Onpa hassu maailma täällä av:lla. Todellisuus on aivan toista.
Luen täältä, kuinka kellään ei ole rahaa tehdä mitään. Ei se ainakaan täällä pk-seudulla näy.
Itselläni on kaksi asuntoa myynnissä ja mielenkiintoa on ollut paljon. Molemmissa on potentiaalisia ostajia, jotka menevät ensi viikolla pankkiin neuvottelemaan lainasta.
Enhän tiedä, paljonko tinkaavat, mutta mielenkiintoa on niin paljon flippaus-sijoitus-yhtiötä myöten, etten vielä tingi. Ei kukaan flippaa asuntoja, jos ei usko niiden myyvän.
Kun saan asuntoni myytyä, niin ostan uuden auton. Olen nyt pari viikkoa kiertänyt liikkeitä ja voi että niissä on paljon asiakkaita. Joka myyjä koko ajan varattu. Kaksi autoa mennyt jo sivu suun, kun myyty nopeasti.
Kommentit (80)
Jokainen katselee elämänmenoa omasta kuplastaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Ja kerron tässä omasta kuplastani ja siitä, mitä minä näen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä pyörii ns. heikompi aines, normaalit ihmiset tekee jotain aivan muuta
Tämä on ihan mielenkiintoinen palsta seurata, miten pahasti voi vinksahtaa. Tavalla tai toisella. Keskiluokkainen arkinen todellisuus on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se ei tarkoita että asia on tosi.
Jos on koulutettu ja kykenee ajattelemaan, ymmärtää kyllä eron mututiefon ja tiedon välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis selittää sen, että sinä olet täällä?
Koska tätä on hauska seurata, kun on niin kaukana omasta todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näin se on, ei ole oikeastaan olemassa mitään yhteistä todellisuutta, vaan jokaisella on oma todellisuutensa joka eroaa muiden todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että lueskelen palstaa ja jotain kommentoinkin, mutta minun on ollut vaikea samaistua köyhempien hätään, kun itse voin kaupasta ostaa mitä haluan.
Voin maksaa sähköstä ja bensasta pyydetyn hinnan ja rahaa jää vielä säästöön, vaikka nytkin mietin minne lämpimään lähtisin 3 viikoksi matkalle.
Ai, niin, alkoholiahan minä en käytä, en huumeitakaan. En ole koskaan tupakoinut. Ainoa riippuvuus on aamukahvi. Esim. tatuointeihin, lävistyksiin, täyteaineisiin, muovikynsiin, irtoripsiin tai hiuslisäkkeisiin en ole koskaan rahojani laittanut.
Vaikka itsellä on rahaa, pystyy varnäkemään millaisia seurauksia tällä kurjistamisella on yhteiskuntaan. Näkee miten asuntojen hinnat laskee ja eläminen on epävarmempaa.
Yleensä tajuaa myös sen, että keskikituloisilla ei enää ole perusturvaa ja tämä on pysäyttänyt talouden. Näkee varmaan, ettei nuoret saa töitä eikä heillä ole varaa opiskella. Ymmärtää mitä vanhuus ilman tukea on. Ymmärtää mitä asunnottomuuden kasvu ja miljoona köyhää suomalaista tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole rahaa vai miksi haluat käytetyn auton kuten joku köyhä?
Alle kaksi vuotta käytetty premium-auto on ainakin meille ollut paras hankinta. Hinnasta on jo pudonnut pois reilu siivu mutta auto on kuin uusi. Ajetaan muutama vuosi ja vaihdetaan samalla periaatteella. Rahasta tämä ei ole kiinni, itsellä on varallisuutta ja puoliso kuuluu eniten ansaitsevaan kymmeneen prosenttiin. Meistä tämä vaan on ollut järkevää, vaikka voisi ostaa uutenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis selittää sen, että sinä olet täällä?
Koska tätä on hauska seurata, kun on niin kaukana omasta todellisuudesta.
Ei ole "omaa todellisuutta". Naisten typeriä harhoja
On taas aika yksioikoinen ajattelutapa.
Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, voi olla lapsia, ikääntyneitä vanhempia joista pitää huolta, opintolainan maksua tai muuta velkaa mitä maksaa pois.
Uskon, että aloitus on vain provo, mutta jos ei, miksi tunnet paremmuutta muihin? Kirjoituksesi ei huou elämänkokemusta tai ymmärrystä.
Luulen, että olet noin kolmekymppinen nuori mies, jolle ei vielä elämä ole opettanut mitään.
Itsestään, teoistaan ja saavutuksistaan saa ja pitää olla ylpeä., mutta nöyryys, kiltteys ja kiitollisuus on monesti se mikä ihmisiltä uupuu.
Vittumaisuus ja ylimielisyys ei tee kenestäkään kunnioitettava, se ansaitaan ihan muuten.
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan näkee siitä omasta kuplasta kauemmaksi ja kykenevät kuulemaan ja katsomaan noiden toistenkin kuplien sisälle. Eivätkä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka rajoittuneita jotkut, ap:n tavoin, ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että lueskelen palstaa ja jotain kommentoinkin, mutta minun on ollut vaikea samaistua köyhempien hätään, kun itse voin kaupasta ostaa mitä haluan.
Voin maksaa sähköstä ja bensasta pyydetyn hinnan ja rahaa jää vielä säästöön, vaikka nytkin mietin minne lämpimään lähtisin 3 viikoksi matkalle.
Ai, niin, alkoholiahan minä en käytä, en huumeitakaan. En ole koskaan tupakoinut. Ainoa riippuvuus on aamukahvi. Esim. tatuointeihin, lävistyksiin, täyteaineisiin, muovikynsiin, irtoripsiin tai hiuslisäkkeisiin en ole koskaan rahojani laittanut.
En ole koskaan matkustanut ulkomaille, en käytä päihteitä, en tupakoi, en meikkaa, ei ole tatuointeja, ei lävistyksiä (no, tavalliset korvareiät on äidin maksamana, otettu lapsena), ei täyteaineita, ei hammaskuorikoita, ei valkaisua, ei pidennyksiä, ei lisäkkeitä ym. EIKÄ SILTI OLE RAHAA!!!
Saan ansiosidonnaista alle tonnin kuussa.
Opintolainaa sen sijaan on maksettava 300 kuussa, kun piti korkeakoulututkinnolla päästä töihin (lehdet ja palstakin kailotti). Eipä päässyt. Eipä päässyt sitä edeltävillä amistutkinnoillakaan.
Olen ollut ahkera ja ahkeroin edelleen (opiskelen), mutta kun töihin ei valita, niin töihin ei valita, eikä ole rahaa,
Että kirpoaa tuo asenteesi siitä, että ihmiset käyttäisivät rahaa luettelemiisi turhuuksiin. Että kirpoaa se, että ihmiset eivät yrittäisi ihan samoin keinoin kouluttautumalla parantaa asemaansa elämässä.
Miksi luulet, että olet jotain erilaista? Ei, et ole. Sinulla vain kävi parempi tuuri työn saannin suhteen. En ole koko elämäni aikana edes yhtä ainoaa kertaa ollut humalassa, en teininä, en aikuisena. Elämä ei aina ole omista valinnoista kiinni, eikä päihteetön elämä takaa menestystä uralla.
Vierailija kirjoitti:
Jos maailmajärjestys olisi luonnollinen niin se "heikompi" aines eläisi kuin kuninkaat. He saisivat ottaa sen mikä heille kuuluu voimillaan. Poimisivat menestyksen maailmasta kuin marjat käsiinsä eläen herroiksi. Tällä hetkellä heikot ja kierot elää herroiksi, kun todellista johtajakansaa pidetään kurissa ja nuhteessa.
Tähän porukkaan kuuluu 99% miehistä ensinnäkin. Meillä on keinotekoinen maailmanjärjestys käynnissä. Ei enää näy viikinkijohtajia. Menestyneet miehet no vanhuksia ja provosoi sosiaalisessa mediassa. Ihmiskunnan historiassa ei koskaan yli 60v papparaiset ole hallinneet nuorten miesten maailmassa.
Tämä on väärä todellisuus ja irvikuva luonnon järjestykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maailmajärjestys olisi luonnollinen niin se "heikompi" aines eläisi kuin kuninkaat. He saisivat ottaa sen mikä heille kuuluu voimillaan. Poimisivat menestyksen maailmasta kuin marjat käsiinsä eläen herroiksi. Tällä hetkellä heikot ja kierot elää herroiksi, kun todellista johtajakansaa pidetään kurissa ja nuhteessa.
Tähän porukkaan kuuluu 99% miehistä ensinnäkin. Meillä on keinotekoinen maailmanjärjestys käynnissä. Ei enää näy viikinkijohtajia. Menestyneet miehet no vanhuksia ja provosoi sosiaalisessa mediassa. Ihmiskunnan historiassa ei koskaan yli 60v papparaiset ole hallinneet nuorten miesten maailmassa.
Luonnonkansoilla on myös vanhat viisaat papparaiset (ja joillain mammaraiset), joilta nuoret kysyvät neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisessa maailmassa omaisuus jaettaisi tappelemalla ja voimakkain saisi kaiken. Nykyinen maailma on sairas. Heikot pellet ansaitsee miljoonia kieroilemalla ja suoranaisella roistoilulla. Esimerkkejä esim trumpit ja elon muskit. Yksikään näistä ei kykenisi itse puolustamaan omaisuutta paljan nyrkein.
Todellisia johtajia on vapaaotelijat ja nyrkkeilygurut, jotka on omaisuutensa hankkineet paljain nyrkein. He ovat todellisia johtajia tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkansoilla on myös vanhat viisaat papparaiset (ja joillain mammaraiset), joilta nuoret kysyvät neuvoja.
Heille heitetään aina luu säälistä ja saavat koluta siitä pienen määrän lihaa säälistä. Kyllä he ymmärtävät paikkansa. Eivät he teesketele olevansa johtajia. Sellainen vanha ukko on käytännössä heikompi kuin nuori nainen on fysiikaltaan ja älyltäkin. Tämä totuus peitetään ja käytetään sanontaa että ikä on vain numero. Eletään valheen maailmassa. Kaikki omaisuutensa hankkineet miehet, jotka ei pärjäisi tappelussa toista vastaan. Ei se heille kuulu todellisudessa.
Tä'mä on kylmä oikeistolainen fakta. Jos näytät heikolta, olet todennäköisesti heikko ja omaisuutesi on valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisessa maailmassa omaisuus jaettaisi tappelemalla ja voimakkain saisi kaiken. Nykyinen maailma on sairas. Heikot pellet ansaitsee miljoonia kieroilemalla ja suoranaisella roistoilulla. Esimerkkejä esim trumpit ja elon muskit. Yksikään näistä ei kykenisi itse puolustamaan omaisuutta paljan nyrkein.
Todellisia johtajia on vapaaotelijat ja nyrkkeilygurut, jotka on omaisuutensa hankkineet paljain nyrkein. He ovat todellisia johtajia tässä maailmassa.
Amen! Halllelujaa! aMEN TALLE! AIMEN!
Kaikki pyörii omissa kuplissaan ja haistelee omia pierujaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan näkee siitä omasta kuplasta kauemmaksi ja kykenevät kuulemaan ja katsomaan noiden toistenkin kuplien sisälle. Eivätkä lakkaa hämmästelemästä sitä, kuinka rajoittuneita jotkut, ap:n tavoin, ovat.
Höh. Jos tarkoitukseni on puhua omasta kokemuksestani ja siitä, mitä minä näen - miksi ihmeessä puhuisin jonkun toisen kuplan näkökulmasta?
Jos alan puhua jonkun toisen kuplasta, niin en enää puhu siistä, mitä minä näen, vaan sen jälkeen puhun uutisista.
Joku väittää minua provoksi. Tämä osoittaa, ettei hänellä itsellään ole kykyä ymmärtää, että todellisuuksia on erilaisia. Myös minun näkemäni todellisuus on tosi.
Ap