Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOIDEN viikot 19 & 20 +++

06.05.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]kä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan ja terkut siis ensimmäisestä ultrasta! Ja siinä ne uutiset sitten aikalailla olikin, kiitos ja näkemiin :) Kroppa on kuin meitin kauppakassin vanha ja laiska dieselmoottori, joka lähtee vähän yskien käyntiin. Eli olen siis reagoinut Puregoniin tosi maltillisesti, mitä vähän aavistelinkin, kun luomukierrotkin on himpun pitkät (32 päivää) ja Puregonannos pieni.

Joka tapauksessa, follikkelit oli siis vielä ihan pieniä (9 mm) ja harmikseni se " mahdollisesti-ehkä-suattaapiolla-pcotyyppinen" oikea munis näyttäisi tässä kierrossa olevan niskan päällä. Jatkan siis viikonlopun yli pienellä Puregon-annoksella (50 iu) ja maanantaina ultraan uudelleen. Aika epävarmalta tuo inssi toukokuussa vielä meidän kohdalla vaikuttaa.

Killa, vielä ehdit siis hyvin kiriä kiinni. Tähdätäänkös samaan päivään ja pyydetään sitten vl:sta viereiset huoneet -spooky...

Aloitin taas maailman- eli omasta navasta, mutta mitäs muille kuuluukaan? Täällä käy taas semmoinen sutina, etten millään meinaa pysyä perässä.

Brooke, oletsä kyllä aikamoinen sissi! Hatunnoston arvoiselta kuulostaa tuo tämän päivän suoritus -toivottavasti se myös palkitaan eli peukut on pystyssä, jotta maanantaina olisi alkio tai pari siirrettäväksi. Lepäilehän nyt ansaitusti viikonloppu.

Hei, kohta on jänskät paikat monella: marge ja dese ja Buumi ainakin yritää pysyä kooleina, mutta muu palsta piinailee teidän puolesta kohta siihen malliin, että kyllä se eipäs-juupas-ajatusleikki kohta teidänkin alitajunnassa jyllää. Kaikille peukutukset piinailuun!

Nuo ympäristön vauvauutiset on kyllä joka kerta pieni läpsäys vasten omia kasvoja; vaikka kuinka on aidosti onnellinen ystäviensä puolesta, niin silti harmittaa...

Ihanaa, kun on viikonloppu! Viikko oli tosi raskas töissä ja oli nämä kaksi lekurikäyntiäkin sumplittavana. Olen kuitenkin luonteeltani tämmöinen puuhatanttara, joten en oikein osaa rentoutua ihan vaan olemalla. Niinpä viikonlopulle olen suunnitellut ikkunanpesua kunnon viikkosiivouksella höystettynä ja jälkkäriksi sitten puutarhan mylläämistä. Ja rentouttavaa on sekin, että kun mies on reissussa, ei vaihteeksi tarvitse miettiä komppanian muonitusta -kyllä jääkaapista aina jotain syötävää löytyy. Vois kokeilla vaikka sitä uutta Aino-maitosuklaajäätelöä...

Viikonloppuja kaikkille!

Vierailija
62/99 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja nyt nopeesti vaan omaa napaa...

Ihan setähän se meidän lääkäri oli ja ainakin huhupuheiden mukaan osaa asiansa...

Hoito aloitetaan tutkimuksilla eli mun kierron kartoituksella... en tiedä tehdäänkö se Suomessa samoin - en ainakaan muista lukeneeni... eli: Kp3 otetaan verikoe (FSH ja Estradioli), Kp 5-9 syödään Clomeja 100mg/päivä ja Kp 10 on uusintaverikoe ja ultra. Tällävälin miehuus saa käydä simppatestissä ja jos kaikki näyttää hyvältä tehdään seuraavaan kiertoon inssi. Inssin olis tarkoitus olla Clomiavusteinen ja täällä itsestäänselvyys on tuo Pregnyl irroituspiikki (ei siis testailla ovista ollenkaan), josta 36 tunnin kuluttua on inssi - ja ennen kuin inssiin päästään juostaan joka välissä ultrassa... :)

Rahaa palaa - omista labroista en vielä tiedä, mutta tän päiväinen konsultaatio (siis pelkkä keskustelu) oli $250 ja miehen simppatestin hinnaksi tulee $710 - onneksi, onneksi vakuutus maksaa osan...

Hyvää viikonloppua kaikille ja halauksia ja vilkutuksia ja kannustuksia ja jaksuja kaikille piinailijoille ja Brookelle onnea maanantaiseen siirtoon - ihan, ihan varmasti siellä on siirrettävää...

Yksis Kp30 - tätiä odotellessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ihanaa olla jälleen kotona *pyyhkäisee hikeä otsalta* Oli sinällään ihan hyvä reissu, tosin aika uuvuttava kun joka päivä istuttiin palavereissa ja väännettiin ryhmätöitä aamusta iltaan, ja sit kun olis vaan tehny mieli mennä omaan rauhaan hotellihuoneeseen, niin eihän se käynyt kun piti joko mennä syömään tai muuhun " kivaan ilta-aktiviteettiin" ...

Naksu se siellä odottelee tätiä kylään. Toivottavasti malttaisi pysyä poissa vielä jonkun aikaa, että ajoitukset menisivät mahdollisimman nappiin jatkoa ajatellen!

Brookella oli punktio mennyt hienosti :) ja maanantaina siirtoon!! Täällä on niin hyvät kutinat asian suhteen, että eiköhän se siitä lähde *pitelee peukkuja* Ovatko jo soitelleet klinikalta?

Killa: Luulisi, ettei se nyt niiiiin päivän päälle voi olla noitten käyttöjen ja avaamisten kanssa. Soita vaikka apteekkiin ja kysäise heidän mielipidettään niin saat varmistuksen asiaan!

Hellikillä eka ultra takana. Kuulostaa tutulta, kun itse pistelin Puregonia tuolla samalla annoksella ei muutoksia ekassa ultrassa ollut nimeksikään. Kuitenkaan eivät ihan heti annosta nostaneet, vaan taisin sitten vasta ihan vikat 3pvää tai jotain pistellä 75IU:ta. Jouduinkin tosin sitten pistelemään kaiken kaikkiaan reilu parisen viikkoa kun olin niin hitaasti syttyvää sorttia ;-)

YA:llakin eika käynti takana! Hienoa, että hommat etenevät :) Aika kovia nuo hinnat, onneksi vakuutus tuo niihin apua.

Terkkuja myös Tuutimarille ja muille Enskattarille!

(o) ei uutta auringon alla, piinailun merkeissä mennään.

Totesin, että ensi viikolla (to-su) edessä on pieni kaupunkiloma ystäväpariskunnan kanssa. Yleensä yhteisten reissujen aikana ollaan aina silloin tällöin levätty jossakin pubissa ;-) mutta nyt mietin vaan miten ihmeessä selitän oman juomahaluttomuuteni heille?!? Tietty jos täti kurvaa paikalle ennen lähtöä asiaa ei tarvitse miettiä, mutta jos ei niin...Jos ovis oli viikko sitten perjantaina, niin eihän sitä esim keskiviikkona vielä kannata testailla, eikö?

Nyt pesukone päälle ja sitten huushollia siivoamaan. Ilma näyttää tosin niin lupaavalta, että saattapi olla että siivoamiset jää ja tämä muitsu siirtyy suoraan partsille lukemaan...

-Buumi

Vierailija
64/99 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tulla kuokkimaan teidän pinoon ja onnittelemaan Tuiskua plussasta, aivan mahtavaa!! Nyt paljon tarroja mukaan! Nauti plussatunteesta!!

Myös Brookelle onnittelut hienosti onnistuneesta punktiosta, Killalle tsemppiä toiseen inssiin (se meilläkin toi toivotun tuloksen!) ja Naksulle onnittelut IVF:n aikaistumisesta!

Ja kaikille muillekin enskakamuille tietenkin oikein paljon heilutuksia ja halauksia!

Bianco

Vierailija
65/99 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoinen päivä näyttäisi tulevan! Ja mikä parasta, mun olo on mitä mainioin, maha on enää ihan pikkuisen hellänä mutta liikkumaan pystyy jo normaalisti. Jospa sittenkin kiipeäisin hevosenkin selkään jo tänään. Jos ratsastan vain käyntiä niin ei siitä voi haittaa olla!

Tänä aamuna aloitin Luget. Mua alkoin oikein naurattaa, kun ajattelin, että tässä hoidossahan ei ole ollut yhtään ainoaa lääkettä joka otettaisiin suun kautta, sen sijaan kohta kaikkiin mahdollisiin muihin paikkoihin on työnnetty jotain..! No, onhan silmät ja korvatkin vielä käyttämättä...

Mies möyrii traktorin kanssa peruna- ja kasvimaalla. Kohtahan sinnekin pitäisi istutella jotain. Meidän iso maalaistalon piha olisi kyllä ihan unelmapaikka jollekin viherpeukalolle, mutta ikävä kyllä kumpikaan ei olla sellaisia vaan pihan hoito on enemmän pakkopullaa.

Odottelen täällä jännittyneenä soittoa klinikalta, aamupäivällä luvattiin soittaa eli luulisi sieltä kohta kuuluvan jotain!

KILLA en mäkään voi millään uskoa että lääkkeet heti määräpäivän jälkeen salamana pilaantuisivat! Luulisi että niihin on laitettu mieluumminkin vähän varman päälle se päivä ja säilyisivät oikeasti kauemmin.

BUUMI tervetuloa takaisin kotomaahan! Nuo on kylla aina hankalia tilanteita, kun pitäisi yrittää olla juopottelematta niin että muut ei ihmettele. Mulla ei nyt enää ole sitä ongelmaa ollut, kun olemme kertoneet melkein kaikille kavereillemme näistä hoidoista. Välillä minua kyllä harmittaa, että on tullut kerrottua, mutta enimmäkseen se on kyllä helpottanut asioita kun ei tarvitse salailla eikä selitellä mitään.

HELLIKKIkin on päässyt hoidossa hyvään alkuun, malttia vaan niin kyllä ne munikset sieltä kasvaa!

YKSISkin oli päässyt lääkäriin, hyvä hyvä! Taitaa olla tutkimuksen kulussa eroja täällä Suomessakin eri paikkojen kesken. Tuolla meidän hoitopaikassa tutkimukset aloitetan miehen simppatestistä, ja musta se on ihan loogista. Esim. meillähän selvisi heti että miehen simpoissa on aika pahaa vikaa, ja sitä myöten osa minulle tehtävistä tutkimuksista kävi tarpettomiksi. Täydellistä kierron kartoitusta ja aukiolotutkimusta mulle ei sitten tehty ollenkaan koska ei niillä olisi tässä tapauksessa mitään merkitystä, kun ainoa mahdollinen hoito meille on ICSI.

Nyt taidan lähteä ulos aurinkoon, mukavaa viikonloppua kaikille!

Brooke

Vierailija
66/99 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osalta peukut saa laskea, eipä luomuihmettä tapahdu! Irvokkaasti näin lapsettomien lauantaina se täti kaarti, ihan vain taas muistutukseksi missä mennään! Olikin jo aamusta aika hankalaa. Lehteä lueskellessa kyyneleet nousi silmiin, kun oli juttua lapsettomuudesta¿On se kumma, että vaikka kuinka yrittää itseään tsempata, niin silti, näinkin monen pettymyksen jälkeen, tipahtaa kovaa! Kaiken lisäksi kierot on mitä sattuu. Viimeksi 39 ja nyt vain 27, ihme touhua! Mutta aurinko paistaa ja kutsuu oikein hikilenkille! Taidankin juosta kaikkien murheiden edestä¿Huomasin miehelle kertoessa, että oli aika ymmällään. Ihmetteli, että joko taas. Taisi ottaa koville myös! Illalla vien miehen syömään, josko ruuasta olisi lohduttajaksi, miehen lisäksi!

Brookelle vilkutuksia, hyvä jos kaikki tuntu menevän nappiin, kivuista huolimatta! Nyt jännätää maanantaita ja joko puhelu on tullut?

Hellikkille pidän vklopun yli peukkuja, josko kroppa sittenkin hitaasti syttyisi ja ma olisi ylläriuutisia!

Myös Buumille valtavasti piinaan peukkuja, bdbd =)

Sori aika omanapainen, mutta nyt ei oikein irtoa!

Kaikille teille vilkutuksia hurjasti =)

-marge-

Vierailija
67/99 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille onnitteluista ja tosiaan toivotaan, että kyydissä pysyy. On ihan hassua olla se ihminen, jota onnitellaan :) Kiitos oikeasti, olette aivan ihania ihmisiä, ihan kyynel vierähti silmäkulmaan kun mietin, miten olisinkaan jaksanut ilman näin ihanaa porukkaa.

Vieläkin on ajoittain sellaisia todella kovia " menkkakipuja" , mutta vielä ei ainaskaan mitään ole pois tullut. Huomenna ajattelin sen 3 testin tehdä ja katsoa, joko se viiva vähän vahvempana näkyisi :) Jalat vielä kovin maassa.

Uusia oli tullut porukkaan, Tervetuloa! Vähän omasta taustastani voisin valaista. Eli vuoden yrityksen jälkeen lähdettiin tutkimuksiin ja " huonon" simppatilanteen vuoksi lääkäri päätyi kohdallamme suoraan ICSI hoitoon. Eli minulta kerätyt munasolut hedelmöitettiin jokainen yhdellä siittiöllä. Tämän ensimmäisen ICSI hoidon seurauksena olen tällä hetkellä raskaana.

Luin kyllä kaikkien kuulumiset, mutta pahoitelen, kun tämä kirjoittelu on näin omanapaista!!! Toivottavasti saan olla täällä teidän seurana :)

Yritän törmistäytyä ja kommentoida myös muille, ettei tämä elämä mene liian oman navan tuijotukseen :)

Tuisku

68/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuhuumasta palailtu maanpinnalle, Suomi palasi taas vanhalle tutulle paikalleen pitämään perää... Heh!

Brooke: mikäs teillä oli alkiotilanne? Toivon täällä kovasti, että kaikki on mennyt hyvin ja huomenna pääsette saamaan loistoyksilön mukaanne!

Killa: teilläkin uusi hoitokierros pääsi taas vauhtiin. Tuskin lääke noin vain vanhenee. Täytyy kait lääkefirman ilmoittaa säilyvyys varman päälle ja silloin voisi ajatella, että ei voi olla muutamasta päivästä kiinni... Takaavat varmuudella sen 28 päivää. Minä ainakin käyttäisin lääkkeen loppuun. Onnea piikittelyihin!

Buumi: keskiviikko voi olla liian aikaisin testata, mutta tiedän tunteen varsin hyvin! Minullakin ollut muutaman kerran samanlainen tilanne, olisi halunnut tietää, että miten uskaltaa juhlissa yms. olla. Olenpa sitten mennyt testaamaan negaa, joka ei sitten ole ollut ollenkaan mukavaa. Juhlatuuli on mennyt menojaan pettymyksen mukana ja toisaalta en ole uskaltanut juodakaan, jos se testi ei vain vielä näyttänyt positiivista... Kyllä ihmismieli keksii kaikennäköistä! :) Viettäkäähän mukava loma!

Marge: voimme jokainen varmasti tietää tunteen, pettymys tulee väistämättä, vaikka kuin olisi yrittänyt varautua. Toivottavasti mieli jo virkeämpi! Miten teillä onkaan jatkosuunnitelmat? Olikos teillä hoitoja tulossa syksyllä?

Yksis: olitte päässeet vauhtiin. Minulla aikanaan, kun olimme käyneet ensimmäisellä käynnillä lääkärillä, tuli pitkäksi aikaa helpottunut olo. Tuntui että nyt tälle asialle tehdään jotain ja sai selvyyttä asioihin tutkimustuloksista. Aika hurjia hintoja teilläpäin! Onneksi ei tosiaan tarvitse itse maksaa kaikkea. Huh!

Hellikille onnea huomiseen ultraan, toivottavasti rakkulat on olleet vain hitaita ja huomenna näkyisi jo paljon isompina!

ON: tapahtuu sen verran, että ovistuntemuksia alkaa olla, vaikkakin vasta kp9, mutta minulla ollut aina lyhyempi kierto. Nämä tuntemuksetkin tekevät jo iloiseksi, kun kahdessa viimeisimmässä kierrossa (kun oli Clomit) ei ollut mitään tuntemuksia.

Ja niin, äitienpäivähän se tänään... Pitää tästä pian lähteä äitiä ja anoppia tervehtimään. :) Ei voi mitään, kun väkisinkin tulee aina ajatus, että eikö tämä päivä tule minulle koskaan juhlapäiväksi...

Kaikesta huolimatta... Kaikille teille enskattarille mukavaa sunnuntaita!

Tuutimari

Vierailija
69/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma!!!ja outo olo...

siinä päälimmäiset mietteet;)

oon lukenu teijän juttuja mut kommentointi on jotenki hankalaa kun ei ihan vielä hahmota kaikki hoitomuotoja ja että missä vaiheessa ja kenenki kohdalla saa onnitella menkoista tai onnistuneista piikittelyistä,puhumattakaan siirroista (?) tai punktioista,oon kuitenki hengessä mukana ja seuraan teijän juttuja:)

itelläni on vähän sekavat fiilarit kun kp.34 jyskyttää mut testi on nega

:( kierto kun pisimillään on ollut sen 27 niin tilanne ihmetyttää..

aattelin huomenna mennä kyselemään vähän sairaalalta sieltä naistenpolilta että josko vaikka verikokeeseen pääsis..tai jotain..kun hedelmöityksestä(?) olis jo n.21 päivää.

äh,en mä tiedä..jännittää jotenki kauheesti et jos oiski tärpänny.

muistan hyvin vuosi sitten kun oltiin just alettu yrittään tosissaan ja paras ystävä ilmotti et on raskaana.toisesta yrityskierrosta! ja toinen kaveri seurasi perässä,ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäsi niillä..Sillon kyllä oli tosi hankalaa suhtautua pelkästään ilosesti!!! mut nyt jo alkaa tasottua ajatukset muitten raskautumisien suhteen,et ehkä tää tutkimusten alotus tuo toivoa..

..ja tietty tää pitkä kierto herättää toivoa myös:)

mä nyt jatkat teijän tilanteiden seuraamista ja yritän opiskella tätä lapsettomuuden maailmaa.ja ehkä uskallan kommentoida pikkuhiljaa sitte itekki!

lepposaa äitienpäivää niille,keitä onni on joskus suosinut:)

-hyntty odottavin mielin

Vierailija
70/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARGElle ensiksi isot pahoittelut tädistä! Kyllä minäkin viimeiseen asti luomuihmettä toivoin, mutta tulemattahan se jäi. Ja meissä on kyllä molemmissa sen verran pahaa vikaa, että se olisikin todella suuri ihme.

Minäkin huomasin että eilen oli Lapsettomien lauantai, mutta kun asutaan pienellä paikkakunnalla niin täällä ei ollut mitään siihen liittyen enkä lehdessäkään huomannut juttua.

Tänään onkin sitten äitienpäivä. Oma äiti on mökkeilemässä, joten onnittelen nyt vain puhelimitse ja vien lahjan ensi viikolla. Anoppia mulla ei olekaan sillä miehen molemmat vanhemmat ovat kuolleet.

Toivotaan, että me kaikki enskat saisimme jo vuoden päästä viettää elämämme ensimmäistä äitienpäivää päivän sankarin osassa!

HYNTTY: Onpas sulla tosiaan kummallisen pitkä kierto! Tuollainen on tosi rassaava varsinkin kun testi kuitenkin on nega. Mutta onpahan niitä kuullut sellaisiakin tapauksia että testi on näyttänyt plussan vasta todella pitkän ajan päästä. Niin kauan on aina toivoa kun ei ole tätiä!

TUISKU: onnitteluja vielä kerran roppakaupalla, ja peukkuja että kaikki jatkuu hyvin!

TUUTIMARI: mulla oli ihan samanlainen tunne silloin ensimäisen lääkärikäynnin jälkeen, todella helpottunut. Tuntui että nyt ei enää tarvitse olla yksin vastuussa tästä asiasta vaan lääketiede tulee avuksi. Ja edelleen joka lääkärikäynnin jälkeen on hurjan hyvä ja luottavainen olo, se meidän oma lääkäri on niin mukava ja rauhoittava ja todella pätevän oloinen. Harmi vaan, että se rauhallinen olotila ei oikein pitkään säily, vaan minä ainakin alan sitten kuitenkin aina itsekseni märehtiä ja murehtia asioita ihan turhan takia.

Perjantaisen punktion teki kylläkin eri lääkäri, koska omamme oli koulutuksessa. Mutta silloin olin sen verran tokkurassa lääkkeistä, että oli melkeinpä sama kuka siellä jalkojen välissä hääräili. Huomisen siirron (jos siihen nyt siis päästään!) tekee sitten taas oma lääkärimme.

On ollutkin tosi jännä viikonloppu, kun ollaan odoteltu tilannetietoja klinikalta. Eilen ilmoitettiin, että 7 munasolusta 3 on hedelmöittynyt, ja tänään saatiin tietää että kaikki kolme ovat lähteneet jakautumaan. Eihän tuo nyt mikään mahtava saalis todellakaan ole, mutta toki huonomminkin olisi voinut mennä. Jos ei huomenna aamulla klinikalta kuulu mitään niin puolen päivän aikaan menemme sinne siirtoon. Mies lupasi tulla mukaan, vaikka tässä vaiheessa häntä ei välttämättä enää tarvitakaan.

Nyt taidan lähteä taas ulos nauttimaan auringosta. Oma olo on jo ihan normaali. Luget aloitin eilen, mutta niistä en ole huomannut tulleen mitään oireita ainakaan vielä. Niitä jatketaan sitten ilmeisesti ainakin testipäivään asti.

Mukavaa äitienpäivän jatkoa jokaiselle!

Brooke

Vierailija
71/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia] Killa se tökkii masuunsa tavaraa! ;) Onhan toi vähän kakspiippunen juttu toi lääkkeen säilyvyys, mutta luulis nyt että on vielä käyttökelpoista...

Hellikki: Tiedän niin tasan miten kurjalta tuntuu kun kroppa ei reagoi noihin hormoneihin! Toivottavasti saatte kuitenkin inssin tässä kuussa tehtyä, pidän peukkuja!!

Yksis: No kuulostaa tuo kyllä aika erilaiselta kierron kartoitukselta kuin mitä itselleni tehtiin... Mulla otettiin kanssa tuo alkukierron verikoe kp3 ja sitten kp21 otettiin seuraava, mitään clomeja tai muutakaan en vielä tuossa vaiheessa ottanut. Verikokeissa on kyllä tullut juostua muutenkin, kun on hämmästelty tätä kropan oikkuilua ja selvitelty, onko ovis tosiaan niin ajoissa kuin mitä oireet antaa ymmärtää. Mutta maassa maan tavalla! ;)

Buumi: Oi ihanaa, pääset reissaamaan, tahtoo kanssa! Mulle vaan tuo lentäminen on niin ylivoimaisen kamalaa, että vielä sinnittelen vastahangassa, vaikka mies yrittääkin suostutella! Viime reissusta sen verran vähän aikaa että muistan sen kauhun liian hyvin! ;)

Bianco: Kiitos onnitteluista! Mitenkäs siellä raskaus sujuu?

Brooke: Hih, toi on kyllä ihan totta, on kyllä tungettu ties mitä näiden kuukausien aikana ja ties minne! Alkoi täälläkin ihan naurattamaan toi sun juttu!! :D Toivottavasti tuovat sitten toivotun tuloksen! Huomenna sitten on SE päivä teillä, onnea siihen! Oliko teillä jo puhetta, montako alkiota siirretään?

Marge: Voi ei, harmittaa sun puolesta! Olipas kurja lauantai... :( Ei auta kuin uuteen yriin vaan!!

Tuisku: Jokos siellä on kolmas testi tehty? :D Usko vaan, siellä se pieni köllii tyytyväisenä ja pysyykin siellä loppuun asti!

Hyntty: Höh, mikä sitä sun kiertoa nyt oikeen vaivaa?! Kumma juttu!

Äitienpäivä saa täällä ainakin mielen vähän matalaksi, taas yksi tällainen, jolloin ei ole itsellä aihetta juhlaan... :( No, taas täytyy vaan ajatella, että toivottavasti ensi vuonna! Vaikka olishan se ihan uskomatonta, että joskus ois ite juhlakaluna ÄITIENPÄIVÄNÄ, wow!!! Se ois kyllä unelmien täyttymys!

Täällä on toistaiseksi toiveikas olo, sillä kierto on " venynyt" näinkin pitkälle! Eli nyt siis kp24, vielä muutaman päivän kun jaksaisi viipyä niin hyvä ois! Eilen tuli tissuteltua hyvät määrät sidukkaa euroviisuja tuijotellessa, nyt on vähän uni silmässä... :) Pitäähän sitä nyt ottaa vähän tulevia raittiusaikoja kiinni, kun toivottavasti hetken päästä ei tarvii moneen aikaan ottaa mitään! ;)

Nyt raahaan tuo ukon mukaani metsään kivien hakureissulle, pitää rajata tuota pihaa siistiksi! Tuo suostuttelu taitaa vaan olla isompi homma kuin itse kivien kerääminen! ;)

Hauskaa sunnuntain jatkoa kaikille!!

Vierailija
72/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli enää ei tarvitse mun puolesta piinailla, erittäin ei toivottu vieras kurvasi tänään iltapäivästä paikalle. Heti aamusta oli jo alavatsa kovin pinkeenä ja kramppasi siihen malliin ettei ollut vaikea arvata mistä oli kyse :( Veti kyllä mielen matalaksi, mutta täytyy vaan suunnata katse eteenpäin ja jos ei muuta niin voi ainakin viettää rentouttavan loman ensi viikolla.

Huomenna sit vaan heti soittelemaan klinikalle jotta jatkosuunnitelmat saadaan tehtyä. Ja JUMAKAUTA jos ei sitä inssiä nyt suostuta tekemään niin johan on!!! Tästähän tulis nyt jo kolmas kerta kun piikitetään ilman inssin tukea...tiedän kyllä, ettei inssinkään onnistumis-% mitään huippuluokkaa ole, mutta kyllähän se nyt vähän avittais.

Marge: pahoittelut sinne tädin vierailusta *lohtuhali* samassa veneessä siis ollaan. Sulla vieras tuli lapsettomien päivänä ja mulla äitienpäivänä - irvokasta :(

Tuiskulle \o/ ja hyvän voinnin toivotukset! Ikäviä nuo menkkamaiset kivut, mutta jospa se on se kyytiläinen joka siellä tarraa kiinni oikein kunnolla ;-)

Tuutimarilla on jo ovistuntemuksia, hienoa!!

Hyntty: no jopas sun kierto nyt venyy ja paukkuu, ihme juttu. Tulepa sitten verikokeen jälkeen kertomaan kuulumiset! Mustakin tuntuu että omassa kaveripiirissä kaikki tulee raskaaksi melkeinpä ajatuksen voimalla ja vaikka sitä kuinka yrittää iloita niin myönnettäköön, että kyllä se kateuden siemen siellä jossakin mun sisuskaluissa kytee...

Brookella on huomenna taas jännät paikat, isot tsempit sinne!! Ja ihan hyvältähän tuo sun saalis kuulostaa :)

Naksu: Joo, kiva päästä reissuun - varsinkin nyt kun tätipahanen tuli mieltä masentamaan! Saapahan oikein kunnolla muuta ajateltavaa kun pääsee muualle lomailemaan. Mä en myöskään oli mikään lentämisen ystävä, mutta koska työn puolesta joudun koneessa istumaan useamman kerran kuukaudessa, niin olen hieman tottunut siihen. Eipä silti - pienikin ilmakuoppa tai tärinä, niin tämä likka kyllä istuu penkissä naama valkoisena...

Nyt häippäsen vielä vähäksi aikaa pihalle, tuli ostettua muutama rehu ;-) joka pitäisi istuttaa.

Mukavat illanjatkot!

-Buumi

Vierailija
73/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumi: Voi ei... Jaksamisia!!! Jospa ne lääkäritkin nyt vihdoin heräisivät ja toimisivat. Rasittavaa tuollainen, ettei kaikkea tehdä, vaikka voisikin. Uskon, että inssissä mahdollisuudet ovat huikean paljon paremmat, kun ruiskutetaan jo siivilöity tavara oikeaan paikkaan :) Nauttikaahan lomasta oikein olan takaa ja niinkuin Naksu sanoi, että pitää ennakkoon nauttia niitä viinaksia vähän niin kuin varastoon, kun sitten raskaana ei enää saa :)

Tuutimari: Hienoa, että tunnet oman kroppasi liikkeet. Joskus nuo lääkkeet todellakin turruttavat ja tuntemuksia ei ole.

Hellikki: Voi harmi, että noin hitaasti kroppasi käynnistyy. Älä vielä luovuta, kun täällä on todettu, että kyllä niitä loppukirejä on onnistuttu saamaan. Toivottavasti niin käy myös sinun kohdallasi, että kasvupyrähdyksen ottavat. Kokeilitko sitä Aino-jätskiä? Miltäs maistui?

Marge: Voi pahkeinen lapsettomien lauantai!!! *lohtuhali* Toivottavasti ruuasta oli edes vähän lohdutusta. Ei tämä helppoa miehillekään ole. Muistakaahan huilata, ettette ihan piippuun itseänne vie, jos vielä töissäkin on tuskaisen kiirettä.

Naksu: Hehkutan vielä, että HIENOA, että hoitoihin pääsy aikaistui!!! Ei niihin vauvauutisiin koskaan totu... kirpaisevat kuitenkin aina. Ja vaikka miten ajattelee, että eihän se meiltä pois ole, mutta silti. Väitän, että kirpaisisi se vieläkin, jos kuulisin kuulisin jonkun kertovan iloisena, että raskautui helposti ensimmäisestä kierrosta. Ja vielä enemmän kirpaisee, jos kuulee niitä kommentteja, että lapsi tulee teille sitten kuin on sen aika ja turhaan te murehditte. (ONNEKSI ei ole meille kukaan noita kommentteja heittänyt, koska silloin en olisi ollut yhtään varma seurauksista). Hienoa, ettei tätiä ole vielä näkynyt, jotta aikataulu pysyy.

Brooke: Harmi, että punktio oli niin kivulias. No onneksi olet ilmeisesti toipunut siitä nopeasti. Minulla, kun meni silloin toisinpäin, ettei itse toimenpide ollut kivulias, mutta toipumiseen meni pitkään. Minäkin naureskelin, kun mietin lääkkeiden tunkemista eri koloihin... Onneksi kuitenkin 3 alkiota on ja huomenna pääsette siirtoon. Siirretäänkö teille 1 vai 2 kyytiläistä?

Killa: Tsemppiä toiseen inssiin. Bianco kävikin sopivasti muistuttamassa, että heillä nimenomaan toisessa inssissä onnistui!!!

Yksis: Hienoa, että alkaa teilläkin tapahtumaan. Huikeiltahan nuo hinnat kuulostavat, mutta varmasti on sen väärti. Ja hoidot tekevät sen, että turha paine itseltä katoaa, kun toiminta on enemmän lääkäreiden ja muiden käsissä.

Bianco: Mukavaa, kun olit pistäytynyt ja kiitos onnitteluista :) Olen ajatellutkin nauttia täysin siemauksin tästä olotilasta ja jos toisin käy, niin surraan sitten :) Mitäs sinulle kuuluu?

Hyntty: Menee varmasti hieman aikaa, ennen kuin pääsee sisälle siihen mitä kenelläkin tapahtuu. Täällä saa onneksi kysyä " tyhmiäkin" , jos ei tiedä ja aina saa vastauksen :) Mikähän sen sinun kropan noin on sotkenut. Toivotaan, että plussasta kaikki johtuisi, vaikkei sitä testissä vielä näykään :)

Niin, no jonkun verran omaa napaa: Me on kerrottu molempien äideille hoidoista ja nyt myös alkuraskaudesta. Anoppi on kyllä sellainen " hölösuu" (positiivisessa merkityksessä), että saattaa vahingossa paljastaa asian muillekin. En nimittäin itse halua vielä kuuluttaa tätä maailmalle, kun mitään takeita ei vielä ole. Vasta kunhan ollaan vähän paremmalla puolella, niin voidaan kertoa. Myös työkaverit ovat tietoisia ja ihan innoissaan asiasta :) Saa kuulla töissäkin kuittailua mm. jos sanon, että ompas täällä kuuma, niin porukassa silmää iskevät, että mikähän sen sinun kuumuuden aiheuttaa ;)

Tuisku

Vierailija
74/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta näyttää toi Leijonien peli, joten voi hyvin tässä toisellä silmällä palstailla...

Pistelyt jatkuu neljättä päivää ja niitä edellisen kierron Puregoneja olen pistellyt nyt siis 2 päivää liian kauan avattuna ollutta (huomenna avaan uuden, niin sitten sen pitäisi riittää loppupäivät). Mietin, että lähinnä siinä kai aineen teho voi heiketä, mutta olen sitä mieltä ettei noin pieni annos muutenkaan hirveesti vaikuta, niin eiköhän ne munikset kasva siellä vähän heikommallakin teholla. No ensi keskiviikkona sekin sit selviää, silloin ultraan (kp 11).

Tuiskulle huisku! Mä päivitän sut seuraavaan listaan; haluatko että laitan lasketun ajan siihen (ja mikä se on)?

Buumi: voihan itku! Pahoittelut tätsästä! :( Nyt le lääkärit koville, että mikä ihme siinä on ettette saa jo jotain vähän tehokkaampaa hoitoa, kuin pelkät hormonit!

Naksu: no sinähän oletkin pirteällä päällä, värit ja kaikki! ;) Vaikka harmi, että sulla äitienpäivä vei mielen matalaksi! Itellä jostain syystä ei tänä vuonna tuntunut missään! Hyvä että kierto " venyy" , niin menee teillä suunnitellut hoito!

Hyntty: tiedetään tunne, kun kierto venyy ja plussaa ei vaan kuulu... :S Toivotaan, että se sieltä vielä plussaksi muuttuisi! Rauhassa vaan, niin kyllä sä pikkuhiljaa opit termit ja meihin tutustut! :)

Tuuti: hyvä että ovistuntemuksia löytyy sieltä! Testaatko sä ovistesteillä lisäksi?

Marge: pahoittelut sullekin tätsästä! :( Tosi kurjan päivän vielä valitsi, kun äitienpäivän aattona ja lapsettomien la:na saapui! Jaksuhalit sinne!

Bianco: hyvä kun muistutit, että tosiaan inssilläkin voi onnistua! Toivotaan että meille käy yhtä onnellisesti tällä tokalla yrityksellä! :)

Yksis: siellä asiat etenee, mainiota! Hurjilta vaan kuulostaa noi hinnat, mutta jos niistä vakuutuksesta saa sitten jotain takaisin...

Hellikki: älähän hermoile; mulla kasvaa kanssa munikset hitaasti ja on taipumusta pitkähköihin kiertoihin. Ekassa inssikierrossa kp 10 ultrassa näkyi kaksi 10mm ja yksi 8mm kokoista munista. Seuraava ultra kp 14 ja siinä yksi 16.5mm munis. Vika ultra kp 16 munis jo 20mm. Laskin keskimääräistä kasvuvauhtia ja se oli 1.69mm/vrk, kun kuulemma tavallisesti 1.5-2mm. Mulle tähän toiseen inssiin määrättin sama 50IU mitä ekaankin, kun lekuri sanoi että kuin on tuota monirakkulaisuutta täälläkin, ettei sit innostu kasvamaan liikaa muniksia.

Heipat vielä muillekin Enskoille!

Killa kp8

Vierailija
75/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa täältä teiltä kyseleen jotka ovat käyneet yksityisellä hoidoissa, että miten on vakuutukset menneet?

Mulla on nimittäin itellä sairausvakuutus joka korvaa yksityiset käynnit, mutta miehellä ei. Kävin yksityisellä josta sain itellä lähetteen verikokeeseen ja miehen simppatestiin joten korvaako se mun vakuutus myös nuo miehen testit koska " sairaus" on yhteinen ja mun lääkärin kirjoittama lähete?

Pitäs varmaa kysellä vakuutustoimistosta asiaa, mutta ku ei meinaa koskaa keretä käymää. Ja sitten mietin sitä, että haenko/ilmotanko jokaisesta käynnistä vakuutustoimistoon ja tuleeko se omavastuu aina joka käynnistä erikseen vaiko vain yhestä kun kyse on koko aika saman " sairauden" hoidosta?

Juu ei tullu luomuihmettä tääläkään, nyt vaan ootellaan miehen simppatuloksia ja mun verikokeen tulosta oliko sitä ovista vaiko eikö? Täti kurvas tänää paikalle oikein mojovien kipujen kera ja parin päivän niukalla tuhruttelulla.

En oikein tiedä mitä tässä pitäs taas aatella, miehelle just sanoin tänää, että taas lähti uus kymppi kun 40. kierto käynnistyi..ens kuussa tulee tätä yritystä 3 vuotta täyteen ja yhen yhtäkään plussaa tai haamua en oo testiin saanu, ovistestiin pari haaleaa haamua..

Nyt ei oikein irtoo kommentteja kun en oo kerenny lukee juttujanne kovinkaan tarkkaan ja tuo suomen häviökin masentaa ja nää menkat!

Naksulla ainakin kierto toivottavasti venyis hiukan vielä jotta ajoitukset olisivat kohdallaan ja otolliset.

Killalle toivon kovasti paljon onnea tähän uuteen yritykseen, toivotaan tästä nyt sen teidän pienen saavan alkunsa.

Muillekkin oikein paljon peukkuja omiin tilanteisiinne ja plussapölyä piinailijoille ja kaikille tämän asian kanssa " taisteleville" olkoon vuoden päästä mahollisimman monen (mieluiten kaikkien) äitienpäivä se oma juhlapäivä!!

Hyvää kesän odotusta ja iloisia päiviä elämäänne kaikesta huolimatta, nauttikaa rakastavasta parisuhteestanne joka solullanne hoitojenkin ohella.

-käärö-

Vierailija
76/99 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan tulin katsomaan uutiset ennen nukkumaanmenoa. Ja olihan niitä, hyviä ja huonoja -plaah. Ihan ensiksi pahoittelut margelle, Buumille ja käärölle; hitto kun tuo täti Punainen on ollut ehtiväinen tänä viikonloppuna. Peukut vielä ainakin hyntyn, Naksun desen puolesta.

Mutta kiva, että Brookella oli hyviä uutisia. Onnea tuhannesti huomiseen koitokseen.

Oli ihana viikonloppu, vaikka yksinäni sitä vietinkin. Tai olihan mulla tuo karvakasa seuranani, mutta tavalliseen tapaan se on ollut mulle lähinnä nyreissään, kun olen ilmeisesti ajanut isännän jonnekin taivasalle. Puuhastelin koko viikonlopun pihalla, mitä nyt sivusilmällä seurailin lätkää ja Euroviisuja. Viikonlopun miinus oli vaan se, että Aino-maitosuklaajäätelö oli loppu lähikaupasta ja kun olin orientoitunut sillä itseni ravitsemaan, niin saman sarjan raparperi-mansikka ei ihan yltänyt normaalitasolleen. Pienet on murheet mulla...

I' ll be back, huomenna kun on ultrauutisia, toivottavasti. Hyvää yötä enskat!

Vierailija
77/99 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai tänään on kyllä ollut kurjan pilvistä ja aika koleaakin, mutta tikit varpaassa ei haittaa kun ei pääse ulkoilemaan. Yritin toki käydä apteekissa hakemassa klomeja, mutta Tohtorisetä oli unohtanut reseptistä päivämäärän ja niitä ei nyt saanut ennen kuin Apteekintäti on soittanut tohtorille... sen sijaan matkaan kyllä tarttui viinikylmiö ¿ saadanpaahan viinit kesäksi pois lämpimästä hyllystä parempaan talteen :)

Euroviisuja ja lätkää tuli seurattua netistä ja harmillisestihan niissä molemmissa kävi :(

Olo on tosissaan aika helpottunut, kun nyt vihdoinkin mennään eteenpäin. Toisaalta eipä meidän perheessä petipuuhat ole lisääntymiseen liittyneet miehen ejakuloimattomuuden takia.

Killa se siellä tuikkailee kamaa itseensä jo rutiinilla... toivottavasti tällä kertaa jo onnistaakin.

Hellikki: Kyllä se sun keho siitä herää kun vähän herätellään ¿ älähän vielä huolestu... Niin, ja onnea ultraan!

Buumille isot halit, olenpa tosi pahoillani puolestasi *nyyh* Hauskaa matkaa teille kuitenkin ¿ yritä rentoutua ja nautiskella ja muista sitten lääkärissä ihan tosissaan vaatia vähän rivakampaa otetta ja sitä inssiä!

Brookelle onnittelut hyvin jakautumaan lähteneistä alkioista... toivottavasti niistä nyt yksi sitten tarraa mukaan maanantaisessa siirrossa. Siirretäänkö yksi vai kaksi? Mukavaa kun miehesi lähtee mukaan. Meillä kannatta miehen olla aina kun suinkin vaan mahdollista mukana, koska silloin saadaan lasku vakuutusyhtiöön miehen nimellä ja näin käytettyä hänen lapsettomuushoito allokaatiota ja ikäänkuin säästettyä rahaa mulle (mun osuus se kuitenkin enemmän maksaa). Hih, huvittava ajatus noista joka paikkaan tungettavista mömmöistä, ehkä ne vielä keksivät silmä- ja korvatipatkin meille. Aukiolotutkimusta ei mullekaan toistaiseksi tehdä... ei kuulemma ole mitään järkeä tehdä kivuliasta toimenpidettä ennen kuin on pakko ja vanhan laparoskopian mukaanhan meikäläisen torvissa ei ole mitään vikaa.

Margelle lämpimät lohdutushalit ¿ pitikin sen Tätsän just lapsettomien lauantaina tulla, se on jo vähän turhan pahaa ironiaa tässä tilanteessa.

Tuutimarille onnittelut oviksesta! Hienoa!

Hyntty: Älä huolehdi terminologiasta, kyllä sen ehdit oppimaan ja parastahan tietty olisi jos et edes koskaan ehtisi niin pitkälle, että oppisit :)

Naksu: Muakin on joskus pelottanut lentää, mutta täällä asuessa on lentopelko karissut hyvin... Mies lentää viikoittain ja itsekin on pakko lentää jos jonnekin mielii mennä, ja toki sitten vielä nuo pitkät Suomen lennot... nykyään sitä kestää jo aika kovaakin kyytiä.

Onnittelut tällä kertaa kaivatusta pitkästä kierrosta ja oikein antoisa pihaprojektia...

Huiskutukset, vilkutukset ja halit muille enskoille!

Yksis

Vierailija
78/99 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomen surkein palstailija -ilmoittautuu, niin vähälle on kirjoittelu jäänyt. Olen kuitenkin lukenut säännöllisesti kuulumisianne ja iloinnut kaikista onnistumisistanne. Etenkin TUISKU, suuren suuret onnittelut plussasta.

Syy tähän hiljaiseloon löytyy -yllätys, yllätys- omasta navasta. Tilanne on mennyt siihen pisteeseen, että kahteen kiertoon minulla ei ole ollut kunnon menkkoja. Siis pientä tuhrua oletettuun aikaan, mutta olen pärjännyt mainioisti ilman mitään suojaa. En voi tajuta, minne se täti on kadonnut? Onko mulla hormoonit NÄIN sekaisin, stressaanko liikaa, mitä ihmettä? Vaikka kierto on ollut epäsäännöllinen, mulla kuitenkin on ollut menkat.

Tämä saa mielen matalaksi ja hermot kireelle, sillä ennen kuin kierto on edes jotenkin kohdillaan niin mitään hoitoja ei voida tehdä. Ja meidän piti päästä ekaan inssiin jo helmikuussa, mutta tässä ollaan.

Kohta on kesä ja klinikat kiinni. Pitääköhän kohta unohtaa koko juttu ja palata syksyllä asiaan? Ei kyllä millään haluaisi. Kunpa meille päästäis tekemään se inssi jo tänä keväänä ;(

-Surusilmäinen Diina-

Vierailija
79/99 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta siirtoon lähdössä, joten vain pikaiset moikat! Ei tiedetä vielä, siirretäänkö yksi vai kaksi. Meillä ei ole selkeää mielipidettä asiasta, joten ajattelimme että annetaan lääkärin päättää.

KÄÄRÖ: Siis onko teillä onnellisilla sellainen vakuutus, joka korvaa näitä hoitoja? Minun vakuutuksessani ainakin sanotaan selkeästi, että lapsettomuushoitoja ei korvata ollenkaan. Miehen vakuutusta ei olla tarkemmin tutkittu, mutta samassa yhtiössä se on joten eiköhän sieltä löydy sama teksti. Omasta pussista menee siis kaikki nämä kalliit laskut. Mutta toisalta, ei se raha näissä asioissa oikein mitään merkitse.

DIINA no voi kurjuus sun kiertoja! Miten niin ei muka hoitoja voida tehdä ennen kuin menkat palaa takaisin? Kyllähän hoitoja tehdään sellaisillekin joilla ei edes menkkoja ole luonnostaan! Eivätkö voi antaa sulle jotain lääkkeitä jotka saisi kropan toimimaan.

Mutta nyt lähdetään kohta ajelemaan kaupunkiin päin.

Ihanaa uutta viikkoa ja auringonpaistetta kaikille!

Brooke

Vierailija
80/99 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumi: Voi surku sentään! Ikävää aina tuo pettyminen... :( Nyt tosiaan teet asiat selväksi lääkärille, kyllä teille se inssi kuuluu! Mikä kumma siinä on että sitä hannaa?!

Tuisku: Heh, kiitos hehkutuksesta, kyllä se oli lottovoitto että ivf saatiin jo kesälle! :) Tehän ootte jo monille kertoneet, ihanan kuuloista tuo työkavereiden " kiusoittelu" ! :D

Killa: Pitäähän sitä nyt välillä piristää palstaa väreillä, ettei taidot ruostu! ;) Joo, no ei tuo äitienpäivä varsinaisesti mieltä matalaksi saanut, mutta mietteliääksi...

Käärö: Kylläpäs teillä tosiaan on jo noita kiertoja kertynyt... :( Mutta toi on kyllä hienoa miten mies on noin mukana, että tietää yrityskierrotkin! Väittäisin, että meillä ei tietäisi - tosin en ole pysynyt perässä itsekään enää vähään aikaan! Onpas teillä muuten loistava vakuutus jos kattaa nämä hoidot!!!

Diina: moikka vaan pitkästä aikaa! Ja olipas kurjia uutisia, miten ne kierrot nyt tollasiksi on menneet? Joku muukin hämmästeli hoitojen viivästymistä, kyllä mä kanssa ottaisin tarkemmin selvää miksi antavat odottaa hoitoja. Jaksuja sulle!!!!

Brooke: Kääääk, teillä se hoohetki on käsillä vai onkohan jo ohi..?! Tulehan kertomaan miten kävi ja montako matkalaista siirrettiin!!! Ihanaa aikaa elätte kyllä!!!

Täällä ei kummempaa, vielä antaa täti itseään odottaa - hyvä niin! Taidan siirtää sen saapumista tällä valtavalla stressaamisella, kerrankin siitä on hyötyä! ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa vielä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi