaikka vähän ennemmin halusikin tulla!

Toivottavasti pääsette pian aloittamaan kotona yhteisen elämän!!

-Tessa 33+2-

Vierailija
40/72 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tietysti myös tuoreelle isälle pikkuprinssistä. Ihana kuulla, että kaikki meni noin hyvin vaikka ennenaikaisena syntyikin. Nopea synnytys sulla oli! Nyt vaan toivotaan, että pikkuinen vahvistuu ja jaksaa syödä itse niin pääsette kaikki yhdessä kotiin : )

Kalamami rv 34+1