Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa hassu maailma täällä av:lla. Todellisuus on aivan toista.

Vierailija
29.03.2026 |

Luen täältä, kuinka kellään ei ole rahaa tehdä mitään. Ei se ainakaan täällä pk-seudulla näy.

Itselläni on kaksi asuntoa myynnissä ja mielenkiintoa on ollut paljon. Molemmissa on potentiaalisia ostajia, jotka menevät ensi viikolla pankkiin neuvottelemaan lainasta. 
Enhän tiedä, paljonko tinkaavat, mutta mielenkiintoa on niin paljon flippaus-sijoitus-yhtiötä myöten, etten vielä tingi. Ei kukaan flippaa asuntoja, jos ei usko niiden myyvän.

Kun saan asuntoni myytyä, niin ostan uuden auton. Olen nyt pari viikkoa kiertänyt liikkeitä ja voi että niissä on paljon asiakkaita. Joka myyjä koko ajan varattu. Kaksi autoa mennyt jo sivu suun, kun myyty nopeasti.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei lue lehtiä tai käytä nettiä muuten kuin Vauvaillessa, mutta voin kuvitella Ap:n järkytyksen, kun joku kertoo hänelle munapulasta. Mitä?!? Missä todellisuudessa on munapula? Olen järkyttynyt! 😱🥶

Munapulaakin olen ihmetellyt. En ole ikinä nähnyt niin paljoa kananmunia kuin perjantaina meidän sittarissa oli. Lava toisensa perään. Mikä ihmeen munapula?

Ap

Vierailija
42/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta sähköautoa, niissä tippuu hinta noin 40% seuraavan kahden vuoden aikana. Diesel on hyvä valinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei lue lehtiä tai käytä nettiä muuten kuin Vauvaillessa, mutta voin kuvitella Ap:n järkytyksen, kun joku kertoo hänelle munapulasta. Mitä?!? Missä todellisuudessa on munapula? Olen järkyttynyt! 😱🥶

Munapulaakin olen ihmetellyt. En ole ikinä nähnyt niin paljoa kananmunia kuin perjantaina meidän sittarissa oli. Lava toisensa perään. Mikä ihmeen munapula?

Ap

Kun koko maailma mahtuu omaan napaan.

Vierailija
44/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet kuutamolla kun kuvittelet autokaupan käyvän kuumana. Totuus on kuitenkin se, että autoja myydään yhtä vähän kuin 90 luvun surkeimpina lamavuosina. 

Vierailija
45/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet kuutamolla kun kuvittelet autokaupan käyvän kuumana. Totuus on kuitenkin se, että autoja myydään yhtä vähän kuin 90 luvun surkeimpina lamavuosina. 

Eiköhän kaikki kauppa ole pitkälle alueellista. 

Vierailija
46/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää AV ON meidän köyhien TODELLISUUTTA. Meillä ei ole muuta elämää. Ollaan silti aivan yhtä todellisesti olemassa. Vohotetaan aamusta iltaan naputtamassa konetta, kun ei ole rahaa tehdä mitään muuta. Ei sentään viitsitä tulla asuntonäyttöösi kertomaan, että ostettais tää kyllä muuten, mutta ei ole rahaa. Eikä ole muuten ostajillasikaan, koska ottavat pankista lainaa. Sehän tarkoittaa, että rahaa ei ole.

Vierailija
47/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käyn Lahdessa Prismassa, cittarissa ja kahdessa lähikaupassa. Kaikissa on koko ajan ollut munia. Kahdessa edellä mainituissa pitkät hyllyt. Monenlaista joka makuun, luomua, vapaan kanan, isoja munia, mitä näitä nyt onkaan.

(Luomut on muuten keitettynä maukkaimmat. )

Vierailija
48/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri käy palstalla valamassa uskoa Suomen talouteen.

Vierailija
49/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kuumana sitä pidä, vaan av:n kukaan-ei-ikinä-enää-osta-mitään ei vain pidä paikkaansa. 

Kun töissä kerroin kuudelle kollegalle myyväni asuntojani, niin 4/6 olivat myös vaihtamassa asuntoja. Ei, ei se kerro asuntokaupan käyvän kuumana, mutta se kertoo, että paljon muhii pinnan alla.

Ap

Vierailija
50/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käyn Lahdessa Prismassa, cittarissa ja kahdessa lähikaupassa. Kaikissa on koko ajan ollut munia. Kahdessa edellä mainituissa pitkät hyllyt. Monenlaista joka makuun, luomua, vapaan kanan, isoja munia, mitä näitä nyt onkaan.

(Luomut on muuten keitettynä maukkaimmat. )

Minäkin näen ja ostan munia, mutta lisäksi luen lehtiä ja katson uutisia ympäri maailmaa. Tämän vuoksi tiedän, että maailmaa on muuallakin kuin juuri siinä minun silmieni edessä. 

Vierailija
51/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää AV ON meidän köyhien TODELLISUUTTA. Meillä ei ole muuta elämää. Ollaan silti aivan yhtä todellisesti olemassa. Vohotetaan aamusta iltaan naputtamassa konetta, kun ei ole rahaa tehdä mitään muuta. Ei sentään viitsitä tulla asuntonäyttöösi kertomaan, että ostettais tää kyllä muuten, mutta ei ole rahaa. Eikä ole muuten ostajillasikaan, koska ottavat pankista lainaa. Sehän tarkoittaa, että rahaa ei ole.

90 % ihmisistä joutuu ottamaan lainaa asuntoa ostaessaan. Ja näin oli myös 80-luvun nousukaudella.

Ap

Vierailija
52/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kuumana sitä pidä, vaan av:n kukaan-ei-ikinä-enää-osta-mitään ei vain pidä paikkaansa. 

Kun töissä kerroin kuudelle kollegalle myyväni asuntojani, niin 4/6 olivat myös vaihtamassa asuntoja. Ei, ei se kerro asuntokaupan käyvän kuumana, mutta se kertoo, että paljon muhii pinnan alla.

Ap

🤦

Vierailija
53/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen ja ostan munia, mutta lisäksi luen lehtiä ja katson uutisia ympäri maailmaa. Tämän vuoksi tiedän, että maailmaa on muuallakin kuin juuri siinä minun silmieni edessä. 

=> Tässä ketjussa kerron omista havainnoistani. En edes yritä keskustella uutisista tai tilastoista.

Ap

Vierailija
54/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta sähköautoa, niissä tippuu hinta noin 40% seuraavan kahden vuoden aikana. Diesel on hyvä valinta. 

Tuota ei kukaan tiennytkään...   🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
55/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla niin että ostajaehdokkaat eivät saa hakemaansa lainaa, joten et saa näille asuntoasi myytyä. Lisäksi aina niitä jotka luistelee keveästi lama-ajasta. Mun lapsuuden perhe oli 90-luvulla tällänen. Meillä ei lama näkynyt missään kun kummatkin vanhemmat oli tiukasti töissä. Lamasta ei edes kotona puhuttu enkä sitä lapsena tiedostanut. Vasta myöhemmin luin tästä opintojeni aikana. Jotenkin lapsena sitä vaan eleli siinä kuplassa ja silloin ei oikein Hesarin lukeminenkaan kiinnostanut, ei tv-uutiset. Nettiä kun ei ollut niin oli helpompi elää omassa kuplassa. Nykyinen lama taas näkyy ja tuntuu omassa kukkarossa. 

Vierailija
56/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naisvaltainen keskustelupalsta palsta eikä naiset todellisuudesta välitä kun naiset välittävät vain tunteistaan. 

Jos naisesta tuntuu että taivas on vihreä ja nurmikko sininen niin nainen aivan varmasti väittää näin eikä suostu avaamaan silmiään että näkisi itse että todellisuudessa taivas on sininen ja nurmikko vihreä. Naisten tunteiden ja todellisuuden välillä on hyvin harvoin mitään yhteistä mutta eihän se naisia estä väittämästä että minun tunteet on absoluuttinen totuus

Runsaasti täällä on miesmammojakin. Yllättävää kyllä.😄

Veikkaisin että suurin osa kävijöistä on täälläkin miehiä niinkuin melkein joka forumilla tai chatissa. Naiset tuppaa viettämään aikansa muualla kun ei jaksa ahdistelua ja veetuilua jne.

Vierailija
57/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole rahaa vai miksi haluat käytetyn auton kuten joku köyhä?

Valintoja. Laitan ennemmin rahaa osakkeisiin, jotta saan lisätienestejä. 
Ap

Asut vuokrayksiössä 😂😂😂

Vierailija
58/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla niin että ostajaehdokkaat eivät saa hakemaansa lainaa, joten et saa näille asuntoasi myytyä. Lisäksi aina niitä jotka luistelee keveästi lama-ajasta. Mun lapsuuden perhe oli 90-luvulla tällänen. Meillä ei lama näkynyt missään kun kummatkin vanhemmat oli tiukasti töissä. Lamasta ei edes kotona puhuttu enkä sitä lapsena tiedostanut. Vasta myöhemmin luin tästä opintojeni aikana. Jotenkin lapsena sitä vaan eleli siinä kuplassa ja silloin ei oikein Hesarin lukeminenkaan kiinnostanut, ei tv-uutiset. Nettiä kun ei ollut niin oli helpompi elää omassa kuplassa. Nykyinen lama taas näkyy ja tuntuu omassa kukkarossa. 

Meillä taas meni firma alta pankki sössi jotain en edes muista mitä niin kauan aikaa asiasta. Ja mutsikin päätti tappaa itsensä. Ruokaa oli välillä vain koulussa. Hyvä onnisia ja huono onnisia on molemmissa päissä. Myös keskitason porukkaa on.

Vierailija
59/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun oma omaisuutesi mahtuu näköjään nappasi.... nolot jutut.....

Vierailija
60/80 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pyörii ns. heikompi aines, normaalit ihmiset tekee jotain aivan muuta 

Eli sillon itsekin olet heikompaa ainesta

Aivan. Siksi me kaikki täällä ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi