Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...
Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.
Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."
Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.
Tulokset olivat... karuja.
Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.
Seitsemän!!
Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.
Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.
Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.
Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.
Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.
Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.
Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Tinderissähän ei ongelma selvästikään ole se, että miehet saa vähän mätsejä, vaan se, että miehet itse tykkää "kaikista" ja sehän ei voi olla niin. Miehet on ilmeisesti epätoivoisia ja yrittävät jokaista josta pulssi löytyy.
Miesten pitää alkaa tuolle naisten linjalle, eli tykkäävät vaan niistä, jotka oikeasti kiinnostaa.
Tässähän ei ongelma nyt ole naiset ja heidän käytöksensä, vaan miehet ja heidän käytös, mutta naisia kai siitäkin pitää päästä syyttämään :(
Miehet on Tinderissä, kuin lapsi karkkikaupassa, ahneuksissaan kaikki käy ja siitähän ei hyvää seuraa. Pitäisi pitää maltti ja valita vain se, jotka oikeasti kiinnostaa ja joista oikeasti tykkää.
50% tinderin mieskäyttäjistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta. Näiden miesten osalta sillä ei ole mitään väliä, antavatko he tykkäyksiä monelle naiselle, vai harvalle naiselle, koska molemmissa tapauksissa he itse saavat 0 tykkäystä takaisin.
Tinder on tavalliselle miehelle väärä paikka.
Tinderissä pitäisi olla sellainen esikarsinta miehille, jossa keinoäly tarkastaisi kaksi asiaa:
1. Onko miehen ulkonäkö riittävällä tasolla
2. Kykeneekö mies kirjoittamaan järkeviä lauseita
Vain jos ym. kriteerit täyttyvät, tinder antaa luvan luoda profiilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa saat naisena noin paljon matcheja? En minä ainakaan. Saisin kahden pvän aikana just varmaan ton 7kpl.
Mun ystävä on kohta nelikymppinen, suht kaunis vuoroviikkoäiti Helsingistä. Hän sai muutamassa viikossa Tinderissä useita tuhansia tykkäyksiä. Ja olen siis nähnyt hänen profiilinsa ja sen saamat tykkäysmäärät itse omin silmin, eli tämä ei ole pelkkää kuulopuhetta.
Siitä sitten valitsemaan tuhansista, ei käy kateeksi.
-mies jolla 1-10 tykkäystä vuodessa, 1-2 mätchiä, keskustelua jossa vastaaminen kestää vastapuolelta useita päiviä.
Olen 41 vuotias mies, tällä hetkellä mulla on 20 tykkäystä, ja 3 matchia (joista kaksi ei vastannut viestiini mitään, ja yksi vastasi yhdellä sanalla 😂).
On tää kyllä aikamoinen työmaa...
Mitä ihmettä, jotenkin se on naisten vika että jossain deittisovelluksesta ei löydä kumppaneita? Mä en edes ole missään tämmösissä enkä aio mennäkään, sen verran omituista osallistujaa tuntuu olevan..
Vierailija kirjoitti:
Mä tein kans tinderin yheks päiväks ja sain 4 tykkäystä.
Kaks niistä oli hirveen ylipainosia naisia, yks joku mystinen feikkiprofiili ku se oli aasiassa ja yks semi-normaali
Eli sait mätsejä, mutta ei kelvannut. Tuijotit vain ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Tinderissähän ei ongelma selvästikään ole se, että miehet saa vähän mätsejä, vaan se, että miehet itse tykkää "kaikista" ja sehän ei voi olla niin. Miehet on ilmeisesti epätoivoisia ja yrittävät jokaista josta pulssi löytyy.
Miesten pitää alkaa tuolle naisten linjalle, eli tykkäävät vaan niistä, jotka oikeasti kiinnostaa.
Tässähän ei ongelma nyt ole naiset ja heidän käytöksensä, vaan miehet ja heidän käytös, mutta naisia kai siitäkin pitää päästä syyttämään :(
Miehet on Tinderissä, kuin lapsi karkkikaupassa, ahneuksissaan kaikki käy ja siitähän ei hyvää seuraa. Pitäisi pitää maltti ja valita vain se, jotka oikeasti kiinnostaa ja joista oikeasti tykkää.
50% tinderin mieskäyttäjistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta. Näiden miesten osalta sillä ei ole mitään väliä, antavatko he tykkäyksiä monelle naiselle, vai harvalle naiselle, koska molemmissa tapauksissa he itse saavat 0 tykkäystä takaisin.
Tinder on tavalliselle miehelle väärä paikka.
Ovatko nuo 50% tavallisia? Sanoisin että eivät ole, vaan he ovat alle keskitason.
Vierailija kirjoitti:
Toki tuskin tässäkään asiassa on yhtä yhteistä miesten linjaa. Ensimmäinen ongelma on, että Tinderissä on enemmän mieskäyttäjiä kuni naiskäyttäjiä. Kun sitten tarpeeksi moni mies paukuttaa kaikille tai liki kaikille tykkäystä, koska näkevät saavansa 0-10 tykkäystä itse, joten miksi vaivautua lukemaan naisten profiileita? Tuon pohjalta naisilla sitten näkyy heti, että olet saanut 99+ tykkäystä.
En jaksa lukea ketjua, joten kertoiko hän, että olisi halunnut parisataa seksinvonkausviestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tuskin tässäkään asiassa on yhtä yhteistä miesten linjaa. Ensimmäinen ongelma on, että Tinderissä on enemmän mieskäyttäjiä kuni naiskäyttäjiä. Kun sitten tarpeeksi moni mies paukuttaa kaikille tai liki kaikille tykkäystä, koska näkevät saavansa 0-10 tykkäystä itse, joten miksi vaivautua lukemaan naisten profiileita? Tuon pohjalta naisilla sitten näkyy heti, että olet saanut 99+ tykkäystä.
Tinderin ongelma on juurikin tuo että siellä on valtava määrä matalatasoisia ylijäämämiehiä.
Nämä miehet eivät itse saa yhtään tykkäyksiä naisilta, mutta he kuitenkin massatykkäävät käytännössä kaikista naisprofiileista. Tämä pilaa myös naisten käyttökokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Ratkaisu ei todellakaan ole se, että naisetkin alkaa miesten tapaan tykkäämään kaikista, vaan se, että jokainen tykkää vaan siitä joka oikeasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariin otteeseen olen ollut ja vastannut vaan naisille ketkä on tykkäyksen laittanut. Kaksilla treffeillä olen tinderin välityksellä käynyt eikä jatkunut sen pidempään. Ihan livenä olen muuten löytänyt reissatessa kesäaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein kans tinderin yheks päiväks ja sain 4 tykkäystä.
Kaks niistä oli hirveen ylipainosia naisia, yks joku mystinen feikkiprofiili ku se oli aasiassa ja yks semi-normaali
Eli sait mätsejä, mutta ei kelvannut. Tuijotit vain ylipainoa.
Tässä se vitsi onkin. Miehet näkee, että nainen sai 100 mätsiä, eikä tajua, että niistä 99 on ihan kelvottomia ja kun mies saa 2 ja niistä molemmat on ihan varteen otettavia, niin mies tuntee itsensä petetyksi, vaikka hänellä on oikeasti ollut parempi tuuri, kuin naisella, jolla oli vain yksi kelvollinen.
Miehelle ei kelpaa tavallinen ja kunnollinen nainen on tämä on ylipainoinen, mutta naiselle pitäisi kelvata kaikki huumeongelmaiset ja elämäntapatyöttömät ja mt-ongelmaiset ja nekin voi olla ylipainoisia, koska miehissähän noita ylipainoisia on vielä enemmän, kuin naisissa.
Miehet siis saa mätsejä, mutta kun ne ei kelpaa, niin sanotaan, etten saanut yhtään, vaikka olen ihan tavallinen mies. No se ylipainoinen nainenkin voi olla ihan tavallinen ihminen, mutta ei kelpaa kilojen takia, vaikka muuta vikaa ei olisi.
Ranttu saa toki olla, mutta ei sitten pidä valittaa, ettei saanut yhtään mätsiä, kun kuitenkin on saanut. Eikä tässä se määrä ole tärkein asia, vaan "laatu", eli itselle sopiva. Niitä ei tarvita kuin se yksi.
Minulla miehenä taas ihan hyviä kokemuksia Tinderistä, vaikkakin neljän vuoden takaa (48 vuotiaana). Ehdin olla siellä pari-kolme viikkoa, jonka aikana sain yli 100 matchia ja löysin elämäni naisen.
Ehkä myös paikkakunnalla ja lähiseudulla on väliä? Luulenpa, että pääkaupunkiseudulla naiset vaan ovat vaativampia.
No vastaisitko itse jonkun tavallistakin tavallisemman tyypin "moi mitä kuuluu?" -viesteihin?
Et niin. Ja miksi vastaisitkaan, kun parempaakin on tarjolla.
Miksi se, että on ihan kunnollinen pitäisi riittää? Ap:n raksaukko ei kiinnosta minua millään lailla, enkä pystyisi kuvittelemaan tulevaisuutta sellaisen kanssa, miksi minä kiinnostuisin, kun itseäni kiinnostaviakin miehiä on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit huonon bion. Miehellä pitää olla hyvä bio. Veikkaan että nämä valittajat eivät osaa kirjoittaa sinne. Kerran yksi nainen ei uskonut millään että minulla on tinderissä 99+ tykkäykset ja olen ihan tavallinen mies, piti ihan näyttää että kyllä ne vain ovat. Siellä biossa yksikin tärkeä sana voi tuoda viikonlopun aikana kymmeniä tykkäyksiä.
"Siellä biossa yksikin tärkeä sana voi tuoda viikonlopun aikana kymmeniä tykkäyksiä"
Miksi valehtelet Internetissä?
Valehtelen? Kuinka. Olen vähintäänkin jutellut tinderin kautta satojen naisten kanssa joka tarkoittaa että mätsihän on tullut kaikkien heidän kanssaan. Kun hyvin usein ja tärkeänäkin kysymyksenä on tullut eteen että mikä se sai sinut tykkäämään minusta niin väitän että 80/100 naisesta vastaa että "ku sulla on niin hyvä tuo esittelyteksti". Jos mietitään tuota AP n kirjoittamaa lyhyttä tekstiä niin miettikääpä moniko nainen siitä ilahtuisi tuolla tavalla. AP on feikki monella tavalla... Mutta jos hänellä on näitä mies ystäviä jotka eivät ole onnistuneet tinderissä niin heille voisi esittää hyvän kysymyksen niinkuin moni mies itselleen että onko yksikään nainen ilmoittanut että oli pakko tykätä koska sinulla on niin hyvä bio. Ja siinä biossa yksikin tärkeä sana voi tuoda paljon mätsejä. Jos itse nyt päättäisin tehdä Tinder profiilin niin ensimmäisenä kirjoittelisin siitä pohjan puhelimeni muistioon, siihen tärkeitä asioita ja kurkkaus naisen sieluun. Sitä sitten muokkailemaan ja kun on hyvä niin siisteillä kuvilla tinderiin, biossa kaikki 500 merkkiä käytetään.
Ei kukaan sellaiseen tartu jos kirjoittaa "olen raksamies, käyn salilla ja en etsi seksiseuraa. Ja ei tinderissä kukaan nainen kysy miehen pituutta tuolla tavalla että kerro tarkalleen sun pituus, harva ylipäätään pituudesta mitään joten älkää jankuttako siitä.
Olipa i d i oo tt im ainen alustus! p e r su rasi sti?? Tuossa kohtaa menee jo todella metsään. Olen persu ja minulla on useita ulkomaalaisia ystäviä, jotka yhtälailla karsastavat tiettyjä r a is ka us k u l t t uu rin edustajia. Avauksella ei tainnut olla mitään tekemistä tinder -profiilin kanssa, vaan Sofian tarve tulla puhumaan peetä persuista. Säälittävä yritys!
Vierailija kirjoitti:
"vastaus 1012 tunnin päästä"
Kuulostaa tutulta😑
Näin , palstan vakioincel larppaa naista 😁👍
Mitä häpeämistä , ap? Jos kerta miehille käy noin, niin silloin kannattaa poistua sieltä Tinderistä ja etsiä seura muualta.
Mä olen nainen ja saanut yhden matchin viikossa. Ruma vissiin kun en saa edes noin paljoa matcheja kuin tavismies?
Just joo, olipa taas keksitty tarina 🙄