Onpa hassu maailma täällä av:lla. Todellisuus on aivan toista.
Luen täältä, kuinka kellään ei ole rahaa tehdä mitään. Ei se ainakaan täällä pk-seudulla näy.
Itselläni on kaksi asuntoa myynnissä ja mielenkiintoa on ollut paljon. Molemmissa on potentiaalisia ostajia, jotka menevät ensi viikolla pankkiin neuvottelemaan lainasta.
Enhän tiedä, paljonko tinkaavat, mutta mielenkiintoa on niin paljon flippaus-sijoitus-yhtiötä myöten, etten vielä tingi. Ei kukaan flippaa asuntoja, jos ei usko niiden myyvän.
Kun saan asuntoni myytyä, niin ostan uuden auton. Olen nyt pari viikkoa kiertänyt liikkeitä ja voi että niissä on paljon asiakkaita. Joka myyjä koko ajan varattu. Kaksi autoa mennyt jo sivu suun, kun myyty nopeasti.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pyörii ns. heikompi aines, normaalit ihmiset tekee jotain aivan muuta
Mikä siis selittää sen, että sinä olet täällä?
No, se heikompi aines!
Vierailija kirjoitti:
On taas aika yksioikoinen ajattelutapa.
Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, voi olla lapsia, ikääntyneitä vanhempia joista pitää huolta, opintolainan maksua tai muuta velkaa mitä maksaa pois.
Uskon, että aloitus on vain provo, mutta jos ei, miksi tunnet paremmuutta muihin? Kirjoituksesi ei huou elämänkokemusta tai ymmärrystä.
Luulen, että olet noin kolmekymppinen nuori mies, jolle ei vielä elämä ole opettanut mitään.
Itsestään, teoistaan ja saavutuksistaan saa ja pitää olla ylpeä., mutta nöyryys, kiltteys ja kiitollisuus on monesti se mikä ihmisiltä uupuu.
Vittumaisuus ja ylimielisyys ei tee kenestäkään kunnioitettava, se ansaitaan ihan muuten.
Tarkoitukseni ei missään nimessä ole olla ylimielinen, vaan kertoa, millaisena minä näen maailman. Ei, en kävele yöllä Kontulan ostrilla - ja siksi totean, etten näe mitään väkivaltaa tai sekoiluja ympärilläni. Tässä ei ole mitään provoa.
Omat vanhempani onnellisesti kuolivat saappaat jalassa ja anoppini pärjää yksin. Eli ei, en tiedä, miten huonosti vanhuus voi mennä. Tässäkään ei ole. Itään provoa sanoa, ettei ilmiö kosketa minua henkilökohtaisesti.
On minullakin vaikeuteni ollut, mutta en puhu itsestäni, vaan siitä, mitä minä NÄEN ympärilläni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet tänne kehumaan? Fiksut eivät tee niin, vaikka olisivatkin varakkaita.
Fiksit ei tule vauva palstalle ollenkaan.
Eli et ole fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen katselee elämänmenoa omasta kuplastaan.
Toiset vaan näkee siitä omasta kuplasta kauemmaksi ja kykenevät kuulemaan ja katsomaan noiden toistenkin kuplien sisälle. Eivätkä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka rajoittuneita jotkut, ap:n tavoin, ovat.
Höh. Jos tarkoitukseni on puhua omasta kokemuksestani ja siitä, mitä minä näen - miksi ihmeessä puhuisin jonkun toisen kuplan näkökulmasta?
Jos alan puhua jonkun toisen kuplasta, niin en enää puhu siistä, mitä minä näen, vaan sen jälkeen puhun uutisista.
Joku väittää minua provoksi. Tämä osoittaa, ettei hänellä itsellään ole kykyä ymmärtää, että todellisuuksia on erilaisia. Myös minun näkemäni todellisuus on tosi.
Ap
Ymmärräthän, että kirjoituksesi on erittäin provokatiivinen. Mitä haluat tuoda esille? Mistä haluat keskustella?
Ensivaikutelma on, että haluat muiden tietävän miten hyvin sinulla menee ja kuinka muut ovat osaamattomia.
En väitä, että oma ulosantini olisi aina hyvää, mutta tästä nyt jotenkin paistaa silti kokemuksen ja ymmärryksen puute.
Ei ole kerskailun aihe, että on joku täysin aivoton, kuolaava bimbo, joka ei ole vuosikausiin seurannut uutisia lainkaan. Suurimmalla osalla on taloudellisesti tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen katselee elämänmenoa omasta kuplastaan.
Toiset vaan näkee siitä omasta kuplasta kauemmaksi ja kykenevät kuulemaan ja katsomaan noiden toistenkin kuplien sisälle. Eivätkä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka rajoittuneita jotkut, ap:n tavoin, ovat.
Höh. Jos tarkoitukseni on puhua omasta kokemuksestani ja siitä, mitä minä näen - miksi ihmeessä puhuisin jonkun toisen kuplan näkökulmasta?
Jos alan puhua jonkun toisen kuplasta, niin en enää puhu siistä, mitä minä näen, vaan sen jälkeen puhun uutisista.
Joku väittää minua provoksi. Tämä osoittaa, ettei hänellä itsellään ole kykyä ymmärtää, että todellisuuksia on erilaisia. Myös minun näkemäni todellisuus on tosi.
ApYmmärräthän, että kirjoituksesi on erittäin provokatiivinen. Mitä haluat tuoda esille? Mistä haluat keskustella?
Ensivaikutelma on, että haluat muiden tietävän miten hyvin sinulla menee ja kuinka muut ovat osaamattomia.
En väitä, että oma ulosantini olisi aina hyvää, mutta tästä nyt jotenkin paistaa silti kokemuksen ja ymmärryksen puute.
Sinun todellisuutesi on sinun totuutesi. Joskus olisi hyvä ja hyödyllistä ajatella maailmaa myös toisesta näkökulmasta. Jokainen meistä on oman elämänsä päähenkilö. Sinä olet myös vastuussa ulosannistasi ja siitä miten muut sinut näkevät ja kokevat. Me ei olla täällä yksin, et sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis selittää sen, että sinä olet täällä?
Hah hah höhö hööö insel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet tänne kehumaan? Fiksut eivät tee niin, vaikka olisivatkin varakkaita.
Kehumaan? Ihan normaali ihminen olen. Tämän ikäisenä on jo omaisuutta myös perintöjen kautta. Eikä auton ostaminen mitenkään tavatonta ole.
Ihmettelen vain sitä, ettei kellään-ole-ikinä-varaa-ostaa-yhtään-mitään näy arjessa.
Ap
Niin, sinun arjessa ja sinun kuplassa.
Ehkei ne rahattomat ramppaa samoissa ruokakaupoissa tai autoliikkeissä kuin sinä..
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naisvaltainen keskustelupalsta palsta eikä naiset todellisuudesta välitä kun naiset välittävät vain tunteistaan.
Jos naisesta tuntuu että taivas on vihreä ja nurmikko sininen niin nainen aivan varmasti väittää näin eikä suostu avaamaan silmiään että näkisi itse että todellisuudessa taivas on sininen ja nurmikko vihreä. Naisten tunteiden ja todellisuuden välillä on hyvin harvoin mitään yhteistä mutta eihän se naisia estä väittämästä että minun tunteet on absoluuttinen totuus
Mä ajattelin, että tämä ketju olisi koskenut näitä harhaisia miehiä. Ei koskenut, mutta löysipä jo yksi tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Turussa näkee varattomia ainoastaan keskustan leipäjonoissa. Toinen puoli on keskustan kahvilat ja ravintolat oli eilenkin aivan täynnä. Kyllä ihmisillä rahaa on.
Ihan uteliaisuuttani, miten sä oletat erottavasi varattoman toisesta? Selkeästi oletat, että varattomat ovat leipäjonossa, vaikka siellä on niitäkin pihejä joilla on rahaa. Entä jos vastaan tulee joku lenkkipolulla tai koiran kävelyttäjä tai äiti, joka työntelee vaunuja. Onko hän varaton vai ei?
Rahatilanne on nykyään heikko monella. Se ei tarkoita, että tilanne olisi heikko kaikilla. Tietenkin on niitäkin, joilla on varaa ostella kahvilakahveja.
Vierailija kirjoitti:
90-luku oli aivan toista verrattuna nykyaikaan. Silloin oikeasti oli työttömyyyttä ja se näkyi läheisillekin.
Mutta aina siitä lähtien on ollut tätä samaa valitusta: liikaa työttömyyttä, ei nuorille kesätöitä, sitä ja tätä.
Kertaakaan ei ole viime vuosikymmeninä uutisoitu, että ihmisillä menee hyvin. Silti minun tuntemillani ihmisillä menee ihan hyvin 90-luvun jälkeen. Työttömät ovat löytäneet lopulta töitä, yrittäjät ovat kuitenkin leipänsä tienanneet ja nuoret saaneet vähintään keikkatöitä.
Ap
Onhan uutisoitu. Vastahan Suomi valittiin maailman onnellisimmaksi kansaksi. Miten et ole lukenut tuota uutista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maailmajärjestys olisi luonnollinen niin se "heikompi" aines eläisi kuin kuninkaat. He saisivat ottaa sen mikä heille kuuluu voimillaan. Poimisivat menestyksen maailmasta kuin marjat käsiinsä eläen herroiksi. Tällä hetkellä heikot ja kierot elää herroiksi, kun todellista johtajakansaa pidetään kurissa ja nuhteessa.
Tähän porukkaan kuuluu 99% miehistä ensinnäkin. Meillä on keinotekoinen maailmanjärjestys käynnissä. Ei enää näy viikinkijohtajia. Menestyneet miehet no vanhuksia ja provosoi sosiaalisessa mediassa. Ihmiskunnan historiassa ei koskaan yli 60v papparaiset ole hallinneet nuorten miesten maailmassa.
Tämä on väärä todellisuus ja irvikuva luonnon järjestykselle.
Luonnonkansoilla on myös vanhat viisaat papparaiset (ja joillain mammaraiset), joilta nuoret kysyvät neuvoja.
elokuvissa näyttäää olevan. En oikein usko että oikeasti oli. Sulla on tosi romanttinen käsitys ihmisluonnosta. Miksi täysikasvuinen 30v uros kunnioittaisi heikompiaan? Hänhän on maailman valtias ja täysissä voimissaan oleva olento, lähes jumala.
Vierailija kirjoitti:
Sama havainto mulla. Ei oikeassa elämässä tule vastaan mitään pitkäaikaistyöttömyyttä, näköalattomuutta, kouluttautumattomuutta, köyhyyttä yms.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pyörii omissa kuplissaan ja haistelee omia pierujaan
Käytännössä pieru on jokaiseen imeytyvä voima ja yhden pieru on kiertänyt kymmenien ihmisten solujen lävitse. Pieru on vapaus ja merkki ettei omaa kuplaa ole olemassakaan. Jokainen solukalvo on puhkaistavissa auki. Be GASS my friend
"Luen täältä, kuinka kellään ei ole rahaa tehdä mitään. Ei se ainakaan täällä pk-seudulla näy.
Itselläni on kaksi asuntoa myynnissä ja mielenkiintoa on ollut paljon. Molemmissa on potentiaalisia ostajia, jotka menevät ensi viikolla pankkiin neuvottelemaan lainasta.
Enhän tiedä, paljonko tinkaavat, mutta mielenkiintoa on niin paljon flippaus-sijoitus-yhtiötä myöten, etten vielä tingi. Ei kukaan flippaa asuntoja, jos ei usko niiden myyvän.
Kun saan asuntoni myytyä, niin ostan uuden auton. Olen nyt pari viikkoa kiertänyt liikkeitä ja voi että niissä on paljon asiakkaita. Joka myyjä koko ajan varattu. Kaksi autoa mennyt jo sivu suun, kun myyty nopeasti."
Ja sitten sä heräsit.
Samassa yhteiskunnassa on monia (todellisuuden) tasoja. Kukin elää omassa kuplassaan.
Esim. Omasta lähipiiristä kukaan ei ole työttömänä, matkustellaan, ostetaan autoa ja asuntoa. Silti näen, että Suomella ja suomalaisilla menee todella huonosti juuri nyt.
Mä saan vain 595 e kuukaudessa työttömyystukea. Muuta tukea ei tipu, sillä asun omistuskerrostalokämpässä ja tilillä on vielä säästöjä, jotka olen elämäni aikana säästänyt.
En ole käyttänyt alkoholia 20 vuoteen, en ikinä huumeita, en ole koskaan polttanut tupakkaa, en juo edes kahvia. En ole 20 vuoteen käynyt kampaajalla, en edes värjää hiuksiani itse. Ei ole tatuointeja, lävistyksiä, täyteaineita, muovikynsiä, irtoripsiä eikä hiuslisäkkeitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Samassa yhteiskunnassa on monia (todellisuuden) tasoja. Kukin elää omassa kuplassaan.
Esim. Omasta lähipiiristä kukaan ei ole työttömänä, matkustellaan, ostetaan autoa ja asuntoa. Silti näen, että Suomella ja suomalaisilla menee todella huonosti juuri nyt.
Lisään vielä, että 90-luvun lama vaikutti sekä minun, että puolisoni lapsuuden perheeseen ja olemme olleet jalat maassa ja realistisia esim. lainan ottamisen ja velaksi elämisen suhteen aina. Ja työn perässä on muutettu useamman kerran, tehty pitkää työmatkaa, asuttu jopa ulkomaille. Saa nähdä miten omat teinit kokevat tämän heidän lapsuutensa laman ja sodan Euroopassa vaikutukset kun ovat aikuisia. Myönnän, että omaan asennemaailmaani ysärin lama vaikutti ja miehessäni näen vaikutukset vielä selvemmin.
Sinä + aloittaja puhutte nyt kyllä itsestänne.