+++ ENSIKOIDEN viikot 19 & 20 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]kä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen
simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin
hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06
nega, ivf suunnitteilla syksyksi...
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien
aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista
ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)
Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
Kommentit (99)
...tervehdys taas pitkästä aikaa tasapuolisesti kaikille!
Mä oon Diina sun kanssa jakamassa titteliä maailman huonoimmasta palstailijasta tällä hetkellä. En ehtiny koko viikonloppuna käväseenkään koneella ja nyt tulevana viikonloppuna ollaan miehen kaa pidennetyllä helatorstai-viikonloppulomalla :o)
Kohta omaa napaa ja uutisia, mut sitä ennen ONNEE TUISKULLE ++++++++ Kyllä ne sun oireet aikaisemmin kuulosti niin hyvälle, et ei voinu olla muuta " vikaa" kuin pikkunen ihmisealku masussa. Onnee vielä kerran ihan hirveesti!
Ja sitten tervetuloa kaikille uusille. Teitä olikin monta ja yritän päästä kärryille, mut pino oli kasvanu niiiin isoks, et täytyy oikeen ajan kanssa lukea. Mutta vilkutus teille kuitenkin! :o)
Sitten sitä omaa napaa:
Arvatkaas missä me ollaa tänään miehuuden kaa oltu??? Ekassa inssissä monen vuoden odotuksen jälkeen!!!
Mähän söin tuplaclomit tähän kiertoon, kun yks tabletti ei auttanu silloin viime vuonna mun megamegapitkiä kiertoja lyhentämään.
No nyt sitten taisi toi tupla-annos vaikuttaa ja pamahti kunnon ovisviiva testiin eilen eli kp20!! Tänään mentiin kipinkapin aamulla lääkäriin ja mies jätti simpat sinne pestäväks ja sitten vaan pesun jälkeen itse asiaan.
Lääkäri sanoi, ettei parempaa ajankohtaa vois inssille olla ja yhdessä sit nähtiin monitorista, että siellä köllötti upeen iso munis vasemmalla puolella ja oikeella puolella oli kans yks, mut pienempi. Limakalvot oli hyvässä kunnossa ja lääkäri oli tosi positiivinen ja sano, että ainakin kaikki edellytykset on raskautumiseen ja kehoitti meitä vielä illalla " varmuuden" vuoksi pupuilemaan :o)
Sitten saatiin mikroskoopista katsoo miehen simppoja ja siellä ne uiskenteli kuulkaa. Oli aika jännä nähä " oikeita" simppoja ja ihan oli miehen näkösiä.. ;o)
Mutta meikäläiset on siis yhtäkkiä päässeet odotteluasteelta piinailuasteelle. Kyllä sitä on jo monta vuotta odotettukin!!!
Sori ihan hirveesti omanapainen teksti, mut on vaan pää vähän pyörällä ja olo melkeinpä epätodellinen, kun kaikki asiat tapahtu yhtäkkiä tän kuukauden sisällä.
Vilkutukset kaikille tasapuolisesti!
Piggeliina :o)
Meillä poika on jo aikas iso mies. Hiukan on alipainoinen mutta luulen sen johtuvan siitä että on niin kova liikkumaan, syö kyllä hyvin.
Brookelle myös vilkutukset!
Oikein hyvää ja iloista kevättä teille kaikille.
T: Ull-Maij & Jani
Maanantaita tytöt!
Piggeliina, tehän olette päässeet tositoimiin, vau! Peukut ja varpaat on pystyssä, jotta siimahännät osaisivat oikeaan osoitteeseen, ja nappaisit sen plussan pitkän odotuksen jälkeen.
Vitsit kun jännittää Brooken puolesta; tuskin pysyn nahoissani... Tää palsta on iki-ihana, kun voi jakaa paitsi ne murheet, myös omat ja toisten ilot. Eli edelleen toiveikkaasti katse Naksun ja desen suuntaan.
Voi Diina, kurjalta kuulostaa tuo tilanteesi. Toivottavasti tilanne normalisoituisi pian edes sen verran, että pääsisitte aloittamaan hoidot. Epätietoinen odottelu on kaikkein kurjinta. Kuten Yksiskin totesi, olo helpottuu kyllä, kunhan asiat lähtee rullaamaan. Tai sitten ahdistuksen aiheet vaan vaihtuu...
).( Kävin tänään (kp 12) toisessa kontrolliultrassa ja ihan hyviä uutisia tällä kertaa. Oikealta löytyi 13 millinen rakkula ja vasemmallakin puolella oli kaksi vähän pienempää. Lupaavasti nipistelikin pitkin viikonloppua molemmin puolin. Ja mikä parasta, löytyi selvä johtofollikkeli, joten siitä hyperstimulaatiosta ei pitäisi olla vaaraa. Täytyy myöntää, että saa tämä yritys välillä koomisiakin piirteitä; eipä ole ennen tätä tyttöä limakalvon paksuudesta kehuttu :)
Koska follikkelien kehittyminen on tapahtunut vähän hitaanlaisesti, aion tikutella varmuuden vuoksi ovista huomisesta lähtien. Vähän rasittavaa joo, mutta ymmärrän idean -kun on ensimmäinen hoitokerta, kasvua on vaikea ennustaa enkä toisaalta haluaisi joka päivä ultrassa hypätä. Perjantaina taas ultraan tilannekatsaukseen; jos kaikki sujuu odotetusti, niin paras arvaus tässä vaiheessa olisi inssi joko lauantaina tai maanantaina. Ans kattoo ny...
Nyt katsomaan, josko aika on puraissut terän Sinkkuelämästä. Moimoi!
ja anteeksi kun nyt vasta pääsen kertomaan eiliset kuulumiset, tämä pihkuran kone ei päästänyt minua eilen enää kirjoittamaan! Olette kyllä ihania kun olette kaikki olleet niin hengessä mukana!
Jännittäväksi meni sitten lopulta kuitenkin, että päästiin edes siirtoon asti! 3 munasolua siis hedelmöittyi, ja lähtivät jakautumaankin, mutta kahden kehitys oli pysähtynyt eli yksi vain jäi henkiin ja se siirrettiin eilen. Sekään ei ollut ihan huippulaatuinen, eli nyt ei kyllä toiveet ole kovinkaan korkealla. Testipäivä on joko 24.5. veritesti tai 28.5. kotitesti. Luulen, että teen testin itse koska mieluummin näen sen negatuloksen itse kuin kuulen sen puhelimessa.
Jos tämä nyt ei tärppää niin sitten koko homma alkaa alusta syksyllä, kun pakkaseen kerran ei jäänyt mitään.
Siirtokin oli mulla tavallista hankalampi, sillä kohdunkaula oli jotenkin hirveän mutkainen! Lääkäri sai tehdä töitä tosi kauan ja vaihtaa instrumenttia moneen kertaan, ennen kuin alkio saatiin perille asti. Luulin jo, että tyssääkö koko homma nyt viime metreillä tähän... Mutta kyllä se alkio sitten perille saatiin. Nyt ei sitten auta kuin piinailla ja toivoa parasta.
Olo on OK, paitsi hieman maha on tuntunut turvonneelta, se on kyllä ollut sitä Pregnylin pistämisestä asti. Päivisin olo on lähes normaali, mutta parina yönä on tullut tosi kova kramppi vatsaan. Se on kuitenkin mennyt ohi kun olen juonut ja liikkunut hetken aikaa.
PIGGELIINA meillähän onkin sitten samat piinapäivät, mikä sulla on testipäivä? Lupaavalta kuulostaa teidän tilanne!
DESEllä myös piinat lähestyy, toivotaan että tällä kertaa oireet ei ole kuviteltuja vaan todellisia.
Mä olen aina ollut jotenkin " tylsä" ja huono kuvittelemaan oireita. Tämän kohta 2 vuotta kestäneen yrittämisen aikana en ole kertaakaan onnistunut kehittämään itselleni sellaisia oireita että olisin edes kuvitellut olevani raskaana. Testejäkin olen tehnyt näiden vuosien aikana vain muutaman.
Mutta saa nähdä - ehkä nyt onnistun kehitelemään itselleni edes jonkun oireen tyngän, kun tiedän että nyt mahdollisuudet raskautumisen on ihan oikeasti olemassa ja luultavasti paremmat kuin koskaan ennen.
NAKSU toivotaan että sun kierto venyy juuri sopivasti! Minä ainakin sain pelkällä stressaamisella viimeisen hoitoa edeltävän kierron venymään muutamalla päivällä!
HELLIKKI siellä munikset kasvaa hitaasti mutta varmasti. Eiköhän niistä kehity vielä ihan kelpo yksilöitä!
ULL-MAJ kiitos terkuista, mukavaa kun käyt meitä vanhoja kamuja moikkaamassa!
Mikäs KILLAlla tilanne, joko olet käynyt ultrassa? Toivottavasti sullakin munikset kasvaneet niin kuin pitää!
Nyt lähden kaupungilla käymään ja toivon että ei tule mitään kauheaa vatsakramppia. Ei niitä tosiaan tähän mennessä ole tullut kuin yöllä. ja mulle lääkäri ainakin vakuutteli, että omalla toiminnallaan ei alkiota saa tulemaan pois, eli kai tässä voisi sitten elellä ihan normaalisti piina-aikanakin.
Brooke (pp 1, vihdoinkin!)
Minäkin pitkästä aikaa taas raapustelen tänne jotain, vaikka tekis mieli lyödä hanskat tiskiin tän homman kanssa. Siis omanapavaroitus.
Nyt on siis kolmas kierto syöty clomeja, tällä kertaa kolme pillerii päivässä ja eilen oli kontrolliultra. Vieläkään ei ollut yksikään munis alkanut kasvamaan. Paljon oli pieniä (niin kuin PCO:ssa on tapana olla), mutta ei yhtään isompaa =(. Seuraavaksi odotellaan syksyä, kun julkisen puolen paikka menee kesäksi kiinni. Syksyllä pääsen sitten pistelemään menopuria. Muistaakseni jollain on ollut menopuria eli voisko joku hieman valaista mitä se maksaa noin suurinpiirtein. Nyt sitten kesän ajan pudottelen painoani, josko se aiheuttaisi luomuoviksen ja raskauden (toiveajattelua). Onneksi painonpudotus on lähtenyt vauhtiin, nyt 1,6kg pudonnut 2 viikossa. Tavoite on reilu 10 kilon päässä, Lääkärin mukaan silloin kroppa vois toimia luomusti.
Tervetuloa kaikille uusille, teitä oli taas monta tullut lisää.
Plussanneille onnea, en enää muista ketkä on plussannut, mutta täältä lähettelen teille ison kasan vauvaliimaa.
Kaikille muillekin iso vilkutus!
-Kathy-
Hei taas!
Melkein ei tarvitse omia kuulumisia kirjoittaa ollenkaan, niin samassa tilanteessa ollaan Kathyn kanssa. Mä soitin eilen hoitajalle ja selostin koko tilanteen. Tänään sitten lääkäri soitti. Hän oli uusi tyyppi, mieslääkäri. Se hyvä puoli hänessä on, että ilmeisesti " putkiaivojen" ansioista osasi olla selkeäsanainen. Ja selkeetä tekstiä tulikin: " On ihan selvä, että sun ongelma on ovuloimattomuus ja siitä johtuu kuukautisten kiertohäiriöt. Munasolu ei siis irtoa ollenkaan, koska rakkulat ei pääse kasvamaan niin isoiksi" .
No voi mikä yllätys, johan tuo selvisi joulukuussa kierron kartoittamisessa. Nyt ei sitten ennen kesää ehditä tekemään mitään ja ovet aukeaa taas vasta syyskuussa. Syön koko kesän ajan Teroluteja ja yritän saada kierron tasoittumaan. Tarjosipa lääkäri avuksi ehkäisypillereitäkin! Sanoin suoraan, että ei kiitos. Uskomatonta. Itkuhan siinä tuli puhelun lopuksi vaikka kuinka yritin pidättää. Lääkäri sanoi loppuun ihan kauniisti, että sulla on niin selkeä tämä ongelma että eiköhän me se saada kuriin. Ja toiveita on paljon sen jälkeen.
Syksyllä päästään Kathyn kanssa yhtäaikaa aloittelemaan Menopurit. Ja sekin yhteneväisyys löytyy Kathyn kanssa, että minä olen jo tehnyt viime syksynä tuon 10 kg painonpudotusurakan, mutta ei auttanut. Toivottavasti sulla tehoaa paremmin. Nyt vaaka on jumittunut tuohon 65 kg ja pari kiloa yritän vielä nitistää.
Joudun tekemään tänään vielä raskaustestin ja sitten alan ekan 10 päivän kuurin Teroja. Vaikka tiedän 100 % varmuudella, että en ole raskaana, niin lääkärin mukaan asia on tarkistettava. Parempi tietysti olla 110 % varma. Ärsyttää vaan tehdä taas yksi negatesti.
Että syksylle menee meidän asioiden eteneminen. Nyt taidan keskittyä hää -ja kesälomasuunnitelmiin ja yrittää unohtaa tämän asian hetkeksi kokonaan. Niin paljon kun sitä nyt pystyy.
Olette aivan ihania ja toivoin teille jokaiselle sitä plussaa niin pian kuin mahdollista! Toivottavasti teistä ei olisi enää kukaan tällä puolella syksyllä, vaan voisin tulla kurkkimaan kuulumisianne tuonne o-puolelle.
-Diina-
Täällä sitä " yksinäisenä" istuskellaan. Onneksi mies ei ole tällä kertaa matkoilla kuin yhden yön. :) Yritän nyt saada aikani kulumaan surffailua harrastaessa ja jätskiä syöden. Oli ihan pakko tulla kotiin kaupan kautta, jotta voin sitten illalla itseäni lohduttaa suklaajätskillä. Meidänkään kaupassa ei tosin ollut sitä uutta Ainoa, harmi.
Voi ihanaa Piggeliina! Olipas kiva lukea kuulumisiasi, kun oli noin hyvää kerrottavaa. Nyt kaikki peukut ja peukkuvarpaat pystyyn!!! bdbd
Hellikki: Kiva kuulla, että ultrassa näkyi parannusta edelliseen kertaan. Ja ei kai siinä auta muu kuin tikkuun pissiä heti huomisesta lähtien, ettei sitten vaan mene o-hetki sivu suun. Itsekin aloitan aina hyvissä ajoin ja tuhlailen tikkuja sitten oikein huolella. No, voin aina lohduttautua sillä että pidän testitehtailijat työllistettyinä kun tuhlailen tikkuja ihan urakalla. Tsemppiä roppakaupalla!
Brooke: Loppujen lopuksi kaikki meni sitten kuitenkin ihan ok. Kurjaa tietysti, että pakkaseen ei jäänyt mitään, mutta jospa tämä siirretty jaksaisi sitten ihan loppuun saakka. Jaksamista piinapäiviin!
Kathylla ja Diinalla olikin sitten kurjempia kuulumisia. Voi surkujen surku! Älkäähän ihan kokonaan maisemista kadotko, olisi niin kiva rupatella myöhemminkin. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin enköhän täällä viestittele vielä syksylläkin.... En enää oikein uskalla toivoa mitään muuta. Olette ajatuksissani!
ONapa on ihan entisellä paikallaan. Yritän edelleen pitää yllä tätä " viilipyttymäistä" asennetta ja luottaa siihen vanhaan perinteiseen sanontaan " Pessimisti ei pety" . Joskus kuulee ja lukee plussanneiden jotenkin tienneen, että tärppi on osunut kohdalle, mutta itse en ainakaan tiedä yhtään mitään. Onkohan se sitten merkki siitä, että Onni potkaisi ohi -tälläkin kertaa.
Vilkutuksia ja huiskutuksia kaikille! Palatkaahan linjoille, kun kiireiltänne ehditte. Mukavaa tiistain jatkoa, vaikka se onkin viikon v-mäisin päivä.
-dese-
Mä oon jollain yli-pirteellä tuulella ja päivät oppilaspalaveritkaan ei tuntunu missään. Kolleegatkin naureskeli, että ollaanpa sitä hyvällä tuulella vaikka raskas palaveri edessä ja vaikesta asioista puhutaan.. On vaan tapahtunu niin paljon positiivisia asioita miehen kotiintulosta alkaen, että ei voi valittaa..
Ei voi mitään, mut mä oon kyllä jossain piinistelyfiiliksissä ekaa kertaa elämässäni ja kyllä sit v*****aa ja pudotaan korkeelta pää edellä, jos se samperin sukulainen kaartaa paikalle parin viikon päästä. No ei oo ainakaan tervetullut vieras!!!!!!!!
HELLIKKI: toivotaan parasta, että sun munikset siellä kasvaa sopivan kokoisiksi, lupaavalta ainakin kuulosti. Mä tikuttelin kp11 lähtien ja mulla oli ovis vasta kp20, joten älä menetä hermojas, jos ei heti ovisplussaa löydy :o)
BROOKE: mehän tosiaan piinaillaan samaan aikaan, kun eilen oli h-hetki! Hyvä, että sulla meni kaikki hyvin loppujen lopuks! Lääkäri sanoi mulle, että odottaa ihan rauhassa vähintään 2 viikkoa eli 28.5 aikasintaan kannattaa testata. Mulla on aina ei toivottu Sukulainen tullu melkeinpä tasan 2 viikkoa oviksesta. Yritän kyllä kaikkeni mukaan häätää hänet muualle, mut jos on tullakseen, niin sitten hän saapuupi kahden viikon kuluttua. Voi että kun pysyiskin poissa maisemista!
Lääkäri sanoi mulle muuten inssissä, että kaikilla naisilla on kohdunkaula hieman taipunut/kaareva ja se pitää aina vetää suoraksi noissa toimenpiteissä. Joillain voi sitten olla vielä ¿ylimääräisiä¿ mutkia ja se saattaa sattua enemmän, kun joutuu enenmmän ¿vetämään¿ suoraksi.
Voi ei KATHY ja DIINA! Mun kaverilla on PCO ja hänellekin oli sanottu, että pitää pudottaa painoa jotta ois paremmat mahikset raskautua. Clomit ei siis tehonnu ollenkaan ja kaikki hormooniarvot oli tosi alhaiset. Hän lähti tuumasta toimeen, laihdutti, minkä seurauksena alkoi clomit tehoomaan ja nyt heillä on lapsi! Tsemppiä teille molemmille.
DESE: vilkutukset viilipytylle :o) Mä haluan niin kovasti toivoa +++++++ mut oon sun kaa samoilla linjoilla à Pessimisti ei pety. Saan kyllä aina pyyhkeitä mieheltä, joka heti ¿nalkuttaa¿ jos yritän olla negatiivinen...
Terkkuja ja vilkutuksia kaikille Enskoille!
Iloisin ja keväisin terkuin Piggeliina (pp2) *hups, minäkö piinailen*
Ei tarvitse montaakaan päivää olla poissa niin on taas paljon luettavaa. On kyllä tosi kiva juttu, että on vilkasta palstailua!! Ärsyttää vaan kun itse en päivisin ole lähelläkään konetta ja iltaisinkin tuntuu olevan niin hoppu, ettei ehdi rupattelemaan niin usein kun haluaisi. Seuraava kertakin taitaa mennä ensi viikkoon sillä jos vain työt antavat periksi niin pitkä viikonloppu mökillä miehuuden kanssa olisi suunnitteilla =)
Täytyy tähän heti jatkaa omaa napaa sillä täti tekin ylläri hyökkäyksen myös tänne. Kierto jäi harvinaisen lyhyeksi vain 30 päivää mikä on 16:sta päivää vähemmän kun kaksi edellistä kiertoa. Muutenkaan näin lyhyttä kiertoa ei ole ollut kuin kerran aikaisemmin!!! Jotain tähän täytyy olla haudattuna =O
No perus aallonpohja itkuineen tuli kuitenkin rämmittyä juuri sopivasti äitienpäivänä. Nyt on ihan hyvät fiilikset koska tänään oli ultra ja saatiin piikitys välineet inssiä varten ja torstaina olisi aloitus. Jännittää koska nuo piikit ei todellakaan kuulu suosikkeihini mutta kyllä se siitä kun ensimmäisen saa pistettyä. Pienellä annoksella liikkeelle lähdetään IU42 vain, teillä muilla tuntuu olevan palon suuremmat annokset. PCO:n takia varmaankin kun näytti niitä rakkuloita nytkin yli kymmenen olevan. Ja maanantaina seuranta ultraan.
Tuosta kynäpiikistä (puregon) en huomannut sellaista hoitajalta kysellä että tuleeko apteekista lääkkeen mukana lisää piikkejä vai saiko niitä ainoastaan klinikalta hakemalla? Voi olla että se sanoi mutta meni ohi! Pelkästäänhän niitä piikkejä ei apteekista saa.
Buumille, Margelle ja käärölle pahoittelut tädin vierailusta. On se vaan aina kurjaa =(
Brooke: hyvä että siirto meni kaikesta huolimatta hyvin ja kovasti peukkuja pitelen ja +++pöllyä puhaltelen sinne päin =)
Naku: harmittavaa tuo sinun kropan oikkuilu mutta hieno juttu että pääsette hoidoissa aikaisemmin eteenpäin!!
Diina ja Katy huonoja uutisia molemmilla todella kurjaa jos joudutte odottelemaan syksyyn asti!
Tuuti: ovis tuntemuksia hyvä juttu, ei muuta kuin hyödyntämään =)
Hyntty: harmittavaa kun kierto venyy! Pitkät kierrot ovat tosi syvältä ;)
Piggeliina: tosi hieno juttu että pääsitte insiin peukut on täällä pystyssä =)
dese: piinailee kovasti +++++++pöllytystä!!
Killa: ultra kuulumisia odotellaan =)
Vilkutusta o/ vielä kaikille muillekin ja mukavaa viikon jatkoa!
-hapö- kp3/30-46
...Tulin kertomaan, että hengissä ollaan ja suosta on noustu!
Täällä on menossa " näyttöjen viikko" eli kuinka paljon ihminen sietää stressiä ja työtä! On meinaan niin monta rautaa tulessa, että huh!
En siis kerkeä koko viikkona varmastikaan palstailemaan, toki yritän kuulumisia hiukan lueskella =) Ilman vierotusoireita en taida selvitä...
Kovasti peukutan iloisen Piggiksen puolesta! Oli ihana kuulla teidän inssistä! Tietty peukut sinne Brookellekkin, toivotaan nyt vain parasta että tämä oli SE =)
Kaikille muillekin tasapuolisesti huiskutuksia ja kiitoksia rutistuksista, tuli tarpeeseen!
Palailen, jos hengissä selvitään ;)
-marge-
Anteeksi, että hyppään näin yllättäen sekaan... Olen taustaillut pitkän aikaa ja pian kai aktivoidun kirjoittamisen suhteenkin, kun hoitorumba alkaa taas uudella tasolla. Mutta ei siitä vielä sen enempää.
Puregon-kynän piikeistä kyselit. Minulla jäi myös kerran piikki uupumaan ja kävin kysymässä sitä apteekista. Aluksi olivat ymmällään, mutta sitten vertailemalla keksivät, että Puregon-kynään sopii sama kuin insuliinikynään. Piikit maksoivat 20 senttiä/kappale ja niitä sai ostaa yksittäin. En sitten kysynyt sitä klinikalta eli en tiedä saisiko niitä sieltä lisää ilman mitään kustannuksia.
Kovasti plussatuulia sinulle ja muillekin Ensikoille! bdbdbdbdbdbb :)
SanniAnniina
selittämättömästi lapseton, loppukuun IVF-infoa odotellen..
Työnteko ei oikein maita, joten ajattelinpa lainata näin aamupäivästä hieman duuniaikaa palstailulle ;-)
Tuisku oli kertonut ilouutisen läheisille! Voin vaan kuvitella miten ihanaa on kun saa kertoa noin hyviä uutisia :) On siinä varmaan äidit olleet ihan täpinöissään!! Vielä kerran isot onnittelut plussasta!
Käärö: joko simppatestien ja verikokeiden tulokset on tiedossa?
Hellikki: siellä oli munikset kasvaneet oikein reippaasti, hienoa!
YA: No olipas sählinkiä reseptin kanssa, höh! Mutta kyllähän tuo viinikylmiö on myös ihan asiaa näin kesän kynnyksellä ;-)
Brookella on nyt siirto takana! Harmi että prosessi oli hieman työläs, pääasia kuitenkin että pikkumatkalainen saatiin perille asti! Piinailutsempit sinne :)
Kathy: Hitto soikoon kun ne clomit ei tehoa niihin muniksiin ja odottelu siirtyy syksyyn, tosi ärsyttävää. Mä olen piikittänyt yhden kierron Menopuria ja toiseen yritykseen kävin ostamassa eilen uuden satsin, 10 annosta maksoi 163,30¿ eli ei ihan ilmaisia myöskään nuo.
Naksu odottelee tätiä, hyvä ettei ole tullut oven taakse koputtelemaan liian aikaisin ;-)
Diinallakin homma siirtyi syksyyn, voi pihkura :( *lohtuhalaa*
Piggeliinalla on mieli korkealla, hienoa! Iloisuutta tulvahti tännekin oikein aimo annos :) Kiva kuulla, että ensimmäinen inssi on takana! Jospas mekin päästäisiin tässä kierrossa...
Dese: Jopas täällä piinaillaan, nyt kun käy palstaa läpi niin täällähän on piinailija jos toinenkin - täällä on sormet ja varpaat ristissä myös sun puolesta!
Häpön kanssa lähdetään sitten pistelemään samana päivänä eli huomenna - mulla aineena tosin Menopur. Puregonista sen verran, että siinä lääkepakkauksessa on mukana niitä neuloja, en nyt varmana muista mutta olisko ollut joku 5kpl...ja kuten SanniAnniina sanoi, niitä voi myös ostaa apteekista. Tosin mulla on hämärästi sellainen mielikuva, että olisin jopa saanut niitä ilmaiseksi muutaman ylimääräisen kun pyysin...
ON: Klinikalle on nyt soitettu ja uusi satsi Menopuria on pakattu matkalaukkuun, eli huomisesta lähdetään taas piikittelemään. Eka ultra on sovittu ens viikon ke ja silloin kyllä tämä mimmi purnaa oikein kunnolla sitä inssi-asiaa. Tämähän on varmaan viimeinen yritys nyt ennen klinikan kesätaukoa, joten johan on p-kele jos ei voida kunnon yritystä tehdä *MURRRRRR*
Huomenna on siis edessä reissuun lähtö, joten palstailemaan pääsen vasta ensi viikon puolella.
Vilkutukset ja halaukset kaikille Enskoille!
-Buumi
Killa: Tule heti kertomaan ultrakuulumiset kun pääset, täällä odotellaan jo!! :)
Pigge: Hienoa että pääsitte inssiin ja kaikki oli mitä parhaimmin päin! Nytkö se sieltä tulee se kauan odotettu ja ansaittu plussa?!!!
Ull-Maj¿lle ja Janille taas huiskutuksia!
Hellikillä oli muutamakin möllykkä löytynyt, hyvä juttu! Onhan tuo tikuttelu vähän inhottavaa, mutta pieni vaiva kuitenkin jos apua on! Ja Sinkkuelämä uppoa tähän likkaan ainakin edelleen, vanhat tai uudet jaksot, ihan sama! ;)
Brooke: Huiii, miten jännittäväksi teillä meni! Mutta hyvä että kuitenkin yksi ¿selvisi¿ ja saatiin siirrettyä, eihän siihen muuta tarvitakaan! ;) Nyt on teillä todelliset piinishetket, loistavaa!!!
Kathylle tsemppiä painonpudotukseen, uskotaan siihen että se auttaa!!!
Diina: Olipas suorasanainen lääkäri... Tosin toisinaan sitä toivoisikin, ettei tarvitse epävarmuudessa olla. Mutta toivotaan että Terot auttavat ja syksyllä viimeistään sitten teille tulee se pieni ihme sinne masuun kasvamaan!
Hapö: Voi ei, harmin paikka! Mutta hyvä että olet jo sieltä pohjalta noussut ja nokka on kohti tulevaa! Peukut on pystyssä inssin suhteen!
Marge: Ja sinne kanssa, hienoa että olet selvinnyt jo pahimman yli! Ja tsemppiä työpaineiden kanssa, tällä hetkellä tiedän kanssa todella, miltä ne tuntuvat!!
SanniAnniinalla taitaa olla samansuuntaiset suunnitelmat kuin meillä, ivf:ää odotellessa... Koskas teille se on suunnitelmissa?
Buumille hauskaa matkaa ja jaksuja piikittelyiden kanssa! Tuuhan sitten kertomaan miten matka meni!
Täällä se tättärä jo kolkuttelee ovella, nyt ois sitten se aika kun saisikin tulla (ainakin mun laskelmien mukaan :D ). Eilen jo tuhrutteli lupaavasti, tuntemukset on selvät mutta kunnon vuoto vielä puuttuu! Nyt tänne se, pyydän! ;) Olipa muuten hassua lukea, kun joku täällä taisi piinailla meidän puolesta, itsellä ei meinaan ole tässä kierrossa käynyt mielessäkään että olisi voinut onnistaa... Ja käytännössä mahdotontahan se olisi ollutkin, kun munis jonnekin katosi kesken kaiken :) mutta yleensä olen silti saanut itseni piinailemaan. Eli ensimmäinen täysin piinaton kierto koko yrityksen aikana, onhan sekin jo jotain! ;) Kovasti jo toivon, että voisin soittaa sinne klinikalle ja varata ajan suunnittelulle, saisi vähän varmistusta että tämä ivf on tosiaan totta!
Mutta palaillaan, olen yövuorossa seuraavat päivät joten nukun päivät, mutta kyllä varmasti piipahtelen täällä kuitenkin!
Täällä tylsistynyt kotihiirulainen, joten ajattelinpa laittaa vähän päivitettyä " esittäytymistä" , josko Killa jaksat seuraavaan vaihtaa... Eli:
Ikä: 27, mies vielä 26 :)
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
Kiitos ja kuittaus! =)
Kivalta tuntuu, kun täällä oli jo ultrakuulumisia kaivattu! :)
Ja aika jänniä uutisia onkin, joten heti omaan napaan: ultrassa siis tänään kp 11 käyty ja edelliseen kiertoon verrattuna mä olen ollut nopea, kun yksi 15mm kokoinen munis siellä köllötteli! (Ei muuten ainakaan ollut siis tehoaan menettänyt se yli-ikäinen Puregon!) Olin laskeskellut että inssi osuisi ensi viikon puoliväliin, mutta lääkäri arveli että todennäköisesti lauantaille tai maanantaille. Perjantaina seuraava ultra ja sit varmaan jo jotain selviää. Toivoisin että inssi tehtäis jo lauantaina, koska luultavasti maanantaina munis ois sitten taas jo irronnut ja ajoitus menisi jälleen pieleen. No aloitan nyt tikuttamaan ovistakin varalta, vaikka pyysin mieluummin useammin ultria, jotta ei kävisi kuten viimeksi ja testi ei tulekaan positiiviseksi ollenkaan.
Limiksen paksuudesta mä teiltä kysyisin, kun mulla oli jotain päälle 6mm ja lääkärin mielestä se oli " hieno" . Aiemmin se ei ole noita paksuuksia mulle ilmoitellut, joten en yhtään tiedä millainen sen pitäisi olla tässä kierron vaiheessa ja millainen ovisaikaan. Joku teistä varmaan tietää?
Naksu: jees, mä päivitän sut! Hassua että kerran säkin tätsää oikein kutsut! ;)
Buumi: joo mä murisen kanssa teille sitä inssiä! *mur*
Hapö: jo johan oli sulla lyhyt kierto eli pahoittelut taas tädin vierailusta! :( Mutta sitten vaan pistelemään, mulla on kanssa toi Puregon, mutta 50IU jolla on kivasti aina (= 2 kierrossa) 1 munis kasvanut. Siinä paketissa on 6 neulaa, joten sulla ei tule riittämään , kun siinähän on vähän ekstraakin siinä ampullissa (mä olen pistänyt ampullista 8 kertaa). Itse pyysin viimeksi apteekista lisäneuloja ja antoivat niitä muutaman ilman lisämaksua.
Brooke: jihuu!!! Hienoa, että säkin pääset nyt piianilemaan! Vähänlaisesti " saalista" mutta onneksi sentään se yksi, joka toivottavasti riittää vähäksi aikaa!
Piggeliina: no johan sielläkin asiat etenee vauhdilla! Kivaa! Nyt vaan onnea piinailuun! :)
Dese, Diina, Kathy ja muutkin *huiskutus* kun nyt pitää joutua kauppaa! Koitan palata paremmalla ajalla kommentoimaan lisää!
Killa
¿ajattelin vielä tulla teitä moikkaamaan *moimoi*.
Kiitoksia tsempityksistä ja ihan oudolta tuntuu olla ite tässä piinailijan roolissa. Mutta kyllä se kummasti tuolla pääkopassa joku toivonkipinä herää ja joku extravaihde menee on-asentoon, vaikka kuinka yrittää itelleen toitottaa ja todistella, että ottaa ihan rauhassa ettei sitten liikaa pety. Mutta kyllä on kuulkaa pirun vaikeeta olla ajattelematta.
Tulee siis ihan hyvään saumaan meidän pikku lomareissu ja saa muuta mietittävää, kuten shoppailu!!!! Mun mies on kyllä aika reipas ja alkaa valittaa selkäkipua vasta aika myöhään ;o)
HAPÖ: hauskaa mökkireissua teille :o) Hyvä, että sulla oli lyhyt kierto, jos nyt sellasesta voi ilahtua.. Itsekin pitkäkiertolaisena aina ilahtuu lyhyemmästä kierrosta sillä tavalla, että sitten pääsee uuten yrityskiertoon aikaisemmin... Ai niin, ja tsemppiä piikitykseen -hyvin se menee.
MARGE: otahan iisisti, ettei tuu liikaa stressattua ja paiskittua duunia. Toivottavasti menee kaikki hyvin ¿näytössä¿. Kiitti tsempityksestä :o)
SANNI-ANNIINA: tervetuloa joukkoon parhaimpaan!
BUUMI: muriset oikeen kunnolla, niin eiköhän se inssi sieltä ¿kaupan päälle¿ toivottavasti irtoa... Miks muuten teille ei lääkäri oo inssiä vielä ehdottanu? Mä täällä peukutan teidän ja inssin puolesta.
NAKSU: Niinpä! Aattele jos tuliskin plussa, ois varmaan aika shokissa siinä tapauksessa.. Mutta onnellisessa sellaisessa ;o) Mä annankin tättärälle sun osoitteen, niin ei tarvii meille tulla parin viikon päästä. Saa tulla sua sinne nyt kiusaamaan. Mä vieläkin ihmettelen sun muniksen katoamistemppua...
KILLA: nyt sitten peukut pystyyn, että munis irtoo sopivana pävänä ja inssi tehään just sopivaan aikaan. Edellytykset kuulosti ainakin hyvältä!
Kaikille ihanaisille naisille oikeen ihanaa viikonloppua! Meikäläinen palailee palstoille ens viikolla.
Vilkutukset jokaiikalle Piggeliinalta (pp3)
Miten voikaan ihminen olla näin lapsellisen innoissaan tätsästä ¿ en odotellut vielä ollenkaan, olihan eilen vasta kp 34 ja viimeksikin kierto oli 40 päivää. Perjantaina pääsen sitten ekaan ultraan ja verikokeeseen... ja jos, jos, jos tämä alkanut kiertokin olis tällainen meikäläisen mittapuussa lyhyenläntä päästäis inssiinkin jo ihan pian :))
Anteeksi omanapaisuus, mutta on niin hauskaa päästä edes jotakin puuhailemaan ¿ vaikka vaan kierronkartoitusta... Miehelläkin on simppatesti toukokuun 29. ja oli käsketty kotona ¿tyhjentämään¿ 27 pvä. Täällä ne on niin ihanan hienovaraisia näissä asioissa... multakin kysyivät saavatko tehdä ultran, kun se tarttis tehdä sieltä alakautta ¿ you know...
Diina: Voi kurjuus noita kiertoja... toivottavasti Terot auttaa ja saat kierrot kohdalleen ja pääset sitten syksyllkä tositoimiin. Tiedän miten turhauttavaa on odotella tätiä eikä mitään tapahdu. Mun kierrot on aina olleet super stressiherkkiä ja pelkäsinkin salaa että mun tätsä taas jäis jonnekin ujostelemaan nyt just kun sen tarttis tulla. Nyt sitten vaan antaudut ihan täysillä kesään ja hääsuunnitteluun...
Naksu: Voi kun se täti nyt ymmärtäisi tulla, eikä vain kolkuttelisi siellä kulman takana... Teillä se ivf alkaa nyt sitten olla jo ihan kohta ¿ kyllä on jännät paikat! Toivottavasti kaikki sujuu loistavasti!
Brooke: Hienoa että saitte yhden siirrettyä! Toivotellaan nyt sinne vaan kovasti tarraliimaa, teippiä jne. Kurjaa ettei pakastimeen jäänyt mitään, mutta toivottavasti niitä ei tarvittaisikaan...
Dese: Sinäkin siis olet työmatkaleskenä. Matkustaako miehesi paljonkin? Meillä osa tätä hoitosoppaa on se tosiasia, että mies on matkolla kolme viikkoa kuukaudesta eli joudutaan vähän sovittelemaan... Toivottavasti oireet ei ole kuviteltuja vaan ihan oikeita oireita ja tällä kertaa olisi nyt ihan aikuisten oikeesti tärpännyt!
Piggeliinalle onnittelut inssin johdosta! Toivottavasti nyt sitten tärppää! Ymmärrän hyvin sun mielialan... varmasti tuntuu jo nyt siltä että kulkee ainakin 3senttiä ilmassa. Nautihan shoppailusta ja reissusta! Hyvä että on jotain tekemistä piinaillessa...
Hellikki: Onnea ja onnistumisia tikutteluun... toivottavasti se ovis löytyy sieltä oikealla hetkellä ja kaikki menee nappiin!
Kathylle voimia painonpudotukseen... ja toivottavasti urakkasi palkitaan sitten omalla kääröllä.
Hapö: Hienoa että mieli on jo parempi :) Vaihtelevat kierrot ovat kyllä maailman ärsyttävimpiä... koskaan ei tiedä koska se tätsä aikoo tulla vai tuleeko ollenkaan... Toisaalta nyt tekin pääsette inssiä valmistelemaan.
Margelle voimia jaksaa kiiristä viikkoa töissä!
Buumille onnea uuteen yritykseen ¿ vaadit nyt sitten oikein kovasti sitä inssiä! Oikein hauskaa matkaa teille! Otahan kaikki ilo irti!!!
Killan munikset ne siellä ottaa kasvuspurttia ¿ hieno homma! Toivottavasti nyt saatte inssin aikataulun kohdalleen.
Nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta hommiin...
Yksis (kp1 ¿ Jee!!!)
Kylläpäs täällä on pinouduttu, huh! Pariin päivään en ole ehtinyt palstailemaan ja tässä tulos -aamukahvin lomassa yritän vimmatusti selata viestejä läpi. Mutta kiva vaan, että tämä koaliitio on näin aktiivinen :)
BROOKE, toivottavasti nyt tärppää, sen kyllä sulle tämän ruljansssin jälkeen soisi. Onko olo jo helpottunut eli olet päässyt eroon krampeista?
KATHY ja DIINA, hitsi tuota teidän tilannetta. Roppakaupalla kärsivällisyyttä molemmille, jos tosiaan hoitojen jatkumisen kanssa joudutte odottelemaan kesän yli. Yrittäkää nauttia kesästä ja kerätä voimia syksyn koitoksia varten -ja kai on olemassa edes pieni mahdollisuus luomuplussalle, kunhan stressi helpottaa... Diina, onko siis suunnitelmissa omat häät? Ihanaa, meitsi rakastaa häitä! Isoja ja pieniä, kesähäitä, talvihäitä, teemahäitä, prinsessahäitä, niin vieraana kuin päähenkilönä (josta kokemusta siis huikeat yksi kerta :)... kerrohan suunnitelmistanne, niin voidaan fiilistellä mukana.
PIGGELIINA piinailee Brooken kanssa samoissa. Jalat maassa, mutta pää taivaissa, niinkuin pitääkin :)
Reissuleski ja siis kohtalotoverini DESE, on tainnut päästä taas kullan kainaloon, kun ei ole kuulunut mitään pariin päivään. Tulehan kertomaan uutisia uteliaille enskaystäville.
YKSIS kans pääsemässä vauhtiin, hienoa! Suomalaiseen tapaan tottuneena tyyliin " päivää ja otapas pöksyt sitten pois" tuo amerikkaisten hienovaraisuus saa hymyilemään :) Mullakin mies reissaa paljon työn puolesta, mutta onneksi lähinnä kotimaassa, joten olen velvoittanut perhesovun nimessä olemaan paikalla tarvittaessa. Mutta tokihan se vähän hankaloittaa, joten toivottavasti aikanaan h-hetken tullen saat miehen paikalle ja kaikki menee putkeen -kirjaimellisesti.
HAPÖ, onnea sullekin muniksien kasvatteluun. Kyselit myös Puregon-kynän neuloista. Kuten Killa jo taisi kertoa, niin siinä 300 yksikön ampullipaketissa tulee mukana kuusi neulaa ja lisäksi tuo 300 yksikköähän on sitten oikeasti ainakin 400 yksikköä -mikä mun matikallani oli ensin vähän vaikea ymmärtää :) Tosiaan lisää neuloja tulet tarvitsemaan ja niitä siis saa joko apteekista tai esim. itse pyysin pari lisäneulaa klinikalta.
BUUMIlle vilkutukset perään -hyvää matkaa! Tahtoo kans, vaikka vasta kuukausi sitten kotiuduttiin Välimeren lämmöstä... Buumi ja Hapö muistaa tulla sitten heti ensi viikon ultrien jälkeen antamaan täydellisen tilannekatsauksen.
Ja tilannekatsauksista puheenollen, KILLA, vitsit mikä kasvupyrähdys! Onnea! Meinaat sitten repiä oikein kunnon etumatkan meitsiin, vai kuinka? Peukut ojennuksessa, että perjantain ultrassa olisi luvasssa hyviä uutisia ja lauantain päiväohjelmassa olisi se inssi. Limakalvon paksuudesta kyselit; ei hajuakaan mikä pitäisi milloinkin olla, mutta mulla maanantain (kp 12) ultrassa oli reilut 8 milliä, josta siis aimo kehut lääkäriltä. Joten ihan perusnaisenlogiikalla tuo reilu 6 mm kiertopäivänä 11 kuulostaa hyvältä -hyvä tyttö!
ON: kp 15 ja Puregonin piikittely & oviksen tikuttelu jatkuu. Johtuiskohan juuri tuosta reippaasta limiksestä, että täällä " vaivana" tulva eli ihan käsittämätön lorahtelu -kohta lisään Tenat kauppalistalle :o Oviksesta ei tikkujen perusteella kuin haaleaakin haaleampi aavistus, mikä ei toisaalta ole lainkaan yllätys, mutta toisaalta alkoi pelottaa ettei olisi käynyt kuten Killalle viime kierrossa. Huomenna kuitenkin ultra, joten sittenhän tuo selviää.
Olette varmaankin jo aiemmin ehtineet tästä keskustella, mutta kysynpä kuitenkin, että kuinka laajasti olette yrityksestä ja hoidoista läheisille, kavereille yms. kertoneet? Vaikka olemme tosi läheisiä molempien vanhempien kanssa, niin jostain syystä (vähemmän paineita?) olemme pitäneet asian vielä täysin omana tietona. Nyt kyllä sovimme, että meni tämä ensimmäinen hoitokerta syteen tai saveen, niin kesällä kertoisimme vanhemmille tilanteestamme.
Ulkona on taas täydellinen ilma puutarhatöille, ihanaa! Olen yrittänyt vältellä taimitarhoja viime aikoina, kun tätä ylimääräistä rahanmenoa näiden hoitojen myötä on ihan kiitettävästi, mutta eilen tuli pakottava tarve käydä hakemassa pari laatikkoa perennoja. Niiden kimppuun siis tänään.
Vilkutukset kaikkille enskattarille!
Viikonloppu meni palstailun osalta ihan ohi, kun kerrankin oli yhteistä luppoaikaa miehuksen kanssa. Yritettiin sitten viettää laatuaikaa ihan varastoon, huomisesta alkaen kun olen taas " työmatkaleski" . Onneksi sitä on jo niin paatunut tähän yksin olemiseen, että pystyn jopa nukkumaan ilman vieruskaveria. Nämä yksinäiset päivät ja illat tietävät sitten toki sitä, että vietän täällä enemmän aikaa. Toivottavasti ei tarvitse kirjoitella ihan yksikseen.
Tervetuloa hyntty mukavaan joukkoon! Kurjaa, kun kierto heittelee. Oletko jo käynyt siellä naistenpolilla verikokeessa?
Killa: Aika pian siihen pistelyyn ilmeisesti tottuu. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitsisi tämän kierron jälkeen neuloja vilkuilla. Peukut pystyyn keskiviikon ultraan!
Yksis: Kyllä noi hoitoihin uppoavat rahasummat kuulostavat huikeilta, onneksi saatte vakuutuksesta apua. Olipas teillä hajamielinen tohtorisetä, toivottavasti saat lääkkeet kuitenkin pian. Ja onhan se viinikylmiökin kyllä ihan tarpeellinen juttu. Kuinkakohan pitkään ne viinit siellä säilyvät? Jos " joudut" vaikkapa aloittamaan sellaisen pakkoraittiuden... :)
Brooke: Hyvä, että punktio meni ok. Mitenkähän siirto on sujunut? Kerrothan kuulumisia mahd. pian. Odottelen täällä malttamattomana.
Naksu: Ihanaa, että teidän lekuri sai aikataulua siirrettyä. Toivotaan, että täti ymmärtää asian ja tulee sitten oikealla hetkellä.
Tuutimari: Joko ovis on ilmoitellut itsestään?
Margelle halitus. Kylläpä se täti päivän valitsi. Ihan kun ei muuten muistettaisi, että vauvahaave on vielä toteutumatta.
Hellikki: Ethän vielä liikaa tänne päin vilkuile, odotellaan rauhassa vielä viikko ja toivotaan, että joku harhauttaisi tädin eksyksiin. Toivon kovasti, että inssinne toteutuisi toukokuussa. Jospa ne munikset ottaisivat kunnon kasvupyrähdyksen.
Buumilla on kaupunkiloma tiedossa, mukavaa. Kyllä pieni loma piristää aina. Halitus sinullekin tuon tätipirulaisen vuoksi. Voi kumpa sen akan saisi tuupattua jonnekin muualle. Harmittaa niin meidän kaikkien puolesta tällainen suossa tarpominen.
Käärö: En osaa valitettavasti sanoa juuta enkä jaata tuohon vakuutusasiaan. Itse en ole koko asiaa edes miettinyt. Toivottavasti löydät aikaa soittelemiseen. Ei tarvitse sitten yksinään asiaa pähkäillä. Ikäviä tätikuulumisia oli sinullakin, kurjaa. Tsemppiä!
Voi Diina! Ikävää, että hoidot lykkääntyvät. Onko lääkäri sanonut mitään tuohon menkka-asiaan? Olisiko sitä mahdollista tutkia jollain tavalla?
Häpö, Bianco ja Tuisku: Vilkutuksia teillekin!
ON: Kuten tuolla aikaisemmin Hellikille kirjoittelinkin, yritän odotella viikon ihan rauhallisesti ja sitten vasta miettiä syntyjä syviä. En halua yhtään miettiä ja puntaroida olotilaani, koska tahdonvoimalla saa ihmeitä aikaan. Sehän me kaikki tiedetään... Paljon on toki uutta verrattuna aikaisempiin kiertoihin, mutta se ei tarkoita vielä yhtään mitään. En ainakaan luota siihen. Yritän siis jatkaa tällä neutraalilla linjalla, katsotaan kuinka käy.
Mukavaa viikon alkua kaikille! Palailen taas, luultavasti jo huomenna.
-dese-