Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5h/ vk työsopimus kokemuksia?

Vierailija
27.03.2026 |

Eli mitä tarkoittaa käytännössä tänä päivänä?

Itselläni tulisi ansiota 120e/kk  enemmän verrattuna työttömyysetuuteen. Siitä kun vähentää työmatkat 42km, niin eipä oikein kannata?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertyykö edes lomia yms.? Ei varmaan

Mihin tuossa vielä lomia tarvii? :D

Ei mihinkään

Vierailija
22/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap asuu vaikka korvessa ja kaupat on lähellä tuota työpaikkaa, niin hyöty ja huvi tulisi samalla reissulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ällöltä mainokselta vaikutti. 

En muista varmasti, mutta oliko edes määräaikaa työlle kerrottu, palkasta puhumattakaan.

Vierailija
24/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tehdä kahta työtä jos noin vähillä tunneilla teet. 

Vierailija
25/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap asuu vaikka korvessa ja kaupat on lähellä tuota työpaikkaa, niin hyöty ja huvi tulisi samalla reissulla. 

Kyllä kätevää

Vierailija
26/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vastaavaa sop.? Kokemuksia?

Vierailija
27/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee Marimekko ostoboikottiin tuon ilmoituksen lukemisen jälkeen. Jäätävää itsekorostusta, mutta luu käteen osaajalle. Hyi!

Miten niin? Tuo on varmaan 1 vuoro / viikko, joka voi sopia hyvin jonkun toisen (esim. opiskelija tai kotiäiti) elämäntilanteeseen. 

Jep, mutta ei siitä opiskelija tai kotiäitikään juuri mitään tienaa.

Opiskelija tai kotiäiti ei menetä palkasta etuuksiaan, kuten työtön, niin kyllä siitä silloin jää enemmän rahaa käteen.

Vierailija
28/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vastaavan tuntimäärän sopimuksella. Kävin tekemässä joka toinen viikonloppu yhden työkeikan ihan omasta toiveestani. Palkka oli ihan hyvä, joten sain maksettua tällä asuntoni vuokran ja työmatkan pääsin pyörällä. Viikolla tein toista työtä, jolla nykyään elän, mutta alkuun sillä ei elänyt. Oli ihan hyvä diili siinä tilanteessa.

Vierailija
29/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla. Ei siitä rahallisesti juuri mitään jää, koska työttömänä vähennetään 50 % palkan määrästä pois työttömyyskorvauksesta ja lisäksi niiltä päiviltä, kun on ollut töissä, ei tule työttömyyskorvausta. Minulla on välillä ollut myös 2 tunnin päiviä, joista saa vähemmän palkkaa kuin mitä saisi päivässä työttömyyskorvausta. Mutta olen ajatellut sen niin, ettei raha ole aina tärkeintä, vaan jos on mahdollisuus tehdä töitä, niin teen. 

Vierailija
30/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis vielä huonompi sopimus kun ns.nollatunti?

Yks tuttu teki 5h/ viikko sopimuksen ja joka viikko sai tehdä tunteja sem 40. Aloittajalle se viisi tuntia on esimerkiksi yhtenä päivänä viikossa, ei niin että käyt tekemässä tunnin tänään ja toisen huomenna 

Vierailija
31/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vaikka minkälaisia pätkiä nyt kun olen ollut työttömänä. Viimeksi minulla taisi olla jopa 16 tuntia. Tienaa niistä muutaman kympin enemmän kuin jos ei tekisi ollenkaan. Lisäksi voittaa verotuksessa. Jos on tukien lisäksi myös palkkatuloja, saa verotuksessa palkkatulovähennyksen. Mutta lähinnä on muut syyt kuin raha, miksi olen noita tehnyt, pysyy pää paremmin kunnossa. Työttömänä on niin ankeaa olla. 

Vierailija
32/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä 120 eurosta 60 eurolla vähenee työttömyystuki. Että lopulta siinä ja siinä kannattaako..

Vierailija
33/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla. Ei siitä rahallisesti juuri mitään jää, koska työttömänä vähennetään 50 % palkan määrästä pois työttömyyskorvauksesta ja lisäksi niiltä päiviltä, kun on ollut töissä, ei tule työttömyyskorvausta. Minulla on välillä ollut myös 2 tunnin päiviä, joista saa vähemmän palkkaa kuin mitä saisi päivässä työttömyyskorvausta. Mutta olen ajatellut sen niin, ettei raha ole aina tärkeintä, vaan jos on mahdollisuus tehdä töitä, niin teen. 

Oletko tyhmä vai etkö tajua ? Yksi tienattu euro vähentää tukea 0,50 euroa. Jos palkka on 120 euroa kuukaudessa työttömyys päivärahaa tulee 34,42 päivällä eli 34,42*21,5= 740,03 käteen jää 592 päivärahaa ja kun siihen lisätään tuo esim 120 = 712. En tiedä millä laskuopilla tuo on vähemmän kuin se 595

Vierailija
34/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä 120 eurosta 60 eurolla vähenee työttömyystuki. Että lopulta siinä ja siinä kannattaako..

Minusta kannattaa, jos jää 60 euroa enemmän ja työ on mieluista. Työmatkat saa vähentää verotuksessa ja tosiaan samalla reissulla voi käydä muutenkin asioilla. Työssä ollessa voi saada muitakin etuja, työterveyshuollon yms. Olen päässyt työpaikan koulutukseenkin, vaikka tunteja on vähän. 

Vierailija
35/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä vai etkö tajua ? Yksi tienattu euro vähentää tukea 0,50 euroa. Jos palkka on 120 euroa kuukaudessa työttömyys päivärahaa tulee 34,42 päivällä eli 34,42*21,5= 740,03 käteen jää 592 päivärahaa ja kun siihen lisätään tuo esim 120 = 712. En tiedä millä laskuopilla tuo on vähemmän kuin se 595

Siten, että kun minulla ei ole peruspäiväraha, vaan ansiosidonnainen, joka on laskettu parempipalkkaisesta työstä kuin tämä nykyinen. 

Vierailija
36/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertyykö edes lomia yms.? Ei varmaan

Ei, eikä eläke. Ei siis sovellu kuin jollekin eläkeläiselle.

Vierailija
37/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kannattaa, jos jää 60 euroa enemmän ja työ on mieluista. Työmatkat saa vähentää verotuksessa ja tosiaan samalla reissulla voi käydä muutenkin asioilla. Työssä ollessa voi saada muitakin etuja, työterveyshuollon yms. Olen päässyt työpaikan koulutukseenkin, vaikka tunteja on vähän. 

En sanonut ettei kannata. Kirjoitin, että siinä ja siinä kannattaako. Itsellä esim on 0 tuntisopimus , työpäiviä on kuukaudessa yleensä kolme. Työpaikka sijaitsee 20km päässä ja eri suunnassa kuin esim kaupat, joten kuluja tulee. Rahallisesti ei kyllä kannata, koska tuntipalkka on vain 12e, mutta onpahan edes jotain. Vaikka ei kuulu työterveys eikä mitkään muut edut.

Vierailija
38/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kannaltahan tuo on usein se alaraja, eli tuon verran tunteja uskotaan, että pystytään takaamaan olosuhteissa kuin olosuhteissa. Tietämättä nyt mitä työtä ap tekee, useinhan tämmöinen järjestely tarkoittaa sitä, että kiireaikoina saattaa olla paljonkin tunteja, mutta hiljaisempina aikoina vähempi.

Vierailija
39/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan kotiäiti mene yhtä iltavuoroa viikossa minnekkään tekemään 😂

Miksi ei menisi? Kyllä minä voisin mennä. T. Kotiäiti

Vierailija
40/42 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se työttömyyspäiväraha tule 21 päivältä, jos on ollut töissä. Se tulee vain niiltä päiviltä kun on ollut työtön. Jos olet ollut 5 päivänä töissä joka päivä 1 tunnin, niin saat työttömyyspävärahan vain 16 päivältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän