Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelle voi puhua rahasta, jos sitä on?

Vierailija
27.03.2026 |

Perheemme on melko varakas. Sekä minä, että mieheni tienaamme hyvin. Olen itse saanut perintönä jonkin verran rahaa ja mm. sijoitusasuntoja. Samoin lapsillamme on jonkin verran perittyä varallisuutta ja säästetty heille aina verottomat maksimimäärän. Emme siis ole mitenkään rikkaita, mutta keskimääräistä varakkaampia kyllä.

Tuntuu, että meidän pitää koko ajan peitellä rahojamme tai ainakaan ei niistä saa puhua mitään. Tuntuu, että lähipiiri elää ihan eri maailmassa.

Voiko rahaan liittyvistä asioista, kuten sijoittamisesta, puhua niiden läheisten hmisten kanssa, joilla ei ole ylimääräistä rahaa? Pitääkö varakkuutensa piilottaa? 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten kanssa joita kiinnostaa. Itseäni ei muiden varallisuus voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
42/44 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahasta puhuminen on rahvaanomaista.

Eikä ole. Se on ihan arkea. Omaisuuteen ja sen ylläpitoon liittyy paljon käytännön asioita, joista täytyy voida keskustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit keskustella sijoittamisesta sellaisen kanssa jolla ei selvästikään ole aiheeseen mitään annettavaa? Keskustele vaikka pankin sijoitusneuvojan kanssa. 

No niillä nyt varsinkaan ei ole mitään annettavaa. Myyvät vain oman pankkinsa tuotteita.

Vierailija
44/44 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse puhua rahasta kenellekään, junttia. Katso iltiksestä toivo sukarin haastattelu ja huomaa miten hän välttelee kaikkia kysymyksiä liittyen asiaan. 

Onko Toivo Sukari mielestäsi jotain muuta kuin juntti?