Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten NARSISTI hoitaa ikääntyviä ja sairaita vanhempiaan?

Vierailija
22.02.2026 |

Tuntemani narsisti välttelee ikääntyviä vanhempiaan, toisella heistä on jo pahaa alzheimerin sairautta ja narsistin on vaikea hyväksyä sitä. Aiemmin kävi useammin heidän luonaan, mutta nykyisin aivan liian harvoin eikä koe että voisi jotain tehdä sairaan vanhempansa hyväksi/auttaa. Onko tällainen yleistä vai yksittäistapaus? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea narsisti tuskin mitenkään, mutta tuntemasi henkilö ei ole sellainen.

Vierailija
2/6 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Minun narsistisella isälläni on hyvin kieroutunut suhde narsistiseen äitiinsä joten hän tarjoaa mahdollisimman paljon apua ja tukea. Meistä lapsistaan ei ole koskaan oikein huolehtinut mutta se äiti. Saahan hän siinä mainettakin huolehtivaisena. Isä on myös kunnostautunut edunvalvojan tehtävissä sellaisille sukulaisille joilla hankaluuksia elämänhallinnassa. Hyvä tapa saada valtaa ja kiillottaa oma kilpeään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Kietoutunut. Voi olla myös kieroutunut mutta kietoutunutta tarkoitin. Eli heillä on sellainen symbioosi josta isäni ei ole koskaan itsenäistynyt ja siitä on muotuutunut selkeä haitta hänen persoonallisuutensa kehitykselle ja itsenäisille ihmissuhteilleen. 

Toinen vastaaja

Vierailija
4/6 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että saa vietyä koko perinnön, muulla ei väliä. "Hoitaa" myös muita sukulaisia, tätejä, setiä, naapureita, naapurien serkkuja jne jne. Raha on tärkein.

Vierailija
5/6 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea narsisti tuskin mitenkään, mutta tuntemasi henkilö ei ole sellainen.

Miksei voisi olla? 

Vierailija
6/6 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Minun narsisti äiti jätti kumppaninsa kun tämä sai kotiin CPAP-laitteen. Itse terveydenhuollon ammattihenkilö eikä alkanut hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä