Siis onko tuloverotus yleisesti kasvanut? Uudessa verokortissa suurempi %
Eikö palkan verotuksen pitänyt pysyä entisellään?
Kommentit (51)
Mulla oli kyllä sama%, vaikka tuloraja oli noussut.
Minulla tuloraja pienentynyt ja prosentti noussut.
Kunnassasi on nousut kunnallisveroprosentti. Kannattaisi olla hereillä vähän syksymmällä ja lukea esim. paikallisista sanomalehdistä kunnanvaltuustojen olennaiset päätökset, jos ei viitsi niitä kunnan nettisivuilta etsiä. Kun älyää lukea tuollaisen uutisen, ei veroprosentin muutos niin paljon yllätä, että siitä pitää vauhkota Vauva-palstalla.
Itsellä tulovero pienentynyt ja tuloraja noussut.
Mulla nousi sekä raja että prosentti ja täällä kunnallisveroa ei nostettu
Kuntaveroa nostettiin joka toisessa Suomen kunnassa ja monessa seurakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousi sekä raja että prosentti ja täällä kunnallisveroa ei nostettu
Kiittäkäämme Riikkaa
Onko sun tuloraja noussut myös? Ehkä verottaja arvioi että sun tulot nousee.
Mulla veroprosentti 31. Tänä vuonna oli 29. Kunta ei tällä kertaa nostanut, täällä onkin jo entuudestaan yksi korkeimpia, kirkkoon en kuulu.
Eläke 1900 e/kk, vero% 30.
Kannatti tehdä töitä 40 vuotta. Saisin enemmän rahaa tilille, jos olisin ollut työttömänä nuo vuodet eikä olisi omaa asuntoa.
Riikka huutaa laskevansa verotusta, mutta realismi on se, että se on noussut. Minulla nyt viime vuonna puoli prosenttia noussut verotus. Kun tienaat alle 20 000e vuodessa niin verotusta on kiristetty, puhuu ne siellä aitossaan mitä lystää. Se 3.3% indeksikorjauskin minkä väittävät tehneet verotukseen ei näy yhtään missään. Koska saan indeksiin sidottuja etuuksia eläkkeinä niin veroprosenttini pitäisi olla joka vuosi 10.00, mutta Riikka on järjestänyt sen olemaan 11%
Vierailija kirjoitti:
Kuntaveroa nostettiin joka toisessa Suomen kunnassa ja monessa seurakunnassa.
Meillä ei nostettu ja silti verotus kiristyi. Minulle tuli 10 600e/ työtuloihinkin 14% verotusta. Nousi 4% tältä vuodelta. Kyllä matalapalkkaisia mätkitään. aadaan maksaa suurituloisten veroalennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eläke 1900 e/kk, vero% 30.
Kannatti tehdä töitä 40 vuotta. Saisin enemmän rahaa tilille, jos olisin ollut työttömänä nuo vuodet eikä olisi omaa asuntoa.
Ei voi olla noin kova eläkkeen veroprosentti
Vierailija kirjoitti:
Kunnassasi on nousut kunnallisveroprosentti. Kannattaisi olla hereillä vähän syksymmällä ja lukea esim. paikallisista sanomalehdistä kunnanvaltuustojen olennaiset päätökset, jos ei viitsi niitä kunnan nettisivuilta etsiä. Kun älyää lukea tuollaisen uutisen, ei veroprosentin muutos niin paljon yllätä, että siitä pitää vauhkota Vauva-palstalla.
Ei ole noussut joten ei kelpaa selitykseksi.
Ansiotulojen verotus muodostuu valtio-ja kunnallisverotuksessa ja kun hallitus leikkasi kuntien osuuksista, kunnat olivat pakotettu nostamaan veroäyriään. Viime vuonna sen teki 25 kaupunkia ja kuntaa ja tänä vuonna lisää tulossa. Ja siksi suurimmalla osalla verotus nousi, kun tulot alle 14.000€/kk.
Nykyisen hallituksen verohyöty kohdistuu suurimmaksi osaksi, joiden kuukausitulot yli 14.000€/kk eli 170.000vuosi.
Mulle tuli kans outo verokortti. Ihmettelen, miksi verottaja luulee mun tulojen nousevan. Ennakkoveroja nostettu myös ihan utopisesti kolmanneksella.
Katso hesarista laskuri, löytyy otsikolla: Verotus kiristyy valtaosalla!
Seuratkaa nyt hyvät ihmiset muutakin mediaa kun hallituspuolueiden somea! Ihan kaikkea ei kannata uskoa!
Äänestäkää persuja ja kokoomusta!
Nyt niitetään sitä satoa mitä kylvetty. Suurimmalla osalla verotus nousee, paitsi niillä, joiden tulot yli 14.000 €/kuukaudessa, he maksavat vähemmän veroa kuin ennen.
Rikkaat ja hyvätuloiset kiittävät.
Mulla on pysynyt samana.