Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOIDEN viikot 19 & 20 +++

06.05.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]kä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan ollut ahkeraa kirjoittelua, nyt en varmaan kaikille saa aikaiseksi kommentoida mutta jotain ajattelin käydä raapustamassa.

Nyt on pp 3 eli reilusti piinaa vielä jäljellä. Ihmeen hyvin olen oikeastaan pystynyt unohtamaan koko jutun! Hyvä kun muistan Luget laittaa aamuin illoin. Olo on jo nyt ihan normaali, mahan kipu hävinnyt ja turvotus vähentynyt niin että voisi jo yrittää farkkujakin jalkaan. Ratsastamassakin olen jo käynyt (käyntiä tosin vain) ja lenkkeillyt koiran kanssa, ja olo on pysynyt hyvänä.

Jos ei meille nyt tule plussaa niin yritän kyllä ottaa parin kuukauden kesäloman koko tästä lapsettomuusasiasta, ja ehkäpä yritän pysytellä tältä palstaltakin poissa tai ainakin käydä harvemmin. Vaikka tämä paikka on ihana ja te kaikki ihania niin toisaalta tauko tekisi varmaan hyvää. Sitten olisi voimia aloittaa syksyllä uusi taisto!

Mietin vähän, josko minäkin alkaisin pikku hiljaa suunnitella meille häitä. Mies on antanut mulle asian suhteen vapaat kädet, mutta juurikaan en ole asiale uhrannut ajatustakaan kun tämä lapsettomuus on vienyt ajatukset niin täysin.

KILLA sulla on hienosti asiat, toivotaan että nyt ajoitus menisi just eikä melkein kohdalleen!

YKSIS kiva että kierto pysyy aisoissa ja hommat etenee. Tiedän minäin miten ärsyttäviä pitkät kierrot on!

HELLIKKI kiitos sanoistasi! Kyllähän tässä tietysti itsestäkin jo tuntuu, että olisi sen plussan ansainnut. Mutta toisaalta, ensimmäinen hoitohan tämä vasta meille oli, eli eihän tässä ole vielä läheskään niin kovia kokenut kuin moni muu. Olen vain tainnut pitää itsestäni niin kovaa meteliä että kuulostan kärsineemmältä kuin olenkaan...

Mulla oli muuten myös tuota todella runsasta " lorahtelua" silloin piikityksien aikaan. Mutta se ei liene ihme kun mulla oli tosi isot annoksetkin, 300 IU. Mulla olisi muuten niitä neuloja vaikka muille jakaa tuolla kaapissa. Mulla kuin oli 900 IU Gonal-kyniä ja minähän tyjensin yhden kynän kolmella pistoskerralla. Jokaisessa paketissa taisi olla 15 neulaa mukana. Säästin ne nyt varmuuden vuoksi, jos joskus vaikka tulee neuloista pula.

Me ei olla myöskään kerrottu mun vanhemmille hoidoista. Miehen vanhemmat ovatkin molemmat kuolleet. Jostain syystä vanhemmille kertominen on mulle kaikista vaikein paikka, vaikka melkein kaikille kavereille ollaan nyt jo kerrottu. Voi olla, että kerron vanhemmille vasta joskus jälkeen päin.

Nyt minäkin taidan lähteä puutarhahommiin, muutama pensaan taimi olisi istutettavana.

Vilkutukset kaikille,

Brooke

Vierailija
2/99 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitetaas jaktaa kommentointia, kun eilen jäi vähän kesken...

Käärö: kyselit noista maksuista yksityisellä. Vakuutusta meillä ei ole, joten niistä en tiedä mitään. Laskuasiasta kuitenkin sen verran, että me ollaan Väestöliitossa saatu aina omat laskut eli mun käynnit (jossa mukana myös yhteiset suunnittelu- ym. käynnit) yhteen laskuun ja miehen simppanäytteiden tutkimukset ja hoidoissa pesut ym. omaan laskuunsa. En tiedä olisiko niitä mahdollista yhdistää, mutta vähän epäilen...

Yksis: joo tosiaan on siellä hienovaraista! Mulle lääkäri sanoo vastaanotolle mennessä suunnilleen, että " päivää, käypä sitten tuohon tutkimuspäydälle" . Tämän jälkeen sitten vasta jutellaan enemmän. :) Mä oon miettinyt, että oikeesti synnyttääkö ne siellä niin kuin elokuvissa eli sellainen peitto tossa mahan ja jalkojen päällä ja kätilö/lekuri siellä piilossa jalkojen välissä. Oon nähnyt suomalaisia synnytysvideoita ja ainakaan niiden mukaan täällä ei käyllä mitään peitellä.

Diina: huiskutus sinne! Kiva, että kuitenkin joskus käyt! :) Mutta kurjia kuulumisiahan sulla oli! :( Toivottavasti noi kiertoasiat järjestyy!

Kathy: no voihan urjuus, ettei siellä munikset kasva toivotulla tavalla! Toivotaan, että Menopur sitten vihdoin auttaisi! Ja hienostihan sulla on paino pudonnut, jos sekin sitten auttaisi!

Dese: bd

Brooke: ihanan rauhallisesti sä olet osannut ottaa piinailun! Vaikka varmaan loppua kohti alkaa jännitys tiivistyä! Toivotaan, että sitten tosiaan heti tärppi kävisi, eikä tarvitsisi odotella syksyyn seuraavaa hoitoa! bd

Hellikki: joo tosiaan mä oon ihan ihmeissäni, kun näin hienosti jo munis on kasvanut! :o Olin duunitkin suunnitellut sen mukaan, että ensi ke tai to ois inssi, mutta pieleen meni! Mutta parempi tietty näin päin, että oon nopeempi, kuin hitaampi. Taidan tosiaan mennä sun edelle inssinkin suhteen, mutta perjantainahan se selviää. Tuuhan sitten kertomaan omat kuulumisesi ultran jälkeen! :)

Kertomisgalluppiin: aika monelle on tullut kerrottua eli sisko ja veli perheineen tietävät. Samoin kaikki läheisimmät ja muutamat ei niin läheisen kaverit. Tuli silloin aikanaan kerrottua yrityksestä monille, joten nyt on ollut sitten luontevaa kertoa hoidoistakin. Kummankaan vanhemmat ei tiedä. Mun tekisi mieli kertoa (ainakin mun äidille), mutta en ole vielä keksinyt että miten kertoisin, kun se ei koskaan kysele lasten hankkimisesta. Tuntuisi tyhmältä vaan paukauttaa, että ollaan muuten hoidoissa... Ja tavallaan hankalaa, kun haluaisin äidin tietävän, mutta en huolehtivan! Taitaa olla mahdoton yhtälö! ;) Mutta aikeissa olen siis kertoa mun äidille ja haluaisin että kerrottaisiin myös miehen vanhemmille, koska ne odottaa tosi kovasti lapsen lapsia (mies on ainoa lapsi).

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalla loistomunis siellä kypsyttelee, tsemppiä huomiseen ultraan!!

Pigge: Ihanaa kun oot ihan intona! :D Pidän kyllä peukkuja teille!

Yksis: No on joo pikkasen eri meininki, täällä Suomessa kun on jalat kohti kattoa ennen ku ehtii Pöö sanoa ja parikin päätä välillä siellä hämmästelemässä (tai lähinnä hämmästelevät kai sitä ruutua :D ) ja kaiken huippu, että itestä se tuntuu jo täysin normaalilta! ;) Samanlaiset on meillä ilot, kerrankin täti aiheuttaa iloa ja perhosia vatsaan!

Hellikki: Joo nyt on kyllä kivan aktiivinen viikkopino, näitä lisää! Tosin menee hurjasti aina aikaa kun lukee ja kirjoittelee, ei meinaa aika riittää muuhun! ;) Meillä muuten yrityksestä ja hoidoista tietää muutamat ystävät ja pari tuttua ja sitten mun siskot - vanhemmat ei siis tiedä. Vaikka meidän äippä onkin ollut nyt tuntosarvet pystyssä kun yllätti mut taannoin täältä palstalta! ;) Selityksiä kyllä keksin, eikä ihan huonoja! :)

Brooke: Hienoa jos pystyt ottamaan iisisti, ei ainakaan haitaksi ole onnistumista ajatellen! Kunpa itekin pystyis, mutta oon sellanen hermoheikko että turha luulo!

ON: menkat alkoi, epäselvää vaan mistä lasken kun eilen alkoi iltasella pikkuisen vuotaa ja yöllä sitten enempi... Mutta ehkäpä tänään vasta on se kp1! Jeee! Olin niin intona, että aamulla yritin kovasti soittaa klinikalle, kunnes vasta jonkin ajan päästä tajusin että nythän on pyhä! :) pitää siis jaksaa odottaa huomiseen ja varata silloin se aika (ja muistaa kysyä koska niillä on loma!)! Nyt miehuksen ja koiran kanssa, telmimään, heippa!

Vierailija
4/99 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathy@

Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

Kiitos etukäteen.

Vierailija
5/99 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, Kathy, päivitän sun tiedot! Ja jos joka muukin haluaa, niin laittakaa uusi teksti; teen varmaan sunnuntaina uuden pinon ja listan päivityksen!

Missä muuten Jessis luuraa? Ei oo hetkeen näkynyt...

Vierailija
6/99 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: mulla ainakin lukee paperissa, että kp1 on se päivä jona verenvuoto on alkanut ennen vuoteeseen menoa (ei siis tuhru). Hauskaa, kun meillä on molemmilla alkamassa jotakin...

Killa: Toivottavasti munis on perjantaina täydessä kukoistuksessa ja pääsette lauantaina inssiin :) (Niin, siis olihan teillä sen lauantai-inssin mahdollisuus?)

Brooke: Onnea sinne piinailuun... hienoa ettet ota turhia paineita! Toivottavasti se plussa sieltä kuiteskin tulisi +++++++ Koskas teillä on häät? Muista ottaa kaikki ilo irti suunnittelusta!

Hellikki: Sinäkin siis kuulut työmatkaleskiin. Ei se munkaan mieheni ulkomailla matkaa, mutta täällä ameriikassa tuota lääniä vaan on niin paljon, että lähelläkin on kaukana ja lentojen takia pitää kaikki yrittää aikatauluttaa.

Me ei olla kerrottu meidän hoitojen alkamisesta kenellekään ja ollaan ajateltukin ettei kerrota ennen kuin on jotakin kertomista. Töissä on molemmat kerrottu omille esimiehille, ihan sen takia että on helpompaa järjestellä aikatauluja. Lapsettomuudesta sen sijaan taitaa tietää kaikki meidän ympärillä ¿ ollaan vaan aina koettu se helpommaks niin ei tule turhia kyselyitä. Etenkin alkuaikoina täällä tuntui siltä, että esittelikin itsensä tyyliin ¿Hei, mä olen Yksis ja me ei voida saada lapsia.¿ Ehkä joo, vähän karikatyyri, mutta näin ei sitten ole tarvinnut selitellä...

Ameriikanmallista: Killa, kyllä täällä juu synnytetään vällyjen alla :) Aikanaan, kun kävin ekaa kertaa täällä vuositarkastuksessakin olin vähän hämilläni siitä kaapumäärästä mikä vedettiin päälle ennen kuin lääkäri tuli huoneeseen. Silloin ekalla kerralla jäi se viimeinen lakana käyttämättä, kun en tiennyt mihin se kuuluu ja lääkärin tultua huoneeseen sitten kysyin siltä, että mihin tää piti laittaa... tohtori se vaan naurahti ja kysyi olenko skandinaavi ja totesi ettei me sitä taideta tarvita.

Noin muutenkin aina gynellä vaihdetaan kaapu päälle ja muutenkin jos lääkärin on tarkoitus jotakin tutkia. Sairaanhoitaja hakee aina odotushuoneesta ja ottaa verenpaineen, lämmöt ja ohjeistaa sitten jos on kaapuja tms. Ja vasta sen jälkeen tavataan lääkäri. Eli lääkärin edessä/huoneessa ollessa ei riisuta tai pueta vaan lääkäri poistuu aina huoneesta sitä varten.

Mulla on yks amerikkalainen ystävätär, joka on asunut Suomessa muutaman vuoden suomalaisen miehensä kanssa ja hän on monesti nauranut ensijärkytystään gynen vastaanotolla Suomessa :)

Huomenna sitten labrakuulumisia

Yksis

Vierailija
7/99 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unentokkurainen naksu täältä kurkkii, yritän sinnitellä päivän hereillä yövuoron jälkeen... Zzzzz

Tosiaan, missäs Jessis kuppaa? Ei olekaan pitkään aikaan kuulunut, liekö pitää taukoa meistä houreisista haihattelijoista.. :D Ei vaan, tuuhan kertomaan kuulumisia!!!

Yksis: Älä huoli, ei ollut mullakaan vapaata! :) Kadehditaan yhdessä, hih! Vähänkö repeilin kun kuvittelin tota jenkkilän meininkiä gynellä ja sitten taas Suomen - voin vaan kuvitella että sun ystävä on ollut vähintään pienimuotoisessa shokissa sen Suomen gynereissun jälkeen! Hui kauheeta, ois kyllä varmaan kamalaa jos ois noin erilaiset kulttuurit tuossa mielessä niin sopeutua (siis nimenomaan noin päin että jenkeistä suomeen ;) )!!!

Nyt sain vihdoin hoitsun kiinni ja aika suunnittelukäynnille on varattuna, menikin pidemmälle kuin ajattelin. Eli se on vasta ma 4.6., mutta hyvä juttu on se, että sain puhuttua meille sen meidän oman lääkärin, jos olisin ottanut ekan tarjotun ajan (joka ois sopinut mulle huomattavasti paremmin muuten töiden kannalta) niin oisin saanut sen toisen... Nyt vaan sillä varauksella, ettei tulisi nyt enää mitään kystia tm., jotka hoitoja estäis/viivyttäisi, muuten taitaa mennä tämä tyttö tänä kesänä ivf:ään!!!!!! :D

Hoitsu meinasi alkuun, että meillä on tarkoitus tehdä lyhyellä kaavalla, mutta sanoin että ymmärsin kyllä lääkärin puheista toisin. Sillä varauksella siis vielä tuo aika, että jos nyt tehdäänkin lyhyellä, niin sitten aikaistuu... Ja mikä paras uutinen: klinikka ei ole koko kesänä kiinni, joten ei tarvitse stressata ajankohtaa laisinkaan!!! Turhaan olen siis mahahaavaa siitäkin itselleni kehittänyt! ;)

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

-iloinen naksu- :)

Vierailija
8/99 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killaa tulin alunperin huutelemaan, miten meni ultrassa? Sori, meni äsken ihan omanapaiseksi, ei ollut tarkotus!!

Vierailija
9/99 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan omasta navasta ¿ sehän se lähinnä itseä aina tuntuu olevan... Ultrassa kaikki näytti lääkärin mukaan hyvältä, munasarjoissa 8-9 follikkelia molemmin puolin(kai ne nyt on follikkeleita?). Ainoa mitä lääkäri jäi vähän kattelemaan oli kohdun muoto ja arveli että siellä saattaisi olla myooma (Hui!!!), mutta oli kuiteskin sitten sitä mieltä ettei siitä olisi haittaa... Toivotaan, että oli oikeassa. Jotenkin huvittavaa olis siinä lääkärin kanssa ihmetellä ruudulla omaa kohtua ja munasarjoja ja yrittää sitten vaan nyökytellä sen oloisena että ymmärtääkin jotain... Sairaanhoitaja seisoskeli siellä oven vieressä kyllästyneen näköisenä, mutta pakkohan sen siellä huoneessa oli olla, kun mieslääkäri ei voio tällaisia toimenpiteitä kahdenkesken potilaan kanssa tehdä. Kummasti olen alkanut tähän kulttuuriin tottua ja vähän kyllä kainostutti siellä ultrahuoneessa, vaikka oli lakanat ja kaikki :) Verikokeen tulokset pitäis jossakin välissä tulla nettiin, sunnuntaina aloitan sen Chlomid Challenge Testin ja syön siis klomeja kp 5-9 ja kp 10 on uusi verikoe. Vähän ne klomit pelottaa... olen ihan varma, että just mä saan ne KAIKKI sivuvaikutukset...

Naksu: Hienoa, että sait suunnittelukäynnin varattua ja kurjaa kun joudut odottamaan noin pitkään... Toisaalta parempihan se on edetä asioissa sellaisen lääkärin kanssa jonka kanssa kemiat tuntuu toimivan ja teillähän oli ihan lääkäri jos oikein muistan... Superhyvä ettei klinikalla ole kesätaukoja! ...niin ja mukavaa et olit mun kanssa töissä ;))

Killaaa... miten siellä ultrassa meni???

Hyvää viikonloppua ja huiskutuksia kaikille Enskoille!

Yksis

Vierailija
10/99 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun täällä yksikseni vaan palstailen :))

Labratuloksetkin tuli ja kaikki näytti oikein hyvältä! Jeeee!!! En viitsi arvoja tänne luetella kun täällä nuo mittayksiköt tuppaavat olemaan erilaisia kuin Euroopassa... Se myooma kyllä vähän huolestuttaa, mutta kai sekin on ihan ok.

Yksis - täällä Yksinään ;)

Vierailija
11/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on edelleen ajatukset pysyneet poissa piinailusta - hyvä niin. Mulla kävi jotenkin niin, että olin kamalan stressantunut monta kuukautta ennen hoitojen alkua, mutta sitten kun hoidot vihdoin alkoi niin kaikki stressi katosi ja nyt vain rauhallisena odottelen mitä tuleman pitää. Nyt on - hetkinen, pitää oikein laskea - pp 5. testipäivä mulla on vasta pp 14, jos testaan itse.

Tällekin päivälle on paljon kaikenlaista puuhaa, mm. laitumen rakennusta hevosille.

NAKSU teillä onkin ihana klinikka kun ei siellä ole kesätaukoa! Meidän klinikalla taas sattuu tänä kesänä tavallista pitempi tauko, kun muuttavat ensin uusiin tiloihin ja sitten on kesälomat. Mutta me oltais varmaan jouduttu kyllä pitämään vähän taukoa joka tapauksessa ihan sen takia, että saadaan tämän ekan hoidon laskut maksettua. Onneksi sentään saa maksaa useammassa erässä!

KÄÄRÖlle piti kommentoimani samaa kun Killa jo sanoi, eli meilläkin laskuissa on eriteltynä naisen ja miehen osuudet. Ja naisen osuudet tietenkin on huomattavan paljon isommat. Sen puoleen ei siis ole väliä, onko mies mukana joka käynnillä vai ei.

YKSIS kiva että sulla näyttää kaikki niin hyvältä! Tuollaisesta myoomasta en kyllä osaa sanoa mitään, toivottavasti siitä ei ole haittaa? Minustakin on ollut tosi hassua katsella ruudulta omia sisuskalujaan. Eipä niistä kuvista tosiaan niin paljon ymmärrä. Mutta sen verran olen tässä oppinut että ne mustat mollukat siellä tosiaan on follikkeleita eli munarakkuloita, ja niiden sisällä asustelee munasolut. Ultrassa lääkäri on yleensä kiinnostunut follikkeleiden koosta sekä kohdun limakalvon paksuudesta. Normaalissa kierrossa vain yksi follikkeli kasvaa isoksi ja puhkeaa, ja munasolu irtoaa. Mutta IVF- ja ICSI-hoidoissa stimuloidaan lääkkeiden avulla useampia follikkeleita kasvamaan isoiksi ja tuottamaan munasoluja jotta hoidolla olis paremmat mahdollisuudet onnistua.

KILLAa kaipailen minäkin, jokos olet ollut inssissä vai vieläkö kasvattelet munista?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Brooke

Vierailija
12/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei niistä sivuvaikutuksista kannata niin kamalasti huolehtia. Clomeja en kylläkään ole käyttänyt, koska mulle niistä ilmeisesti ei olisi apua, mutta erinäisiä muita lääkkeitä on tässä jo ollut ja kaikissa on lueteltu hirmuiset litaniat mahdollisia sivuvaikutuksia. Mutta eipä mulla ole tullut juuri mitään vaikutuksia mistään. Pustoksista tuli maha kipeäksi ja turvonneeksi mutta sekin johtui varmaan osittain ihan piikkien aiheuttamasta mekaanisesta ärsytyksestä. varmaan niissä lääkkeiden ohjeissa on vaan varmuudne vuoksi lueteltu kaikki mahdolliset, hyvin harvinaisetkin sivuvaikutukset.

Vierailija
13/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaipauksesta ja terveisiä inssistä! :) Olin eilen niin kiireinen, etten ehtinyt kirjoittelemaan, joten nyt lyhyesti... Heh! Koskas mä onnistuisin lyhyesti jotain kirjoittamaan! ;)

Eilen siis olin ultrassa ja munis oli kasvanut 18mm kokoiseksi. Lääkäri mietti pitkään miten tehdään ja päätyi siihen, että tikutan ovista ja jos se tulee positiiviseksi pe tai la, niin inssi tehdään tänään ja jos taas ei tule, niin se tehdään maanantaina.

Koska pelkäsin, että maanantai olisi auttamattomasti taas liian myöhään, otin oikeuden omiin käsiini ja pistin pokkana Pregnylin eilen, vaikka ovistesti ei ihan positiivinen ollutkaan... Tänään sitten tehtiin inssi ja oikein hyvä tilanne oli, lääkärin mukaan olin juuri alkamassa ovuloida! :) Olen niin tyytyväinen, että tää meni näin, koska uskon vakaasti että maanantaihin mennessä munis ois ollut jo mennyttä kalua, vaikken vielä ois irrotuspiikkiä pistänytkään!

Ainoa kurjuus tämänpäiväisessä oli se, että sattui aivan h*lvetisti se inssi! :( En voi ymmärtää, kun viimeksi ei tuntunut niin missään. Ei vähäisintäkään kipua! Ja nyt todella kivuliasta! Ei mennyt ekayrittämällä katetri läpi, joten lekuri pyysi hoitsun apuun ja kokeili toisia vehkeitä. No ei onnistunut niilläkään, joten otti jotkut helkatin pihdit joilla kai runnoi sitten katetrin sisään. Sattui niin että huusin ja alkoi pyörryttää, vaikka olin makuuasennossa, kun koitin hengitellä jotenkin ylirauhallisesti! Onneksi ei sentään kestänyt kovin kauaa tuo kivulias osuus. Tosi outoa vaan, että miksi ekalla kerralla ei sattunut yhtään ja nyt taas sattui. Nyt olin (alkuun) paljon rennompikin kuin viimeksi!? :o

No toivotaan, että ei tarttisi hetkeen kokea tuota, vaan tulisi plussa! :) (Ja se siitä lyhyydestä!)

Brooke: sinähän jaksat olla hienosti stressaamatta! :) Ei varmasti tee huonoa onnistumisen suhteen! Mä peukutan täällä ihan täysillä teidän puolesta! bdbdbdbdbdbdbd

Yksis: hienoja uutisia labrasta! :) Valitettavasti en mäkään osaa tuosta myomasta mitään sanoa. Toivotaan, ettei hankaloita hommaa! Muuten, yllättävän hyvin muutaman ultran jälkeen alkaa jo osata vähän tulkita tuota kuvaa! :) Hauskoja noi kulttuurierot! Tosiaan tuntuisi oudolta pukeutua johonkin kaapuun, jos kerran pitäisi riisua, että lääkäri voi tutkia! :D

Naksu: ihan mahtavaa, että teillä nuo asiat järjestyy noin! Toivotaan vielä, että muniksetkin kasvaa sitten toivotusti, hedelmöittyy ja vieläpä kiinnittyykin! Mä uskon vakaasti että hyvin nuo menee! :)

Heipat taas kaikille!

Killa

Vierailija
14/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkut täältäkin inssistä! KILLA, nippanappa taisit ehtiä mun edelle :) Ja lääkärikin taisi olla sama, sillä vähänhän se meinasi mennä sähläämiseksi; katetri ei mullakaan mennyt perille ensi yrittämällä ja hoitajan ylimääräisiä käsiä tarvitiin. Hoitaja olikin sitten aivan ihana ja jaksoi huolehtia kuinka jaksan -onneksi mulla ei sentään noin pahasti kipeää tehnyt, lähinnä toimenpide oli epämiellyttävä. Mutta nyt olo hyvä, joten kannatti vähän kärsiä ja irvistellä.

Eilisessä ultrassa (kp 16) löytyi siis oikealta 20 millinen follikkeli ja ne kaksi leftiäkin olivat yltyneet kasvamaan 14 ja 16 millisiksi. Limakalvo edelleen lupaavan tuhti, mutta koska ovistesti oli aamulla vasta hyvin hennosti vihjaillut, niin päädyttiin varaamaan aika inssiin maanantaille -mikä mustakin kuulosti kyllä kieltämättä aika myöhäiseltä.

Sain kuitenkin käskyn tikutella uudelleen illalla ja sieltähän ne tasavahvat viivat löytyi. Miehelle äkkikomennus maailmalta kotiin ja tänään oli siis meidän ensimmäinen inssi. Siittiöitä oli runsaasti vielä pesunkin jälkeen (yli 12 milj.) ja yli 70 % hyvin liikkuvia, joten siihen tämän yrityksen ei pitäisi kaatua. Ajoitus oli lääkärin mukaan hyvä, yksi munasolu oli juuri irronnut ja toinen mahdollisesti irtoamassa eli teoriassa kaksosriski kummittelee. Jäämme seuraamaan jännityksellä tilannetta... Odotukset on tosi varovaiset, kun takaraivossa jyskää koko ajan se sama kysymys, että miten nyt voisi tärpätä, jos melkein kahden vuoden ansiokkaan yrittämisen jälkeen tulos on ollut puhdas nolla.

BROOKE, sama juttu eli jos ei tärppää, niin kesä luomuillaan ja syksyllä siis jatketaan hoitojen parissa. Nyt tuntuu siltä, että lomasta saisi enenmmän irti ilman näitä piikkejä ja tikkuja ja ultrassa ravaamista :) Ensi kierrossa tosin tehdään se uupuva munajohtimien aukiolotutkimus. Tsemppiä piinailuun!

YKSIS ja NAKSU aloittelee tätä rumbaa -onnea teille molemmille. Missä se DESE luuraa, mun ymmärtääkseni piinailee vielä käsittämättömän viilipyttymäisesti. Tuu hei kertoon uutisii!

Tuli, kai ymmärrettävästi, vähän omanapainen viesti, mutta kun ulkonakin on noin ihana ilma, niin suunnistan sinne. Haksahdin taas piipahtamaan taimitarhalla... Vilkutukset kaikille!

Vierailija
15/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teillä tietymättömillä, joten on viestittelykin jäänyt vähille. Ei vais, olimme miehuksen kanssa eteläisessä naapurivaltiossa pienellä kevätlomalla ja kotiuduin vasta myöhään eilen. Tänään olen sitten raivopäänä kiskonut voikukkia irti nurmikosta. No, onhan sekin tapa viettää vapaapäivää...

Naksu sai sitten tädin vieraakseen. Nyt pääsette heti kesäkuun alussa suunnittelemaan jatkoa. Ei siihen ole kuin reilu pari viikkoa. Hyvä, hyvä.

Yksis iloitsi lyhentyneestä kierrosta. Kyllä se tuntuu välillä hieman koomiselta, kun meidän enskojen ilonaiheita miettii. Yksi jos toinenkin hihkuu ovisplussasta ja kierto ilman ikäviä yllätyksiä saa riemun repeämään. Omituista tämä elämä! Olipas viihdyttävää lukea teidän lääkärikäytännöistä. Outoa ajatella, että asioista pitää tehdä niin kovin hankalia.

Piggeliina ja Brooke laskevat päiviä testaukseen, bdbd. Joko jännittää? Onko minkäänlaisia tuntemuksia/fiiliksiä?

Killalle ja Hellikille supervilkutuksia ja tsempityksiä! Ikävää, että molempien kokemukset olivat kivuliaita. Mutta eiköhän sitä kestä oikeastaan mitä vaan, jos se sitten takaisi sen maailman toivotuimman asian. Voikaahan hyvin!

Kiva kuulla, etten ole ainoa reissuleski tässä porukassa. Meillä mies reissaa lähinnä keski-Euroopassa, satunnaisesti myös Aasiassa. Viime aikoina on näitä muutaman päivän pyrähdyksiä ollut omasta mielestäni hieman turhan usein. Keskimäärin joka toinen viikko joudun oleman yksikseni muutaman päivän ja, mikä ikävintä, myös muutaman yön. Vielä toistaiseksi olemme välttyneet " päällekkäisbuukauksilta" . Tarkoitan siis sitä, että ei ole mies onneksi ollut toisella puolella maapalloa oviksen aikoihin. En tiedä, millainen kriisi siitä sitten syntyisi.

En ole kovin avoimesti kertonut meidän vauvahaaveesta eikä mies ole puhua pukahtanut kenellekään. Muutama ystävä tietää, että vauva on haaveissa ja kaipa he fiksuina ihmisinä ymmärtävät, että jossain mättää kun ristiäiskutsua ei kuulu. Läheisimmän ystävän kanssa olen jutellut asiasta juurta jaksaen. Hän on itse käynyt saman rumban läpi sekä ensimmäisen että toisen lapsensa kanssa. Hänen kanssaan asiasta on helppo jutella, kun molemmat tietävät mistä on kysymys. Kerroin vauvahaaveestamme ja nykyisestä tilanteesta myös äidilleni ja veljelleni sekä hänen vaimolleen. Luultavasti en olisi kertonut, ellei veljeni olisi ilmoittanut heille syntyvästä vauvasta. Äitini ainakin sanoi, että hän oli arvannut/aavistanut asian jo aikoja sitten ja vauvauutiseen reagoiminen paljasti asian lopullisesti. Olen ihan tyytyväinen että kerroin, mutta olen kyllä ilmoittanut, etten halua asiasta enempää keskustella. Puhun sitten, jos/kun puhumisen aika tulee.

No sitten sitä OmaaNapaa. On tässä jo ensimmäiset itkut itketty, kun masua on niin ikävästi nipistellyt parina iltana. Torstaina olin jo ihan varma, että tättärä kaartaa paikalle minä hetkenä hyvänsä ja eilen perjantaina olisin voinut lyödä asiasta vaikka vetoa. No, sen vedon olisin hävinnyt, koska tädistä ei ole näkynyt vilaustakaan. Eihän se eukko toki vielä myöhässä ole, tänään on kulunut oviksesta tasan kaksi viikkoa. Jos vanhalla kaavalla mennään, niin huomenna pitäisi jonkinlaista merkkiä jo näkyä. Syy, miksi olen odotellut tätiä tulevaksi jo nyt, on masukivut. Mulla kipeytyy masu vasta sen jälkeen, kun toivo on totaalisesti menetetty. Nyt se pirulainen siis lähettelee kipusäteitä jo ennakkoon.

Vilkutuksia Häpölle, Margelle ja tietysti kaikille muillekin! Yritän ehtiä huomenissa taas linjoille, paitsi jos ne voikukan pirulaiset palaavat jo yhdessä yössä.

-dese-

Vierailija
16/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellikki: täähän onkin jännää! Olikos se niin, että tekin ootte väestöliiton hoidossa?! Just eilen mietin, kun kävin ultrassa että ois hassua jos sattuisi joku palstakamu odottelemaan siinä viereisellä tuolilla. Ja oikeesti ollaan voitu olla vaikka peräkanaa inssissä! :) Piti ihan miettiä, että oliko siellä ketään hellikin näköistä, kun muutaman muunkin hoitoon tulijan siinä näin... :D Eipä vaan tullu kovin tarkkaan katsottua, mutta jos satuit olemaan se minusta seuraava, niin toivottavasti se mun tuskanhuuto ei kuulunut sinne käytävään, ettet pelästynyt! ;) No täälläkin on olo jo oikein hyvä ja toiveikas! Kiva että piinaillaan sitten samaa tahtia! Niin että kovasti vaan plussaonnea meille molemmille! :)

Dese: mun mielestä sun tilanne kuulostaa oikein lupaavalta, joten pidä vaan se tättärä kaukana ja ota plussa! Noi kivut ei oikeesti kerro vielä mitään; toisillahan on ihan selvät kivut, mutta silti menkat ei vaan tule ja plussa pärähtää tikkuun! Lämmittäisi kovasti mieltä, kun vanha palstakamu plussaisi! :)

Vierailija
17/99 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lugeista: viimeksi inssin jälkeen aloitin ohjeen mukaan ne muistaakseni vasta pp 3 ja nyt lääkäri käski aloittaa ne ylihuomenna eli pp 2. Mitenkä teille on nuo määrätty?

No nyt öitä! :)

Killa (kohta pp 1)

Vierailija
18/99 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille tutuille! Taas täällä salaa katselemassa teidän tilanteita :)

KILLA: Hienolta kuulostaa! Jos sinä nyt avaisit sen kultaisen tien tuonne o-puolelle? Täytyy sanoa, että vaikka huonojakin päiviä löytyy, niin sun positiivisuus on aina, joka päivä mielessäni :) bd bd bd

NAKSU: Heippa wanha kaveri! Onnea tädin vierailusta! Pari viikkoa menee nopeasti, eikä tunnu tässä odotuksessa enää miltään :)

Onnea taas uuteen yritykseen - bd bd bd Oon@lla varpaatkin taas pystyssä :)

BROOKE: isot peukutukset sinnekin!

Taidan tässä pikkuhiljaa alkaa taas tutustumaan muidenkin tarinoihin, että pääsen sitten syksymmällä helpommin taas mukaan kuvioihin! Hoidoista meillä ei vielä ole puhuttu mitään, mutta toistaiseksi mun " kalusto" on pysynyt kunnossa ja miehen mielikin vielä vakaana :)

Toivottavasti tämä uudesti leimahtanut rakkaus tuottaa sen halutun tuloksen ilman hoitoja, koska niistä ei vielä uskalla miehelleni puhua :( En nimittäin usko, että ihan heti olis tutkimuksista innostunut... Toisaalta n 2 vuoden yritys ei tuottanut toivottua tulosta, mutten kaipaa nyt lisästressiä hoitoasioista.

Mutta mukavaa ja lämmintä sunnuntaipäivää kaikille!

Oon@

Vierailija
19/99 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DESE:lle piti vielä toivotella onnea ja puhallella tätiä seuraavaan osoitteeseen!!

Vierailija
20/99 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vähän päivittämään tilannetta nyt kun tässä on aikaa miehen ollessa töissä ja kun herättyäkin on tullut jo kukon laulun aikaan..

Buumi73: verikokeen tulokset ovat tulleet ja kait se ovis oli silloin kun lääkäri epäili koska en päässyt lääkärille juttelemaan tuloksesta, vaan sain lapun jossa luki hyvä tulos ja sitten oli kolme viitearvoa, joista en ymmärrä juuta enkä jaata..

Tässä nää viitearvot:

S-PROG tulos 46,9

follikulaarivaihe: 0.5-4.5 nmol/l

luteaalivaihe: 11-81 nmol/l

postmenopaussi: alle 2.3 nmol/l

jos joku osaa noista sanoa jotain ni otan tiedon ilomielin vastaan. Tai jos jollain on jotain tietoa viitearvoista..

Killa: mulla oli limiksen paksuus sillo kp13 7,5 mm ja lääkäri sano sen olevan tosi hyvä..tiedä sitten.

Kiitos noista tiedoista tuon laskutuksen suhteen. Me ei olla käyty millään klinikalla varsinaisesti vaan mä kävin vaan ihan yksityisellä gynellä ja mies Oulussa testissä (ku täällä ei tehä..) ja sai oman laskun. Mun pitäs huomena käyä vakuutustoimistossa, en tiedä miten sitten korvaako vaiko eikö sen näkee sitten.

Sulle mä täällä kovasti peukuttelen tähän kiertoon, vaikka kuulosti aikas kivuliaalta tosiaan tuo sun toimenpide, mutta toivotaan sen olevan sen arvoista ja jäävän viimeiseks.

Teillähän mies oli kans välillä mukana ja sitten taas peruutteli, kuten täälläkin. Nyt päästy jo eteenpäin kun tuohon testiin meni..jatkosta ei olla vielä puhuttu ootetaan ensin ne tulokset.

No jos mut laitat taas listoille, ku siitä joskus tipuin pois vaikka en kovin usein kerkee kirjoiteleen, mutta lukemassa oon yrittäny käydä..

Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan.

Hellikki: me kerroimme sisaruksille ja vanhemmille viime juhannuksena kun se yhdessä vietimme, silloin yritystä takana 2 vuotta ja sitä ennen tammikuussa todettu mulla ovuloimattomuus. Todella hyvin ottivat molemmat asian ja nyt miehen simppatesteistä ja mun S-PROG kokeesta kerroimme myös. Molempien siskoille olin kyllä aikasemmin asiasta jo kertonut ja jutellut, mulle se on ollut ihan " helppoa" , koska en oo koskaan pitänyt asiaa meiän vikana tms..mun on asiasta helppo puhua muille, keskenään meillä on vaikeampi puhua tästä. Mutta se on varmaan kun se meitä koskettaa niin läheltä.

Naksu: hieno homma kun ei tartte nyt sitten murehtia klinikan kiinniolemisilla ja voi rauhassa mennä eteenpäin. Teillä on kyllä kovin hyvin nuo hoidot edenneet, siis aikataulullisesti.

Oona: Kiva kuulla, että teillä nyt sitten on palattu sopuun ja löydetty vielä se yhteine taival ja loppukesästä sitten pienen nyytin hakuun. Kunpa se teillä ei olisi näin vaikeaa kuin monella muulla, vaikka onkin takana 2 vuoden yritys. Josko tämä yrityksen välissä oleva tauko olisi asetellut asiat muutenkin uudelleen ja saisitte sen ihanan onnen helpommin ja nopeammin kuin vuosien yrityksen kautta.

Mutta eipä sitä taida taas tän enempiä keretä..

kaikille toivottelen oikein aurinkoisia päiviä ja iloisia ja onnellisia aikoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan