Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOIDEN viikot 19 & 20 +++

06.05.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]kä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, että mitä uutisia...Sitä ne kaikki aallot siis oli!

Täällä ollaan niin hyvmy korvissa, että...

Masuasukille liimoja, tarroja ja teippiä :) Pysyy kyytiläinen kii!

Tulen myöhemmin uudelleen ja oikein ajan kanssa!

-marge, joka aloittaa viikkosiivouksen, plääh-

Vierailija
42/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea viestipinoa, kun löytyi Tuiskun iki-ihana viesti. Ihanaa, että meille Enskollekin elämä hymyilee. Onnea siis ensimmäisestä plussasta! Eiköhän se viiva siitä vahvistu. Teit Tuisku päivästäni iloisen! Kirjoittelehan kuulumisia.

Brookellakin hommat etenevät vauhdilla. Mua kyllä kauhistuttaa tuo teidän piikittely, kauhuissani täällä mietiskelen millaista se omalla kohdallani olisi. Paljon tuskan hikeä ja täriseviä käsiä ja pahimmassa tapauksessa pyörtynyt aviomies lattialla. No, onneksi te olette kovahermoisempia!

Buumiko sitä matkoille suuntasi? Pidä hauskaa!

Killalle ja Killellekin huiskutuksia! Voikaahan hyvin tämäkin keskiviikko.

Missäs muut luuraavat???

OmaanNapaan ei kuulu kummempaa. Ainoa asia, mikä on ollut ihan erilaista kuin edellisissä (todistetuissa) oviskierroissa, on kivut alavatsalla. Tuntui, että oviskivut jatkuivat usean päivän o-plussan jälkeenkin. Yleensä kivut ovat hellittäneet vuorokauden kuluessa plussasta. Tänään on ollut jo helpompi olla, enää ei kivistä ja kolota. Eilen kyllä mielessä jo kummitteli sellainen kirottu kysta. Voisikohan sellaisesta tulla tuollaisia kipuja? Toiveajattelua ja haaveilua on tietysti se, että jotain positiivista siellä torvessa tapahtuu ja nyt kivun laantuessa se positiivinen on jatkanut matkaansa eteen päin. Taidan olla ihan hölmö kuvitellessani ja toivoessani niin kovasti. Sittenhän sitä taas parin viikon päästä pudotaan korkealta ja kovaa.

Tänään en toivottelekaan aurinkoista päivän jatkoa. Täällä tulee ainakin vettä taivaan täydeltä ja sadetta säestää ukkosen tasainen jyrinä. Kirjoitellaan taas!

-dese

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkohan se on vähän kirjoittaakin:

siis ONNEA TUISKU ihan mahdottoman paljon! Hyviä uutisia tähän meidän pinoon ei tule koskaan liikaa ja plussauutiset on aina niitä toivotuimpia! Nyt vaan kaikki liimat ja muut tykötarpeet matkaan mukaan pienelle kyytiläiselle! :)

Killa

Vierailija
44/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas ollut niin hirmuisen vilkasta ja minä niin kiireinen etten ole ehtinyt edes piipahtamaan... on vaan ollut pakko tehdä töitä " varastoon" kun olen loppuviikon varvasleikkauksen takia saikulla ja ensi viikon alussa yrittelen tehdä töitä kotoa ja ehkä jo kyllä tällä viikollakin :) ...ja nytkään en edes ehtinyt lukemaan koko ketjua läpi, joten antakaa anteeksi jos unohdan kommentoida tai olen ymmärtänyt väärin jotakin...

Tuisku: Onnea, onnea! Ihanaa, mahtavaa! Mahtaa olla hieno tunne saada se eka plussa... ja nyt paljon teippiä ja liimaa ja tarraa mukaan...

Killa: Hienoa jos pääset oviksen tikuttelusta ¿ onhan se niin super stressaavaa touhua etenkin jos on niin ettei ole mitään erityisiä ovistuntemuksia. Isestänikin tuntuu, että oviksen hakeminen voisi olla liki mahdotonta, ellei nyt sitten vakiosti päivittäin tikuttaisi.

Brooke: Hurjalta kuulostaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi... taitaa ihminen olla aika häiriintynyt, kun minä jo odottelen että pääsisi kärsimään hoidoista. Sääli että olen täällä kaukana, kun mieluustihan tulisin auttelemaan heppojen hoidossa... Niin, ja onnea punktioon ¿ toivottavasti se menee hyvin ja saldo on hyvä.

Dese: Nuo miehet ovat kyllä niin ihanan positiivisia... munkin miehelläni on vakaa usko, että tää hoituu ihan tosta noin vaan ja simppelisti. Kai se on jokin miehinen peruselämänasenne.

Tuutimarille ja Hellikille lämpimät tervetulotoivotukset (olipas se pitkä sana) ¿ täällä on aivan mahtavaa porukkaa! Toivottavasti kuitenkin pääsette pian tuonne plussanneiden puolelle :)

Kille: Ihanaa kun jaksat olla täällä meidän ilona!

Buumille hauskaa matkaa ¿ vaikka tuo taisikin olla työmatka ja ne nyt harvemmin kovin hauskoja ovat.

ON: Meillä on perjantaina eka käynti klinikalla ¿ jännittää ihan hurjasti... Esihaastattelukaavakkeet täytettiin jo netissä ja kylläpä osaan kysymyksistä olikin tosi vaikeaa vastata. Oman mausteensa tähän on tuonut tämä normaali vakuutusyhtiörumba eli lääkäri kyllä kuuluu meidän vakuutuksen piiriin, mutta lääkärin laboratorio ei... puhelimessa asiaa on nyt sitten selvitetty ja vakuutusyhtiö vannoi ja vakuutti korvaavansa 90% labrakokeista oli niitten hinta mikä hyvänsä... ja kattonahan meillä siis oli tuo 10,000 dollaria, jolla ei täällä kata kokonaan edes yhtä IVF:ää, mutta kyllähän sillä alkuun pääsee. Eka tapaaminen on puolitoistatuntia pitkä.

Töissä juttelin yhden kollegani kanssa, jolla on viidennestä IVF:stä tärpännyt kaksivuotias poika ja reilu kaksivuotias adopoika. Hän kovasti kehui meidän lääkäriä ja sanoi lääkärimme olevan yhden osavaltion parhaimmista... Jee!!!! Täällä voi siis olla yhtäaikaa lapsettomuushoidoissa ja adoptioprosessissa ja heillä olikin sitten käynyt niin että molemmat pojat syntyivät lyhyen ajan sisään.

Tulen sitten lääkärin jälkeen kertoilemaan lisää kuulumisia ¿ ihanaa olla vihdoinkin mukana tositoimissa :)) Jee!!!!

Yksis

Vierailija
45/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lapseton ilmoittautuu joukkoon!!:)

Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23,asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla.

Yritys me alotettiin 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä...huh! nyt se on tehty:) meitä vähän jännitti alottaa nää tutkimukset ja melkeen jo peräännyttiin,mutta onneksi ei annettu periksi!

lääkäri oli supermukava ja asiallinen,ei esim.antanut meijän nuoren iän hämätä:)

yritän nyt palstailla ahkerasti että pääsen juoneen kiinni.pinoa tuossa jo luin ja voi että kun kaikilla tapahtuu ja tutkimukset etenee,vau!

meillä homma pyörähtää käyntiin heti kun tätsy ilmottaa tulostaan.. oon nyt vähän malttamaton jo,kun yleensä mun kierto on max.27 ja nyt mennään jo kp.30.. ihmeellistä on se,ettei mulla ole mitään oireita mitä kuvitella raskausoireiksi!;D eli ei tissit kipeet kuten yleensä aina,ei mitään paleluja tai ylipäätään mitään.toosi outoa! testinki tein mutta ei se mitään plussaa näyttäny.. :(

ehkä nyt oottelen vaan sen kp.1 ja sitte varailen labra-ajan ja siitä se homma sitte etenee.

puolessavälissä kiertoa on kuulemma follikkeliultra ja loppukierrosta vielä labraan.. Olin niiin ylpee kun miehuus suostu sittenkin kuppipuuhiin;) tarttee sekin aika varata lähiviikkoina että sitten tietää pidättäytyä;)

se aukiolotutkimus tehdän sitte seuraavalla polikäynnillä,samalla kun kuullaan tuon kierronkartotuksen ja simppatutkimuksen tuloksista.. iik!:)

oon ehkä vähän ulalla tästä koko hommasta..saattaa tulla vähän höpöä tekstiä alkuun..:)

mutta ilonen oon siitä,että täältä ainakin saa vertaistukea ja -tietoa!se on niin tärkeetä...:)

niin,ja ONNEA!!!!PLUSSASTA!!!!Tuiskutiusku!!!!<3 <3 liimaa kilo masuun;)

palailen tänne taas haahuilemaan ja lueskeleen..:)

-hämmentynyt hyntty kp.30/24-27

Vierailija
46/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän olikin ihania uutisia odottamassa, onnea TUISKU! Ja pidättelehän sitä plussajunaa nyt parisen viikkoa niin että minäkin ehtisin hypätä samaan kyytiin!

Pistin juuri äsken Pregnylin, ja nyt mulla onkin sitten piikitykset tämän hoidon osalta ohi. Huomenna mies ottaa omat lääkkeensä ja pe-aamuna sitten punktio.

DESE kyllä mä jännitin aika lailla etukäteen tuota piikittelyä, mutta älyttömän nopeasti siihen sitten tottui. Ja mä olin niin kyllästynyt vain odottelemaan toimettomana ja turhautuneena, että oli mahtavaa vihdoin päästä oikeasti tekemään jotain asian eteen. Vaikka se sitten onkin vähän epämiellyttävää hommaa. Tämän piikityshoidon kestäessä olen ollut paljon rauhallisempi ja vähemmän stressaantunut kuin moneen kuukauteen. Vai vaikuttaakohan nuo hormonit sitten minuun rauhoittavasti..? Mutta joka tapauksessa nyt on sellainen tunne että on tiedossa selvä määränpää jota kohti edetään, eikä pelkkää toimetonta odottelua.

Mun mies on pysytellyt kaukana joka kerta kun olen pistänyt, joten en itse asiassa edes tiedä miten hän asiaan suhtautuisi. Mutta eipä ole onneksi tarvinnut häntä apuun pyytääkään.

Meillä on toisin kuin teillä muilla, niin päin, että mies on enemmänkin pessimisti näiden hoitojen onnistumisen suhteen ja minä olen toiveikkaampi. Vaikka toki tässä itsellekin välillä epätoivo iskee. Juuri nyt tällä hetkellä olen kyllä toiveikkaampi kuin ehkä koskaan, mutta tokihan se romahdus sitten taas tulee jos tämä eka hoito ei tuokaan plussaa. Mutta eipä tässä muuta voi kuin odotella.

HYNTTY oli liittynyt joukkoon, tervetuloa kovasti!

Mitähän mun vielä piti... Niin, oviksesta: Mä en ole onnistunut tunnistamaan ovista kuin ihan pari-kolme kertaa, yleensä se ei aiheuta mulle minkäänlaisia tuntemuksia. Epäilen kyllä ovuloinko edes joka kerta, koska kierrot on pitkiä ja vähän epäsäännöllisiäkin ja mulla todettiin se korkea FSH-hormoni. Ovistikkujen kanssa en ole koskaan oikein tullut toimeen ja kyllästyin niihin aika pian. Tavallaan tämä ICSI-hoito on siitä " kiva" että ei tarvitse enää itse edes huolehtia mistään oviksen metsästyksistä vaan voi kerta kaikkiaa vain heittäytyä hoidettavaksi ja jättää kaiken lääkärin huoleksi.

Vilkutukset ihan kaikille ihanaisille!

Brooke (kp 12)

Vierailija
47/99 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatti tulla vielä vilkaisemaan kuulumiset ennen nukkumaan rojahtamista. Olihan taas päivä!!

TUISKU oikein kovasti onnea +++++++++++++:sta!! Paljon tarratöppösiä matkaan, nyt vain nautiskele =)

Hyntty tervetuloa joukoon mukaan!

Vilkutusta \o/ vielä kaikille muilekin. Palailen taas paremmalla ajalla.

-hapö-

Vierailija
48/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun ihan mielettömän valtavat onnittelut TUISKULLE, loistavaa!!!!! kaikki mahdolliset liimat ja tarrat nyt vaan pienelle matkaan!!!

Kiitti kaikille noista ivf-tiedoista, helpottaa kun tietää mitä on odotettavissa!

Killalla on uusi inssi jo täydessä vauhdissa, siistiä!!! Nyt sä sen nappaat sen plussan!!!

Buumi: Mä oon kyllä vähän himmannut kuntoilua tossa piinisaikaan, juoksulenkit on silloin jäänyt vähemmälle (ja nyt kokonaan taukoa kun jalka kipuilee... :( ). Kun yritystä aloiteltiin, olin tosi ehdoton ton alkon suhteen, oviksen jälkeen en ottanut tippaakaan, mutta nyt on jo löystynyt tuokin. ¿Paskaakos tässä hissuttelis kun ei kuitenkaan..¿ on ikävä kyllä ollut jo noin vuoden ajan ajatuksissa. Kyllä kuitenkin kännejä oon välttänyt (pääasiassa ;) ) vetämästä...

Aftis: Jopas sulla oli kumma kierto, se kysta siellä varmaan tosiaan tuon saa aikaan! Lähtis nyt jo pirulainen sua kiusaamasta!!!

Tuutimari: Sun sijassa kyllä vaatisin ne seurantaultrat, etenkin kun on noin erikoiseksi kierrot mennyt! Mun käsityksen mukaan clomien kanssa pitäis AINA ultrata, kun niillä voi olla niitä sivuvaikutuksia (esim. limakalvon kuivuminen), mutta käytännössä sitä ei sitten kai joka paikassa tehdä... Mutta ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin ja kerro tilanne!

Hellikkikin on päässyt itse asiaan, hieno juttu!

Brooke: Olipas sun kroppa nopea toiminnassaan, hyvä niin! Ja huomenna sitten jännä päivä teillä, tsemppiä!

Yksis: Tsemppiä myös teille huomiseen, jännä päivä tiedossa!

Hyntty: Tervetuloa, sua tuolla taisinkin huudella tänne pinoon liittymään!

Ja nyt menikin aikaa sen verran kun oli taas päiviä niin monta välissä, että tuun vasta kohta kertomaan omia " uutisia" ...

Vierailija
49/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset töiden lomasta, kovalla tohinalla yritän laittaa hommat siihen kuntoon että voin rauhassa olla saikulla. Tuolla meidän klinikalla (Fermedi) siis ollaan niin " anteliaita" sairasloman kanssa että sitä tulee 8 päivää punktiopäivä mukaan lukien. Taitaa vaihdella käytännöt aika paljon eri klinikoilla. Mä kun olen aina ollut tosi terve ja olen ollut elämässäni sairaslomalla yhteensä n. viikon, niin nyt aion kyllä lomailla ihan hyvällä omallatunnolla, vaikken koko aikaa kovin kipeä olisikaan!

Nyt on olo kyllä aika tuskaisa, Pregnyl-piikki teki mahan aika kipeäksi ja suorassa käveleminenkin on vaikeaa. Olen yrittänyt juoda tosi paljon ettei vaan tulisi sitä hyperiä.

Kuntoilusta ja alkoholista: mä kyllästyin alkoholin vahtimiseen luomuyrityksen aikana ja join ihan normaalisti oli mikä aika kierrosta hyvänsä. Tosin ne määrät nyt yleensä on parin-kolmen siiderin luokkaa perjantai- ja lauantai-iltaisin. Nyt olen kuitenkin tämän ICSI-hoidon ajan ollut täysin juomatta ja aion ollakin testipäivään saakka. Tämä on sen verran kallis hoito, että täytyy nyt yrittää kaikki keinot jotta onnistuttaisiin. Jostain lueskelin, että kofeiinin saantiakin voisi olla hyvä rajoittaa, mutta sitä en kyllä ole tehnyt. Jos ei tämä hoito tärppää niin seuraavan ajaksi pitää sitten ehkä jättää kahvikin pois.

Kuntoilua en kauheasti harrasta, paitsi ratsastusta ja koiran kanssa lenkkeilyä. Vihaan yli kaiken kaikenlaisia jumppia ja vastaavia, ja sellaisiin mua ei saa kirveelläkään..! Muutamana viime päivänä ravi ja laukka ovat tuntuneet jo pahalta joten olen ratsastanut pelkkää käyntiä. Punktion jälkeen pysyn varmaan pois satulasta testipäivään saakka ja ajelen hevosia vain kärryillä.

Anteeksi omanapaisuus, palailen paremmalla ajalla kirjoittelemaan ja sitten on varmaan punktiokin jo takana...iik!

Brooke (kp 13)

Vierailija
50/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen jälkeen omaa napaa! ;)

Eli nyt näiden jatkuvien pettymysten takia oli lääkäri niin kertakaikkisen ihana, että siirsi meidän ivf:n elokuun lopulta kesäkuuhun!!!! Siitä ollaan kyllä miehen kanssa molemmat tosi tosi onnellisia, toivotaan vaan että onnistuu (klinikan kesäloma pelottaa, jos kierrot ei menekään kuten yleensä!)! Eli nyt odotetaan menkkoja ja sen jälkeen soitan klinikalle ja varaan ajan suunnittelukäynnille, ja siinä samalla sitten saankin (siis toivottavasti, näin on tarkoitus) reseptin jarruihin, jotka alotetaan heti ensi kierron lopussa. Sitten seuraavassa kierrossa käsittääkseni nollaultra ja piikittelyt ja punktion olisi tarkoitus osua viikolle 26! Eli jos jotain pahaa niin kyllä sitten hyvääkin, ollaan saatu maailman empaattisin ja hyväsydämisin lääkäri - toki hänen ei olisi tarvinnut näin toimia, mutta pyytämättä sen teki! Ja oikein painotti sitä, miten ymmärtää että varmasti on rankkaa kun ei koskaan ole normaalia toimintaa kropassa, joka kierrossa jokin pettymys ja " epänormaalius" ... Mutta pitääpä tässä korostaa siis vielä sitä, että tosissaan on vaara, että nämäkään suunnitelmat ei toteudu, sillä toinen lääkäri aiemmin sanoi, että kesäloma sijoittuu tuohon juhannuksen tienoille... Eli pitää vielä varmistaa, ovatko he kesälomalla esim. vkolla 25, kun voipi olla että näiden lyhyiden kiertojen takia tuo vko 26 ei olekaan se " oikea" aika punktiolle...

Mutta näin täällä, innolla me molemmat odotetaan tuota, vaikka pelottaakin ihan kamalasti! Kertomista olen tässä himmaillut, kun mieskin on sitä mieltä, ettei tutuille tästä ajankohdasta puhuta ja tiedän, että jotkut tutut näillä sivuilla käy ja voivat tämän lukea - sitten niin, teille halusin kuitenkin tämän " paljastaa" koska teidän tuki on se tärkein tuki tässä asiassa!!!

Ja mikä parasta, mieskin on aivan täysillä tässä mukana, suorastaan onnellinen tilanteesta! Kyllä se niitä miehiäkin tämä tilanne stressaa ja painaa, vaikka eivät aina sitä myönnäkään!

51/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa kuulla onnistumisista, tuo kovasti toivoa meille, jotka taaperretaan vasta hoitojen alkutaipaleella. :)

Naksu: Olin lääkäriin yhteydessä ja sovittiin, että seuraavassa kierrossa tehdään jälleen seurantaultra. Nyt pidän lääkkeettömän kierron ihan omasta tahdostani. Välillä mukava nähdä, että omakin kierto pyörii.

Kiva, että teillä alkoi nopeasti tapahtumaan! Nyt ei auta kuin odottaa ja katsoa, että kierto sopii klinikan aikatauluun, älä murehdi liikoja! Tuntuu aina mukavalta, kun lääkäri ottaa asiat hoitaakseen, olo kevenee kummasti, kun kohtaa ihmisen, joka selvästi huolehtii.

Hyntty: tervetuloa! Kiva, että muitakin uusia tulee joukkoon. Olen itsekin juuri liittynyt joukkoon ja yritän tutustella jokaisen vaiheisiin.

Täällä oli monella tapahtumassa tällä viikolla, oli seurantakäyntejä, ensimmäistä käyntiä, punktiota...

Brookella ainakin jännät paikat, onnea punktioon!

Hellikillä ja Yksiksellä myös käynnit, onnea niihin!

Ja kaikille muillekin, jos en nyt muistanut kaikkia.

Desen piinapäiviin nopeita minuutteja, jotta menisi nopeasti! :)

Liikunnasta ja alkoholista: minäkin alkuun seurailin tekemisiäni tarkemmin, mutta nykyään hyvin vähän. Alkoholia otan yleensäkin vähän ja ennen en ottanut sitä vähääkään piinisaikana, nykyään otan jos otan, en mieti sitä suuresti. Olen miettinyt sitäkin, että pienissä määrissä alkoholi rentouttaa ja eikös se rentous ja stressin poistokin ole tärkeää...? Liikuntaa harrastan paljon ja siitä en ole luopunut ollenkaan. Joskus kysyin lääkäriltäkin rankan liikunnan vaikutuksesta ja sanoi että tärkeintä on että paino pysyy normaalina (ei liian matala) ja kierto pyörii liikunnasta huolimatta. Näillä eväillä olen sitten jatkanut.

O.N: ei siis ihmeempiä, ihmetellään luomukiertoa pitkästä aikaa. Nyt kp6.

Tuutimari

Vierailija
52/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, onpa ihana lukea plussauutisia tältä palstalta. Tätä lisää! *ja katse kääntyy deseen...*

Brooke, sullahan onkin huomenna edessä jännä päivä. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti projekti jatkuu heti viikonlopun jälkeen siirron merkeissä. Ja nautihan vapaasta; jos hyvin käy, niin sitä herkkua on entistä harvemmin luvassa jatkossa :)

Tuo Puregonin piikittäminen on mullakin sujunut ensimmäisestä kerrasta lähtien rutiinilla, mutta Pregnylin kanssa pulaaminen pikkasen jännittää, vaikka varma ei voi edes olla, että siihen pisteeseen edes edetään. Ylipäänsä koko terminologia on vielä vähän hakusessa -vähitellen alan päästä kiinni näihin inssiasioihin, mutta kaikki muut kirjainlyhenteet on vielä aika hepreaa.

).( Kp 8 ja huomista seurantaultraa odotellessa. Tulen sitten antamaan tilannekatsauksen. Mies lähtee kahdeksi viikoksi työmatkalle, mutta perhesovun toivossa on lupautunut ajamaan kotiin, jos käsky käy klinikalle. On toki mukana satalasissa tässä meidän projektissa, mutta kuuluu myös tuohon kuuluisaan lumiukkoklaaniin -epäilen vahvasti, että yläasteen bilsan tunnilta on tullut lintsattua...

Sori, tuli vähän torsoviesti, mutta palaan viimeistään huomenna. Terkut kaikille Enskoille!

Vierailija
53/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, onpa ihana lukea plussauutisia tältä palstalta. Tätä lisää! *ja katse kääntyy deseen...*

Brooke, sullahan onkin huomenna edessä jännä päivä. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti projekti jatkuu heti viikonlopun jälkeen siirron merkeissä. Ja nautihan vapaasta; jos hyvin käy, niin sitä herkkua on entistä harvemmin luvassa jatkossa :)

Tuo Puregonin piikittäminen on mullakin sujunut ensimmäisestä kerrasta lähtien rutiinilla, mutta Pregnylin kanssa pulaaminen pikkasen jännittää, vaikka varma ei voi edes olla, että siihen pisteeseen edes edetään. Ylipäänsä koko terminologia on vielä vähän hakusessa -vähitellen alan päästä kiinni näihin inssiasioihin, mutta kaikki muut kirjainlyhenteet on vielä aika hepreaa.

).( Kp 8 ja huomista seurantaultraa odotellessa. Tulen sitten antamaan tilannekatsauksen. Mies lähtee kahdeksi viikoksi työmatkalle, mutta perhesovun toivossa on lupautunut ajamaan kotiin, jos käsky käy klinikalle. On toki mukana satalasissa tässä meidän projektissa, mutta kuuluu myös tuohon kuuluisaan lumiukkoklaaniin -epäilen vahvasti, että yläasteen bilsan tunnilta on tullut lintsattua...

Sori, tuli vähän torsoviesti, mutta palaan viimeistään huomenna. Terkut kaikille Enskoille!

Vierailija
54/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät hurahtaa sellaista vauhtia, ettei tosikaan! Ja nyt on ollut ilmassa myös väsymystä, en tiedä onko liikaa projekteja päällä samaan aikaan, mutta eilenkin tuntu, etten jaksa imuroida loppuun¿Jos vielä ensi viikon sunnuntaihin selviän, niin sitten voin alkaa hyvillä mielin odottelemaan kesälomaa!

Dese ja Buumi; Hih, kylläpä täällä pörhistin rintaan, kun minulta vinkkejä kysyitte! Todellisuudessa, myönnän nolona, että en osaa sen enempää hoitaa kukkia tms¿Viherkasvit saan aika nopeaa kuukahtamaan! Muutama oikein kestävä on tullut hankittua. Nyt ollaan siis etupihaa laatoitettu ja kerätty kiviä (haettu sorakuopalta) laattoja reunustamaan sekä pariin penkkaan koristeeksi. La tulee kuorma kivituhkaa, jota sitten laitetaan meidän lisäksi naapurin puolelle. Lisäksi ajattelin laittaa yksinkertaisesti tuijia sekä haketta niiden ympärille, kun on niin varjoinen puoli. Takapihalle ruukkuihin sitten kukkia, esim. margettoja ja jotain muita aurinogssa viihtyviä, joista kysyn ensiksi äiditä ;)

Deselle muuten onnittelut oviksesta!

Buumi kyseli siitä urheilu/juominki asiasta¿Samalla tavalla olen juossut/jumpannut eli useita kertoja viikossa. Aluksi olin varovainen, mutta sitten päätin, että kyllä se matkassa pysyy, jos on tullakseen. Toki meillä tuo ivf on vasta suunnitteilla, että silloin tilanne ehkä toinen. Juomista en ole oikein harrastanut pitkään aikaan, paria lasillsta viiniä korkeintaan, eli siinä en ole muutoksia tehnyt.

Killa, täällä piinataan ehkä puoliks! En tiedä haluanko vetää itseäni mukaan siihen rääkkiin, mutta kuitenkin on ¿josko ¿olo¿¿

Aftikselle vilkutuksia, kun pyörähtelet! Ihmeen tättärä, kun tuollalailla laittaa kierrot vinksalleen¿

Hellikki, kyllä tuo uskomattomasti vaan auttaa laittamaan ajatukset muualle, kun upottaa sormet multaan¿Niin kuin tossa Killalle kerroin, että on pessimisti olo. En halua piinailla liikaa, mutta totta kai ajatukset pyöriin vain yhden asian ympärillä¿Katsellaan rauhassa!

Brooke, peukkuja huomiseen punktioon! Toivottavasti on kivuton toimenpide ja tulos loistava :)

Yksiksellä sitten huomenna eka lekurikäynti, tulethan kertoilemaan kuinka hommat oikein sujui! Ei kyllä kateeksi käy tuo vakuutusten selvittely¿

Hyntty, tervetuloa mukaan, vaikka valitettavaa se onkin! Mutta niin kuin sanoit, paljon tukea ja turvaa löytyy¿

Naksuuuu! Oi, että miten ihania uutisia¿Olipa eri reilu ja ihana lääkäri! Toivon, kyllä hartaasti, että kaikki menee nyt teidän osalta hyvin ja nappiin!

Tuutimari, siellä luomuillaan¿Täällä on menossa kolmas luomukierto, kun marras-helmikuussa oli käytössä mitä erikoisimpia kokeiluja. Aluksi tuntui pahalta jättää edes yksi kierto välistä, mutta oikeasti tuli niin tarpeeseen. Jatkuva ultrassa käyminen ja aikatauluttaminen oli kyllä työlästä. Mutta nyt olisin jo valmis niihin uusiin tuuliin. Täällä odottelen jo aika malttamattomana¿

Kiitos, muuten kaikille ivf-tiedoista, tulee lueskeltua tarkkaan. Muuten täällä aika pessimisti-olo! Menkkatuntemuksia mahassa ja ruokaa tekee ihan koko ajan mieli! Olen siis varautunut tädin tuloon...Mutta toisaalta, kyllä ne ajatukset muuallekkin harhailee. Katsotaan..Nyt tehistä katsomaan!

-marge-

Vierailija
55/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin hotellin aulassa koneen ja oli ihan pakko tulla tekemään pikapiipahdus ja kyllähän se kannatti!! ISO halaus & onnittelut Tuiskulle!!

Tsempit myös YA:lle ja Brookelle, joilla kummallakin on huomenna jännä päivä ja vilkutukset \o/ myös kaikille muille Enskoille!

ON: Ajatukset vaan pyörii piinailussa vaikka työmatkalla olenkin...Nyt siis kutakuinkin eka piinaviikko takana ja reilu toinen mokoma vielä edessä *huokaus*.

Nyt pitää mennä kollegoiden kanssa illalliselle vaikka ei yhtään jaksaisi muutenkin pitkän päivän jälkeen :(

Viele grüsse aus Deutschland & viimeistään lauantaina pääsen taas palstailemaan kunnolla!

-Buumi

Vierailija
56/99 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olin täällä vakoilemassa. Vähänkö mulla alko lennellä perhosia masussa kun luin ton siun viestin Naksu :) Oon ihan tosi onnellinen että teille on sattunut noin ihana ja empaattinen lääkäri, harvoin nimittäin käyttävät tunteitaan työssään (mikä tosin ihan ymmärrettävää)

Killa, mikäs teillä on tilanne? Anteeksi jos utelen, mutta jotenkin oon jääny elämään tätä teidän tilannetta. Mieskin aina sanoo notta jätä nyt jo se netin tuijottaminen vähemmälle. Ei kuulema saa olla liian utelias :D

Toivon teille kaikille enskoille kaikkea hyvää ja oikein aurinkoista kevättä... ja tottakait paljon plussa-onnea!!! :)

T: Ull-Maij ja Jani

Vierailija
57/99 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yövuorolainen vasta heräili, nyt yritän pysyä palstan avulla hereillä! ;)

Ihan ekaksi hurjat huiskutukset ihanaiselle Ull-Majlle, tosi hyvältä tuntui kuulla susta! Ja kivalta tuntuu aina kuulla, että on jonkkun ajatuksissa, kiitos siitä! Mitenkäs teillä arki sujuu? Poitsu taitaa olla jo iiiisooooo mies!? :)

Tuutimari: Hyvä että lääkäri ymmärsi yskän, kyllähän tuollaista pitää tarkkailla!

Hellikin tilannekatsausta odotellaan...

Marge: Olipas nätisti sanottu, kiitos! Kyllä on todella onnellinen olo pitkästä aikaa, kiitos lääkärin! Tosissaan on oppinut arvostamaan sitä, että joku " ulkopuolinen" osoittaa ymmärrystä tähän tilanteeseen, kun niin usein on kokenut jopa läheisiltään välinpitämättömyyttä ja kummastelua, miten jaksan stressata!

Täällä menkkatuntemukset senkun voimistuu, toivon vaan, että alkaisivat vasta ensi viikolla. Aina parempi, mitä lähemmäs tuota viikkoa 26 menee nämä kierrot... Eilen muuten sain kuulla ystävältä raskausuutisia, näitä osasinkin jo odottaa. Oikeasti olen onnellinen heidän puolestaan ja täysin sydämin toivoin tuota heille, mutta... Kylläpä siinä meni yövuoro täysin kuvitellessa, miten tuon ystävän masu kasvaa ja lopulta saavat vauvan, " Miksei meille?!" , oli aika vallitseva tunne... Ja sitten tuntuu syylliseltä, kun ei vaan pelkästään iloitse heidän puolestaan... Mutta kai se on normaalia tässä tilanteessa, eikä tarkoita sitä, ettenkö olisi 100% onnellinen heidän onnestaan!

No mutta tällaista tänne, mukavaa viikonloppua kaikille!

58/99 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marge: kiva kuulla muistakin luomuilijoista. Minäkään en varmaan aikaisemmin olisi suostunut jättämään kiertoa noin vain väliin, mutta nyt tuntuu helpottavalle, kun ei tosiaan tarvitse laskeskella päiviä niin tarkkaan (vaikka tietenkin sitä laskeskelee luomuihmeen toivossa kuitenkin....:).

Naksu: niiiiin tuttuja tuntemuksia kirjoittelit ystävän raskaudesta. Itseä ihan välillä hävettänyt omat kateuden tunteet. Mulla viimeisen vuoden aikana koko ajan joku ystävistä (todella hyvistä) ollut raskaana. Jotenkin tuntuu, että kun olen käynyt katsomassa syntyneitä vauvoja, ei tunne ole ollut enää niin voimakas kuin se, että olen seurannut ystävän raskautta vierestä. Kasvavan vatsan, vauvalle hankittujen tavaroiden ja uä-kuvien ihailu, neuvolakäyntien kokemusten kuunteleminen, äitiysloman alkamisen laskeskelu ym ym. Miten se onkin niin vaikeaa? Ja kuitenkin olen samalla onnellinen ja kiinnostunut ystäväni elämäntilanteesta.

Buumille kestävyyttä jaksaa piinistely!

Tuutimari

Vierailija
59/99 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on punktio ohi ja olo todella helpottunut. Kaikki meni hyvin ja aika nopeastikin, mutta täytyy kyllä sanoa, että sattui aika tavalla! Sain kyllä rauhoittavaa lääkettä, josta tuli mukavan raukea olo, ja kipulääkettäkin sain monta kertaa lisää, mutta silti sattui ja paljon. Nyt olin kyllä onnellinen, että munarakkuloita ei ollut enempää kuin 8 kpl, niissäkin oli kyllä kestämistä! Mutta kivusta huolimatta kokemuksesta ei jäänyt mitään kammoa, siitä kiitos klinikan aivan ihanalle henkilökunnalle! Olen kyllä valmis menemään uudestaankin, jos tarve vaatii.

Itse toimenpide ei kestänyt kauan, ehkä 10-15 min, ja sen jälkeen lepäilin ehkä tunnin verran lepohuoneessa. Vatsakipu hellitti todella nopeasti ja kotiin lähtiessä oli jo sellainen olo kuin en olisi missään puktiossa ollutkaan! Käytiin miehen kanssa vielä muutamassa kaupassa kotimatkalla. Kotiin päästessä oli hirveä nälkä ja jano, kun aamulla ei ollut saanut syödä mitään. Nyt maha tuntuu taas hieman turvonneemmalta, mutta ei varsinaisesti kipeältä. Myös verta on vuotanut vähän. Tissit on myös todella kipeät kuten ovat olleet Pregnylin pistämisestä asti. Loppupäivän vietän kyllä lepäillen. Särkylääkettä käskettiin ottaa, jos tulee kipuja, ja Luget aloitan huomenna annostuksella 2 kapselia aamuin illoin.

Munasoluja saatiin 7 kpl. Niiden laadusta ei ole mitään tietoa vielä, huomenna klinikalta soitellaan tilannetietoja. Maanantaina puolen päivän aikaan on sitten siirto. Nyt ollaan jo aika positiivisella mielellä, että siirtoon päästään, koska soluja tuli noinkin monta. Tietysti vieläkin hienompaa olisi, jos jotain jäisi myös pakkaseen!

NAKSU onpa upeaa että teillä IVF aikaistui noin paljon! Nyt vaan peukut pystyssä että sun kierto ymmärtää käyttäytyä sopivasti aikataulujen kannalta!

BUUMIlle voimia piinailuun!

ULL-MAJ, mukavaa kun kävit pitkästä aikaa moikkaamassa!

TUUTIMARI täällä on moneen kertaan keskusteltukin tuosta kaverien vauvauutisten aiheuttamasta kateuden tunteesta. Useimmilla meistähän sellaisia taitaa olla, ja kai se on vain ihan inhimillistä vaikka kyllähän sitä tunte itsensä aina ihan kamalaksi ihmiseksi.

Minullakin olisi tarkoitus mennä ensi viikolla katsomaan kaverini äskettäin syntynyttä vauvaa. Onneksi itsellä on nyt tällainen positiivinen vaihe menossa hoitojen suhteen, joten ehkä selviän käynnistä ihan kunniakkaasti!

Nyt painun takaisin lepäilemään. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Brooke

Vierailija
60/99 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä kattelen Euroviisujen semifinaalin tallennusta ja pohdin lähtiskö tonne kaupungille ihmettelemään Euroviisu-huumaa... Saattapa vaan olla että rankan työviikon jälkeen rentoutus-siideri ja sohva kutsuvat! ;)

Eilen alkoi Puregonin pistely, menee jo aivan rutiinilla. Pohdiskelen pistäisinkö ampullin loppuun, siinä ois vielä 3-4 annosta, kun tänään tulee avaamisesta kuluneeksi se 28 päivää mitä se säilyy... En oikein jaksa uskoa, että se pilaantuu sillä sekunnilla kun avaamisesta tuo aika, mutta sitten mietityttää että jos hoito menee pilalle pilaantuneen aineen takia. Jos käyttäisin sen loppuun, niin ei tarvitsisi luultavasti ostaa kolmatta ainetta tähän kiertoon ja säästäisi aika summan rahaa. No jatkan pohdiskelua...

Ull-Maij: no moikka! :) Pitkästä aikaa! Täällä valmistaudutaan toiseen inseminaatioon ja aika hyvillä mielin tällä hetkellä! Eikös teidänkin poitsu ala olla jo iso, kuin mikä?! Sit vaan pikkukakkosta alulle... :)

Brooke: hienoja uutisia! Toivotaan, että kaikki seitsemän veljestä hedelmöittyisivät ja teidän muksut oiskin sitten siinä! :)

Naksu: halitukset sinne " huonoista hyvistä uutisista" , joita kaverilta kuulit! Onneksi me tiedetään täällä, että tuollaisetkin tunteet on ihan normaaleja! Toivotaan, että saat pidettyä tätsän vielä hetken loitolla!

Marge: no tosiaan on rasittavaa hypätä ultrassa ym. mitä tähän nyt kuuluu! Itselläkin on sellainen olo, että haluaisi pitää vähän taukoa välissä, mutta toisaalta ois kauhee kiire! Älä sä siellä vielä luovu toivosta, sillä niin kauan kuin ei ole tätiä... :)

Hellikki: mitäs ultrassa näkyi? On sentään hyvä, että mies kaahaa paikalle tarvittaessa vaikka reissussa onkin! Sitä kuitenkin aika paljon tarvitaan tässä projektissa! :)

Buumille huiskutus sinne maailmalle! o/

Ja sit tietty huiskut kaikille muillekin Enskattarille! :)

Killa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä