5h/ vk työsopimus kokemuksia?
Eli mitä tarkoittaa käytännössä tänä päivänä?
Itselläni tulisi ansiota 120e/kk enemmän verrattuna työttömyysetuuteen. Siitä kun vähentää työmatkat 42km, niin eipä oikein kannata?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan kannaltahan tuo on usein se alaraja, eli tuon verran tunteja uskotaan, että pystytään takaamaan olosuhteissa kuin olosuhteissa. Tietämättä nyt mitä työtä ap tekee, useinhan tämmöinen järjestely tarkoittaa sitä, että kiireaikoina saattaa olla paljonkin tunteja, mutta hiljaisempina aikoina vähempi.
Juurikin näin. Esimerkiksi kaupan alalla kiireisempinä aikoina voi olla jopa täydet tunnit, ja lisäksi sairaslomien paikkauksia tarvitaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vastaavan tuntimäärän sopimuksella. Kävin tekemässä joka toinen viikonloppu yhden työkeikan ihan omasta toiveestani. Palkka oli ihan hyvä, joten sain maksettua tällä asuntoni vuokran ja työmatkan pääsin pyörällä. Viikolla tein toista työtä, jolla nykyään elän, mutta alkuun sillä ei elänyt. Oli ihan hyvä diili siinä tilanteessa.
Ok, aivan eri asia kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan kotiäiti mene yhtä iltavuoroa viikossa minnekkään tekemään 😂
Miksi ei menisi? Kyllä minä voisin mennä. T. Kotiäiti
No miksi et mene?
Minulla oli työtunteja muistaakseni 20-30h/vk. Sopimus oli juuri tuo 5h. Se on pakollinen minimi siis. Tämä oli vuonna 2014..
Noista pienistäkin pätkistä kertyy työssäoloehtoa. Esim. viime vuonna tein juuri noita pieniä tuntimääriä ja niistä oli kertynyt yhteensä laskettuna 2 kk työssäoloehtoa.