Nyt se tapahtuu Suomessa: Pirkan ja Coopin suosiminen muuttuu rikolliseksi kaupoille, ministeriö päätti
Kaupan omia merkkejä koskeva lakiesitys viivästyi, kun se kytkettiin valkoposkihanhiin. Nyt kauppaa koskeva lakiesitys etenee eduskuntaan ja samalla valmistellaan lakimuutoksia, joilla valkoposkihanhien ja merimetsojen suojametsästys voidaan sallia Suomessa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/34a04f5b-2445-4763-a6a4-8f9e8d…
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa leipomaan leivät, pullat, keksit ja kakut itse.
Myös naapureille edullisesti, kuljetus kotiovelle. Ostaa maatalosta ison säkin jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupoissa ei saisi olla erihintaisia tuotteita ja laajaa valikoimaa? Osa ihmisistä ei kumminkaan koskaan osta sitä halvinta, vaan heille pitää olla merkkituotteita ja korkeinta mahdollista laatua. Kaikki asiakkaat eivät ole samanlaisia ja priorisoi samoja asioita. Joillekin hinta on tärkein juttu, kun taas toiset ei edes katso hintoja ruokakaupassa lainkaan.
Saa ja pitääkin olla. Tulevaisuus näyttää vain pahasti siltä, että kauppjen omat halpismerkit jyräävät muut. Jos monopoliasemassa olevat saavat päättää, niin muita ei olisikaan. Sen jälkeen voisi kilpailun puuttuessa hinnoitella halpikset uusiksi. Eikä varmasti enää halpuuteta.
Alatteko ostamaan lihaa ja viljaa jne suoraan maatiloilta ilman kaupan myyntikatteita?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää edullisesti Pirkka tai Coop jauhoja, pitää ostaa Myllyn parasta? Ja sitten jos kalliille merkkituotteille ei ole enää kilpailijoita, niin mikä estää nostamasta niidenkin hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupoissa ei saisi olla erihintaisia tuotteita ja laajaa valikoimaa? Osa ihmisistä ei kumminkaan koskaan osta sitä halvinta, vaan heille pitää olla merkkituotteita ja korkeinta mahdollista laatua. Kaikki asiakkaat eivät ole samanlaisia ja priorisoi samoja asioita. Joillekin hinta on tärkein juttu, kun taas toiset ei edes katso hintoja ruokakaupassa lainkaan.
Saa ja pitääkin olla. Tulevaisuus näyttää vain pahasti siltä, että kauppjen omat halpismerkit jyräävät muut. Jos monopoliasemassa olevat saavat päättää, niin muita ei olisikaan. Sen jälkeen voisi kilpailun puuttuessa hinnoitella halpikset uusiksi. Eikä varmasti enää halpuuteta.
Niin, me leivotaan leivät jatkossa itse. Ei osteta enää Rosten leipomon leipiä eikä pullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koska kauppojen omat halpamerkit pärjäävät kilpailussa hyvin, niin ne pitää kieltää? Eikö tuon pitäisi pikemminkin saada kilpailijat tekemään asioita paremmin ja eri tavalla, jotta nekin pärjäisivät kilpailussa hyvin? Miksi ylipäätään ollaan tilanteessa, jossa kilpaillaan pelkällä hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, me leivotaan leivät jatkossa itse. Ei osteta enää Rosten leipomon leipiä eikä pullia.
Mitä jauhoja ostatte? Kauppojen halpis merkkejä joiden alk uperämaa on Viro (tai vielä kauempaa) vai kenties Suomalaista jauhoa?
Petteri voi ostaa jatkossa Rosten leipomon leipiä 30 kpl päivässä, muidenkin puolesta. Me muut leivotaan leivät ja pullat itse kotona. Ei ole töitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Petteri voi ostaa jatkossa Rosten leipomon leipiä 30 kpl päivässä, muidenkin puolesta. Me muut leivotaan leivät ja pullat itse kotona. Ei ole töitäkään.
Kyllä Petteri nyt syö 30 pakettia leipää päivässä niin on sitten leipomossa töitä.
Todellakin kannattaa leipoa leivät ja pullat itse, kaupassa ne on kalliita.
Ostan virolaista jauhoa ja välillä haetaan maatilalta 10 kg säkki edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Petteri nyt syö 30 pakettia leipää päivässä niin on sitten leipomossa töitä.
Petteri näyttää siltä että syö 30 pakettia leipää päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää edullisesti Pirkka tai Coop jauhoja, pitää ostaa Myllyn parasta? Ja sitten jos kalliille merkkituotteille ei ole enää kilpailijoita, niin mikä estää nostamasta niidenkin hintoja?
Me ostetaan Lidlistä. Ei käydä enää sitten Prismassa.
Kokoomus haluaa, että ihmiset siirtyvät Prismasta ja Citymarketista Lidliin.
Että ihmiset ei käy enää Kupittaan Citymarketissa.
Paljonkohan Prisman ja Citymarketin myyntitulot tippuvat, kun ihmiset siirtyvät enemmän Lidliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan Lidlistä. Ei käydä enää sitten Prismassa.
Lidlin tuotteista on omia merkkejä 75 % eli tämä vaikuttaa Lidliin enemmän kuin muihin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan Prisman ja Citymarketin myyntitulot tippuvat, kun ihmiset siirtyvät enemmän Lidliin?
Saako edes Lidl enää sitten myydä omia halpamerkkejään enää? Lidl on täynnä omia halpamerkkejä, eihän siellä juuri muuta edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kukaan ei osta enää Prismasta Vallilan verhoja eikä muumimukeja.
Hyvä kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako edes Lidl enää sitten myydä omia halpamerkkejään enää? Lidl on täynnä omia halpamerkkejä, eihän siellä juuri muuta edes ole.
Kun ruoan hinta nousee, se on pois Vallilan ja Marimekon myyntituloista. Mahtaako kokoomus saada nekin konkurssiin?