Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osastolla hoitaja jakoi lääkkeeni kertomalla sairauteni kaikille

Vierailija
26.03.2026 |

Olin kolmen hengen huoneessa. Hoitaja otti lääkekuppini, sanoi että tässä tämä astmalääke, tässä diabeteslääke, tässä sydänlääke. Sitten meni seuraavan luokse, luetteli hänenkin sairaudet. Viimeisen kohdalla sama homma mutta vielä lisäsi, että ensimmäinen potilas käyttää samaa astmalääkettä.

Menikö ihan oikein.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kotiuduin eilen sairaalasta. Tiedän kaikkien huoneessa olleiden nimet, henkilötunnukset ja sairaudet, samoin he minun. Tietosuojaa ei ole potilailla lainkaan.

Mutta potilasrekisterin luvattoman tietojenkatselun suhteen ollaan tarkkoina.

Vierailija
62/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä huoneissa mitään yksityisyyttä ole. Kaikki kuulee kaikkien asiat väkisinkin, eikä mitään yritetä edes salailla. Ainoastaan verhot saat fyysisesti esteeksi, mutta siinähän se oikeastaan sitten onkin. Kaikki käyttävät myös sitä samaa huoneen vessaaakin.

Äidilläni oli verho edessä mutta naapuri uteliaisuudessa veti sitä syrjään , silloin meinasin pimahtaa mutta hillitsin itseni ja vedin  verhot uudelleen eteen . Ensiavussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma apteekissa pitää huutaa ett kaikki kuulee

- Kelle tuli nää kuppalääkkeet?

Vierailija
64/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystietojen pitäisi olla julkista tietoa. Näin päästäisiin sairauksien tabuista eroon ja työnantajat välttyisivät palkkaamasta sairaita. 

Vierailija
65/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä huoneissa mitään yksityisyyttä ole. Kaikki kuulee kaikkien asiat väkisinkin, eikä mitään yritetä edes salailla. Ainoastaan verhot saat fyysisesti esteeksi, mutta siinähän se oikeastaan sitten onkin. Kaikki käyttävät myös sitä samaa huoneen vessaaakin.

Äidilläni oli verho edessä mutta naapuri uteliaisuudessa veti sitä syrjään , silloin meinasin pimahtaa mutta hillitsin itseni ja vedin  verhot uudelleen eteen . Ensiavussa.

Mulla taas hoitaja veti verhon syrjään lääkärin tutkiessa minua.

Vierailija
66/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensiavussa  paareilla huoneessa odottamassa lääkärin tuloa 

Huoneessa kolme potilasta ja verhot välissä.Kuulin naapureiden  nimet, henkilötunnukset ja sairaudet ja lääkärien ja hoitajien kanssa keskustelut . Mitään tietosuojaa ei ensiavussa ole.

Vierailija
67/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähiomaiselle antoivat osastolla sairaalabakteerin.

Nyt joudutaan koko perhekunta elämään kuukausimääriä kuin sairaalassa (paitsi vähän [=paljon] hygieenisemmin), ettei saataisi sitä.

Vierailija
68/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle osastolla hoitaja sanoi annettuaan lääkkeeni että tulee lääkkeiden jaon jälkeen rasvaamaan peräpukamani. Ja kertoi kuuluvalla äänellä.

Noloa kyllä. Minulle hoitaja sanoi antavansa peräruiskeen. Käski ottaa takapuolen paljaaksi ja kääntyä kyljelleen. Ruiskeena jälkeen hän sanoi että 5 minuutin kuluttua pitää mennä vessaan. Kaiken tämän hän sanoi kuuluvalla äänellä. Verho oli kyllä edessä mutta hävetti kun koko huone kuuli.

Noo, vähän jännitystä tylsyyteen niille muillekin, kun seuraavat, ehditkö sinne vessaan asti.

Vierailija
69/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle osastolla hoitaja sanoi annettuaan lääkkeeni että tulee lääkkeiden jaon jälkeen rasvaamaan peräpukamani. Ja kertoi kuuluvalla äänellä.

Noloa kyllä. Minulle hoitaja sanoi antavansa peräruiskeen. Käski ottaa takapuolen paljaaksi ja kääntyä kyljelleen. Ruiskeena jälkeen hän sanoi että 5 minuutin kuluttua pitää mennä vessaan. Kaiken tämän hän sanoi kuuluvalla äänellä. Verho oli kyllä edessä mutta hävetti kun koko huone kuuli.

Noo, vähän jännitystä tylsyyteen niille muillekin, kun seuraavat, ehditkö sinne vessaan asti.

Minulle hoitaja laittoi vaipan ettei tule vahinkoa.

Vierailija
70/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma apteekissa pitää huutaa ett kaikki kuulee

Nykyisin taitaa joka apteekissa olla jonotusnumerot.

Vierailija
71/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi hoitajia haukutaan nykyään niin paljon? Tuntuu ettei ne osaa tehdä mitään oikein. On tässä elämän varrella joutunut hoitajille ja lääkäreille kertomaan ja näyttämään niitä nolojakin kuten alapään ja peräaukon vaivoja muiden vaivojen lisäksi ja myös sairaalan osastolla on joskus joutunut olemaan. Minulle ainakin suurin osa hoitajista on ollu asiallisia ja kilttejä vaikka kiirettä heilläkin riittää. Ja minusta monet hoitajat puhuvat liiankin hiljaa jos on kyse arkaluontoisista vaivoista. Itse ainakin arvostan hoitsuja. M81

Vierailija
72/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallisia kommenteja ja aloituksia...

minua ei ainakaan kiinnostanut sairaalassa muu kuin että saan apua ja sain aivan sama mitä puhuttiin, kuiskaillako pitäisi ja hävetä jotakin? aivan käsittämätöntä...

Vierailija
73/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta oli joskus 2000 luvun vaihteessa kun paikallinen apteekkari kailotti kaikkien asiakkaiden kuullen "tässä olisi nämä teidän lääkkeet siihen ja siihen vaivaan!"

Vierailija
74/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis eri huoneet, yksityisyys toimisi. Mutta epävarmassa terveystilanteessa voi olla taas hyvä että joku käy hiljaa tai paikalla. Leikkauksen jälkeen esim.

Vierailija
75/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No intin alokastarkastuksessa suurin osa tutkimuksista ja kaikki rokotukset tehtiin käytävällä. Kaikki kuuli ja näki. Ei ollut salaisuuksia. Joten lopettakaa taas naiset tyhjästä valittaminen. Lisään vielä ettei ollut myöskään hiljaa puhuvia hoitajia yhtään.

Vierailija
76/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, entäs sitten. Oma huomioni, missä kaksi tai kolme kokoontuu, siinä jokainen luettelee omat sairautensa ja jos ne ei riitä, otetaan sukukin mukaan, (syyllityn toki itsekin samaan, ja kerron myös lemmikkien vaivat). Ja luuletko että kukaan muistaa kuulemaansa  minuttia pitempään

Vierailija
77/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kotiuduin eilen sairaalasta. Tiedän kaikkien huoneessa olleiden nimet, henkilötunnukset ja sairaudet, samoin he minun. Tietosuojaa ei ole potilailla lainkaan.

Sulla on ranneke sitä varten että siitä skannataan nimi, sotu ja muut tiedot. Lääkärin kierroilla sun asiat kyllä käydään läpi muiden kuullen kuten muitenkin asiat sinun kuullen. Itse juuri parhaillaan osastolla mutta onneksi yhden hengen huone.

Vierailija
78/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille potilaille kuulosuojaimet päähän siksi aikaa kun käsitellään asiakkaan potilastietoja. En ainakaan haluais et joku sermin takana pötköttävä tietäis kaiken. Tai siis ei se et tietäis jostain peräpukamista niin ei sekään mut et kaikki hetulat ja muut personalt tiedot niin tossa on kaikki idenditeettivarkauden mahdollisuudet. Ja sit jos siel sermin takana sattuukin olee työkaveri niin töissä sit kaikki tietää niistä pukamista et ei sekään ois sillee jees kun jutut pyöris peräpukamien ympärillä.

Vierailija
79/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin osastolla, että "kyllä sinä voit jo tänään matkustaa kotiin, kun naapurin nilkkamurtumakin meni puolison kyydillä Kotkaan saakka".

No, minulla ei ole murtunut nilkka vaan iso vatsan alueen leikkaus, Hb 78 ja 250 kilometriå kotiin. Mitähän minusta kerrottiin seuraavana aamuna reunapaikan rouvalle?

Paitsi hoitajalla ei ole valtaa potilaan kotiuttamiseen, päätöksen tekee lääkäri.

Vierailija
80/132 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta potilasrekisterin luvattoman tietojenkatselun suhteen ollaan tarkkoina.

Tai ollaanko? Pikkusen vain katsotaan? Ihan vähän vain? Ei kai haittaa? 

Onneksi kiinnijäämisiä on uutisoitu.