V***u että pistää vihaksi Suomen terveydenhuollon taso
Siis niin mielenterveyspuoli kun ihan fyysisen terveydenkin puoli. Ai että kun oikeasti menee niin pahasti luotto hoitohenkilökuntaan. En ole ihan varma että aionko ikinä enää mennä lääkäriin tämän jälkeen.
Kommentit (66)
Terveyskeskukset ovat arvauskeskuksia. Huomasin sen taas kerran, kun nilkka nyrjähti ja ei uskottu, että siellä on myös murtuma. Murtumahan siellä, mutta eipä tuohon ole saanut apuja senkään jälkeen. Fyssari antoi netistä tulostamansa ohjeen, että juoksen parin kuukauden päästä. Murtumaa hän ei huomioinut mitenkään. Ihan turha tuolla on käydä arvuuttamassa asioita. Netistä voi katsoa ohjeita jm
Vierailija kirjoitti:
Oota vaan, kun EK saa tänne vuodessa sen toivomansa 40 000 moniosaajaa. Sen jälkeen voi hoitoon pääsyn unohtaa ja porukkaa alkaa kuolemaan entistä enemmän hoitojonoihin.
Miten tuo eroaa Sannan ja Kiurun sotesta? Silloinhan 2022 et päässyt lääkärille edes verenmyrkytyksen takia, Burana hoiti kuulemma taudin (hautaan suomennettuna). sama Burana oli ratkaisu sydäninfarktiin ja rintasyöpään. Maksoikohan Orion tytöille diagnooseista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PERSUJEN syytä. Teiden rapistuminen lisääntyy, terveydenhuolto lakkautetaan, eläkkeet poistetaan. Kaikkeen pitää olla vakuutus. Julkinen terveydenhuolto pitäisi turvata kansalaisten hengissä pysymisen ylimenoajan, mutta persut leikkasivat aivan liikaa, He tuhosivat suomen hyvinvoinnin perusteet, jahtasivat 5000 maahmu-sutkia ja romuuttivat perustoimeentulon 5 miljoonalta. Sellaista se persujen älykkyys on. Tästä tulee vielä sisällissota, varautukaa.
persut ovat olleet ainoita puolueita joiden vuoksi maahantuloa on onnistuttu jonkin verran tiukentamaan. Kyllä se on tällä kaudella tämä kaikki hyvin pitkälle kokkareiden syytä. Ovat pääpuolue eli laativat hallitusohjelman.
Kokoomus paskonut ihan kaiken.
Ahneet siat.
Ystäväni oli leikkausjonossa reilu kaksi vuotta, kun luokiteltiin ei kiireiseksi. Kuoli sitten leikkausjonoon. Nyt sitten odotellaan ruumiinavausta ja sen tuloksia, että olisiko leikkauksella pelastunut. Hyvin todennäköisesti kyllä. Kolme alaikäistä lasta menetti tämän seurauksena isänsä. Sellainen hyvinvointivaltio tämä Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko että psyykkinensairaus paraneen pelkästään sillä että oleilet ko. osaston tiloissa jonkin aikaa. Psyykkisetkin sairaudet usein paranevat lääkkeillä. Turha pyytää apua jos se ei kelpaa.
Terapian toimiminen vaatii sitä, että on itse valmis muuttamaan omaa ajatteluaan. Moni luulee, että terapeutti antaa ohjeet ja neuvot ja asiakas sitten saa onnellisen elämän niiden avulla. Tapahtuneille asioille ei voi jälkikäteen mitään. Vain omaa suhtautumistaan voi muuttaa. Jos ei pääse terapiaan, kannattaa käydä itse läpi vaikka anonyymina Mielenterveystalon omahoito-ohjelmia, koska ne pohjautuvat samaan kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan kuten valtaosa terapiamuodoista muutenkin.
No siis, helpompaa olisi vain t*ppaa itsensä :D tai sitten elää lopun elämänsä oireillen. Siks sanoinkin et kunpa en olis ikinä harhautunut edes koko mielenterveyssysteemiin, koulupsykologista lähtien edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko että psyykkinensairaus paraneen pelkästään sillä että oleilet ko. osaston tiloissa jonkin aikaa. Psyykkisetkin sairaudet usein paranevat lääkkeillä. Turha pyytää apua jos se ei kelpaa.
Ei, vaan ihan lääkkeettömillä hoitomuodoilla, joita tietääkseni olisi paljon, jos niitä haluttaisiin yrittää käyttää ja tarpeeksi pitkään. Toki niissä on paljon muuttujia kuten esimerkiksi oikeanlainen terapeutti pitää olla, itsellä oli aikoinaan väärä terapeutti, niin ei sitten ollut auttanut se, lopetin terapian ja sitä kautta päädyinkin sitten sinne psyk polille. Siellä ei sitten enää haluttukaan juuri mitään muuta kun lääkkeitä. Toki muutaman kerran kävin juttelemassa ennen sitä, mutta mitään kovin hyödyllistä keskusteluapua se ei ollut.
Mitä? Että esim skitsofrenia tai bibolaarisuus paranesivat lääkkeettömillä hoitomuodoilla?
Nykyisen terveyshuollon ongelmat ovat olleet olemassa jo pitkään ja korona-aika pahensi tilannetta koska ihmiset jätettiin hoitamatta tartunnan pelossa. Koronan jälkeen tuli hoitajien lakko joka aiheutti jonojen pidentymisen entisestään. Edellisen hallituksen sote oli susi jo syntyessään. Joten ihan turha on nykyistä hallitusta syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Terveystalolta saa nopeaa ja hyvää palvelua. Premium-laboratoriopaketti valmistui seuraavaksi päiväksi.
No perusverenkuvat tulee hyvinvointialueeltakin jo samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveystalolta saa nopeaa ja hyvää palvelua. Premium-laboratoriopaketti valmistui seuraavaksi päiväksi.
No minä olin kymmeniä vuosia testaamatta, tai ainakin 20 vuotta. Aplikaatioon kilahti tiedot. Ei moittimista tuloksista (hyvät), tai käytettävyydestä. Koskahan julkinen pääsee samaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne tulee? Itselläni tuli siis 37 tulosta seuraavana päivänä alle vuorokauden näytteenottoajankohdasta tuohon applikaatioon. Perin vaivatonta, paitsi verinäyte otettiin Terveystalon labrassa.
Kaikki ongelmat ovat hoitajien syytä!
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskukset ovat arvauskeskuksia. Huomasin sen taas kerran, kun nilkka nyrjähti ja ei uskottu, että siellä on myös murtuma. Murtumahan siellä, mutta eipä tuohon ole saanut apuja senkään jälkeen. Fyssari antoi netistä tulostamansa ohjeen, että juoksen parin kuukauden päästä. Murtumaa hän ei huomioinut mitenkään. Ihan turha tuolla on käydä arvuuttamassa asioita. Netistä voi katsoa ohjeita jm
Minulla repesi lihas tapaturmassa ja kävin fyssarilla. Kuukauden jumpattuani ohjeiden mukaan olin niin kipeä että raaja hädin tuskin liikkui ja tarvitsin kaksi kortisonipiikkiä. Vielä meni kuukausia ennen kuin parani. Ei ikinä enää. Papereissani oli väärää tietoa, ei revennyttä lihasta saa jumpata. Kyseli liikerajoitukset mutta ei ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
olen käyttänyt Malmi Terveystaloa monta vuotta.
Hyvää palvelua 😄
Vierailija kirjoitti:
Sehän nyt riippuu ihan millaisia näytteitä on otettu. Minä käyn erikoissairaanhoidossa labrassa aamupäivästä ja iltapäivästä lääkäri soittaa tuloksista ja jatkohoidosta.
Mutta on minulta otettu kerran vuosia sitten näyte, jonka lopullisen tuloksen saaminen kestää viikkoja, ei se Terveystalokaan sitä nopeammin saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne tulee? Itselläni tuli siis 37 tulosta seuraavana päivänä alle vuorokauden näytteenottoajankohdasta tuohon applikaatioon. Perin vaivatonta, paitsi verinäyte otettiin Terveystalon labrassa.
Minä ainakin näen kannasta.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän nyt riippuu ihan millaisia näytteitä on otettu. Minä käyn erikoissairaanhoidossa labrassa aamupäivästä ja iltapäivästä lääkäri soittaa tuloksista ja jatkohoidosta.
Mutta on minulta otettu kerran vuosia sitten näyte, jonka lopullisen tuloksen saaminen kestää viikkoja, ei se Terveystalokaan sitä nopeammin saisi.
Kaikilla ei ole kela-gold korttia arvauskeskukseen. ilman sitä palvelu meillä normaaleilla veroja maksaville on todella huonoa. Kiitä onneksi, mutta turha meille on täällä kuittailla tuosta hyvästä palvelustasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapian toimiminen vaatii sitä, että on itse valmis muuttamaan omaa ajatteluaan. Moni luulee, että terapeutti antaa ohjeet ja neuvot ja asiakas sitten saa onnellisen elämän niiden avulla. Tapahtuneille asioille ei voi jälkikäteen mitään. Vain omaa suhtautumistaan voi muuttaa. Jos ei pääse terapiaan, kannattaa käydä itse läpi vaikka anonyymina Mielenterveystalon omahoito-ohjelmia, koska ne pohjautuvat samaan kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan kuten valtaosa terapiamuodoista muutenkin.
Mitä sinä nyt jankutat ja spekuloit?? Ammattilaisen ei toivota toimivan mutuilun varassa, se on vaarallista! Joten lopeta.
Sivusta-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PERSUJEN syytä. Teiden rapistuminen lisääntyy, terveydenhuolto lakkautetaan, eläkkeet poistetaan. Kaikkeen pitää olla vakuutus. Julkinen terveydenhuolto pitäisi turvata kansalaisten hengissä pysymisen ylimenoajan, mutta persut leikkasivat aivan liikaa, He tuhosivat suomen hyvinvoinnin perusteet, jahtasivat 5000 maahmu-sutkia ja romuuttivat perustoimeentulon 5 miljoonalta. Sellaista se persujen älykkyys on. Tästä tulee vielä sisällissota, varautukaa.
persut ovat olleet ainoita puolueita joiden vuoksi maahantuloa on onnistuttu jonkin verran tiukentamaan. Kyllä se on tällä kaudella tämä kaikki hyvin pitkälle kokkareiden syytä. Ovat pääpuolue eli laativat hallitusohjelman.
Kokoomus paskonut ihan kaiken.
Ahneet siat.
Luin että Aineet vei! [ =lukihäiriöt]
Ei täyty hoitotakuut lain vaatimassa ajassa, yllätyin että omassa pienehkössä kunnassakin on tähän tultu. Ei saa lääkettä ilman lääkäriaikaa ja lääkäriaikaa ei saa tänä kesänä, ellei astma pahene päivystysluonteiseksi. Että vähän joissakin asioissa ihan turhaa kuormittamista aiheutetaan järjestelmään ja potilaille. Ennen työterveydessä asiat hoitui, mutta kun se etu päättyi niin kaikki ikäänkuin aletaan alusta kunnallisessa..