Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V***u että pistää vihaksi Suomen terveydenhuollon taso

Vierailija
26.03.2026 |

Siis niin mielenterveyspuoli kun ihan fyysisen terveydenkin puoli. Ai että kun oikeasti menee niin pahasti luotto hoitohenkilökuntaan. En ole ihan varma että aionko ikinä enää mennä lääkäriin tämän jälkeen.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalolta saa nopeaa ja hyvää palvelua. Premium-laboratoriopaketti valmistui seuraavaksi päiväksi.

No perusverenkuvat tulee hyvinvointialueeltakin jo samana päivänä.

No minä olin kymmeniä vuosia testaamatta, tai ainakin 20 vuotta. Aplikaatioon kilahti tiedot. Ei moittimista tuloksista (hyvät), tai käytettävyydestä. Koskahan julkinen pääsee samaan?

Minä käytän terveysasioissa julkista puolta, jonka labrapalvelut hoitaa Fimlab. Suurin osa labratuloksista tulee jo saman päivän aikana sovellukseen.

Olen ollut HUS-alueella ennen mutta nyt Pirkanmaalla, jossa kaikki toimii niin paljon paremmin. Surullisia tasoeroja maan sisällä. 

Vierailija
82/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalolta saa nopeaa ja hyvää palvelua. Premium-laboratoriopaketti valmistui seuraavaksi päiväksi.

Sehän nyt riippuu ihan millaisia näytteitä on otettu. Minä käyn erikoissairaanhoidossa labrassa aamupäivästä ja iltapäivästä lääkäri soittaa tuloksista ja jatkohoidosta.

Mutta on minulta otettu kerran vuosia sitten näyte, jonka lopullisen tuloksen saaminen kestää viikkoja, ei se Terveystalokaan sitä nopeammin saisi.

Kaikilla ei ole kela-gold korttia arvauskeskukseen. ilman sitä palvelu meillä normaaleilla veroja maksaville on todella huonoa. Kiitä onneksi, mutta turha meille on täällä kuittailla tuosta hyvästä palvelustasi

Turha olla kateellinen toistuvista syöpähoitokäynneistä.

Turha olla sinun kateellinen, minun pitäisi itse ostaa lääkkeenä, 20 tuhatta vuodessa, mutta 50v tulisin liian kalliiksi yhteiskunnalle Kelan maksamana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole Ap ainoa, onneksi tai valitettavasti, riippuu miten sitä katsoo!

Vierailija
84/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tiedätte kyllä ketkä ansaitsee parempaa terveydenhuoltoa kuin me kantikset, päättäjien mielestä.

Vierailija
85/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto on mennyt minullakin. Tarvitsin B-lausunnon Kelaa varten, koska halusin keskusteluapua koulukiusaamisesta ja väkivaltaisesta suhteesta selviämiseen. Lähdin yksityiseltä hakemaan tätä ja voin tuona hetkenä jo valmiiksi huonosti. Hain apua tilanteeseeni, kuten aina toitotetaan. Varasin videovastaanoton, mutta kun tapaaminen alkoi, ääntä ei kuulunut, mutta kuva näkyi. Yritin etsiä vikaa, mutta lääkäri laittoi videon pois ja soitti puhelimella. Sanoi puhelimessa että ei saa videotapaamista enää takaisin, eikä voi ilman kuvaa tehdä B-lausuntoa. Hän sanoi että voin varata uuden ajan myöhemmäksi, mutta veloittaa tämän käynnin normaalisti. (Yli 250e) Ei mistään. Sanoin, ettei minulla ole varaa maksa tällaisia turhia käyntejä, kun ei nyt voidakaan tehdä sitä B-lausuntoa, johon lääkäri totesi vaan että "No ei voi mitään.. Käynti on käynti." Sanoin että tämä on törkeää, kun kyse ei ollut minun puolen mokasta  vaan video ei toiminut oikein ja lääkäri laittoi videon kiinni. Minulle vain ilmoitettiin että en saa B- todistusta, kun video ei toimi ja maksat tämän. Sanoin tekeväni ilmoituksen tästä, sillä eihän tämän kuulu mennä minun pussistani. Varasin kuitenkin videovastaanoton. Lääkäri toivotti hyvää päivän jatkoa ja laittoi luurin kiinni. Tein ilmoituksen lääkäriasemalle ja minun ei tarvinnut maksaa, mutta.. Tarvitsin apua vaikeaan tilanteeseeni ja lääkäri oli kirjoittanut diagnoosin: määrittämätön mielenterveyden häiriö. Tuon 5min perusteella. Selittäen: * Video ei toiminut,muttä hän oli tehnyt kaikkensa asian korjaamiseksi ja ehdottanut uutta aikaakin, mutta mikään ei kelvannut. Uhkaili rikosilmoituksella, joten ei tietenkään voinut jatkaa tällaisen kanssa. * Olin ihan järkyttynyt, kun lääkäreihin pitäisi pystyä luottamaan. Ei niin, että erimielisyyksissä Omakantaan voi kirjoittaa, että potilas käyttäytyy ongelmallisesti vaikka itse toimii epäreilusti. Ei ottanut mitään vastuuta tai maininnut miten kohteli minua.. Potilas, vielä vähemmän mt- potilas, ei voi asialle mitään. Psykiatrin sana painaa enemmän kuin potilaan, joka apua hakee. Tämä jätti traumat hakea apua uudestaan, pelottaa mitä sinne kirjoitellaan muiden lääkärien ja hoitavien luettavaksi. Sain vain lisää stressiä ja ahdistusta, en apua, ihmiseltä jonka työ on auttaa. Opin ainakin, että ongelmatilanteissa en kerro etukäteen, että teen ilmoituksen, kun sellaisesta saa rangaistuksen. 

Vierailija
86/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, me ei makseta julkisesta terveydenhuollosta kuin 4000€ vuodessa per nuppi! 

Ja työssäolevat maksavat myös työterveyshuollon (kyllä, työnantaja laskee yhteen kaikki työntekijästä aiheutuvat kulut, jos työterveyshuolto maksaa 500€ vuodessa niin palkkaa pitää maksaa sen verran vähemmän)

Ja sitten puupäät häpäisevät jostain ilmaisesta terveydenhuollosta vaikka se on ihan saamarin kallista!

Vierailija
87/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hieman ottaa päähän, että useamman vuoden kertoo oireista ja sitten kun lopulta on jo paha tilanne, moititaan, miksi et hakeutunut hoitoon jo aiemmin vastaamatta koskaan siihen kysymykseen, miten sinne hoitoon on tarkoitus päästä, kun kieltäydytään antamasta aikaa. 

Nimenomaan näin. Sairasta menoa.

Tai se kuinka esimerkiksi lääkkeetöntä hoitoa mielenterveysongelmaan ei juuri saa julkiselta. Potkivat mut pois psyk polilta vuonna 2020 kun en halunnut käyttää lääkkeitä, kun "ei me voida auttaa sua millään muulla tavalla". Selvä, se on moro sitten. Kannattaa pysyä kaukana psyk polilta, se on kusinen paikka. Tai toki jos lääkkeide käyttö maistuu niin sitten voi olla että ihan hyvää hoitoa saakin, siitä en tiedä. Pointti on se, että tilaa erilaisille mielipiteille ja itsemääräämisoikeudelle ei ole täällä. Asia on näin: et halua lääkkeellistä hoitoa -> et saa yhtään mitään hoitoa. Paitsi. EHKÄ omakustanteisesti. Toki yksityiselläkin varmaan ottavat lääkkeet vielä puheeksi uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.

No mitä vit tua muuta ne voi sun kanssa ? 

Vierailija
88/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oota vaan, kun EK saa tänne vuodessa sen toivomansa 40 000 moniosaajaa. Sen jälkeen voi hoitoon pääsyn unohtaa ja porukkaa alkaa kuolemaan entistä enemmän hoitojonoihin. 

Näitä tohtoreita tuhoisa EU diktatuuri on tuonut valtavasti EU maihin.

Tässä esimerkkinä "tohtori" tarjoaa palveluitaan (drive in kirurgiaa):

https://www.youtube.com/shorts/TB4u4loXRbo

Vierailija
89/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ryhtyä paperittomaksi maassa olijaksi. Niillä palvelu pelaa viiden tähden tasolla.

Pelaakohan ihan niilläkään

Ainakin yksityiset hammaslääkäriasemat ovat olleet heitä pullollaan, kun olen kunnan ostopalveluasiakkaana siellä käynyt hoidattamassa hampaitani. Huivipäistä vanhempaa naista ja nuorempia Lähi-Idän miehiä oli useampia odotushuoneessa. Vastaanottovirkailijakin oli m a m u.

Vierailija
90/92 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen johto on pistänyt koko suomen talouden maantasalle, niin ei yllätys.

Kee ne rit sen ovat tehneet. Otetaan lisää vaan. 

Vierailija
91/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ryhtyä paperittomaksi maassa olijaksi. Niillä palvelu pelaa viiden tähden tasolla.

Vaarmaan tuonne paperittomille tarkoitettuun Lääkärit ilman rajoja -vapaaehtoistyöhön hakeutuu just niitä hyviä lääkäreitä, jotka haluavat tehdä töitä. Mutta ainakin yksityisellä ja etenkin työterveydessä on vaan ne laiskat tyypit, jotka haluavat päästä helpolla. Samoin laiskureita on erikoissairaanhoidossa. Terkkarilääkärit on usein kuormittuneita. 

Vierailija
92/92 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt lääkäriin niinkin mitättömän vaivan takia kuin päänahassa oleva luomi. Sain ajan viikon päähän. Olenko minä jotenkin erityinen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi