HS: Asunnottomia auttavalta yhdistykseltä hätähuuto, ei kyetä enää auttamaan kaikkia avuntarvitsijoita, asunnottomuus jyrkässä nousussa!
Asunnottomia avustava yhdistys pyytää muita kuin asunnottomia jättämään sen palvelut käyttämättä ja lopettamaan ruuan sekä tarvikkeiden rohmuamisen. Yhdistys muistuttaa, että sen ydintehtävä on auttaa asunnottomia, joiden määrä on Orpon hallituksen leikkausten ansiosta lähtenyt kovaan nousuun ensimmäistä kertaa vuosikymmeneen. Avuntarvitsijoita on enemmän kuin kyetään auttamaan.
"Nyt näkyy selkeästi ihmisten hätä."
VVA korostaa tiedotteessa, että yhdistys ymmärtää yleisen taloudellisen tilanteen ja leikkauspolitiikan lisänneen vähävaraisuutta. Asunnottomien kanssa toimivat yhdistykset eivät kuitenkaan voi vastata kaikkiin yhteiskunnallisiin puutteisiin, yhdistys toteaa.
"Rajalliset resurssimme on kohdennettava niille, joilla ei ole asuntoa eikä mahdollisuutta huolehtia perustarpeistaan. Pyydämme kunnioittamaan toimintaamme ja kohderyhmäämme. Näin varmistamme, että kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat ihmiset saavat heille tarkoitetun tuen."
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja lapseni pitäisi löytää kaksio alle 710€/kk , mutta ei löydy, vaikka olen etsinyt. Enää 2kk aikaa muuttaa tästä, kun vuokranantaja myy asunnon.
Luottotiedot menivät vuosi sitten, enkä voi yksityisiltä vuokrata.
Kysynyt olen, eikä onnistu. Ei lumokaan huooli luottotiedotonta, vaikka olen aina vuokrani hoitanut ja asuntoni pitänyt siistinä.
Jäämme asunnottomiksi todennäköisesti, tai joudumme muuttamaan päihdeporukoiden tukiasuntoon, eikä ole ikinä ollut päihdeongelmaa, mutta tätä tarjottiin...on seurakunnan kautta tämä.
Lapsi on teini ja yksiöön muuttamista en lapseni vuoksi edes mieti!
Missäpäin Suomea asutte? Kyllä monet yksityisetkin vuokraavat luottotiedottomille, jos takuuvuokra hoituu.
Sinänsä ei taida olla eroa kaksion ja yksiön saamisen välillä tuolta kannalta.
Sivusta vastaan, että valtaosa vuokranantajista ei hyväksy Kelan vakuutta, ja harvalla työttömällä tai pienipalkkaisella on irrottaa 3kk Vuokraa vastaava määrä (1.kuun vuokra ja 2 kk vakuus. Monet pyytävät vielä rahavakuuden lisäksi takaajan. Nykyisin on vaikea pyytää yhtään ketään takaamaan mitään, koska ajat niin epävarmat.
Itselläni luottotiedot kunnossa, mutta Kelan vakuus ja olen työtön. En saanut vapailta markkinoilta asuntoa. Olen päihteetön savuton, kotieläimetön yli 50v ikäinen. Asunut samalla vuokranantajalla yli 20 vuotta.
Tätä se lama-aika on. Asunnottomuus nousussa.
Vierailija kirjoitti:
Samalla ruokajakeluja ollaan lakkauttamassa, koska niissäkään ei ruoka riitä enää kaikille. Ja ruuan varastaminen on myös lisääntynyt niin paljon, että elintarvikkeisiin on alettu laittaa varashälyttimiä. On tämä hurjaa.
Niillä voisi olla järjestysmies ovella, ovimies ovella, joka jollakin keinolla tarkistaa, että tulija on asunnoton, joille apu on tarkoitettu. Eihän ne
ei-asunnottomat tulijat muuten pysy poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja lapseni pitäisi löytää kaksio alle 710€/kk , mutta ei löydy, vaikka olen etsinyt. Enää 2kk aikaa muuttaa tästä, kun vuokranantaja myy asunnon.
Luottotiedot menivät vuosi sitten, enkä voi yksityisiltä vuokrata.
Kysynyt olen, eikä onnistu. Ei lumokaan huooli luottotiedotonta, vaikka olen aina vuokrani hoitanut ja asuntoni pitänyt siistinä.
Jäämme asunnottomiksi todennäköisesti, tai joudumme muuttamaan päihdeporukoiden tukiasuntoon, eikä ole ikinä ollut päihdeongelmaa, mutta tätä tarjottiin...on seurakunnan kautta tämä.
Lapsi on teini ja yksiöön muuttamista en lapseni vuoksi edes mieti!
Missäpäin Suomea asutte? Kyllä monet yksityisetkin vuokraavat luottotiedottomille, jos takuuvuokra hoituu.
Sinänsä ei taida olla eroa kaksion ja yksiön saamisen välillä tuolta kannalta.
Sivusta vastaan, että valtaosa vuokranantajista ei hyväksy Kelan vakuutta, ja harvalla työttömällä tai pienipalkkaisella on irrottaa 3kk Vuokraa vastaava määrä (1.kuun vuokra ja 2 kk vakuus. Monet pyytävät vielä rahavakuuden lisäksi takaajan. Nykyisin on vaikea pyytää yhtään ketään takaamaan mitään, koska ajat niin epävarmat.
Itselläni luottotiedot kunnossa, mutta Kelan vakuus ja olen työtön. En saanut vapailta markkinoilta asuntoa. Olen päihteetön savuton, kotieläimetön yli 50v ikäinen. Asunut samalla vuokranantajalla yli 20 vuotta.
Näinhän se on. Itse sain aivan uskomattomalla tuurilla ja suhteilla yksityiseltä kohtuuhintaisen, mukavan asunnon vaikka mulla on koira muttei luottotietoja. Koskaan en ole jättänyt vuokriani maksamatta, joten tuntui väärältä ja ahdistavalta koko luottotieto-vaatimus.
Ja niin, kolme vuotta siihen meni. Sen aikaa majailin muiden kodeissa. Olen onnekas, että pystyin tekemään niin. Ilman ystäviä olisin ollut kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Suomessa miettiä asuntoja, koteja ja tukien korottamista. Ulos ei saa ihmisiä hylätä kylmään. Yhdessä suunnitelmia? Tuttuun paikkaan koti? Jos riskiasukas, muu suunnitelma turvallisuuteen, joka yhtä hyvä.
No ei voi, koska hallitus juuri leikkasi niitä. Ennen Orpon hallitusta, meillä väheni asunnottomuus joka vuosi yli vuosikymmenen ajan. Nyt se kasvaa voimakkaasti. Sen takia avustuskenttä on kriisiytynyt.
Ei ole ASUNNOTTOMUUTTA.
"Pitkään tyhjillään olevat: Suomen ympäristökeskuksen (SYKE) arvion mukaan maassa on noin 140 000 omakotitaloa, jotka eivät sijaitse asutun talon tai mökin pihapiirissä ja ovat olleet vailla vakinaista asutusta vähintään kolme vuotta.
Siellä on taas venäläiset, ukrainalaiset ja "rikkaat" aasilaiset (Nepal, Bangladesh, Pakistan ym) ja muutama suomalainen hoarderi haaskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnottomuus lisääntyy, kun asukas ei suostu maksamaan vuokraansa ja rikkoo kämpän. Ei kyse ole rahasta, kyse on päihteistä ja paapomisesta. Jokaiselle löytyy asunto, mutta siinä pitää elää ihmisiksi. Tätä ei moni ymmärrä.
Ylen sivuilla kerrotaan, kuinka paljon Vantaalla, Espoossa ja Helsingissä on vuokra-asuntoja tyhjillään. Aika hurjaa sanoisin!
Oletkos katsonut niiden asuntojen vuokratasoa? Siinä selitys ilmiölle.
Tuhansia asuntoja vapaana joissa on vuokra alle Kelan rajan.
ITä-ja Pohjois- Suomessa on valtavasti tyhjiä asuntoja ja asuntoja joita yritettään myydä pikkurahalla. Eikä silti saada kaupaksi.
Miksi asunnottomat eivät liity yhteen ja ossta/vuokraa halpaa vanhaa ok-taloa tai kyläkoulua tai vastaavaa? Ei montaa satasta/tonnia siihen menisi?
Tärkeysjärjestys silleen että muunmaalaiset etujoukkoon ja suomalainen Olli viimeiseksi jonon perään.
Vierailija kirjoitti:
ITä-ja Pohjois- Suomessa on valtavasti tyhjiä asuntoja ja asuntoja joita yritettään myydä pikkurahalla. Eikä silti saada kaupaksi.
Miksi asunnottomat eivät liity yhteen ja ossta/vuokraa halpaa vanhaa ok-taloa tai kyläkoulua tai vastaavaa? Ei montaa satasta/tonnia siihen menisi?
Kelastakin jo se tonni tulee kun oikein pyytää. Miksi asunnottomat eivät edes yritä? Liittykää yhteen, onnistuuko sekää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelastakin jo se tonni tulee kun oikein pyytää. Miksi asunnottomat eivät edes yritä? Liittykää yhteen, onnistuuko sekää?
Pohjois-Karjalasta saa 3000 eurolla rivi- tai kerrostaloasunnon omaksi. Jopa 80 m2 suurimmat ja hinta 3000€.
2-3 kuukautta Kelarahat säästöön. 1kg / 1€ kaupapuuurolla elää pitkälle. Omatoimisuutta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalasta saa 3000 eurolla rivi- tai kerrostaloasunnon omaksi. Jopa 80 m2 suurimmat ja hinta 3000€.
2-3 kuukautta Kelarahat säästöön. 1kg / 1€ kaupapuuurolla elää pitkälle. Omatoimisuutta!!!
3000....4000 euroa ja saa OK-talonkin. Oma tontti. Ei voi olla liian vaikeata järjestää elämä uudelleen.
Ihmisiltä puuttuu tai katoaa omatoimisuus, koska holhousyhteiskunta auttaa joka asiassa. Mitään ei tarvitse tehdä, jos ei halua.
Onneksi hallitus vaihtuu vuoden päästä ja tulee uusi pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Omaa palkkaa ovat nostaneet ja lapsilta vieneet ruokarahat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiltä puuttuu tai katoaa omatoimisuus, koska holhousyhteiskunta auttaa joka asiassa. Mitään ei tarvitse tehdä, jos ei halua.
Länsimaat ovat lapioineet kymmeniä miljardeja vuosikymmenien ajan Afrikaan ja yhä käsi ojossa siellä ollaan. Mikään ei muutu. Paitsi fiksuimmat ovat hoksanneet tulla tänne pak*laisiksi, koska täällä ollaan niin sinisilmäisiä ja annetaan vastikkeetonta rahaa sekä asunnot.
Vierailija kirjoitti:
hehe. lindemanni joutuu heti ensitöikseen leikkaamaan. sitä itsekin halusi ja vaati nykyiseltä hallitukselta lisää leikkauksia. kannattaa seurata asioita...
Kyse oli kylläkin siitä, että ulkopuoliset ihmiset, jotka eivät ole itse avuntarpeessa menevät rohmuamaan vaatteita ja ruokaa asunnottomille tarkoitetussa avustustoiminnassa
Ihmisistä on tullut niin häpeämättömiä ja härskejä oman edun tavoittelijoita. Kaikki kelpaa. Jopa köyhille tarkoitetut käytetyt vaatteet, kun vaan ilmaiseksi saa
osa päihde ja mt ongelmaisista on avohoidossa ,vaikka selvästi tarvittaisiin laitoshoitoa koko ajan. se avohoito on usein heitteille jättöä. syrjäseudut on täynnä vanhoja sairaaloita jne jotka tyhjänä, valtio vois järjestää laitos ja päihde hoitolan. saisi olla suljettua päihde hoitoa metsän keskellä ,niin ei pääse heti päihteileen. myös halvempaa kuin pääkaupungissa hoitola.