Mikä nimeksi Alisan siskolle
Antakaapas ehdotuksia Alisan pikkusiskon nimeksi. Ehdotuksia niin tavallisista nimistä kuin erikoisimmista. Ei tarvitse alkaa välttämättä A kirjaimella, mutta jotenkin olisi kiva jos sointuisi yhteen esim. sa loppukirjainten kautta.
Kommentit (12)
A-alkuisia:
Aino
Amalia
Amanda
Annika
vokaali+L -alkuisia
Olivia
Ilona
ja jo ehdotettu ihanainen Elina
-sa loppuisia
Maisa
Kaisa
Melissa
Jelisa
Raisa
Tessa
Vanessa
Odessa
Larissa
Muita samoja kirjaimia omaavia nimiä:
Saila
Salla
Salli
Silja
Totta että Elisa olisi aivan liian samanlainen ja itse olen Elina, jotan se nyt ei ainakaan käy...Miisa nimeä olen vakavasti harkinnut, mies ei kommentoi mitenkään :)
Osa nimistä kuten Salla ja Saila on hyviä perus suomalaisia selkeitä nimiä, mutta käytössä jo kavereden niminä :)
Vaikeempaahan tää on kun ensimmäisen kohdalla ja sekin oli jo hirrvittävän vaikeaa (vieläpä yksimielisyyteen pääsy)
jo ehdotetuista ainakin
Miisa
Maisa
-sa päätteen puolesta
Elena
en tiä meniskö Elinan ja Alisan kanssa sekaisin?
muita:
Vilma, Valma, Viola!
Selma, Sofia
Martta, Miina, Maria, Minea
Riina, Rebekka
Olivia, Olga, Oona
Aurelia, Anna/Anni, Aino
Kaisla, Kaisli
Pihla, Pinja, Pieta
Beata, Fiona
Ellen, Edith/Eedit, Emilia
Hanna, Hanni, Henna, Henni, Hilla
Ilona! Inari
Judit, Julia
Lotta
Nella, Nelli, Neela
Tuulia
-sa paatteisia ja pari muuta kaveriksi
Elsa
Eloise
Iris
Julia
Kristanna
Luisa
Luminosa
Maisa
Kaisa
Nessa
Teresa
Alisa on toisaalta sellainen nimi etta sen kanssa sopii melkein mika vaan esim Aurora tai Lola tai Heleena
koska se on yhdistava tekija sun ja sun tyttaren nimissa!
LI-alkuisia muutama:
Lianna
Lilia
Lilianna
Linnea
Lidia
Elli
Silja
Melina
Melissa
Elissa
Olivia
Anna
Aada
Aava
Isla
??
Elsi
Elle
Adele
Anniina
Matilda
Annu
Saana
Emmi(ina)
Iines
Pipsa
Irina
Emilja
Evita
E(e)rika
Inka
Minka
Minja
Sanni
Senni
Sohvi
Elise(taitaa olla liian samanmoinen)
Muusa
Marikki
Saimi
Eli uuden tiedon (äidin nimi) valossa annan kannatukseni jo ehdotetulle Olivialle. :)
Meillä on 2-vuotias Alisa-tyttö ja hänen siskonsa on Ada. Tyytyväinen olen ollut nimivalintoihin muuten, mutta ehkä olisin mieluummin kumminkin halunnut kahdella A:lla eli Aada. No, sama se, kauniita nimiä mielestäni molemmat. :)
Kiitos hyvistä nimivaihtoehdoista, jotenkin muiden " ajatuksien" voimalla tulee paljon hyviä ja parempia nimivaihtoehtoja.
Jatkaa listaa kernaasti saa, jos vaan tulee vielä lisää vaihtoehtoja mieleen.
Suosikit ehdottomasti:
1. Miisa (pelkään vaan että siskon nimeä aletaan vääntää Aliisaksi)
2. Mimosa (mies ei ainakaa VIELÄ syty, hänelle tulee mieleen
moottoripyörä Suzuki, Kawasaki :)
3. Saana
4. Elsa (oma mummu oli Elsa, vanhainkodin työntekijänä kammoksun
" vanhojen mummujen" nimiä lapsilla :) en halua loukata ketään,
mutta väkisinkin vuosikaudet niiksi vanhuksia kutsuneena aina esim. Helmi tai Martta nimen kuullessa pikku vauvalla rupeaa hymyilyttämään :) vaikka niin kauniita nimiä kuin ovatkin.
Olivia olisi hyvä vaihtoehto, mutta olen/olin sen jo miettinyt toiseksi nimeksi, siskolla Emilia (Alisa Emilia)
Aada on kaunis nimi, mutta jotenkin tuntuu että sitä on vähän joka toisella " kotikulmillakin" se pysyy kuitenkin vaihtoehtona.
KIITOS KIITOS KIITOS kaikille (ja jatkakaa :)
Ihastuin tuohon Silja vaihtoehtoon paljon, mutta mies käski antaa samantien Viking toiseksi nimeksi :)
Todella kaunis ninmi
Reipas, raikas ja kotimainen. Elisa puolestaan olisi AIVAN LIIAN samanlainen. Elinassa siskokin olisi yksilö, ei siskonsa tiku-ja-taku-varjo. ;)
Lenitakin olisi kivan erilainen! :)
-sa -loppuisia saa muut ehdottaa. Miisa ja Mimosa ovat nyt mieleen tulevista parhaita Alisan pariksi ja nekin jotenkin " ontuvia" .