Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka syvällisiä murheita jaatte vanhemmillenne?

Vierailija
26.03.2026 |

Itse pystyn korkeintaan, että "vähän stressaa", "vähän väsyttää", mutta en mitään sen enempää. 

Äidilläni oli ja on edelleen tapana vähätellä henkisiä ongelmia ja haluaa vaihtaa aihetta jos menee liian syvälliseksi. 

Tällä hetkellä mulla ei oikein ole ketään kenelle puhua ja kertoa miten paha olo mulla on. Äidille tekisi mieli soittaa ja kertoa, mutta ei siitä keskustelusta mitään tulisi.

Kuinka syvällisiä asioita muut ihmiset pystyy jakamaan vanhempiensa kanssa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka kirjoitti aiemmin etten voi puhua äidilleni parantumattomasta syövästäni.

Omille lapsilleni olen sanonut ettei ole sellaista asiaa josta he eivät uskaltaisi minulle puhua esim. sen takia etten jaksaisi tai haluaisi kuunnella tai osaisi auttaa. Tai en ymmärtäisi. 

Mielestäni vanhemmilla ei ole oikeutta sanoa aikuisellekaan lapselleen että ole hiljaa, ei puhuta siitä. Lapsilla sen sijaan ei ole vastuuta vanhempiensa taakan kantamisesta, mutta vanhempien on oltava lastensa käytettävissä silloin kun lapset heitä tarvitsevat.

Olet ihana äiti!

Mutta haluais lapsetkin varmasti tietää ja tukea, ei me haluta olla itse vaan taakkana ja huolestuttaa ja etteikö äiti voisi myös tukeutua aikuiseen lapseensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla